Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:30

Mriek1990; de 36 weken alweer. Prachtige foto.

Kiwipitje: mooie foto en prachtige buik.

Ballardl: lekker slank.

Freekie: leuk jurkje.

Azmay: ook al tegen het einde aan. Spannend.

Queene: gefeliciteerd met de winstpunten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:36

Jullie gaan te hard om met alle drukte alles bij te houden

Hier de eerste vijf dagen op mijn nieuwe werk gehad. Dus wennen en inkomen

Net verloskundige geweest en nu over iets meer dan drie weken weer controle maar vanaf dan mogelijk wekelijks ivm niks voelen. Ze vroegen of ik er wel de tijd voor nam maar zei ook lig zo vaak rustig op de bank maar echt niks te voelen of te zien en ook geen reactie na porren

Ik wil in het ziekenhuis bevallen dus wordt het Maasziekenhuis Pantein, Boxmeer. Was of die of Venlo en Venlo is stuk verder.

Vd week even bloedprikken weer, ziekenhuis neemt vorige waarden niet over moet dan daar prikken. Bevalplan Tja geen idee zie het wel.

Baby lag net met controle met hoofdje naar beneden.

Paar dagen amper kunnen eten, gevoel dat mn maag in mn keel zat maar vandaag gaat het goed. Woensdag alweer 27 weken.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:35

Marlis schreef:
Freekieee schreef:
Voor degene bij wie het kan. Nemen jullie 8 u kraamzorg per dag? Ik zit daar zelf niet echt op te wachten namelijk :o 16 maart komen ze langs en dan even bespreken. Maar 8 u hoeft voor mij echt niet. Mijn schoonmoeder heeft ook aangeboden om te helpen.
Maar eerst even afwachten hoe het gesprek gaat.

Wij hebben aangegeven drie uur per dag. Dus enkel voor de controles van moeder en kind.

Mijn herder bezorgd het anders een hoop stress, als ik weet dat er een vast iemand komt prima dan gaat dat snel goed maar als er door ziekte of drukte meerdere komen werkt dat niet voor haar.

Buiten dat ben ik erg op mezelf en zit niet te wachten hele dag iemand hier. Dus vind drie uur wel prima.

Ja denk dat ik het zelfde wil indd.

Hier een rot dagje eigenlijk. Weer heel erg misselijk en overgeven.

Wilde vanmiddag mn bed in gaan tot mn schoonmoeder net belde dat onze pony op de weg liep… dus dat was even race. Ook erg veel last van mn buik niet normaal. Kastje helpen tillen was echt te veel.

Morgen een nieuwe dag

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:56

Kiwipitje, voelt wel echt als verlof als ik alleen thuis ben met de beesten. Vandaag een iets betere dag gehad, behalve dan dat je niet zo ver kon lopen?

MissAnnemijn welkom en gefeliciteerd! Leuk een tweede kindje. Hoe voel je je verder?
Wat een verschil met Nederland zeg.

Freekieee hé jakkie, niet fijn dat je moest spugen. Ook rot van de pijn die je voelt.
Och jeetje de pony ontsnapt!
Hopelijk voel je je snel wat beter. Beterschap in elk geval.

Sting nog 6 weken, gaat ook al snel hé?

Charlotte wat een mooi idee met de kastanjes. Lijkt mij ook fijn zo'n plek waar je altijd even naar toe kan gaan.
Gelukkig dat het goed gaat met jullie. :)
Wat leuk een zwangerschapsshoot! Nu al benieuwd naar de foto's.

Cabelona tóch wel uit over de naam dus, fijn! Ben benieuwd wat jullie hebben bedacht voor naam.

Marjon fijn dat je waardes goed waren. Hele puzzel nog zeg, jeetje.

Azmay brr dat klinkt niet echt fijn. Zou het misschien helpen als je met je hoofd iets hoger ligt?

Melanie, dagje alleen thuis was inderdaad best prettig. ;) Had ook eigenlijk niks te doen en dat vond ik helemaal prima!

Sky_as bedankt hé, daar gaat m'n geld weer! Haha ;)

Marlis begonnen op het nieuwe werk! Snap dat het wennen is, maar vindt je het wel leuk? :) Was de controle wel goed vandaag?
Vervelend dat je je niet helemaal lekker voelde.
Hoe gaat het met je paard? Is die weer oké?

