4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:17

@Mara: Oh deze opmerking vind ik wel interessant haha! Ik vind dat het soms wel eens moet kunnen om gewoon (een keline portie) te kunnen eten van hetgeen waar je op dat moment zin in hebt zonder schuldgevoel! Momenteel voel ik me heel relaxed met mijn eetschema. Ik ben erg blij!
@Lis: mooi (lekker) lijstje!
Ik ben helemaal gesloopt! We hadden gepland om een stevige wandeling in de Ardennen te maken van 9km (redelijk veel klimmen), maar we zijn verkeerd gelopen en we hebben uiteindelijk 16km gelopen (op 3,5 uur). Als ik zou willen cheaten, zou ik het vandaag wel moeten doen :+ De weegschaal gaf 60,7 kg aan deze morgen en ik kan niet wachten om eindelijk weer eens een 5 te zien staan als eerste cijfer. Daarvoor wil ik gaan, dan kan ik bij kerstmis 2-3 dagen wat lekkers eten s'avonds en nog onder de 60 kg blijven. Idealiter weeg ik dan rond de 58,5 kg tegen dan, dan vind ik het nog niet erg als ik 1 kg aan kom. Ik hoop dat ik mezelf wel een beetje kan inhouden en het hou bij een paar chipsjes, ovenhapjes... in plaats van een hele schotel ervan. We shall see :D

O: 2 volkoren boterhammen, beetje nutella, 1 banaan, chiazaad
T: 1 koffie en een mini bounty koek
A: chili con carne met aardappel (misschien dat ik aardappelfrietjes in de oven maak, ik weet het nog niet)

Wellicht dat ik s'avonds nog een kiwi, blokje chocolade of dergelijke eet.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:48

@Lisanne, wat fijn dat je hond opknapt! En een misstap is logisch met deze stress. Vandaag weer een nieuwe dag toch. Wel goed van je punten zeg, gefeliciteerd! Fijn dat je hierna even vrij bent, lekker uitrusten :knuffel:

@Mara, fijn dat je je nu weer wat beter voelt en je goed hebt kunnen trainen. Goed naar je lijf luisteren is heel belangrijk (en ook erg moeilijk :')).

@Nanouk, flinke wandeling zeg! Ik vind je lijstje eerlijk gezegd wel heel karig. Ik zou het voor een normale dag al weinig vinden, laat staan als je 16 km gaat wandelen :o

Hier even geen lijstje van het weekend. Gisteren overdag een prima dag, maar uiteindelijk ’s avonds iets teveel gesnackt. Vandaag overdag niet zoveel gegeten, maar we gaan zo mac afhalen (wel echt heel veel zin in haha). Ze eten altijd makkelijk op zondag bij mijn vriend thuis. Dus niet zulke goede dagen gehad qua eten. Wel veel bewogen gelukkig! Vandaag ook weer naar de sportschool geweest, heerlijk. Morgen weer en dan ook weer een net lijstje :D

Off topic maar gisteren heb ik voor het eerst na de operatie op mijn bijrijdpaard gezeten! Ik heb 10 minuten gestapt om te kijken hoe mijn heup daarop zou reageren. Ik voelde mijn heup te paard een beetje, maar daarna geen last gehad gelukkig. Ik mag voorlopig nog niet echt rijden, maar af en toe erop uitstappen na het longeren is al heel leuk! Happy me :D
Afbeelding

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:49

@Taifoen: ja ik weet het, ik geef je gelijk haha. De planning was om na het wandelen te lunchen, maar toen was het al dusdanig laat dat dat niet de moeite was. Heb wel voor het avondeten nog een kommetje pistache noten gegeten2 kleine worstjes, maar dat is ook niet noemenswaardig. Deze week wat beter proberen te plannen! :) Wat een mooi bijrijdpaard, super tof dat je er terug mee hebt kunnen stappen!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:15

@Lisanne, Hopelijk de laatste werkdag goed doorgekomen, geniet van je vrije dagen!
Knap wel hoor, met zo'n groot paard het M2 doorvliegen, ik ben benieuwd hoe hij het blijft oppakken nu je gaat doortrainen! Lekker lijstje weer, ik ga vandaag ook weer een eierkoek bakken denk ik <3

@Nanouk, Ik moet zeggen dat ik wel heb geleerd genoeg (lekkers) te eten zonder schuldgevoel, maar toch registreer ik het altijd wel strikt. Ik heb me voorgenomen volgend weekend te genieten zonder iets te noteren, dus ik ben benieuwd!
Lekker joh zo'n wandeling! 's avonds nog iets kunnen nemen om je lijstje wat aan te vullen? Ik ben benieuwd of het je lukt je doelen te halen voor kerst! Succes :D

@Tanja, Wat gaaf dat je weer op je bijrijdpaard hebt gezeten :D Moet echt fijn voelen! Je ging lekker wat betreft afvallen, dus een weekend met wat minder nette lijstjes moet ook kunnen vind ik.

Ik ben gisteren na een lekkere herfstwandeling op de bank geploft met een lekker glas wijn en wat hapjes :)) Qua kcal kon het makkelijk/had ik het echt nog 'nodig' want het was mijn geplande cheatday, dus wat dat betreft was het prima. Ik merkte wel dat ik 's avonds weer wat opgezwollen was en me niet echt lekker voelde bij zoveel ongezond eten (we aten 's avonds ook shoarma, omdat mijn vriend daar erg veel zin in had). Volgende keer dus ook wat gezonde kcal toe proberen te voegen, voor mijn eigen gevoel :)

In het kader van ook niet perfecte lijstjes gewoon posten, mijn dag gisteren:
O: 50gr havermout, 75gr kersen, 100gr magere kwark, 10gr whey, cacao
T: Body & fit pro bar
L: Kom erwtensoep, wit bolletje met kaas, 100gr magere kwark met muesli en noten
T: 3 glazen wijn, borrelhapjes (van alles wat: chocoladepepernoten, chips, toastjes met blauwe kaas, homemade kaasstengels)
D: 1 pitabroodje met 150gr shoarma, kastanjechampignons, ui en ketchup, 250gr ovenfrietjes
Totaal 2900 kcal

