Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:42

Wat een leuke vooruitzichten Britt.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 20:33

Afbeelding

We gaan deze avond nog naar een klein festivalletje dus heb me weer wat mooi gemaakt 8-)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 00:26

2 jaar geleden…

Toen kreeg ik ‘goed’ nieuws, geen uitzaaiingen behalve in 2 kliertjes…

we gingen voor genezing, ook al zou het een lange weg worden! In 1 ding hadden ze gelijk…

de lange weg, helaas was de rest een utopie…

Ik ben bang geweest, kwaad, verdrietig… zoveel vragen… maar stilletjes aan krijg ik er ‘vrede’ mee, in de maten van het mogelijke.

Ja, mijn leven is veranderd, mijn leven is niet meer zo zorgeloos of ‘normaal’ maar wat is normaal? Ben ik nooit geweest denk ik _O-

Eerst durfde ik niet meer plannen, niet meer dromen… nu maak ik plannen en droom ik erop los!

Ik moet soms nog forfait geven als mijn lijfje te moe is of ik mezelf ziek voel maar toch probeer ik te genieten en de dingen te doen die ik graag doe!

Ik mis mijn ‘onbezorgde’ leventje, mijn passie met de paarden maar ik heb ook veel geleerd, het besef dat het leven te kort is voor te twijfelen en ongelukkig te zijn! DOEN en GENIETEN, dat is de boodschap!

Het leven is niet makkelijk maar je kan het zelf MOOI maken <3

Verdrietig en kwaad zijn MAG maar genieten MOET!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 07:55

Wat wijs je post Brit. Het ontroert me en zo is het maar net.

Je ziet er weer prachtig uit. En dat is fijn, naast al dat verlies ben je nog steeds een mooie vrouw. Je schoonheid mag er wezen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 08:37

Ik ben zo trots op je.
Het leven heeft je hard geslagen, maar jij hebt met trots terug geslagen.

Ja soms haalt het je naar beneden.
Maar je doet het wel

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 11:29

Heel herkenbaar, over dat plannen en dromen. Ik durf het nog niet goed, vooruit te plannen. Maar ik neem jou wel als voorbeeld. Ondanks dat het soms heel moeilijk is, onderneem je van alles en doe je je best eruit te halen wat erin zit. Chapeau!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:16

Wijze woorden Britt :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:20

Goed gezegd, Britt...!

Je bent mooi van buiten en mooi van binnen. :knuffel:

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 11:30

Gisteren ben ik nog naar het BK dressuur gaan kijken en zijn we s avonds met vrienden gaan uit eten en deze morgen werd ik wakker gemaakt:

Afbeelding

Mijn man had een lekker ontbijt gemaakt <3

helaas werd ik weer direct ziek en ben ik weer beginnen overgeven… dus vandaag wordt een dagje zetelen…

Zo snel kan het dus veranderen, rustdagje vandaag

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:37

Maar de mooie dag pakken ze je niet meer af. Hopelijk gauw weer door de ellende heen :knuffel:

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 10:30

Gelukkig was het gisteren alweer wat beter. Morgen heb ik alweer behandeling, ik ga het toch aangeven dat ik zoveel beter de 3 weken doorkom met de medrol 5 dagen in te nemen de eerste week na de behandeling… ik voel me echt zoveel beter buiten maandag gerekend dan…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:14

Dat is fijn Brit want kwaliteit van leven is wel heel erg belangrijk!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:18

Wees maar assertief, hoor!
In principe is het uitstekend om met een studie mee te doen en ik snap dat je dan weinig keuzevrijheid hebt mbt sommige zaken.

Maar als jij je beter voelt met de medrol: alleen maar goed om dat te melden!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:19

Misschien stomme vraag, maar waarom is gebruik medrol zo beperkt?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 13:50

foxy80 schreef:

Dat is cortisone en het is een wondermiddel maar als je dit lange tijd neemt moet je ook weer afbouwen, kan je niet zomaar meer stoppen… en het heeft toch wel veel nevenwerkingen (al merk ik hier nu niets van) maar het kan bv ook staaf veroorzaken, hier heeft mijn moeder en schoonvader mee te maken gekregen na lange tijd medrol… en je komt er ook van bij, vocht ophouden…

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:53

Het lijkt mij dat als dit jou zoveel voordeel op levert dat het geen probleem zou moeten zijn om dat voor een paar dagen steeds te nemen. Chronisch gebruik is natuurlijk wat anders.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:44

BritHittepit schreef:
foxy80 schreef:

Dat is cortisone en het is een wondermiddel maar als je dit lange tijd neemt moet je ook weer afbouwen, kan je niet zomaar meer stoppen… en het heeft toch wel veel nevenwerkingen (al merk ik hier nu niets van) maar het kan bv ook staaf veroorzaken, hier heeft mijn moeder en schoonvader mee te maken gekregen na lange tijd medrol… en je komt er ook van bij, vocht ophouden…

Dat snap ik helemaal (ik denk dat je staar bedoelt?)

