Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:48

Ja, helemaal bij chocola. Als dat in huis is, kan ik er niet van af blijven. De meeste andere dingen gaan prima momenteel. Maar chocola echt niet. Wij hebben ook een reep in huis, maar m’n vriend heeft hem verstopt, op mijn verzoek.

Klinkt wel leuk dizzy! Werkt een groep ook als een soort van stok achter de deur?

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:52

Het was een hele leuke groep les!
Het werkt voor mij vooral heel fijn omdat ik dan niet na hoef te denken over wat ik ga doen in de sportschool. Ik hoef alleen de instructies te volgen en heb mijn volledige workout gedaan.
En wanneer je wat mensen leert kennen werkt het ook erg motiverend :)

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:09

Dizzy505, jaa dat heb ik ook. daarom doe ik nu sinds een week Milon. niet nadenken, gewoon mee in de flow.

Dit is mijn derde dag met een eetschema. ik heb het idee dat ik de heledag aan het vreten ben :+ het voordeel is dat ik geen honger krijg, waardoor ik niet naar chocolade snoepjes grijp. vrijdag moet ik op de weegschaal en dan gaan we zien wat mijn waardes zijn na een paar dagen dit schema volgen. ik ben benieuwd.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:28

Klinkt als een fijn schema! Hopelijk val je er ook vanaf.
Sannie, herkenbaar, ik laat mijn vriend ook wel eens chocola verstoppen.

Hier 2 goede dagen, op naar een goede week.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:31

Hier nu 3 goede dagen gehad, maar mijn vriend is vandaag jarig. Ik vermoed dat er nog wel een gebakje en een diner in een restaurant gaan gebeuren vandaag. :))

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:28

Chocola heb ik enkel een soort in huis die ik zelf niet lust. Ik sport liefst gewoon alleen zodat ik mijn eigen tijd in kan delen wanneer ik zin en energie heb. Op moment helaas even weinig energie en reden weet ik helaas niet. Wel gewandeld vandaag dus wel iets aan beweging gedaan.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:51

Wat een rust hier in het topic, heb helaas nog weinig steeds weinig energie, dadelijk maar zwemmen, keer in de middag inplaats van in de ochtend, denk alleen dat ik het wandelen vandaag even over sla in hoop dat zware gevoel in mijn benen minder wordt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:05

Ik herken het wel Sandra, ben gisteren om kwart over 9 op bed gegaan. Was zo moe. Kan het ook zijn dat je teveel beweegt en daardoor je benen nu zo zwaar voelen?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:13

Sandra, een keertje lekker rust nemen is ook niet verkeerd he. gewoon inderdaad een keer wandelen overslaan en dan morgen als het beter gaat lekker een blokje om.

mijn voedingsschema gaat goed. ik heb de taart op het werk vandaag laten staan #trots. ik heb nog niet gezondigd. morgen weer een weegmoment, hopelijk ben ik vanaf maandag toch wat kwijt, al is het maar vocht.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:14

san4nie schreef:
Ik herken het wel Sandra, ben gisteren om kwart over 9 op bed gegaan. Was zo moe. Kan het ook zijn dat je teveel beweegt en daardoor je benen nu zo zwaar voelen?

Denk door het verdwalen van de week waardoor mijn rondje ruim negen km werd, afgelopen dagen dus ook rustiger aan gedaan, gisteren niet gezwommen en kortere wandeling gemaakt. Helaas hoort het ook bij de vorm van reuma die ik heb dat ik ineens dagen compleet uitgeput kan zijn. Beste is dat je dan toch nog beweegt enzo, maar is net of balans even zoek is.

Mijn broer zit momenteel thuis van zijn werk, mijn moeder denkt dat vermoeidheid die ik heb ook deels te maken heeft met het verlies van mijn stiefvader eind november. Dat dat ook nog mee speelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:29

Mja, weinig te melden hier.. Loop een beetje vast. Zit al een maand rond hetzelfde gewicht, veel spanningen door mijn werk dus even de aandacht op iets anders |o

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:55

Ik zit ook al een tijdje ‘vast’. Neem daarbij de periode van de maand en enorme behoefte aan alles wat slecht is (chips, chocolade, pinda’s). Gister met heel veel moeite mezelf in kunnen houden.

Word er zo verdrietig van als die ‘cravings’ weer terug zijn. Afleiding werkt niet, slapen werkt niet vreselijk -O-

Maar nu wel weer trots dat ik gister niks meer heb gepakt al kost het me zowat letterlijk tranen om het niet te doen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:11

Bah. We lijken met z’n allen dus even in de put te zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:26

Dat mag ook, afvallen gaat ook niet zonder slag of stoot. Mijn grafiekje schommelt sinds 1 januari al, terwijl de grove lijn wel naar beneden gaat.
We moeten alleen niet toegeven aan het gevoel en het dus weer laten versloffen, maar denken dat Rome ook niet in één dag is gebouwd en proberen ons doel voor ogen te houden. Ik probeer dat vooral door niet te streng te zijn voor mezelf. Dus als ik een keer wel buiten m'n boekje ben gegaan, probeer ik dat te compenseren met sporten bijvoorbeeld.