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:57

@Mara: leuke vooruitzichten voor volgend weekend. Wat ga je eten? Ik heb s'avonds uiteindelijk zoete aardappel 'frietjes' gemaakt in de oven en heb er een beetje mayonnaise bij gegeten. Na het eten heb ik nog 2 blokjes zwarte chocolade gegeten. Ik ben ook benieuwd! :) Klinkt echt raar, maar ondanks dat ik nog maar (bijna) 3 kg kwijt ben, zijn mijn borstel kleiner geworden. Ik had net nieuwe BH's gekocht, dus dat is wel oliebol. Ik wil alleen gewicht verliezen bij mijn buik en bovenarmen, that's it. Helaas werkt het zo niet, hé :o

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:10

Nanouk: wat fijn dat je je beter in je vel voelt zitten en je zelf verschil ziet aan je lijf! Dat zegt eigenlijk meer dan het getal op de weegschaal.
Fijn lijstje!
Wow dat was een flinke wandeling! :+

Tanja: je gaat echt weer super, mooie lijstjes!
Je weekend klinkt heel fijn! En super lekker, mac donalds :D
En wat fijn dat je eindelijk weer hebt kunnen paardrijden en top dat je achteraf niet veel last van je heup hebt gehad. Leuke foto!!
Ook leuk om te zien hoe je er uit ziet, bij sommige mensen hier heb ik echt geen idee hoe ze er uit zien dus vind het leuk om er een gezicht bij te hebben haha.

Lisanne: hopelijk ben je inmiddels weer wat uitgerust. Heel logisch dat de stress er even uit kwam. Fijn dat je nu in ieder geval weet wat er mis was met je hond.
En wauw wat een punten! Knap zeg :D
Door jouw lijstje heb ik wel veel zin gekregen in krentenbollen :9
Je bent verder wel echt top bezig!!

Mara: ja heb wat tips gekregen om het tijdens het trainen wat te ontlasten. Daarnaast heb ik hem ingetaped en lijkt het nu stukken beter :)
Goed dat je toegegeven hebt aan je lijf en je rust genomen hebt. Fijn dat je je nu beter voelt en goed hebt kunnen trainen!
Grappig dat iets als broodjes knakworst zo tegen kan vallen als je je er erg op verheugd hebt :=
Klinkt als een heerlijke middag! Ik begrijp wel dat je je niet zo prettig voelde bij veel ongezond eten. Klinkt dan ook als een goed idee om wat gezonde calorieën toe te voegen voor een volgende cheatday. Al vind ik dat je het altijd al mooi verdeeld maar toch voor je eigen gevoel!

__
Ik ben het weekend een beetje blijven hangen in mijn rotdag van Vrijdag. Wel twee dagen redelijk gezond en genoeg gegeten. Gisteren nog een mooie fietstocht gemaakt op mijn racefiets, al was het wel enorm koud!|
Helaas ga ik op mijn werk nu een drukkere periode in wat betekend dat ik tijdelijk meer uren moet maken. Daardoor minder tijd om te gaan sporten waar ik echt van baal want ik zat net lekker in het ritme. Ook struggle ik nu met een juiste balans vinden tussen minder bewegen en hoe ik mijn voeding daar op aan moet passen.
Morgen zal ik weer een lijstje delen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:05

Nanouk; flinke wandeling geweest! Geen spierpijn of blaren :))
Goed om te lezen dat je nog wat extra’s had gegeten, want vind het ook erg karig hoor. Nu zelfs nog met 2 blokjes chocolade.
En herkenbaar dat het vanaf dat deel als eerste eraf gaat, ik heb dat ook gehad. Helaas kan je zelf niet bepalen waar het er af gaat!

Tanja; hopelijk kunnen genieten van al het (ongezonde) eten! En wat super leuk om te zien en lezen dat je weer op je paard heb kunnen zitten! Geniet ervan!

Mara; dankje, ben ook best trots op hoe hij het doet hoor <3
Of jij bakt je eigen eierkoeken?! Nog nooit naar gekeken hoe je dat doet haha.
Jammer dat je je zo opgezwollen voelde na het cheaten! Vandaag wel weer weggetrokken?

Joanne: wat balen dat je in de off day bent blijven hangen, enig idee waar het vandaan komt.
Sterkte de komende tijd met werk (puur nieuwsgierig, wat doe je precies?) ik hoop dat je tijd en ruimte vind om ook te sporten/ontspannen.

Hier wel een oké dag, gisteravond was wederom chaos op werk dus was echt versleten. Vanmorgen wel lekker kunnen ontspannen in de kou met mn paard en net lekker wat op de bank liggen dutten :)) dus voel me nu wel weer wat beter.
Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel.
T: eat natural reep.
L; 2 bruine bolletjes, 1 met grilworst, 1 met magere filet americain
T: 2 handjes m&m’s peanut.
A; 125 gr verse tagliatelle met groene pesto, rucola sla met mozarella en tomaatjes.
T: stukje roomboterkoek met spijs.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:03

@Lis: totaal geen spierpijn, wel een grote blaar onder mijn voet ondanks we wandelschoenen haha! Inderdaad niet heel erg veel gegeten, wel s’avond een dubbele portie gegeten. Dit is mijn lijstje voor vandaag:

O: 1 kiwi, 2 koffie
L: kom chili con carne (3e dag op rij ja ja, maar weggooien is ook zonde), 1 kleine Lotus suikerwafel met chocolade
T: 5 kleine breadsticks met hummus, handje pinda’s
A: 1 kabeljauw schnitzel, puree en spinazie met room
T: warme melk met honing