Mijn grootvader kreeg van langdurig cortisonegebruik in de jaren 60 ook zware schade achteraf.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 16:49

Idd staar!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 23:42

Ik vind het knap wat je allemaal doet. Als niet ziek mens ga ik er niet zoveel op uit of denk ik pfff vermoeiend :+ ;-)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 08:21

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het knap wat je allemaal doet. Als niet ziek mens ga ik er niet zoveel op uit of denk ik pfff vermoeiend :+ ;-)

Omdat je daar als ‘niet ziek’ niet bij nadenkt, denk ik…

ik heb nooit echt gereisd in mijn leven, ben nog nooit naar een ‘echt’ festival geweest of concert… gaan eten bij sterrenrestaurant, dat zou ik ‘later’ wel doen…

ik had daar ook niet echt de behoefte aan maar het leven dendert voorbij als je gaat werken, gezin, paard(en),… het kost ook allemaal veel geld en tijd…

Ik zit nu vaak hele dagen alleen omdat ik niets kan, werken kan niet, huishouden moet ik ook dikwijls uit handen geven, de dagen dat ik wel kan wil ik dan echt genieten…

Ik moet niet meer ‘sparen’ voor de toekomst want ik weet niet of ik veel toekomst heb… daarom dat ik het NU wil doen, als ik kan…

Ik moet wel zeggen dat ik me beperkt voel hoor, excursies, wandelingen, leuke actieve dingen… kan ik niet doen omdat ik dit niet meer kan maar ik probeer te genieten van dingen die ik wel kan.

Ik maak ook bewust die plannen omdat ik dan iets heb om naar uit te kijken anders is mijn leven heel doelloos…

En ik maak ze op korte termijn want ergens schuilt er ook een bang hartje… we hebben dit jaar al 3 kennissen verloren aan kanker, 1tje was mijn advocaat, behandeling sloeg niet aan… 1tje was een vriendin van mijn man, die hadden we in het ziekenhuis gezien 3 maanden voor haar overlijden en toen zag ze er nog supergoed uit en was ze stabiel en de laatste was een klant van mijn man… zij begon in januari opnieuw moto te rijden want ze voelde haar goed door de nieuwe immuuntherapie en zij is in april overleden, ze ging op 3 weken tijd van goed naar… niets meer…

Dat zet je wel even met de voetjes op de grond hoor… het leven is echt kort en het leven is NU…

Geniet vandaag van je leven, gisteren is verleden tijd en morgen is niet beloofd

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:40

Nou dat komt keihard binnen als je het zo opnoemt, kan me voorstellen dat het je direct met je beide benen keihard in de realiteit zet.

Mooi motto!

En eerlijk, juist dit soort verhalen op Bokt en uit mijn omgeving hebben mij iig wakker geschud afgelopen jaren. Ben bewust minder gaan werken om dus meer in het nu te kunnen doen, meer tijd voor zaken die er in mijn ogen echt toe doen, zaken waar ik van geniet, energie van krijg. Dat kan al simpel een bak koffie bij een vriendin zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:43

BritHittepit schreef:
Zonnetje81 schreef:

Omdat je daar als ‘niet ziek’ niet bij nadenkt, denk ik…

ik heb nooit echt gereisd in mijn leven, ben nog nooit naar een ‘echt’ festival geweest of concert… gaan eten bij sterrenrestaurant, dat zou ik ‘later’ wel doen…

ik had daar ook niet echt de behoefte aan maar het leven dendert voorbij als je gaat werken, gezin, paard(en),… het kost ook allemaal veel geld en tijd…

Ik zit nu vaak hele dagen alleen omdat ik niets kan, werken kan niet, huishouden moet ik ook dikwijls uit handen geven, de dagen dat ik wel kan wil ik dan echt genieten…

Ik moet niet meer ‘sparen’ voor de toekomst want ik weet niet of ik veel toekomst heb… daarom dat ik het NU wil doen, als ik kan…

Ik moet wel zeggen dat ik me beperkt voel hoor, excursies, wandelingen, leuke actieve dingen… kan ik niet doen omdat ik dit niet meer kan maar ik probeer te genieten van dingen die ik wel kan.

