In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:48

Ik ben net een week bezig met ad. Gisteren had ik het te laat ingenomen en dat zorgde ervoor dat ik echt ontzettend duf en slaperig was de hele dag en toen ik savonds naar mn paard ging heb ik gevraagd of mijn vriend wilde autorijden, dat vond ik te riskant. Gelukkig knapte ik daarna redelijk op.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:06

Gruis wat fijn om zo goed begeleid te worden. En al je dan weer thuis bent wil ik best geloven dat je gedachtes weer met je op de loop gaan. Zo gek is dat niet. Er gebeurt een heleboel daar van binnen. Geef dit ook aan als je haar spreekt ;)

Jorine sterkte met de gesprekken. Wel balen dat je je zo voelt. Zou het ook kunnen zijn dat je tegen de vakantie opzit, dat je je daarom zo voelt?

Joolien in het begin werkt dat best wel nauw (als ik uit eigen ervaring mag spreken). Wel fijn dat je daarna opknapte. Nog wel kunnen genieten van je paardje?

Hier ook AD sinds jaren. De eerste dagen was ik heel erg moe maar omdat de hoeveel eigenlijk te veel voor me was werd ik duizelig, stonden mijn pupillen wagenwijd en had enorme hoofdpijn. Gelijk de psychiater gebeld en hebben toen de dosis verlaagd en toen rustig opgebouwd. Dat beviel me toen wel beter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:08

Ja kon er wel van genieten, merkte wel dat doordat ik niet goed in mijn vel zat, mijn paard me ook moeilijker volgde. Van de week zat ik goed in mijn vel en volgde ze me moeiteloos los in de bak, nu niet. Ze liep elke keer weg, en ging haar eigen ding doen terwijl ze afgelopen keer echt me klakkeloos volgde.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:19

Ze kunnen zo goed jouw lichaamstaal vertalen ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:20

@Miranda: Het gaat nu ietsjes beter met me, bedankt. Op dit moment voel ik me redelijk, ga ook weer wat dingetjes doen. Vanaf zaterdag ben ik 2 weken alleen thuis, mijn ouders gaan op vakantie. Zal wel eng zijn en even wennen, zo in mijn eentje thuis in een groot huis. We gaan nu met MEE voor een Wajongg zodat ik daar meer sturing in krijg. Gister gebeld dat ik op mijn oude werk mijn dossier wil hebben want ik moet allemaal bewijzen verzamelen. Moest een mail sturen maar tot op heden nog niks vernomen van het bedrijf, zelfs niet of ze de eerste mail gehad hebben. Ga straks maar bellen of ik het zelf op kan halen. Krijg nu alleen van die achterdochtige gedachtes dat ze het niet vrij willen geven..
Vanavond voor de laatste keer paardrijden op die andere stal. Heb besloten om terug te gaan naar mijn oude manege omdat mijn lieveling daar staat.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:24

En die gedachtes zijn juist niet goed..............Lees dat je echt goed bezig bent al is het maar stapje voor stapje. Kun je als je ouders op vakantie zijn niet met iemand afspreken om eens langs te komen oid zodat je niet alleen hoeft te zijn en eventueel een uitlaadklep hebt?
En dat je besloten hebt om weer terug te gaan naar je oude manege is ook weer een goede stap!!!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:29

Mijn zus komt langs en een vriend ook. Ik heb gelukkig gezelschap van mijn kat dus dat is ook wel weer fijn.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:13

Iemand ervaring met de volgende klachten:

- ontzettend moe
- nergens zin in
- futloos
- snel geprikkeld / humeurig
- smorgens met opstaan aan 1 ding denken "vanavond er weer lekker in"

Heb alles wat ik ooit zou willen, leuke baan, leuke vriend, net een super leuk huis, een auto en een motor, leuke lieve diertjes, me eigen knollie... maar op de 1 of andere manier kan ik nergens van genieten.
En dit is al een hele poos zo.
1,5 jaar geleden bij een maatschappelijk werkster gelopen.
Ben ik gewoon ECHT toe aan vakantie of zijn het symptonen van.....????
Zucht....

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:24

Welkom Onkeltje.
Moeilijk te zeggen maar de symptomen zijn voor mij wel heel herkenbaar.
Hoeveel uur in de week werk je? Zou het misschien kunnen dat je zoveel werkt dat je geen energie meer hebt om van al het andere te genieten? Mag ik vragen waarvoor je bij een maatschappelijk werkster heb gelopen?
Even een time out om op vakantie te gaan te gaan is natuurlijk nooit verkeerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:34

onkeltje schreef:
Iemand ervaring met de volgende klachten:

- ontzettend moe
- nergens zin in
- futloos
- snel geprikkeld / humeurig
- smorgens met opstaan aan 1 ding denken "vanavond er weer lekker in"

Heb alles wat ik ooit zou willen, leuke baan, leuke vriend, net een super leuk huis, een auto en een motor, leuke lieve diertjes, me eigen knollie... maar op de 1 of andere manier kan ik nergens van genieten.
En dit is al een hele poos zo.
1,5 jaar geleden bij een maatschappelijk werkster gelopen.
Ben ik gewoon ECHT toe aan vakantie of zijn het symptonen van.....????
Zucht....

