Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Op facebook hebben zulke mensen nu geen platform meer, die gaan voortaan anti-vaccinatie content verwijderen.
Citaat:Israël lijkt vaccinatiesucces te zien, komt met 'groene pas'
In Israël, dat zo'n 40 procent van de bevolking heeft gevaccineerd met het Pfizer-vaccin, neemt het aantal besmettingen onder gevaccineerden flink af. Onder 60-plussers is het aantal nieuwe besmettingen met ongeveer de helft gedaald ten opzichte van drie weken geleden. "Dat is ook de groep die als eerste is gevaccineerd", zegt correspondent Ties Brock. "Onder de groep die jonger is dan 60 gaat het aantal besmettingen ook naar beneden, maar veel langzamer. Dat is wel een duidelijke aanwijzing dat het vaccin werkt."
secricible schreef:nee, lijkt me niet toch? Doordat we de boel beperken blijft het virus lang rondwaren en is er dus meer tijd voor mutaties?
In theorie, als we niks hadden gedaan was waarschijnlijk X percentage van de bevolking nu dood (met alle gevolgen die daarbij horen voor de maatschappij), maar was de rest ondertussen al grotendeels immuum geweest?
Extra snel lijkt me niet overigens, ik denk niet dat een virus denkt "oh, de mens doet zo zijn best, ik moet ook even een tandje bijzetten"
secricible schreef:Citaat:Israël lijkt vaccinatiesucces te zien, komt met 'groene pas'
In Israël, dat zo'n 40 procent van de bevolking heeft gevaccineerd met het Pfizer-vaccin, neemt het aantal besmettingen onder gevaccineerden flink af. Onder 60-plussers is het aantal nieuwe besmettingen met ongeveer de helft gedaald ten opzichte van drie weken geleden. "Dat is ook de groep die als eerste is gevaccineerd", zegt correspondent Ties Brock. "Onder de groep die jonger is dan 60 gaat het aantal besmettingen ook naar beneden, maar veel langzamer. Dat is wel een duidelijke aanwijzing dat het vaccin werkt."
Uit de liveblog. Heel hoopvol, hoewel we daar nog lang niet zijn