Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:39

Oh, ik lees heel veel klachten van druk op de borst. Daar heb ikzelf nu na 2.5 maand ook nog steeds enorm veel last van ;(

Zo erg zelfs dat ik af en toe denk dat het mijn hart is? Word regelmatig gecontroleerd en bloeddruk en H2O is goed

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:11

Napie schreef:
Die hartslag. Het bonkt dan zo in mijn hals en geeft een vreemd gevoel in de keel alsof ik continu lucht in de keel heb wat ik niet weg kan boeren.

Dat vind ik meer klinken als hyperventilatie.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:13

xSCWx schreef:
Sure_lee schreef:
Die chemische smaak heb ik ook weleens gehad. Dat kan ook komen door pijnboompitten. Die toevallig gegeten?

Nee, ik las ook dat het kon komen door ijzer tekort maar ik slik al standaard een ijzersupplement. Maar ik ruik ook ineens vreemde dingen, wierook, verbrand rubber en zoete luchtjes terwijl dat niet kan en mijn man zegt dat hij niks ruikt. Het is echt heel vreemd, het is ook niet de hele dag door maar met vlagen. Maar ik ben echt negatief getest dus daar hou ik me dan maar aan vast.

Niet toevallig zwanger? ;-)

Marije_jiplover

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:25

Hyperventilatie is ook ongeveer wat mijn man lijkt te hebben.
Hij is bij de cardioloog door de molen geweest en ondanks dus af en toe hoge hartslag, klopt zijn hart verder als een zonnetje.
Bij de longfunctietest en hyoerventilatietest kwam wel een wat afwijkend ademhalingspatroon naar voren, hoewel door de bank genomen zijn zuurstofsaturatie wel goed is.
Bij de fysio vorige week kwam uit een test dat zijn saturatie af en toe even een dipje vertoont, waardoor hij af en toe ook vreselijk moe is.
Grootste oorzaak zou volgens zijn fysio spierafbraak zijn.
Zijn behandeling gaat zich richten op krachtopbouw en conditie opbouw onder begeleiding van de fysiotherapeut.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:34

Nou, hier niet zwanger wel corona gehad en ik heb niet mijn smaak of geur verloren, ik had ook een metaalachtige smaak in mijn mond en ik had last van wat de huisarts omschreef als fantoomgeur, dat laatste heb ik nog steeds met vlagen, vooral bloed is een geur wat mijn neus leuk vind om te ruiken :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:47

En we zitten weer in quarantaine.....zucht
Manlief voelt zich niet lekker en kan gelukkig morgen al getest worden. Dochter was helemaal overstuur, maar is gelukkig weer bijgetrokken. Ze mag bij mama in bed. Papa is naar haar kamer verhuisd :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:22

Matheno schreef:
Napie schreef:
Die hartslag. Het bonkt dan zo in mijn hals en geeft een vreemd gevoel in de keel alsof ik continu lucht in de keel heb wat ik niet weg kan boeren.

Dat vind ik meer klinken als hyperventilatie.

Het begint echt met de hartslag. Het komt wel in aanvallen. Vannacht op het werk na het eten kreeg ik ook weer zo’n aanval. Plotseling een hartslag van 140 waarbij ik misselijk voel en het zweet even uitbreekt. Bloeddruk was ook iets hoog en saturatie normaal. Meteen ook knallmoe. Even een powernapje van 10 minuten en het was al beter.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:25

Ik zelf heb ook van die gekke hartslag stuipen gehad van de zomer.
Al fietsend niks aan de hand, kwartier na 't fietsen een hartslag van 140 in rust...

De laatste keer dat ik zo'n stuip had is alweer een paar weken terug gelukkig.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:44

Vandaag weer laten testen. Paar slechte dagen gehad en in combinatie met nachtdienst weet ik het gewoon niet meer. Ik kreeg vandaag te horen dat mijn collega positief is en daar heb ik twee nachten mee gewerkt. Donderdag heb ik een uitgebreide behandeling bij de tandarts en ik wil niks mee nemen daar naar toe. Ik geloof niet in immuniteit voor de Corona dus ga er van uit dat ik het alsnog weer kan krijgen. Nog 1 nacht werken en dan hoop ik morgen de uitslag.
Dit keer voelde ik nauwelijks iets van de test. Kreeg alleen in beide neusgaten na de keeluitstrijk omdat mijn neus begon te bloeden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:55

Napie schreef:
Vandaag weer laten testen. Paar slechte dagen gehad en in combinatie met nachtdienst weet ik het gewoon niet meer. Ik kreeg vandaag te horen dat mijn collega positief is en daar heb ik twee nachten mee gewerkt. Donderdag heb ik een uitgebreide behandeling bij de tandarts en ik wil niks mee nemen daar naar toe. Ik geloof niet in immuniteit voor de Corona dus ga er van uit dat ik het alsnog weer kan krijgen. Nog 1 nacht werken en dan hoop ik morgen de uitslag.
Dit keer voelde ik nauwelijks iets van de test. Kreeg alleen in beide neusgaten na de keeluitstrijk omdat mijn neus begon te bloeden

Hou er rekening mee dat je PCR nog wekenlang na een besmetting positief kan blijven. https://ggdhm.nl/nieuws/item/nieuws/de- ... -hertesten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:00

Dat is de ellende. Niemand die het weet.