Bevalplan invullen vond ik ook zó lastig. Ik had inderdaad ook als grootste "eis" dat ze alles vertellen en uitleggen wat ze gaan doen. In bad lijkt mij ook 3x niks. Heb het normaal al veelste snel warm in bad, laat staan tijdens een bevalling! :=
Hier verder een prima, rustig dagje. Even naar buiten geweest, boodschappen gedaan, was draaien, maar ook lekker op de bank.
Morgen naar het ziekenhuis voor alle informatie voor de draai poging. Ik las al dat ik sowieso een prik ga krijgen met ontspanners erin. Dus dat is in elk geval weer verrassing meer, haha. (Ben niet zo'n held met naalden....:D)
Vandaag ook de proefdruk binnen gekregen van ons geboorte kaartje. Hij is helemaal geworden zoals we wilden. <3
Was wel heel gek op de naam van ons kleintje al op zo'n kaart te zien, haha.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:58

Melanie_D schreef:
Kiwipitje: ik begreep in het ziekenhuis waar ik heb gekeken dat je bij een medische bevalling plat moet omdat je dan aardig vol hangt met apparatuur en draadjes, waardoor je weinig kanten op kunt. Sommige ziekenhuizen zijn echter overgegaan op meer draadloze apparatuur, wellicht dat dat nog verschil maakt. Verder denken verloskundigen aardig mee (bevallen op een baarkruk is voor de rug van de vk niet erg fijn bijvoorbeeld), maar in het ziekenhuis doen ze natuurlijk meer bevallingen op een dag en is het voor de houding van het personeel dat ze je graag in bed houden ;) Maar dat zal wellicht voor jouw ziekenhuis anders zijn, dat zul je vast allemaal horen als je daar op gesprek gaat.
Ik ga alleen klinisch bevallen vanwege voorgeschiedenis dus zal meevallen voor de houding van personeel want ik wil niet constant getoucheerd worden en al helemaal niet aan allerlei onnodige draden en infusen hangen dus hopelijk heb ik wel wat bewegingsvrijheid en anders moet ik nog maar even nadenken hoe we dat gaan aanpakken. Het zal linksom of rechtsom vast wel goed komen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:38

Mriek, zo leuk om de proefdruk binnen te hebben. Wat gek he om de naam er op te zien. Wordt zo echt dan ineens.

Wij hebben de kinderwagen en autostoeltje in huis jee.
Bewust op zoek gegaan naar dezelfde als bij onze oudste, want die beviel zo goed. :))

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 05:19

Ik zit weer met m’n karnemelk op de bank -O-
Hopelijk zo nog wat slapen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 05:29

Kiwipitje schreef:
Ik zit weer met m’n karnemelk op de bank -O-
Hopelijk zo nog wat slapen.

Vervelend.

Hier dagelijks ook wakker in de nacht.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 05:30

Sterkte Kiwi! Waar is de karnemelk goed voor?
Hier ook wakker, maar ga me zo weer omdraaien tegen m'n vent aan en dan dommel ik wel weer weg denk ik.

Edit: hoi Marlis :knuffel:

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 05:31

Die karnemelk helpt bij mij tegen maagzuur.
Mede nachtbrakers.. hopelijk slapen jullie zo weer. Ik ga weer een poging doen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 08:40

Wat vervelend dat jullie zo veel wakker zijn!

Ik zit zelf een beetje met een dilemma wat te doen. Ben dus woensdag veel bloed verloren, donderdag in de loop van de middag trok dit weg. Nu vanaf zaterdag heb ik elke dag wel wat bloedverlies, niet veel maar toch zit het niet echt lekker. Morgen heb ik een telefonische afspraak met het ziekenhuis om een deel van de uitslagen te bespreken, maar twijfel of ik nu dan weer de verloskundige moet bellen…. Voel me altijd zo snel een zeur :o

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 08:49

Marjon leuk die spulletjes al in huis.

Kiwipitje, Sting en Marlis weer een rot nacht gehad dus...bah! :( Wel weer wat kunnen slapen of helemaal niet meer?

HappyBuddah dat gevoel van dat je jezelf snel een zeur vindt herken ik wel.
Maar mijn verloskundige zegt altijd, "ik heb liever dat je 10x voor niks belt dan 1x te weinig!"
Bloedverlies vind ik wel een dusdanig signaal dat ik wel zou bellen, ondanks de afspraak van morgen. Echt doen hoor!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:18

Bloedverlies op dit termijn zou ik toch beter een x te vaak dan te weinig voor bellen.