Helaas is mijn gsm kapot gegaan eergisteren (ik baaaaal als een stekker), en deze telt geen stappen. Ik heb 1 paard gereden (45min) en ik denk zo’n 7500-tal stappen gezet.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:11

@Nanouk, Ik weet nog niet wat ik ga eten, maar ik krijg 2 dagen bezoek voor mijn verjaardag, dus ik verwacht wel het nodige in huis te hebben aan taartjes/borrelhapjes etc. :))
Zo herkenbaar, ik baal ook enorm dat mijn borsten niet meer zijn wat het is geweest :+ Heel erg, maar dat is een van de hoofdredenen dat ik er echt voor waak niet meer zo dun te worden als voor mijn vakantie afgelopen zomer. Echt jammer inderdaad dat je niet gewoon kan kiezen waar je vet kwijt wil :')

@Joanne, Wat vervelend dat je in het negatieve gevoel bent blijven hangen. Enig idee waar het door komt? Respect hoor dat je met die kou nog de racefiets pakt :oo
Succes met werken de komende periode! Persoonlijk zou ik niet super veel veranderen aan je eetschema, het aantal kcal wat jij nu neemt past ook goed bij een wat minder actief bewegingspatroon m.i. Wellicht dat de diëtist hier ook nog wat nuttige tips voor heeft! :D

@Lisanne, Fijn dat je weer een beetje bent bijgekomen! Eierkoeken bakken is echt best simpel, al heb ik af en toe ook gewoon nog zin in een 'echte' hoor :) Heel lekker lijstje weer!

Hier gisteren weer een prima dag gehad. Redelijk druk gehad en veel bewogen en daarom gisteren hoog in kcal gezeten. Vandaag juist een rustige dag, dus nu een dagje juist weer ietsje lager.
Lijstje gisteren:
O: Havermouttaartje met 50gr havermout, banaan, 1/2 ei, 100gr magere kwark, 10gr whey, cacao
T: Perfection bar, 75gr blauwe bessen, 1/2 kaki
L: 2 bruine boterhammen met kastanjechampignons, heksenkaas en kaas. 1 volkoren cracker met kaas. 1 suikervrije eierkoek met chocoladepasta
T: Leev oerkoek
D: Pasta met tomatensaus en 250gr kwark met noten en muesli minder suiker als toetje
T: 4 volkoren soepstengels met 50gr pompoenhummus
Totaal 2549 kcal

Overigens ook weer vergelijkingsfoto's gemaakt en wat gemeten. Ik zag weinig verschil op de foto's tussen nu en vorige maand en ook de belangrijkste meetpunten voor mij waren weinig veranderd (billen hetzelfde, taille -0,5cm). Dat de voortgang qua spieropbouw stagneert geeft voor mij weer extra aan hoe belangrijk genoeg eten is en dat het niet meewerkt dat ik wat was afgevallen. Fijne bevestiging dat extra ophogen deze week een goede stap is, ondanks dat het niet altijd goed voelt :)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:18

@Mara, vervelend dat je je daarna zo opgezwollen voelde! Wel leuk dat je dat lijstje post. Goed dat je vergelijkingsfoto’s maakt en het opmeet! Zo zie je inderdaad hoe belangrijk het is om genoeg te eten :Y)

@Joanne, vervelend dat je bent blijven hangen in die rotdag van vrijdag. Wel goed dat je alsnog redelijk gezond en genoeg gegeten hebt! Inderdaad respect dat je met deze kou nog gaat fietsen. Succes de komende tijd op je werk! Ik zou inderdaad ook gewoon zo door eten totdat je naar de diëtist moet.

@Lisanne, fijn dat je hebt kunnen bijkomen en dat je je nu iets beter voelt!

@Nanouk, vervelend dat je telefoon kapot is :(

Mijn lijstje van gisteren:
O: 250 gram magere kwark, cappuccino
T: half plakje gezond bananenbrood
L: sushi hosomaki AH, 200 gram galia meloen, blikje ice tea peach
T: eierkoek, 2 mandarijnen
A: Mexicaanse bowl (bloemkool rijst, avocado, paprika, tomaat, maïs, knorr vega chilli con carne)
T: 200 gram halfvolle melk met een halve schep chocolade eiwitpoeder, blokje chocolade
Totaal: 1575 kcal
B: 9000 stappen, 35 min krachttraining

Gisteren dus iets lager in kcal, maar heb geen honger gehad dus was prima zo. Donderdag en zaterdag ga ik sinterklaas vieren <:) Donderdag gourmetten en zaterdag kaasfondue en daarna pepernoten cheesecake <<) Ik ga die dagen ook geen lijstje bijhouden en lekker genieten. Ik let de dagen erom heen gewoon een beetje op en beweeg toch voldoende.
Het sporten gisteren ging matig. Ik zou eerst naar de fysio gaan en daarna een uur sporten. Alleen liep de fysio mega uit waardoor ik nog meer 35 minuten over had van mijn tijdsblok. Normaal begin ik met 10-15 min cardio. Nu wilde ik gauw beginnen met krachttraining omdat ik niet zoveel tijd had. Wel alle oefeningen gedaan die ik wilde doen (borst, schouders, triceps).

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:38

Lisanne: Leuk dat je dat vraagt! Ik werk op kantoor bij een transportbedrijf.
Fijn dat je je weer wat beter voelt, heerlijk zo’n dutje op de bank na een drukke dag/periode :D
Lekker lijstje heb je weer!

Nanouk: super lekker die chili con carne als lunch :9

Mara: Slim ingepland om een drukke dag wat meer te eten.
Jammer dat je weinig verschil zag in je vergelijkingsfoto’s maar goed dat je er alleen een wijze les uit haalt! Heel begrijpelijk ook dat ophogen nog steeds niet fijn voelt maar ik hoop dat dit inzicht je daar weer bij zal helpen.