Ik maak ook bewust die plannen omdat ik dan iets heb om naar uit te kijken anders is mijn leven heel doelloos…

En ik maak ze op korte termijn want ergens schuilt er ook een bang hartje… we hebben dit jaar al 3 kennissen verloren aan kanker, 1tje was mijn advocaat, behandeling sloeg niet aan… 1tje was een vriendin van mijn man, die hadden we in het ziekenhuis gezien 3 maanden voor haar overlijden en toen zag ze er nog supergoed uit en was ze stabiel en de laatste was een klant van mijn man… zij begon in januari opnieuw moto te rijden want ze voelde haar goed door de nieuwe immuuntherapie en zij is in april overleden, ze ging op 3 weken tijd van goed naar… niets meer…

Dat zet je wel even met de voetjes op de grond hoor… het leven is echt kort en het leven is NU…

Geniet vandaag van je leven, gisteren is verleden tijd en morgen is niet beloofd

Als je het zo zegt denk ik damn ja je hebt gelijk dat we denken: komt later wel (en vaak komt het dan niet) en dat je er niet bij stilstaat.

Het is sowieso bewonderingswaardig wat ik al vaker heb gezegd, want als ik mezelf niet fit voel......zucht piep.

Mijn vriendin die heel ziek was daar zei ik ook tegen dat ik mezelf een soort schuldig/aansteller voelde als ik liep te zuchten en puffen..........want zij ging ook gewoon door met lesgeven. Maar ze zei dat is het enige wat ik heb en haal ik energie vandaan anders lig ik maar op de bank.

Een beetje hetzelfde principe. Ik schat mezelf niet zo sterk in dus daarom vind ik jou en vele anderen sterk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 12:08

Citaat:
dat ik mezelf een soort schuldig/aansteller voelde als ik liep te zuchten en puffen.

Hier wil ik heel graag op reageren.

Als je iets heel verdrietigs meemaakt, zoals ziekte krijgen, kind verliezen bv dan relativeert dat alles in het leven. Dat geeft een tijd lang dat die mensen die het treffen, zich vaak niet meer druk kunnen maken om de kleine dingen van alle dag (of juist → vaak mannen→ kunnen ontploffen van kleine flutdingen daar ze over het grote zich niet uiten).

Toen ik zelf ooit in die periode zat, en zelfs nu nog wel eens, kijk ik met veel liefde naar mensen die zich druk maken over de normale dingen in het leven waarover we ons druk mogen maken. Ik ben blij voor hen dat ze niet dat hele zware verdriet, of het leven op het scherpst van de snede, (nog) niet kennen.
Dus koester het ook en zie dat dit ook iets positiefs heeft. Als ik me nu loop te ergeren over iets kleins, voel ik ook een dankbaarheid dat het leven zo goed is dat ik nu weer dat doe. Ik ben me wel bewust hoor dat het nergens over gaat.

Hopelijk heb ik het goed uitgelegd.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:15

Je hebt het prima uitgelegd, Pien. Ik voel het ook zo.

Britt, ik vind je een bijzonder sterke en dappere vrouw. Ik heb onwijs veel bewondering voor je en logisch dat je een bang hartje hebt als je hoort over mensen in de omgeving die dan opeens wegvallen...
Je valt dan toch weer keihard in de realiteit.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 21:03

Gisteren een lange dag in het ziekenhuis… 9u in de ochtend vertrokken thuis en om 19u15 terug thuis… ik was doodmoe :Z we hadden sushi besteld en had lekker en goed gegeten, helaas moest ik laat op de avond alweer overgeven :r

Vandaag stond de MR scan gepland van mijn kaak, ik weet dat ik nog hersenen heb en ik denk ook iets te zien aan de rechter kaak, afwachten tot 29/5 voor de echte resultaten Afbeelding
Afbeelding
Dit waren mijn hersenen ;)
Afbeelding
Hier zie je rechts iets meer oplichten