Hier weinig geslapen dus lekker moe. Kleine van mn zus is er vanaf 7 uur, oppas dag. Hopelijk kunnen we straks wandelend (3 km heen, 3 km terug) even hondjes uitlaten en paarden doen. Maar vreselijk weer, regen regen regen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:25

HappyBuddha schreef:
Ik zit zelf een beetje met een dilemma wat te doen. Ben dus woensdag veel bloed verloren, donderdag in de loop van de middag trok dit weg. Nu vanaf zaterdag heb ik elke dag wel wat bloedverlies, niet veel maar toch zit het niet echt lekker. Morgen heb ik een telefonische afspraak met het ziekenhuis om een deel van de uitslagen te bespreken, maar twijfel of ik nu dan weer de verloskundige moet bellen…. Voel me altijd zo snel een zeur :o
Bij twijfel gewoon bellen :j Sowieso bellen met bloedverlies.

mriek1990 schreef:
Kiwipitje, Sting en Marlis weer een rot nacht gehad dus...bah! :( Wel weer wat kunnen slapen of helemaal niet meer?
Tot 7:00 nog geslapen dus niet ontevreden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 11:07

Marlis schreef:

Net verloskundige geweest en nu over iets meer dan drie weken weer controle maar vanaf dan mogelijk wekelijks ivm niks voelen. Ze vroegen of ik er wel de tijd voor nam maar zei ook lig zo vaak rustig op de bank maar echt niks te voelen of te zien en ook geen reactie na porren

Ik wil in het ziekenhuis bevallen dus wordt het Maasziekenhuis Pantein, Boxmeer. Was of die of Venlo en Venlo is stuk verder.

Vd week even bloedprikken weer, ziekenhuis neemt vorige waarden niet over moet dan daar prikken. Bevalplan Tja geen idee zie het wel.

Paar dagen amper kunnen eten, gevoel dat mn maag in mn keel zat maar vandaag gaat het goed. Woensdag alweer 27 weken.

Je hebt zo te horen dus hetzelfde als je zus destijds qua beweging voelen. Vervelend! Zie je de kleine op de echo wel druk bewegingen maken?

Fijn dat je nu dichterbij huis werkt en de kleine al met het hoofdje naar beneden is gedraaid.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 11:08

HappyBuddha schreef:
Wat vervelend dat jullie zo veel wakker zijn!

Zou zeker bellen. Daar zijn ze voor een bloed vind ik toch wel een dingetje. Hopelijk niets aan de hand!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 11:09

Ik heb alles verder bijgelezen maar even niet de puf om te reageren op alles. Sinds gistermiddag doet alles me zeer en vanmorgen na het opstaan direct weer pijn bovenin m'n buik. Vanavond naar de verloskundige dus ben benieuwd wat zij denkt.

@mriek had je vandaag die draaipoging?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:12

Ik zou ook bellen bij veel/regelmatig bloedverlies. Je kan er maar op tijd bij zijn en als het niks is, ben je gerustgesteld.

Hier niet geweldig meer geslapen, maar gelukkig een rustige ochtend op het werk.

Succes vandaag Gnome! Vervelend dat je zoveel last hebt, hopelijk trekt het een beetje weg...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:16

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Je hebt zo te horen dus hetzelfde als je zus destijds qua beweging voelen. Vervelend! Zie je de kleine op de echo wel druk bewegingen maken?

Fijn dat je nu dichterbij huis werkt en de kleine al met het hoofdje naar beneden is gedraaid.

Ik heb geen echos meer, laatste was de 20 weken echo en die had ik voor de twintig weken nog. Maar op de echos die geweest zijn bewoog ze altijd flink.

Maar heb placenta aan de voorkant en sterke buikspieren onder mn vetlaag haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:16

Gnome schreef:
Ik heb alles verder bijgelezen maar even niet de puf om te reageren op alles. Sinds gistermiddag doet alles me zeer en vanmorgen na het opstaan direct weer pijn bovenin m'n buik. Vanavond naar de verloskundige dus ben benieuwd wat zij denkt.

@mriek had je vandaag die draaipoging?

