Van een bultje, naar nooit meer beter...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:37

:(:) Heel veel sterkte!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:13

Angeliquee18 schreef:
Lieve lieve allemaal,
Onwijs bedankt voor alle lieve reacties <3
De uitvaart was mooi, gewoon zoals die het wou.
Voor nu ben ik gewoon onwijs moe, d'r komt dus ook geen zinnig woord meer uit me.
Ben in bed gekropen met ukkepuk en de hond.
Het is stil, zo vreselijk stil in huis :(

Ik vind het moeilijk om te zeggen dat ik het fijn vind dat de uitvaart zo mooi en naar zijn wensen was. Het liefste hadden jullie natuurlijk helemaal geen uitvaart gehad maar als het dan eenmaal zover is, dan is het fijn als het dan op zijn manier kon.

Je hoeft niks te zeggen, soms zijn er geen woorden voor een situatie en heb je genoeg aan je eigen bubbel met de kleine man en de hond.

Het is me even ontschoten waar je woont en ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten maar ik wil het toch aanbieden. Dus mocht je een keer behoefte hebben om af te spreken of om gewoon iemand bij je te hebben, dan ben ik er voor je.

Anoniem

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:31

Fijn dat de uitvaart helemaal was zoals Wolter wenste en was. Nu komt het echte gemis. Ik wil je heel veel sterkte wensen met de tijd die komen gaat. Geniet van de mooie herinneringen en huil als dat nodig is. Zoek steun en doe wat jij nodig hebt. Dikke :(:)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:46

Heel veel sterkte en kracht voor jou en je zoontje. :(:)

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:17

Heel veel sterkte!!!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 11:16

Thnx weer lieve allemaal :(:)
Zijn alweer een week verder, het gaat allemaal zo snel.
Voel me redelijk, soms ben ik zo verdrietig dat ik bang ben dat ik er nooit meer uitkom.
Soms dan wil ik van alles en schop ik mezelf weer voorruit.
Het valt me zwaarder dan ik dacht, ergens logisch natuurlijk.
Maar ik was juist altijd zo positief in mezelf, dat ik er nu een beetje bang van werd.

Ik mis 'm verschrikkelijk, heb echt een idee dat ik een stuk van mezelf kwijt ben.
Zit nog met zoveel vragen, voelt die zich goed? Heb ik het goed gedaan? Was dit wel de juiste keuze? Had ik hem nog bij moeten laten komen?
Ik wou zo deze keuze niet maken, voor hem is het beter, zodat hij zelf niet hoefde te beslissen. Maar voor mezelf is het gewoon heel k*t

Hij wou geen bloemen bij z'n kist, dus hadden we bedacht om planten voor thuis te doen.
Zodat we deze in de tuin kunnen zetten, en hij "hier" verder groeit.
Vandaag gaan we ze allemaal planten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:23

Wat een ontzettend mooi gebaar. :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:26

Die leegte, dat verlies lijkt mij onmenselijk zwaar.
En toch ga je door. Voor hem, ukkepuk en uiteindelijk voor jezelf.

Mooi om planten te vragen en die in de tuin te zetten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:28

Wat een prachtige gedachte, de planten in de tuin.
De vragen, de zorgen, het piekeren, het hoort bij rouw en zal in meer of mindere mate altijd blijven

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:29

Angelique, je hebt het perfect gedaan. In een wereld vol rotte keuzes heb je de minst rotte genomen. Je hebt Wolter veel pijn en verdriet bespaard. Je hebt tot aan zijn laatste adem en daar voorbij zoveel van hem gehouden dat hij op een bedje van liefde weg heeft kunnen vliegen. Ik hoop echt dat je vrede kunt krijgen met hoe het is gegaan want écht, je hebt het zó goed gedaan.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:30

Wat een ontzettend fijn idee <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:31

benangelique schreef:
Wat een prachtige gedachte, de planten in de tuin.
De vragen, de zorgen, het piekeren, het hoort bij rouw en zal in meer of mindere mate altijd blijven

Inderdaad, laat alle zorgen en gedachten vooral passeren in je hoofd maar ook niet meer dan dat. Het is een normaal proces.

:(:)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:32

Lieve Angelique... Een hele dikke knuffel voor jou! Je hebt de meest moeilijke en verdrietige, maar ook meest dappere en eerlijke beslissing genomen. Het is niet gek of raar dat je je zo voelt. Zo’n keuze is eigenlijk onmenselijk. Jouw lieve man en de liefste papa van jouw kindje had nog zoveel langer moeten genieten van jullie. Maar wat zal hij trots zijn op jou, op de keuze die jij voor hem maakte om niet langer met de pijn te leven. Maar ook op hoe je ermee omgaat en hoe je alles oppakt. Je moet vooral niet bang zijn voor je verdriet en al je vragen. En neem vooral alle tijd om dit te verwerken, dat verdienen jij en Duncan. Dikke knuffel! <3

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:46

Je hebt het zo goed gedaan.. wat MarcoBorsato zegt, er waren alleen ellendige keuzes en je hebt voor hem de meest goede gekozen. Dat je daar nu over piekert is logisch, er is zoveel op jullie afgestormd de laatste maanden. En nu opeens is er stilte, rust en alle tijd om na te denken...en je mist je maatje om dat alles mee te delen. Dat is echt heel zwaar.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:01

Lieve Angelique,

Ik denk ook echt dat je het beste hebt gedaan. Je hebt voor hem gekozen, je bent niet (nooit) egoïstisch geweest door hem langer te laten lijden. Je hebt gekeken naar wat voor hem het beste was. Diep respect daarvoor.