Even ter illustratie, zo ziet mijn grafiek 'aantal kilo's afgevallen' eruit:

Afbeelding

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:35

Knap dat je je grafiek durft te posten, bij mij van week ook weer eerst kilo omhoog door paar dagen weinig doen en minder opletten, nu hopelijk weer verder naar beneden maar gaat nu ook totaal niet snel.

Heb gelukkig weinig in huis behalve een chocoladereep die ik gratis kreeg, maar aangezien ik niet tevreden ben over mijn gewicht op moment houd ik die netjes dicht.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:47

Dank voor je berichtje Renee, het doet mij persoonlijk altijd wel goed om te zien dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft. Ondanks dat het bij jou ook flink schommelt, zit jij al wel op -6! *\o/*

Chocola weerstaan kan ik echt niet. En daar kan ik ook niet 1 stukje van nemen. Of was dat de chocola die je niet lekker vond Sandra?

Ik ben echt weer te weinig aan het bewegen. Maar ben steeds zo moe.. kan me er dan echt niet toe zetten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 18:07

Ik heb momenteel echt een snaai/snoep dip -O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:10

LadyMadonna schreef:
Ik heb momenteel echt een snaai/snoep dip -O-

You can do it!! *\o/* Nog even een stukje tijd overbruggen en dan kun je aan het avondeten!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:12

Ken die chocola nog niet, gratis gekregen bij de jumbo app, witte chocolade met aardbei en koekjes dus hij klinkt heerlijk

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:17

Wow ben blij dat ik dus niet de enige been waar het grafiekje er zo uit ziet! De grove lijn gaat ook bij mij wel omlaag maar heb zo’n hekel aan die pieken die erin zitten!
Terwijl ik gewoon netjes hetzelfde eet kwa calorieën elke dag. Zal er wel aan liggen dat we de ene keer iets zouter eten dan de andere ofzo...
Gisteravond zuurkool met rozijnen en spekjes gemaakt en nu weer 500gr zwaarder :?
Eet elke avond een blokje pure 78% chocolade om cravings tegen te gaan, misschien helpt dat voor anderen die er mee worstelen? Ik ben echt verslaafd aan chocola en vreet zo een hele reep op, maar met die hele pure chocola dus niet en dan kan ik het makkelijk bij dat ene blokje houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:39

banketstaaf is dus dat ik al op -7 heb gezeten :+

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:30

Pure chocola wil hier ook wel helpen tegen de chocola cravings, alleen ben ik zo gewend geraakt aan de smaak dat ik het liefste als nog een hele reep op eet :')

Ik ben wat aan het stoeien met mijn eten. Ik at altijd oat flakes in mijn yoghurt maar ik krijg een enorm opgeblazen gevoel van al de koolhydraten. Nu doe ik er alleen wat walnoten in, maar ik eet vrij veel (natuurlijke) vetten naar mijn idee. Ik denk dat ik te veel vetten eet in verhouding.

Hoe doen jullie dit?
Op het internet vind ik zo enorm veel verschillende adviezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:32

Vet uit noten is in elk geval niet ongezond, zou afwegen hoeveel noten je pakt en het op hooguit 35 gram houden.

Net toch nog klein rondje gelopen van 2,3 km, dus valt mee voor mijn doen, paraplu erbij en toch even naar buiten gegaan. Vond dat ik weinig buiten was geweest vandaag.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:38

Hier werkt pure chocola niet, maar 99% cacao-chocolade wel.

https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... -dark-noir

Deze heeft 21 blokjes, echt 7x3 motief. In totaal 50g. Ik mag hier van mijzelf iedere dag 3 blokjes van, en dat gaat goed. Ik heb eigenlijk nooit behoefte aan meer, en zo wel, dan zijn 6 blokjes echt zat. Tegelijkertijd doe je een week met deze reep, dus 1 reep met de weekboodschappen voldoet precies. Eet ik er meer van, dan heb ik aan het eind niets.

De 90% cacao-reep (100g) knaag ik zondere twijfel in één, hooguit 2x weg. Daar moet ik onwijs veel zelfbeheersing voor hebben om daar een week mee te doen, ondanks dat het 2x zoveel is. Een gewone reep melkchocolade, zelfs van 200g, gaat gewoon altijd in één keer op.

Ik zou niet meer dan 100g vet op een dag eten, en minimaal 50g in de meeste gevallen. Met 100g vet, 100g eiwit en 100g koolhydraten eet je 1700kcal. Meer koolhydraten door vet vervangen zou ik niet doen, flink meer eiwitten dan dat eten ook niet. Alle calorieën daarboven zou ik dus met koolhydraten vullen. Minder kcal zou ik doen door lager in vet of koolhydraten te gaan zitten.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:46

Heb die in 85 procent cacao, had wel ergens gelezen dat dat merk een van de gezondere is. Alleen weegt de reep die ik heb 100 gram, maar kan die goed genoeg laten liggen dat scheelt.