Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
foxy80 schreef:Misschien stomme vraag, maar waarom is gebruik medrol zo beperkt?
BritHittepit schreef:foxy80 schreef:Misschien stomme vraag, maar waarom is gebruik medrol zo beperkt?
Dat is cortisone en het is een wondermiddel maar als je dit lange tijd neemt moet je ook weer afbouwen, kan je niet zomaar meer stoppen… en het heeft toch wel veel nevenwerkingen (al merk ik hier nu niets van) maar het kan bv ook staaf veroorzaken, hier heeft mijn moeder en schoonvader mee te maken gekregen na lange tijd medrol… en je komt er ook van bij, vocht ophouden…
Zonnetje81 schreef:Ik vind het knap wat je allemaal doet. Als niet ziek mens ga ik er niet zoveel op uit of denk ik pfff vermoeiend![]()
BritHittepit schreef:Zonnetje81 schreef:Ik vind het knap wat je allemaal doet. Als niet ziek mens ga ik er niet zoveel op uit of denk ik pfff vermoeiend![]()
Omdat je daar als ‘niet ziek’ niet bij nadenkt, denk ik…
ik heb nooit echt gereisd in mijn leven, ben nog nooit naar een ‘echt’ festival geweest of concert… gaan eten bij sterrenrestaurant, dat zou ik ‘later’ wel doen…
ik had daar ook niet echt de behoefte aan maar het leven dendert voorbij als je gaat werken, gezin, paard(en),… het kost ook allemaal veel geld en tijd…
Ik zit nu vaak hele dagen alleen omdat ik niets kan, werken kan niet, huishouden moet ik ook dikwijls uit handen geven, de dagen dat ik wel kan wil ik dan echt genieten…
Ik moet niet meer ‘sparen’ voor de toekomst want ik weet niet of ik veel toekomst heb… daarom dat ik het NU wil doen, als ik kan…
Ik moet wel zeggen dat ik me beperkt voel hoor, excursies, wandelingen, leuke actieve dingen… kan ik niet doen omdat ik dit niet meer kan maar ik probeer te genieten van dingen die ik wel kan.
Ik maak ook bewust die plannen omdat ik dan iets heb om naar uit te kijken anders is mijn leven heel doelloos…
En ik maak ze op korte termijn want ergens schuilt er ook een bang hartje… we hebben dit jaar al 3 kennissen verloren aan kanker, 1tje was mijn advocaat, behandeling sloeg niet aan… 1tje was een vriendin van mijn man, die hadden we in het ziekenhuis gezien 3 maanden voor haar overlijden en toen zag ze er nog supergoed uit en was ze stabiel en de laatste was een klant van mijn man… zij begon in januari opnieuw moto te rijden want ze voelde haar goed door de nieuwe immuuntherapie en zij is in april overleden, ze ging op 3 weken tijd van goed naar… niets meer…
Dat zet je wel even met de voetjes op de grond hoor… het leven is echt kort en het leven is NU…
Geniet vandaag van je leven, gisteren is verleden tijd en morgen is niet beloofd
Citaat:dat ik mezelf een soort schuldig/aansteller voelde als ik liep te zuchten en puffen.