Beterschap

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:35

Alweer wakkere dames midden in de nacht. Wat vervelend, hopelijk komen jullie de dag een beetje goed door en kun je nog wat rust pakken!

HappyBuddha: ik zou ook bellen voor de zekerheid, zeker bij bloedverlies. Je bent echt geen zeur, liever een keer te vaak dan te weinig!

Mriek: vandaag informatie en donderdag de daadwerkelijke poging als ik het goed heb onthouden, toch?

Marlis: vervelend dat je nog niets voelt, hopelijk komt dat snel! Wat gaan ze dan doen met de extra controles, naar het hartje luisteren?

Gnome: veel sterkte. Hopelijk trekt de pijn een beetje weg in de loop van vandaag. Gelukkig vanavond naar de verloskundige.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:30

Marlis oppasdagje vandaag dus. Jammer van de regen hé? Echt niks aan, heb dan zelf ook altijd minder energie.

Kiwipitje gelukkig nog een beetje slaap gehad.

Gnome, veel beterschap. Echt niet fijn dat je je zo rot voelt. Hopelijk is vanavond alles gewoon goed.
Ik moest vandaag heen voor informatie, donderdag de echte draai poging.

Sting werkse! Gelukkig dat het een rustige ochtend is.

Melanie, klopt helemaal. :)

Ben net terug van het ziekenhuis. Het was niet heel veel nieuws dan ik al gelezen had in de folder. Alleen dat ze draaien met z'n twee. De gynacoloog van vandaag doet 'm ook, was een hele lieve dus dat is fijn.
Ik krijg dus een prik met ontspanners. Dit kan zorgen voor hartkloppingen, dus ik moet wel aan de hartbewaking.
Ze gaan maximaal 3x een poging wagen donderdag. Mocht het draaien lukken moet ik daarna een half uur in kleermakerszit wachten.
Kans van slagen is 55%. Maar ze had goede hoop want ik heb veel vruchtwater aan beide kanten van Tedje, dus nog veel draai ruimte.

Mocht het nou niét gaan lukken mag ik kiezen voor een keizersnede of "normale" bevalling. Als ik kies voor een normale bevalling word ik sowieso medisch én moet de bevalling 100% soepel en goed gaan. Als ze dan maar het flauwste vermoeden hebben dat er iets niet goed gaat krijg ik alsnóg een keizersnede.
Maar goed, die keus hoef ik pas te maken als het niet goed komt donderdag. :)

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:49

Spannend Mriek, hopelijk lukt de poging! 55% is toch een aardige kans. Fingers crossed!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:43

Wat spannend Mriek! Ik hoop voor jou dat het goed gaat komen en je gewoon normaal kan bevallen! Heel veel succes alvast donderdag!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:03

Mriek spannend! Hopelijk valt het kwartje de goede kant op donderdag. En superleuk dat het kaartje perfect gelukt is!

Gnome vervelend dat je zo'n last hebt :(

HappyBuddha, ik zou gewoon even bellen inderdaad. Balen dat het onduidelijk is hoe het komt.

Marjon lekker dat dat in huis is nu! Wij gaan volgende week een weekje naar Nederland en daar moeten we even goed uitzoeken wat we mee terug nemen! Spullen staan bij mijn ouders en schoonouders opgeslagen haha.

Mriek, ja zeker een verschil met Nederland. Soms mis ik het wel hoor, maar de zorg is hier van goede kwaliteit dus het zal wel goedkomen. Ik voel me opzich best goed, alleen net als bij de eerste snel last van buik dus mijn langere rondje met de honden zit er niet meer in. Verder wat hobbels gehad al met mogelijk afwijkende NIPT (lang verhaal, weet niet of het mensen hier interesseert :o ), blaasontsteking met GBS (even kijken wat we daar verder mee moeten nog) en mijn suikertest was wat aan de hoge kant (in NL zou ik zwangerschapsdiabetes hebben maar hier nog niet, moet donderdag een 2e suikertest doen). Vanmorgen een groeiecho gehad nav. die NIPT en dat zag er gelukkig goed uit. Iets onder het gemiddelde maar wel netjes. Q lag op p85/p90 altijd dus dat is wel even anders nu.

Freekie vervelend zoveel last van je buik :(

Marlis hopelijk ga je nog wel wat voelen. Maar fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt. En succes met je nieuwe werk!

Hopelijk niemand vergeten zo, even wennen weer bijleesposten :')