Tanja: lekker lijstje!! Vooral je avondeten klinkt heerlijk (al is sushi lunch ook niet verkeerd :9).
Mooi vooruitzicht met Sinterklaas!! Goed dat je die dagen geen lijstjes bij gaat houden en het even los kunt laten. Goed voorbeeld voor mij, ik kan me nu al zorgen maken dat ik Zaterdag ga gourmetten :+
Balen dat het bij de fysio zo uitliep waardoor je minder tijd had in de sportschool. Een gehaast gevoel is nooit fijn en al helemaal niet als je lekker wilt trainen. Fijn dat je toch nog alle oefeningen hebt kunnen doen.

__
Voor degene die het vroegen, (dank daarvoor <3) ik weet niet zo goed waarom ik bleef hangen in mijn off day. Was dan ook wel erg moe dus wellicht heeft dat meegespeeld.
Me gisteren echter weer fijn kunnen herpakken en een prima dag gehad!

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: pakje melba toast
L: 2 volkorenboterhammen, cottage cheese
T: barebells reep
A: maaltijdsalade kip sate, 200 ml magere yoghurt
T: leev oerkoek, handje ongezouten pinda’s

B: 1 paard rijden, 90 minuten bokstraining

Gisteren een fijne training gehad! Waarschijnlijk heb ik nu pas vrijdag weer tijd om te gaan boksen. Hoop dat ik woensdag nog een klein rondje op de fiets kan maken al is het nu wel echt bagger weer. Lastig, verplicht rust nemen door op kantoor te zitten :+

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:37

@Joanne, avondeten was erg lekker! En ook gezond met veel groente, aanrader :j Ik wilde er nog een eitje bij bakken, maar dat was ik vergeten. En toen kwam ik dus ook ineens 100 kcal lager uit :P
Haha, ik vind het vooral te veel moeite om lijstjes bij te houden op dat soort dagen. Geen idee hoeveel ik van alles eet en eigenlijk maakt het me ook niet uit. Zolang ik daaromheen gewoon gezond eet en beweging hebt die dag, vind ik het prima :Y) Af en toe zo een dag moet zeker kunnen. Ik hoop dat je zaterdag gewoon kan genieten van het gourmetten en dat je het een beetje kunt loslaten!
Fijn dat je gisteren een goede dag hebt gehad! Hoe is het nu met je handen/polsen? :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: plakje gezond bananenbrood
T: cappuccino, halve eierkoek, magere yoghurt met cruesli
L: couscous salade (couscous, komkommer, paprika, tomaat, Griekse feta, munt, balsamico), pistolet met oude kaas, glas versgeperste sinaasappelsap
T: cappuccino, 2 mandarijnen
A: kipfilet, wokgroenten, teriyaki woksaus en rijst
T: 250 gram magere kwark, stukje zelf gemaakte gevuld speculaas
Totaal: 1750 kcal
B: 40 min fysiotherapie (cardio en kracht benen), +10.000 stappen

Tevreden voor vandaag! Wel iets boven mijn stappen doel, maar ik ga de rest van de middag en avond aan school. Dus dan kan mijn heup lekker uitrusten. Fanatiek getraind met de fysiotherapeut vandaag en tot nu toe nog geen last. Dus dat is een goed teken *\o/* Morgen weer naar de sportschool en 's ochtends wegen (als ik dat niet vergeet haha).

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:47

Mara: jammer van het weinige verschil! Maar zoals andere ook al zeiden, wel een wijze les voor je inname van calorieën! Bevestiging dat je het wel echt nodig heb!

Tanja: jouw avond eten klinkt echt heerlijk!
Jammer dat de fysio zo uitliep en je minder lang kon sporten!
Heerlijk vooruitzicht t weekend met Sinterklaas! Geniet ervan!
Lekker lijstje had je vandaag! En fijn dat je geen klachten heb na de fysio!

Joanne; oh leuk! Sterkte dan de periode met alle drukte! En fijn te lezen dat je gister een betere dag had! Vermoeidheid doet een hoop vaak!

Wij hebben een auto! Eindelijk, vrijdag kunnen we m ophalen. Ben echt zo blij. Eindelijk niet meer afhankelijk als we met de trailer weg willen en dan hebben mijn ouders hun beide auto’s weer terug.
Vandaag ook met de hond terug geweest voor controle bij de dierenarts en die was ook tevreden. Donderdag uitslag of zn ontstekingswaarde gezakt zijn :)

Vanmorgen weer gewogen, wederom -0.5 kg. Dat betekend nu -10kg sinds mei. Was niet helemaal de planning zoveel maar ik voel me er opzich wel goed bij! Kan me niet meer herinneren dat ik rond dit gewicht zat :))
Ging vanmiddag lunchen bij een vriendin dus wel wat veel gegeten en gesnoept. Zit nu nog te twijfelen wat ik zometeen nog ga nemen, een net gebakken muffin of een beetje b&j :))

O; 150 gr Griekse yoghurt met 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten en 200 ml optimel.
T; marshmallow donut
L; 3 bruine bolletjes, 2 met magere knakworstjes en 1 met grilworst.
T; kanjer chocolade koek.
A; 250 gr zoete aardappel, 250 gr bladspinazie gewokt met champignons en ui. Cordonbleu
T: gezonde blauwe bessen muffin of b&j

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:26

@Mara: Alvast gefelicteerd voor je verjaardag, dan mag je even de remmen los laten en genieten! Dat mag altijd wel, maar nu zeker :D
@Taifoen: Wat een leuke vooruitzichten, ik ben jaloers haha! Goed dat je even geen lijstje maakt en de dagen erna wat meer op je eten let, mooie compensatie!
@Lis: -10kg, heel mooi! Proficiat met je nieuwe auto, wat voor iets is het? Ook een mooi lijstje verder!

