[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:23

Ik denk dat bruin over rood wel gaat :j Het is vooral van rood naar blond dat een probleem is. You'll never know until you trie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:36

We nemen de gok maar. Jullie schuld als het oranje wordt haha :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:46

blair schreef:
Frummels schreef:
Nou ik heb ook maar eens een ombre poging gedaan!
Ik heb de Sheer blonde spray van John Frieda gebruikt: Go blonder lightening spray.
Heb hem hier 1x gebruikt en vind dat je het aardig goed ziet! :)

[ Afbeelding ]

Je ziet het inderdaad goed! (tenminste als het niet door de lichtinval komt :P )
Ik heb zelf ook zitten nadenken over de blondspray van John Frieda,
maar na wat onderzoek, las ik allemaal berichten van mensen bij wie het haar heel droog/dood/dun werd, of dat ze er zelfs uitslag van kregen of het haar uitviel. Heb jij zoiets ervaren? Of kan je haar het prima hebben als je er bijvoorbeeld gewoon een goed haarmasker overheen doet. (en ik snap dat ieder mens/ haartype anders reageert ;) )

Hihi nee, in het echt zie je het zelfs nog beter maar was een beetje moeilijk op de foto te krijgen met mijn mobiel. :Y)
Mijn haar is er helemaal niet droog of dood van geworden hoor, maar ik was het dan ook dagelijks met shampoo en conditioner (gewoon van garnier: fructies) en smeer mijn puntjes altijd goed in met een serum. En dan ook nog een heatprotector voor het föhnen en voor het stijlen. :)
Ik heb heel poreus, en dun haar (en vooral ook heel weinig haha), ik kan het bijvoorbeeld niet laten ontkleuren zonder dat het afbreekt.. Maar met deze spray gaat het lichter maken prima! :j Als ik het maar goed verzorg verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:27

Tis nu donkerbruin met een flinke rode gloed haha :Y) Wel oké, maar voor 't kleurtje wat ik uiteindelijk wil zal ik maar naar de kapper gaan.... :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:46

Ik ben mijn paars haar dus echt zat .. Onderin is t alweer de kleur toen t ontkleurd werd. Bovenin is het echt nog goed paars.
Maar ik wil dus terug naar donkerbruin en ga dus straks deze verf ook halen.

Heeft iemand tips? Ben gewoon van plan om de donkerbruin hier over heen te gaan zetten ..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:07

Nou ik heb het gedaan, en het is prima gelukt:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:10

Super! Donkerbruin dekt wel goed meestal :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:17

Ja, het was even zoeken - maar heb uiteindelijk van Garnier de Creme versie genomen, daar was alleen de donkerbruin in de winkel van - dus was even spannend.
Broerlief heeft net de laatste paarse plukjes weggewerkt, want had het voor het eerst in m'n eentje gedaan en een paar vergeten.
En gelukkig was het 1+1 gratis, want heb allebei de flacons moeten gebruiken ivm de paars echt goed te laten dekken.

En goed .. ik heb ook lang haar ..

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:18

Bitzybijtje@ welke bruin heb jij gebruikt?

Ik wil van rood/oranje naar tussen licht / normaal bruin (de rooie gloed maakt me niets uit) maar ik wil de verf er uit laten groeien naar mijn eigen haar kleur dus van bruin naar light bruin is minder erg van van rood naar licht bruin :P

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:05

Maar als ik jou vorige berichtje lees, kan ik beter een donkerblonde / licht goud bruine kleuring nemen omdat het op rood donkerder uitpakt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:47

5.0 van L'Oreal. :j
Blond heeft geen nut dat pakt toch niet.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:27

Bizzybijtje schreef:
5.0 van L'Oreal. :j
Blond heeft geen nut dat pakt toch niet.

Ohh okey want ik las dat er groentinten in donkerblond zat en dat dan ook meteen het grootste gedeelte van de
rode gloed weghaalde

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:35

ik ben gister naar de pakker geweest om het laatste rood uit mijn haar te halen, nou dat was nog niet zo makkelijk :+ eerst is er een as-verf overheen gegaan, toen was het nog bijna hetzelfde, daarna hebben ze het geblondeerd en toen nog een spoeling erover. je ziet nu nog een heeel klein beetje het rood, maar dat los ik wel op met zilver shampoo. Al met al heb ik wel 5 uur bij de kapper gezeten...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:58

Zo dat was een lange zit, zal ook wel een flinke rekening zijn geweest ofniet? :=

Heb nieuwe haarverf besteld, violet en cherise. Plan is om deze te verdunnen met conditioner en dan pastel achtig iets te krijgen. Weet nog niet welke ik als eerst ga gebruiken. En ik heb ook nog een mini flesje FaroukBiosilk Silk Therapy besteld, ben benieuwd of dat wat is.
Weet iemand hoe lang je moet wachten met verven na blonderen? Want de vorige keer toen ik het geblondeerd en daarna ging verven met directions pakte het totaal niet.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:09

