Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kayleigh_ schreef:Hannanas schreef:Heb je dan medio 2030/2035 grotere kans op baarmoederhalskanker?
Ik weet het niet zeker, het lijkt mij niet. HPV is toch 'gewoon' een virus en als het langdurig onvindbaar is, heeft je lichaam toch gewoon antistoffen tegen die variant? Dan heb je het toch 'overwonnen'? Oke, dan zijn er nog 6 andere hoog risico types (er zijn er volgens mij 7 in totaal toch?), maar dit type heb je dan niet meer en kun je ook niet opnieuw oplopen.
Kayleigh_ schreef:MarcoBorsato schreef:Volgens mij ruimt het lichaam dat gewoon op.
Zo is het mij destijds ook verteld. Eenmaal virus overwonnen, kun je die variant niet meer krijgen.
Bovendien is HPV toch geen herpesvirus?
genja schreef:Na verschillende keren een hpv en pap3 gehad te hebben en daarna een lis gehad . 2 weken terug weer uitstrijkje gehad .
En nu weer pap3a en hpv en advies was nu over 6 maanden controle .
Zelf voelt dit raar er is al behandeling geweest nu 2 jaar terug en toch weer pap 3a .
Vraag mij dan af is gynaecoloog niet verstandiger?
(Nog steeds klachten namelijk met bloedverlies tussendoor en na gemeenschap)
genja schreef:Na verschillende keren een hpv en pap3 gehad te hebben en daarna een lis gehad . 2 weken terug weer uitstrijkje gehad .
En nu weer pap3a en hpv en advies was nu over 6 maanden controle .
Zelf voelt dit raar er is al behandeling geweest nu 2 jaar terug en toch weer pap 3a .
Vraag mij dan af is gynaecoloog niet verstandiger?
(Nog steeds klachten namelijk met bloedverlies tussendoor en na gemeenschap)