Ik vind het heel jammer dat ik mijn stappen niet meer kan bijhouden aangezien mijn gsm nogsteeds kapot is (volgende week dinsdag pas een afspraak, en geen idee of hij uberhaubt gemaakt kan worden). Maar... Ik ga zo maar eens een activity tracker bestellen. Ik wou er al langer eentje, en heb een leuke gezien voor 50-. Een vriendin heeft hem ook, en zij is er tevreden van. (https://www.mediamarkt.be/nl/product/_h ... lsrc=aw.ds). Maar dan in het zwart denk ik! Vandaag iets te weinig en niet gevarieerd genoeg gegeten vind ik zelf. Ik had stress voor een stagegesprek namiddag, en heb ervoor niet gedacht aan eten. Ik heb wel enkel paardgereden en wat stalklusjes gedaan, voor de rest was het een rustdagje.

O: koffie met melk en honing
L: 2 volkoren boterhammen, beetje boter, 2 plakjes salami en een golden kiwi
A: 1 cordon bleu schnitzel, aardappelen en worteltjes met erwten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:01

@Tanja, Oeh goed vooruitzicht, die sinterklaasvieringen! Je zit er ook super goed in vind ik, wat betreft niet druk maken erover etc. Kan ik nog wel wat van leren :D Ik zit ook te twijfelen om pepernoten cheesecake voor mijn verjaardag te maken :9 Balen dat je planning niet helemaal liep zoals gedacht, dat voelt toch wat gehaast en minder goed, terwijl je wel gewoon alle oefeningen hebt gedaan zoals je wilde!

@Lisanne, Wat een lekker positief bericht :D Super dat je een auto hebt gevonden, ik kan me voorstellen dat het een gevoel van vrijheid geeft! Dat je hond steeds verder opknapt is vast en zeker ook een last van je schouders.
Zo lang je jezelf goed voelt bij hoe je er nu uitziet is dat getalletje op de weegschaal maar bijzaak toch :D (zo lang het niet ongezond wordt natuurlijk). Ik denk dat jij dan toch ook meer kcal nodig hebt om op onderhoud te blijven dan je denkt!

@Nanouk, Leuk dat je een tracker hebt besteld, ik ben benieuwd hoe het bevalt! Hoe is het stagegesprek gegaan?

@Joanne, Fijn dat je jezelf weer hebt kunnen herpakken! Moe zijn kan soms inderdaad echt een enorme invloed hebben. Leuk om te horen wat je in het dagelijks leven doet :D Het zal inderdaad wel druk zijn zo rond de kerst!
Even totaal niet aan jouw laatste post gerelateerd, maar misschien toch toepasselijk: Ik volg een account op instagram voor goede motivatie/inspiratie en zij post regelmatig verhalen van mensen die zij begeleidt. In het kader van meer eten is niet altijd slecht, wilde ik dit verhaal even posten, misschien is het toch behulpzaam voor jou/iedereen in dit topic!
Spoiler:
Afbeelding

Ik heb gisteren een beetje een gekke dag gehad. Het gehandicapte broertje van mijn vriend was positief getest en op zijn woning was extra capaciteit nodig. Dus eigenlijk moesten wij vanaf 17:00 aanwezig zijn om wat zorg op ons te nemen. Uiteindelijk ging dit niet door, omdat er nog meer besmettingen bij kwamen, maar zaten wij wel al om 16:00 te eten :+ Daardoor begin van de dag heel kort op elkaar gegeten waardoor ik heel vol zat, terwijl ik 's avonds juist honger had omdat ik alles wat ik 'mocht' al op had. Gelukkig wel aan de planning kunnen houden :D
O: 300gr magere kwark met 75gr blauwe bessen/frambozen, 20gr whey crispy, 15gr muesli minder suiker, 5gr noten
T: 2 crackers met hummus pompoen, 1 peer
L: 1 bruine boterham met kaas en tomaat, 2 crackers met hummus pompoen, 1 suikervrije eierkoek met chocladepasta
T: Smart bar crunchy
D: Risotto met taleggio en geroosterde spruitjes
T: 250gr appel-kaneel kwark
Totaal 2205 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:09

Tanja: nogmaals echt respect dat je er zo in staat haha.
Heb er eigenlijk nauwelijks nog last van dus wat rust heeft het goed gedaan, bedankt! :D
Weer een super mooi lijstje! En heerlijk die lunch salade. Heel fijn dat je geen last van je heup gehad hebt ondanks het flinke trainen en het boven je stappendoel eindigen. Heb je na het paardrijden ook geen last meer gekregen?
Ben benieuwd wat de weegschaal je gebracht heeft vandaag, als je het niet vergeten bent :+

Lisanne: Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto!! Ik ben ook benieuwd waar jullie mee thuisgekomen zijn :D
Fijn dat je hond tot nu toe goed gaat! Hopelijk donderdag ook een goede uitslag.
Ik vermoed inderdaad ook dat je onderhoud hoger ligt aangezien je toch blijft afvallen. Wel heel netjes zeg -10 kg!
Moeilijke keuze haha, Ben & Jerry’s of een muffin :9

Nanouk: ziet er mooi uit die activity tracker!
Ik vind je lijstje toch echt weer erg weinig. Maar ook wel begrijpelijk als je zenuwachtig bent geweest voor stagegesprek. Hoe is het gesprek gegaan?

Mara: Wauw dat plaatje drukt me wel echt even op de feiten, bedankt voor het delen! Ik geloof ook zeker dat meer eten niet slecht is en ga dit bij mijn afspraak vrijdag ook zeker bespreken.
Wat vervelend dat je je planning uiteindelijk voor niets opgeschoven hebt. Wel lief dat jullie wilden gaan helpen en heel vervelend voor het broertje van je vriend. Hopelijk heeft hij niet al te veel last van het virus en is het daar op de groep nog te handhaven.
Knap dat je in de avond verder niets meer gegeten hebt ondanks de honger.
__
Gisteren wel weer tevreden over mijn lijstje! Ik was pas om 19:00 uur thuis van werk en stal. Wilde daarna eigenlijk nog wat gaan bewegen maar was zo moe dat ik daar maar even aan toegegeven heb en na het eten in een warm bad ben gegaan :).

