De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:50

Loretta schreef:
Gaat heel wat mankracht kosten dat de GGD nog weleens hard nodig kan hebben voor iets anders. Houd maar eens 900 losgeslagen Vindicatters in toom.

Want ze zijn allemaal losgeslagen en alle 900 Vindicaters hangen continu aan de telefoon met de GGD :roll:

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:51

Wat een vooroordelen ... of iedereen die bij vindicat zit losgeslagen is zeg ..
En ja ik kom ook uit de stad en ben geen Vindicatter maar dit is allemaal wel overdreven zeg.
Ze hebben niet een negatief reisadvies genegeerd en hebben contact gehad met de instanties.
Ik ga er dan ook gewoon vanuit dat ze zich aan de quarantaine houden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:57

Zolang je niet ziek bent is kans op doorgeven klein. Dus dan blijf je thuis als je ziek bent, dat deed je toch ook al bij griep?
Ik weet van sommige bazen. Maar denk dat die nu niet piepen.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-03-20 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:57

Destination schreef:
Loretta schreef:
Gaat heel wat mankracht kosten dat de GGD nog weleens hard nodig kan hebben voor iets anders. Houd maar eens 900 losgeslagen Vindicatters in toom.

Want ze zijn allemaal losgeslagen en alle 900 Vindicaters hangen continu aan de telefoon met de GGD :roll:

ik zie een nieuwe bioscoopfilm voor me.. kaskraker ook!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:00

Ik kreeg net een email van KLM dat je gratis tickets kunt omboeken bij KLM/Air France/Delta Air Lines. Het klinkt mij alsof ze dit doen ivm het Coronavirus? Ik vind de timing anders wel heel toevallig :+

"Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel €150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.

Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.

Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.

Actuele informatie
KLM houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten. Voor actuele reisinformatie en het beleid per bestemming kunt u terecht op klm.nl."

Whale

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:01

Zal denk ik wel ja :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:02

Singaporeair stuurde al rond dat ze de nieuwste hepafilters gebruiken in hun vliegtuigen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:03

Destination schreef:
Ik kreeg net een email van KLM dat je gratis tickets kunt omboeken bij KLM/Air France/Delta Air Lines. Het klinkt mij alsof ze dit doen ivm het Coronavirus? Ik vind de timing anders wel heel toevallig :+

"Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel €150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.

Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.

Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.

Actuele informatie
KLM houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten. Voor actuele reisinformatie en het beleid per bestemming kunt u terecht op klm.nl."

Dat is wel erg netjes van de KLM.
Natuurlijk is het zakelijk ook wel slim. Nu kunnen ze geboekte stoelen verkopen aan mensen die het echt nodig hebben en bereid zijn om de hoofdprijs te betalen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:05

Loretta schreef:
Dat is wel erg netjes van de KLM.
Natuurlijk is het zakelijk ook wel slim. Nu kunnen ze geboekte stoelen verkopen aan mensen die het echt nodig hebben en bereid zijn om de hoofdprijs te betalen.

Aan de andere kant lopen ze natuurlijk ook de inkomsten uit de annuleringen en omboekingen mis.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:05

safina schreef:
Groningen verloren...toe maar. Tijd voor wat luchtigers: Pieter Derks over de voordelen van corona. https://m.youtube.com/watch?v=LuXPeHvU6sA

Voor het klimaat en milieu is het inderdaad heel goed nieuws.
Maar helaas is dat maar van tijdelijke duur. Naar deze crisis gaat de vervuiling gewoon weer van start.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:06

lenaa_tje schreef:
En ja ik kom ook uit de stad en ben geen Vindicatter maar dit is allemaal wel overdreven zeg.
Ze hebben niet een negatief reisadvies genegeerd en hebben contact gehad met de instanties.

R.I.P. Groningen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:31

MarcoBorsato schreef:
lenaa_tje schreef:

R.I.P. Groningen.

Haha idd, Groninger hier. Ik ben verloren :')
(wel lichtelijk de pest aan vindicatters trouwens, jakkie)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:53

Dat het voor het milieu is, is tijdelijk. Stel ik moet dit jaar 2 verre reizen annuleren. Dan komen die er volgend jaar gewoon bij. Ik denk zelfs dat er voor maatschappijen een inhaalslag gaat komen. Bedrijven gaan extra voorraden produceren die ook uitgeleverd moeten worden. Het zou zelfs kunnen dat men hogere voorraden aan gaat houden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:55

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:49

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:55

soesita schreef:
Volgens chinese wetenschappers zijn er 2 varianten van het virus in omloop: een agressievere en een minder agressieve.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch/chinese-wetenschappers-er-zijn-twee-soorten-van-nieuw-coronavirus-covid-19~aaefe602/

Interessant. Dit zou kunnen betekenen dat het virus is gemuteerd en zich beter heeft kunnen aanpassen naar zijn gastheer en het sterftepercentage daarom steeds lager wordt, het aantal genezen patiënten daardoor toeneemt en het zich langzamer ‘lijkt’ te verspreiden dan eerst

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:04

Misschien moet ik morgen toch maar eens de info lijn bellen.
Ik zit nu in een tweede verkoudheid binnen 3 weken. De eerste was zonder hoesten en nu ben ik opnieuw verkouden met hoesten.
Ook mijn dochter heeft nu ineens vandaag koorts gekregen terwijl de typische winterverkoudheid met liters snot eigenlijk net een weekje over was.
Anderzijds ben ik nergens geweest waar nu patienten zijn dus zal het wel wat anders zijn. Ik ben een beetje bang dat de school hoe dan ook een test of een doktersverklaring wil :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:13

Ik werk bij de info lijn. De info die wij hebben wat betreft symptomen is dat je echt koorts en luchtwegklachten moet hebben, dus hoesten en benauwdheid. Alleen koorts is geen indicatie voor Corona en alleen verkouden met hoesten ook niet. En als je ook geen risico hebt gelopen wat betreft gebieden waar het heerst of mensen die ziek zijn, is de kans dat het iets anders is als een gewone verkoudheid niet zo groot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:17

Bedankt voor de bevestiging, zal toch zelf maar even telefonisch bevestiging vragen bij onze kinderarts zodat ik de school in iedergeval kan zeggen dat we het nagevraagd hebben en we niet met zo‘n lepra blik aangestaard worden _O-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:31

rockwitch schreef:
Ik werk bij de info lijn. De info die wij hebben wat betreft symptomen is dat je echt koorts en luchtwegklachten moet hebben, dus hoesten en benauwdheid. Alleen koorts is geen indicatie voor Corona en alleen verkouden met hoesten ook niet. En als je ook geen risico hebt gelopen wat betreft gebieden waar het heerst of mensen die ziek zijn, is de kans dat het iets anders is als een gewone verkoudheid niet zo groot.

Zie link rtv Drenthe hoe ze er in Duitsland mee omgaan.
Geen klachten, geen koorts wel een positieve test.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:37

Eigenlijk wel gek he dat elk land zijn eigen ding doet met de coranavirus.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:44

Groningen verloren. :')

Steken we de hele provincie voor de zekerheid af?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:54

Ik las ook in de richtlijnen dat je op moet passen bij ouderen. Die krijgen niet altijd koorts.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:55

Shae schreef:
Groningen verloren. :')

Steken we de hele provincie voor de zekerheid af?

Wacht dan even tot die 900 terug zijn dan! Anders gaan ze elders los!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:03

Niemand van de 900 leden van vindicat zou verkouden zijn of koorts hebben. Ze volgen de tip van Marco Borsato op, inwendig reinigen met alcohol.