Hallo,
Ik heb een vraagje over wat ik het beste voor mijn haar kan gebruiken.
Ik heb snel vettig haar en het is ook erg statisch. Als ik mijn haar los doe en ik ga er een keer met mijn hand of iets anders overheen, dan plakt mijn haar van het statisch zijn vast aan mijn gezicht.
Na 1 dag los is het op het einde van de dag al vettig en ben ik dus verplicht het of te wassen, of een dag met vettig haar in een staart rond te lopen.
Nu draag ik het dus altijd in een staart, maar ook dan is het erg statisch en snel vettig. Weten jullie misschien wat ik erin kan smeren om het minder statisch te maken?
Heb ook een lange tijd, haarmasker, creme en serum van Andrelon Care&Repair gebruikt. Maar dat maakte het er niet minder op.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:10

jasz schreef:
ik ben gister naar de pakker geweest om het laatste rood uit mijn haar te halen, nou dat was nog niet zo makkelijk :+ eerst is er een as-verf overheen gegaan, toen was het nog bijna hetzelfde, daarna hebben ze het geblondeerd en toen nog een spoeling erover. je ziet nu nog een heeel klein beetje het rood, maar dat los ik wel op met zilver shampoo. Al met al heb ik wel 5 uur bij de kapper gezeten...

ho ik stuurde per ongeluk een PB ipv quote :')
Maar hoe ziet je haar er nu uit? :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:12

Madje1992 schreef:
Hallo,
Ik heb snel vettig haar en het is ook erg statisch. Als ik mijn haar los doe en ik ga er een keer met mijn hand of iets anders overheen, dan plakt mijn haar van het statisch zijn vast aan mijn gezicht.
Na 1 dag los is het op het einde van de dag al vettig en ben ik dus verplicht het of te wassen, of een dag met vettig haar in een staart rond te lopen.
Nu draag ik het dus altijd in een staart, maar ook dan is het erg statisch en snel vettig. Weten jullie misschien wat ik erin kan smeren om het minder statisch te maken?
Heb ook een lange tijd, haarmasker, creme en serum van Andrelon Care&Repair gebruikt. Maar dat maakte het er niet minder op.

Cremespoeling in het onderste deel van het haar, of vanaf waar het statisch begint te worden, dus niet op het hoofdhuid?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:15

Hmm, mijn haar is bijna vanaf de haarwortel statisch. Maar ik ga het is proberen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:15

Het statische haar kan door het weer komen, mijn haar is in de winter ook echt meeega statisch. Het plakt overal aan vast :') ik hoop dat het van de zomer wat minder wordt, en er gewoon niet te veel aan zitten.
qua vet haar is het een beetje een cirkel, want je krijgt snel vet haar door je haar elke dag te wassen, maar als je vet haar hebt wil je dat wel wassen. Je kunt droogshampoo gebruiken om een dag langer te lopen zonder dat je je haar hoeft te wassen. En zo kun je dat steeds uitbreiden, ik ging van elke dag wassen naar 2 a 3x per week.

Van serum wordt je haar ook vrij snel vet (haarmasker en conditioner trouwens ook) sowieso je producten niet op je hoofdhuis smeren maar alleen in het onderste deel van je haar. En verder maak ik altijd de afspraak met mezelf dat ik OF conditioner mag gebruiken of een haar masker dus niet beide.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:12

Ik was mijn haren ook maar 3 keer in de week.
Misschien een beetje te enthousiast geweest met het haarmasker enzovoort, deed het allemaal tegelijk. :+ Serum deed ik alleen maar aan de punten.
Ga kijken of dat werkt. Maar inderdaad hopen dat het van de zomer weer beter wordt.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:10

Ik wil ook van mijn rode haren af, wil weer terug naar blond :)
Zo is het nu:

Afbeelding

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:52

Madje1992 schreef:
Hallo,

Kappers shampoo + masker.
Je haar 2 x achter elkaar wassen zo is het helemaal schoon.
Na het wassen +masker alleen in de punten en wel uitspoelen.
Een leave in masker/balsem in je lengte en punten niet op de hoofdhuid. Dit verzorgt je haar en gaat het pluizen en statisch tegen.

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:01

Ik ben vandaag ook weer terug gegaan naar bruin haar :P Het felrode was inmiddels heel vervaagd oranje geworden :+
Nu is het bruin met een rode gloed, mis mijn felle kleurtje wel al weer haha maar achja :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:55

Hallo dames, ik spoelverf mijn haar altijd met de spoeling Casting Crème Gloss van Loreal. Nu zit hier altijd een flacon bij met een heerlijke glans conditioner die je haar mega laat glanzen, lekker laat ruiken en goed doorkambaar maakt. Nu is mijn vraag: weet iemand of deze ook apart te koop is?

Ik weet dat het je haar niet gezonder maakt, ik was en condition mijn haar altijd met spullen van De Tuinen, met cocusnoot olie etc. Maar dat spul laat het nog meer glanzen enzo, ook al is het kei nep haha!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:00

Ik ga eens eventjes volgen, wil mijn haar eigenlijk ook weer verven. Nu bijna 2 jaar geleden mijn haar knalrood laten verven, en nu weer mijn eigen haarkleur volledig terug, heb alles uit laten groeien...
Maar ik merk dat ik weer een beetje verveeld raak en eigenlijk iets anders wil, misschien toch maar weer eens wat uitproberen!