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: perfection bar deluxe
A: bladerdeegtaartje gevuld met bloemkool, kaas, champignons en rode ui
T: 2 kleine zandkoekjes

B: 1 paard rijden

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:04

Nanouk; mooie activity tracker! Ik heb er ook een gekocht rond dat bedrag en die doet het ook nog steeds super!
Hoe ging je gesprek? Was het voor een beoordeling of kennismaking?
Vind je lijstje ook wel erg weinig, let erop dat je niet te weinig gaat eten om gewicht te verliezen.

Mara; klopt, is ook maar een getal! Eerst maakte ik me zorgen omdat ik bleef afvallen en wel ‘veel’ at, maar nu blijkt dat er lichamelijk niks mankeert kan ik er wel een soort van, van genieten dat ik me nu ook ‘slank’ voel :D
Jeetje wat vervelend van de uitbraak op de woning van zijn broertje! Heeft hij veel klachten? Wel knap dat je je aan je lijstje kon houden ondanks het vroege avond eten!
Mooi plaatje en ik geloof daar ook zeker in (heb t nu zelf eigenlijk ook ondervonden..)

Joanne; lekker lijstje! Fijn dat je er zelf ook tevreden over bent en vooral goed om te lezen dat je heb toegegeven aan de rust die je nodig had :j

We hebben een Nissan Navara gekocht :D
Vriendlief zn droom komt uit en krijgt nu dus een pick-up. Vriend blij, ik ook blij :)
Verder hebben jullie ook gelijk dat ik inderdaad meer moet eten voor onderhoud. Maar ik beweeg voor mn gevoel minder als bijvoorbeeld Mara, dus ik denk dat dat dan wel weer teveel voor mij wordt.
Zit vandaag rond de 2100 met wel wat beweging (13.000 stappen en 45 minuten paard rijden), dus kijken wat dat gaat doen.

O; 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr granola, 200 ml optimel
T: banaan
L: rucola sla, 1/2 warme appel met geitenkaas, ui, paar walnoten en een beetje honing
T: 4 blokjes milka oreo chocolade
T: gezonde blauwe bessen muffin.
A: Magioni pizza met groene pesto, bladspinazie, mozarella, gerookte kip en champignons.
T; 125 gr b&j halve baked
T: plak bananen-chocolade brood met dadels.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:34

@Lisanne, jeetje -10, wat knap zeg! Zijn ergere dingen om te kiezen tussen een muffin of b&j :Y) Wat fijn dat je een auto hebt gevonden! Ik zou inderdaad je onderhoud iets ophogen en even kijken hoe dat dan gaat. Ik heb gisteren 2300 kcal verbrand met 10.000 stappen en 70 min sportschool (even als vergelijking). Dus ik denk dat 2100 (misschien zelfs 2150-2200) wel een goed doel voor je moet zijn :D

@Nanouk, mijn moeder heeft dit activity tracker gehad. Was een mooie activity tracker, maar ze heeft er veel problemen mee gehad. Ze hebben 4x een nieuwe geleverd en uiteindelijk heeft ze hem omgeruild voor een fitbit. Hoop dat jij minder problemen hebt! Ik vind je lijstje weer erg mager eigenlijk. Ik zou wel kijken of je overdag 1 a 2 (gezonde) tussendoortjes kan toevoegen :o

@Mara, interessante foto! Hoe is het nu met je broertje? Lief dat jullie wilde helpen op de groep :knuffel:

@Joanne, ik heb geen last meer gehad van het paardrijden gelukkig! *\o/*

Nou gisteren gewogen en weer -0,7 dus -1,7 kilo in 2 weken tijd. Vandaag geen lijstje, ik ga gourmetten! Ik zorg dat ik overdag gezond eet en maak nog even een wandeling. Verder een rustig dagje want ik heb mijn heup aardig uitgedaagd de laatste dagen en moet morgen weer naar de fysio.
Maar ik ben dus heel tevreden met dit resultaat! Kan daardoor ook wat meer genieten van de komende dagen. Ik heb nu echt een fijne balans gevonden :j
Gisteren ook echt heerlijk gesport.
Mijn avondeten van gisteren van een aanrader (https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... rika-en-ei --> ook niet zoveel kcal). Ik heb met mijn zus zelf caramel shortbread gemaakt. We zijn ruim 3 uur bezig geweest en toen hadden we 4 ovenschalen aan koekjes haha. Ik heb er 1 meegenomen voor bij mij en mijn vriend thuis. Mijn zus is namelijk morgen klaar met de studie Geneeskunde, dan is ze arts (even off topic maar ik ben trots _/-\o_).

Mijn lijstje van gisteren:
O: smaakhuis
T: cappuccino
L: couscous salade, glas versgeperste sinaasappelsap, verse zoete aardappel-paprika soep
T: bruine boterham met yogonaise, ketchup en vega ikea balletjes, handje ongezouten cashewnoten
T: cappuccino, eierkoek
A: rucola-paprika stamppot, gekookt ei, falafel
T: zelf gemaakt caramel shortbread
Totaal: 1760 kcal
B: 10.000 stappen, 70 min sportschool

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:25

Lisanne: Gave auto zeg! Veel plezier er mee :D
2100 klinkt als een mooi gemiddelde en ik ben benieuwd wat dit voor jou gaat doen! Die pizza :9 brengt me echt op ideeën haha. Super lekker lijstje weer!

Tanja: Fijn dat je wederom bent afgevallen, super netjes getal ook.
Goed om wat rust te nemen voor je heup. Veel plezier vanavond met gourmetten!
Dat recept ziet er echt heel goed uit! Heb hem opgeslagen bedankt :D
Wat knap, gefeliciteerd voor je zus met het afronden van haar studie geneeskunde! Leuk dat jullie samen koekjes gebakken hebben, dat mag ook wel voor deze bijzondere gelegenheid.