Rouw is verschrikkelijk pijnlijk, je hebt echt rauwe wonden op hart en ziel. Rouwen mag, zolang en wanneer en hoe jij wilt. Het is een gevoel, dat kun je niet aan of uitzetten. Op den duur zal de ergste pijn slijten, maar helemaal weg is het nooit.
Houd je vast aan de mooie herinneringen. Gelukkig heb je ukkepuk nog. Ik hoop dat het met hem ook goed gaat.

Prachtig mooi idee van de planten, hij leeft voor in jullie hart, hoofd en in de plantjes en zoveel meer.

Heel veel sterkte, ik blijf aan jullie denken. :(:) :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:30

Wauw wat ben je een krachtig mens. Heel logisch dat je deze vragen stelt aan jezelf en laat ze er zijn!
Ik hoop dat je erin gelooft dat hij met jullie meekijkt en bij jullie is op mooie en belangrijke momenten. Vraag hem gerust om hulp en praat tegen hem. Hopelijk helpt het en geeft het je kracht.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:44

ik lees het nu pas. Heel veel sterkte. En wat een prachtig idee van die planten om ze zo in je tuin verder te laten groeien.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:50

Heel mooi idee van de planten! Ik vind je ontzettend dappere en sterke vrouw! Niet twijfelen aan je keuze, je hebt het beste gedaan!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:23

Ik denk heel begrijpelijk hoe je nu denkt, en overdenkt. Heeee je bent een mens, dit mag, wat moet.
Dapper dat je hier je gevoelens neer zet.
Dit heeft tijd nodig, het is nog zo vers.
Sterkte oh zo veel sterkte gewenst :(:)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:46

Lieve, lieve knuffel. Jij hebt op het moeilijkste moment in zijn leven de keuze gemaakt die voor hem het beste leek. Vertrouw er op dat het goed was zoals het is gegaan. Je was bij hem, je had zijn hand vast, hij was niet alleen, hij voelde je liefde en aanwezigheid. Je was 100 procent aanwezig. Dat is het aller, allerbelangrijkste.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe :(:)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:50

Wat een ontzettend mooi idee met de planten <3
Ik kan alleen maar denken hoe je je moet voelen en dat is al heftig. Dat moet tig keer zo zwaar zijn.
Laat je verdriet/boosheid/vreugde/alles zijn zoals het is. Niks is fout en alles op jullie tijd :(:)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:02

MarcoBorsato schreef:
Angelique, je hebt het perfect gedaan. In een wereld vol rotte keuzes heb je de minst rotte genomen. Je hebt Wolter veel pijn en verdriet bespaard. Je hebt tot aan zijn laatste adem en daar voorbij zoveel van hem gehouden dat hij op een bedje van liefde weg heeft kunnen vliegen. Ik hoop echt dat je vrede kunt krijgen met hoe het is gegaan want écht, je hebt het zó goed gedaan.

Ik kan me alleen maar hiermee volledig aansluiten. Je hebt het goed gedaan, echt. Het belangrijkste is dat je er tot het allerlaatste voor hem bent geweest en hem verdere pijn hebt kunnen besparen. Y;(

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:00

Lieve angelique.
Uit al je posts hier straalde de liefde voor wolter, zo bijzonder. En je hebt al je beslissingen uit liefde voor hem genomen. De moeilijkste beslissingen die er zijn, je hebt voor hem gekozen. En dat is altijd goed.
Rouw is een gek iets. Zwaar en moeilijk. Maar er komt echt een moment dat je met een glimlach aan jullie tijd samen kan denken. Maar geef jezelf de tijd. :+:

Wat een prachtig idee die planten.

Hoe gaat het met ukkepuk. Kan hij het een beetje bevatten allemaal?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:09

Natuurlijk heb je het super gedaan. Je kan niets fout doen. Je hebt geheel gehandeld uit liefde.

Bijzonder zeg die planten. Heel erg mooi.

Dikke knuffel voor jullie vanaf hier.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:23

MarcoBorsato schreef:

Ik kan niet anders, dan het hier volledig mee eens zijn.
In al jouw posts druipt de liefde voor Wolter er vanaf, je bent nooit egoïstisch geweest, het is vreselijk dat je voor een dergelijke keuze bent komen te staan, maar je hebt altijd gehandeld vanuit liefde.

Een rouwproces is heel persoonlijk en verschilt voor iedereen, er is geen 'goede' of 'foute' manier om te rouwen en er is geen tijd aan gebonden. Jij mag rouwen zoals jij dat wilt en jij mag rouwen zolang als dat jij wilt/nodig hebt. Het is jouw proces. Schroom niet om om hulp te vragen, alles is goed, alles mag.

Potverdorie Angelique, wat ben jij een verschrikkelijk sterke vrouw, wat heb ik een respect voor jou en hoe je alles doet. Er zal een dag komen, dat je met een glimlach zal terugdenken aan jouw man, jouw Wolter.