PS alleen president Trump is na een week weer negatief getest. Jaja....

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:10

Napie schreef:

Ga je werken vannacht? Nee toch...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:40

Tja....inde zorg blijf je werken als je wacht op een test uitslag. Pas als hij positief ik blijf ik thuis en ik denk in dit geval dat ik dan pas in 2021 terug keer. Ik hoop zo dat hij negatief is. En dan ga ik sowieso eens een bezoek aan de huisarts brengen met mijn klachten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:03

Wordt er nu alleen een neusswab gedaan of ook een keelswab? Of ligt dat weer aan het lab? Of heb ik dit gedroomd? :+

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:09

Ik mag straks ook weer testen.. neus verstopt en enorme hoofdpijn..

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:13

Hier net een sneltest gehad.
Deze ging alleen met neusswab.

Gelukkig was hij negatief.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:12

Eindelijk....en gelukkig negatief. Zo fijn.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:13

Ik hoop dat je man negatief is Kaatje!

Fijn dat je test negatief was Nappie! Wel balen dat je zoveel last blijft houden van naklachten. Bij mij kan de hartslag ook opeens zonder reden omhoog schieten, wordt dan gewoon misselijk en duizelig. Even een half uurtje op bed liggen en het is weg.

De vermoeidheid blijft sws aardig hangen hier. Als ik een dagje “actief” ben (lees: alleen naar stal gaan, die uitmesten en dan weer doodmoe naar huis) gaat t lampje rond 6 uur ‘s avonds echt uit en kan ik de dag erna niets. Ik heb nog veel last van pijnlijke ribben (vooral borstbeen) en als ik iets intensiefs doe voel ik mijn longen ook goed branden. En mijn longvolume lijkt een stuk minder, ik kan opeens geen kerstliedjes meer mee bleren in de auto :')

Maargoed ik ben pas een week klachtvrij dus ik hoop dat ik over een paar weken weer een beetje op mijn oude niveau ben.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:31

ja dat had ik ook,ik kon niet meer zingen,en de brandende pijn in mijn longen.
ben 24 oktober positief getest
gaat nu echt stukken beter,sinds een week voel ik echt voortgang!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:07

Negatief gelukkig, nu 3 dgn werk inhalen :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:28

Ik kon pas deze week voor het eerst een liedje meezingen, blij! (6 weken later)
Pijn in je borst is herkenbaar, ik ga nu naar de fysio/manueel therapeut ervoor en dat helpt wel om de verkrampte spieren weer in de goede positie te krijgen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:01

Mijn moeder heeft helaas weer een terugval gehad. Ze is in maart besmet. Ze kon inmiddels weer lekker wandelen en wat dingen in de tuin en huis doen. Laatst zat ze bij de fysio weer op 77% van wat haar leeftijdsgenoten kunnen. Hij vond het wel een goed idee om te kijken of ze haar borstspieren weer wat kon trainen. Want tot nu toe ging dat niet. Zo gezegd, zo gedaan.
Maar nu kan ze al weer meer dan een week niks meer. Is weer helemaal terug bij af.
Wat een nare nasleep heeft mijn moeder zeg..... en zo zullen er wel meer zijn.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:39

Sure_lee schreef:
Mijn moeder heeft helaas weer een terugval gehad. Ze is in maart besmet. Ze kon inmiddels weer lekker wandelen en wat dingen in de tuin en huis doen. Laatst zat ze bij de fysio weer op 77% van wat haar leeftijdsgenoten kunnen. Hij vond het wel een goed idee om te kijken of ze haar borstspieren weer wat kon trainen. Want tot nu toe ging dat niet. Zo gezegd, zo gedaan.
Maar nu kan ze al weer meer dan een week niks meer. Is weer helemaal terug bij af.
Wat een nare nasleep heeft mijn moeder zeg..... en zo zullen er wel meer zijn.

Wat heeft ze als ze een terugval heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:05

Wat rot voor je ma, zo zijn er vrees ik nog heel veel anderen inderdaad. Hopelijk knap ze snel weer op en na deze terugval weer snel een stap vooruit!

Ik was in maart ziek, werd niet getest, dus zeker weten doe je het niet. Maar je maakt mij niet wijs dat ik een simpel griepje had toen. Kon 3 dagen niet bewegen van de pijn op de longen. Duurde erg lang voor mijn conditie terug was. In mei kon ik weer een heuveltje opfietsen zonder problemen. Nu met de kou, datzelfde heuveltje, ben ik bovenaan weer compleet buiten adem -O-

Ook al wekenlang keelpijn en opgezette klieren, paar dagen wel paar dagen niet. En zo rommelt dat maar door, zonder verder ergens last van te hebben (de mental breakdown even negerend).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:10

Wat een lange nasleep allemaal, schrik daarvan.
Ik ben vorige week ziek geworden en positief getest. Hoopte eigenlijk na fie 7 dagen quarantaine weer gewoon aan het werk te kunnen, maar daar heb ik me in vergist :+
Ben echt nog wel beroerd en vooral supermoe, ik slaap superveel. Ben gelukkig niet benauwd of kortademig geworden, dus ik ervaar het verder als 'gewone' griep. Hoop dat ik na het weekend weer wat opgeknapt ben en lekker naar mijn werk kan.