___

Ik heb me vanmorgen weer gewogen voor het eerst sinds 2/3 weken maar dat had ik beter niet kunnen doen .. mijn gewicht is nog steeds hetzelfde gebleven. Gelukkig heb ik morgen die afspraak staan want voor nu ben ik het echt even helemaal beu. Ik doe voor mijn gevoel echt m’n best en zit er lekker in en dan gewoon nul resultaat -O- -O-
Desondanks wel blij met mijn lijstje van gisteren. Nog lekker kunnen fietsen in de avond!

T: evergreen krenten
L: 2 volkorenboterhammen, cottage cheese
T: smart bar crunchy
A: wortelstamp, jus, gehaktbal
T: 25 gram pepernoten, 200 ml magere yoghurt

B: klein uurtje racefiets

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:10

@Joanne, Ah ik vind het oprecht heel vervelend voor je dat je zo blijft hangen, terwijl je zo je best doet! Fijn dat je inderdaad morgen terecht kan, zodat jullie samen goed kunnen kijken waar het in zou kunnen zitten. Hoe voel je je als je in de spiegel kijkt? Is het dan voor je gevoel ook hetzelfde of toch niet? Wellicht zit er toch positief resultaat in iets anders dan het getalletje op de weegschaal!

@Lisanne, Super gaaf die auto! Daar gaan jullie vast veel plezier van hebben :D
Gelukkig heeft zijn broertje enkel verkoudheidsklachten en is hij niet benauwd o.i.d. Hopelijk blijft dat zo!
Wat betreft beweging. Buiten het sporten om heb ik wel een zittend beroep. Ik kan me dus goed voorstellen dat je met wat minder sporten maar een beroep waarbij je beweegt alsnog op een vergelijkbaar onderhoudsniveau zit als ik :) Uiteindelijk is het een kwestie van wat testen en vinden wat goed bij je past!

@Tanja, Oeh caramel shortbread moet wel goddelijk zijn <3 Je hebt mooie resultaten behaald de afgelopen periode. Ook jij bent een mooi voorbeeld wat betreft het vinden van een mooie balans en je niet druk maken om cheatdays :D Veel plezier vanavond!

Hier gisteren weer een recordje met sporten, geeft toch een lekker gevoel :D Daarom goed opgelet dat ik genoeg heb gegeten en denk dat dat met 2550 kcal ook is gelukt!
Daarnaast toch de bloedtest waar ik het laatst over had aangevraagd. Ik ben heel benieuwd wat eruit komt/of er iets uitkomt. De uitslag duurt 3 weken, dus het is wel even geduld hebben :+

Lijstje van gisteren:
O: havermouttaartje van 50gr havermout, banaan, 10gr whey, 1/2 ei, cacao
T: Barebells reep, 1/2 peer, 1/2 appel
L: 2 Volkoren pitabroodjes met aubergine, geitenkaas, honing en noten
T: 2 beschuitjes met hummus pompoen
D: Cottage pie
T: 250gr appel kaneel kwark met 15gr whey crispy
Totaal 2551 kcal

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:13

Hallo allemaal! Mag ik weer mee komen praten? Voorheen was ik altijd lekker actief en heeft dit topic mij erg geholpen met het afvallen. Toen kregen wij in augustus de sleutel van ons nieuwe huis en heb ik eigenlijk nergens meer op gelet tijdens het verbouwen. Nu 4 maanden later ben ik 3 kilo aangekomen en die wil ik er graag weer af hebben. Mijn streefdoel is om weer op de 58 kilo te zitten en daar te blijven.

Ik ben het hardlopen weer gaan oppakken en ga weer tussen 12 uur ‘s middags en 8 uur ‘s avonds proberen te eten.

Lijst van gisteren
M - twee tosti’s (4 boterhammen, 1 plak oude kaas en 1 plak ham verdeeld over de twee tosti’s)
T - 1/8e van een chocoladeletter
T - bountykoekje
A - pasta carbonara
T - oliebol

B: een uur paardrijden, 5 km hardlopen

Ik merk trouwens wel echt nu mijn paarden aan huis staan dat ik een stuk meer beweging krijg dan voorheen. Ik ben eigenlijk heel de dag wel buiten bezig om ze te voeren, stallen te mesten, opruimen, etc. Het huis is ook nog niet helemaal klaar dus wat klussen hier en wat daar.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:42

@_mjwb, Hee welkom terug! :D Ik miste je destijds al, maar ik kan me voorstellen dat je met een verhuizing andere dingen aan je hoofd had :) Hoe bevalt het nieuwe huis?
Succes weer met het aanpakken van die 3 kilo. Je had de smaak goed te pakken een tijdje geleden, dus dat gaat vast en zeker goedkomen :D

Verder weinig bij te lezen. Voor mij was het vandaag weer weegdag. Zoals jullie weten heb ik eerst een tijdje op hetzelfde gewicht gehangen, ondanks het ophogen van kcal (62.8kg). Toen ging mijn gewicht opeens omlaag en bleef daar 2 weken hangen (62.3kg) en vanochtend was ik 63.1kg :+ Zo zie je maar dat een lichaam niet te voorspellen is! Ondanks dat het mentaal even omschakelen blijft van afvallen naar licht bulken, is dit wel het resultaat waar ik voor ga op het moment! Positief dus!
Deze week kan ik geen weekgemiddelde uittellen, omdat ik dit weekend het kcal tellen helemaal loslaat. Vrijdag weeg ik me wel gewoon en dan ga ik de week erna hetzelfde aantal kcal als deze week aanhouden (2575 gemiddeld).