Ik denk meteen aan een depressie :j toen ik depressief was wilde ik alleen maar op de bank zitten de hele dag of slapen.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:47

Dank je wel :)

Ik werk minstens 40 uur in de week.
Het is best een pittige baan, van 7:15 tot 16:45.
En heb voor de verbouwing / verhuizing ook de halve zaterdag mee gepikt.
Na de vakantie wou ik om de zaterdag weer gaan oppikken, gewoon omdat de centen ook lekker zijn zeg maar.
Kan het goed gebruiken om al mijn leuke dingen te kunnen blijven doen.
Ik zat tegen een burnout aan, de huisarts verwees me door naar maatschappelijk werk, om het eerst daar te proberen.
Moest inderdaad minder werken en meer leuke dingen gaan doen, maar dat valt niet mee, zeker niet op mijn werk zeg maar.
Door de verhuizing en aankoop van ons huis zit vakantie er nu niet in, we proberen wel dagjes weg te gaan en toch leuke dingen te gaan doen, maar echt op vakantie lukt dit jaar helaas niet.
Heb natuurlijk een pittige tijd achter de rug ook met klussen en verhuizen maar nu zou je er juist van moeten genieten en ook dat valt tegen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:12

Natuurlijk is het lekker om wat extra te hebben maar moet dat dan te kosten gaan van je lichaam?
En dat je na alles denkt weer te kunnen genieten valt altijd tegen. Je lichaam is door het klussen en verhuizen aardig moe gestreden, maar rust krijgt het niet want je hebt dan altijd nog je werk van minstens 40 uur.
Begrijp me niet verkeerd maar dit is zo herkenbaar. Ik denk als jij zo door blijft gaan de burn out / depressie wel om de hoek komt kijken. Je wilt gewoon teveel op dit moment en dat kan niet.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:06

Wij kunnen jou hier geen diagnose geven natuurlijk. Daarvoor zal je terug naar de HA of naar een psychiater moeten als je echt een diagnose wilt...
Maar ja, probeer inderdaad ook voldoende tijd over te laten voor leuke dingen. Leuke dingen moeten niet altijd groot of duur zijn. Ook kleine dingen kunnen heel leuk zijn en veel deugd doen, bv wandeling gaan maken met je paard of hond, wat vrienden uitnodigen voor een gezellige avond, filmpje kijken, boek lezen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:07

Heerlijk gereden met paardlief... o en ik was zo blij, ik heb gewoon kunnen gallopperen vanavond! :D Vorige week lukte het me echt niet nu ging het iedere keer beter dat ik alleen maar meer en meer keren wilde aanspringen... uiteindelijk met een knalrood hoofd er vanaf gestapt :+

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:30

purny schreef:
Heerlijk gereden met paardlief... o en ik was zo blij, ik heb gewoon kunnen gallopperen vanavond! :D Vorige week lukte het me echt niet nu ging het iedere keer beter dat ik alleen maar meer en meer keren wilde aanspringen... uiteindelijk met een knalrood hoofd er vanaf gestapt :+

Super, Purny! Geniet nog maar lekker lang na van dit fijne moment!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 01:10

Ik weet dat ik hier al lang niet meer geweest ben maar kan wel wat hulp gebruiken...

De vriend van mijn zus is in de nacht van zaterdag op zondag doodgeschoten... We leven in een complete nachtmerrie met bizarre omstandigheden...

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 01:13

Robijntjah wat heftig...ik wil jullie alle sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 01:16

Dankjewel...

Mijn hart breekt iedere keer als ik mijn zus zie huilen.. En hun zoontje... Pfff!

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:47

Jeetje zeg, dat is niet niks... Ik kan me voorstellen dat je het nu echt niet gemakkelijk hebt, Robijntjah. Heb je iemand waarbij je terecht kan als je met iemand wil praten? Héél véél sterkte in elk geval; voor jou, je zus, hun zoontje en de andere familieleden en vrienden / kennissen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:54

Robijntjah schreef:
Ik weet dat ik hier al lang niet meer geweest ben maar kan wel wat hulp gebruiken...

De vriend van mijn zus is in de nacht van zaterdag op zondag doodgeschoten... We leven in een complete nachtmerrie met bizarre omstandigheden...

Jeetje wat een bizar gebeuren zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen en je aanraden zsm met crisishulp te gaan praten, dit moet je niet alleen will verwerken, hetzelfde geldt voor je zus. :(:) Y;(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:04

Jeetje Robijn! Wat verschrikkelijk! Ik ga mee met Joolien. Heel veel sterkte voor iedereen.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:15

Tjonge jonge.. wat een situatie..
Sterkte Robijn!
Praat er veel over met vrienden / familie.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:19

Bedankt Miranda en Ikke...
Klopt! En dat is me ook eerder verteld maar soms kun je niet anders.
Soms moet je even door..(qua werk b.v.)
Maar inderdaad, je lijf zegt op een gegeven moment wel "stop".
Moeilijk voor mij om daar naar te luisteren... wil gewoon door... en moet soms gewoon door.
Nog 1,5 week, dan lekker 4 weken vakantie en GENIETEN!! Hopelijk voel ik me dan wat beter.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:01

Robijntjah schreef:

Weet even niets te zeggen ;( ;( Meid wat een impact voor jullie allemaal :(:) Ook ik ga mee met Joolien.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte!!!

Moeten, moeten, moeten. We moeten zo veel maar er is altijd nog zo iets als: wat wil ik en wat voel ik.
Je hebt natuurlijk heel veel moeten doen; werk, verhuizen, verbouwen. Nu dan even 1,5 week je kiezen op elkaar en dan 4 weken vakantie. Ga inderdaad dingen doen waarvan jullie genieten en neem je time out als je lichaam dat aangeeft (wat vast wel gaat komen als je zoveel inspanning hebt geleverd ;)) zodat je na je vakantie weer fris aan de slag kunt (en ook dan niet gelijk alles teveel willen doen ;)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:07

Ik heb 1 ding geleerd, dat ik helemaal niks moet, behalve luisteren naar mijn lijf. :)