Gisteren had ik een beetje een raar lijstje. Een halve dag bij mijn ouders gewerkt (=veel verleidingen, dus gekke snacks tussendoor) en 's avonds kookte mijn vriend en die denkt dan gewoon niet aan groente :Y) Baal ik wel een beetje van, maar is niets aan te doen.
O: 350gr magere kwark met 75gr blauwe bessen/frambozen, 20gr havermout, 10gr whey crispy
T: Leev oerkoek, appel
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer en oude kaas. 2 volkoren crackers oude kaas
T: Smart bar crunchy, maiswafel met pindakaas, 1/2 speculaasje, miniblokje chocoladeletter, 6 chocoladepinda's
D: Kippendij en aardappel met rozemarijn, knoflook en citroen
T: Sultana peer-kaneel, 200gr magere kwark met 10gr muesli minder suiker
Totaal 2350 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:15

Mara: Wat lief, dankjewel <3 Ik voel me wel echt beter bij mijn lijf op dit moment dus daar hecht ik in zekere zin dan ook meer waarde aan dan aan het getalletje op de weegschaal. Maar toch blijft het vervelend.
Gefeliciteerd met je sport record! Ook ben ik erg benieuwd wat er uit de bloedtest gaat komen, drie weken wachten duurt lang! :D Je hebt weer hele fijne lijstjes zeg! Lekker die lekkere dingetjes bij je ouders :9 en wel jammer dat je vriend niet aan groente gedacht had := wel lief dat hij gekookt had!
Begrijpelijk dat je mentaal even om moet schakelen nu je iets bent aangekomen maar wel heel knap dat je gewoon zo door blijft gaan! Heel fijn dat je het zo ziet dus ik kan niet anders zeggen dan ga zo door!!

_mjwb: Welkom terug, leuk dat je weer mee komt kletsen! :)
Begrijpelijk dat je door het verbouwen wat bent aangekomen, dat zal veel energie hebben gekost waardoor goed eten er bij inschiet.
Mooi streefdoel! Hoe lang ben je als ik vragen mag?
Leuk dat je weer gaat hardlopen! En ook heel begrijpelijk dat je meer beweging hebt met paarden aan huis.

__

Ik had gister wel weer een lekker dagje! Heerlijk kunnen lessen met paard dus dat geeft weer veel goede energie <3
Morgenavond ga ik gourmetten met mijn schoonfamilie :9 en Zondag ga ik samen met mijn vader pannenkoeken bakken. Ik kijk uit naar het gezellige sinterklaasweekend en hoop dat ik me met gourmetten in ieder geval een beetje in kan houden en niet ga over eten :+

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: melba toastjes
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kipfilet, 1 met kaas
T: smart bar
A: zilvervliesrijst, sperziebonen, kip champignons met champignonsaus en salade
T: klein zandkoekje

B: uur privé les met paard

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:24

Een paar dagen niet gepost, enkele deadlines en weinig tijd. Maar ik heb wel mijn lijstjes bijgehouden. Ik heb alle reacties gelezen en het kwam wel vaak terug dat mijn lijstjes weinig waren. Ik denk dat onderstaande al wat beter zijn, maar ik eet meestal tijdens het avondeten een grote portie en ik ben niet zuinig met gebruik van olijfolie bijvoorbeeld. Dus ik denk wel dat ik aan mijn kcal geraak. Ik woog 3 dagen geleden 60 kg, en daar ben ik al enorm blij mee. Morgenochtend weeg ik me opnieuw! Ik denk niet dat ik nog meer ben afgevallen, omdat ik wat meer 'gesnoept' heb, ik had voor Sinterklaar pralines gekregen van vriendlief :o

Eergisteren:
O: 1 gouden kiwi, iced coffee
L: 2 volkoren boterhammen met 2 plakjes salami, wat boter en een kleine tas groentensoep
A: basmati rijst, homemade vegan cocoskurry met aubergine, paprika, courgette en een zalmfilet
T: 2 blokjes zwarte chocolade met zeezout
B: 13500 stappen

Gisteren:
O: 1 gouden kiwi
T: 2 yoghurtkoekjes met rozijnen (150 kcal)
L: restjes avondeten dag ervoor (cocoscurry met groenten en basmatirijst)
T: trosje druiven, 2 pralines
A: vegan pizza met aubergine, courgette, paprika en geitenkaas (met gezonde courgette bodem van de Albert Heijn)
B: 10.000 stappen

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:54

Nanouk: je lijstjes zien er fijn uit. Van twee chocolaatjes zul je echt niet meteen aankomen :D zeker niet met zo veel stappen.
Heb je je activity tracker toch besteld of doet je telefoon het weer?
En die pizza herinnert me er weer aan dat ik dat ook echt weer eens moet eten :D

__

Nou jongens ik moet echt even mijn frustratie kwijt :') vanmiddag had ik dus dat gesprek met die diëtist en misschien had ik er zelf ook wel gewoon te veel van verwacht.
Het was een hele aardige vrouw maar ik heb er gewoon precies helemaal niets aan gehad :+

Dat ik geen gewicht verloor gooide ze op een set-point gewicht, een soort grens die je lichaam zelf trekt en waar het moeilijk is onder te komen. Opzich wel interessant dus ik ga vd week nog even uitzoeken hoe dit zit want volgens haar kon ik er niet echt iets aan doen :+ terwijl ik voorheen wel onder dit gewicht gezeten heb.
Daarnaast zou ik te veel eiwitten eten. Maar vervolgens bij de schijf van 5 (welke ze 3x doorgenomen heeft) kwam er dan weer uit dat ik meer eieren zou moeten eten :') :z
Dus ja, niet helemaal wat ik er van verwacht had want ik kreeg geen antwoord op de vraag of ik juist meer of minder calorieën zou moeten eten. Maar ik probeer er nuttige info uit te halen waar ik iets mee kan en ga nu zelf wel wat dingen uit proberen (als ik dat aan durf := )

Net wel nog super lekker (en heel zwaar, 12 minuten 15 seconde maximaal, 15 seconde rust om en om :z ) getraind en heel blij met mijn lijstje van vandaag

T: paprika, Clifbar
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
A: 2 broccoli burgers, 400 gram roerbakgroente met ketjap
T: 200 ml magere yoghurt
T: zakje paprika corn crunchies

B: 15 minuten gewone fiets, 45 minuten bokszaktraining