Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:25

Ik gok dat het van haar uit meer een teken van "vertrouwen" is. We hebben een tijd samen gewoond door omstandigheden en sinds zijn we met z'n allen een stuk closer geworden. Dus mijn huidige gok is dat ze ons gewoon echt als broer en zus ziet en dat ze er daarom geen probleem mee heeft. Met vrienden is ze wel iets discreter (al is het niet veel maar wel iets). Maar voor ons is het dus soms wel iets ongemakkelijk. Ik wil haar dan privacy geven en kijk dan bewust naar haar gezicht maar bv vrijdag was ze hier en die kleine is nogal enthousiast over de borst en dat wilde ze laten zien (kleine duikt er echt op.) maar dan "dwingt" ze je dus halvelinge om er naar te kijken. :') En ik ben dan zelf nogal preuts aan gelegd en ik projecteer dat natuurlijk ook op andere dus ik voel me dan ongemakkelijk in haar plaats. :') (om het simpel te houden.)

Mijn man is dan weer erg ongemakkelijk omdat het de vriendin van zijn broer is... Hij wil daar respect voor hebben maar ze maakt het soms moeilijk zeg maar. :')

Het vershil tussen mensen en dieren is IMO
1. dat bij veel dieren de "tiet" wel beter verborgen is (en dus discreter.)
Een hond die puppie's heeft vind ik ook niet heel interessant om naar te kijken. Een merrie daarentegen heb ik minder problemen mee. Je ziet ze er onder duiken maar dat is het ook.
2. Je zal een drie jarig paard dat zelf kan eten niet meer onder de merrie zien duiken normaal.
Tegenwoordig geven ze zo lang borst voeding dat de kids bijna klaar zijn voor een eigen huis tegen den tijd dat ze er mee stoppen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:27

Ayasha, is dat ook niet iets wat je haar kunt vertellen?
Of zou dat het ook weer ongemakkelijk maken?

Verschonen midden in de kantine ... em... bah... its a place of food ... not poo

Aria : ik vind ook absoluut dat er wel enige discretie in acht genomen zou moeten worden hoor :j
Zoals gezegd: de melkbar hoeft echt biet pontificaal op tafel/on show
Maar ik zou bv niet naar de toiletten willen verbannen... thats a place of poo... not food ;)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 29-05-17 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:29

tsja, we zouden haar dat best kunnen vertellen maar ik denk dat ze dat zou wegwuiven a la "hoef je je niet ongemakkelijk om te voelen, ik vind het niet erg."
Maar zo werkt het natuurlijk niet helemaal. :')

Verschonen is ze wel heel discreet in overigens. :j
Ze heeft zelfs een of ander zakje waarin ze de poepluiers zelf in mee kan nemen zodat die niet bij iemand anders in de vuilbak moeten.

Sonja_vR

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:33

das net zoiets als met de hond uitlaten ;)

Ja maar hij doet niets hoor
Ja maar die van mij wel _O-
Maar ik weet ook niet of ik er iets van zou zeggen als ik er moeite mee had

ik kom zelf uit de zorg, dus ik heb al zoveel private Parts gezien en in handen gehad(O my dat klinkt fout)
Dat ik er echt niet meer van op kijk zeg maar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:39

Nee maar de private parts van een schoonzus is nog iets anders dan die van een willekeurige vreemde die je nooit meer moet zien in mijn hoofd. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:52

Is ook wel anders (ik ben me er ook echt wel van bewust dat ik er makkelijker in ben dan de meeste mensen ;) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:20

Ik zet me er makkelijker overheen dan mijn man. (wat ook begrijpelijk is.)
Ik begrijp alleen ook waarom haar vriend even niet zo'n zin heeft in seks. := het mag zo natuurlijk zijn als het wil. Opgewonden zou ik er ook niet meer van worden. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:23

tylando schreef:
Ik kwam x op stal en liep de kantine binnen en stalgenootje zat net bij haar baby de luier te verschonen. Gewoon midden in kantine. Kwam door de deur en keek recht in een poepkont. Echt precies in de deuropening was ze bezig. Daar heb ik toch wel wat van gezegd hoor! ( is kleinschalig bij ons en staat biljart en dat werd als babytafel gebruikt) .we hebben overigens gewoon een wc.

Nou ja, ik zou ook weer niet op de WC vloer gaan liggen met het verschoonmatje, dat vind ik goor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:47

Maar de wc vloer is weer een ander uiterste lijkt mij dan?
Kan nog heel wat opties verzinnen die daar tussenin zitten ;)

Ayasha , de melkbar kan voor een hoop mensen idd even niet meer heel erotisch overkomen idd ... hoewel er juist ook weet mensen zijn die juist...( naja laat maar :+ )
Maar goed
Heel simpel bekeken zijn ze er biologisch gezien voor de melkvoorziening natuurlijk
Die erotische optie is extra :p

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:49

Begrijpelijk! Maar we hebben een ruime wc met een kapotte droger erin ( waarom weet ik niet ) en dat kan prima als babytafel gebruikt worden .
Maar het beeld van smerig poepgat onder de stront heb ik niet om gevraagd en vond dat er wel wat rekening mee gehouden kon worden.
Vind overigens dat sommige die opeens moeder zijn geworden weinig rekening houden met de rest in de omgeving. Komt er vaak op neer dat wij het maar moeten accepteren en verwacht word dat wij het maar leuk vinden allemaal. Net zo leuk als moeders zelf.
En dat wij het even gewoon moeten vinden dat er nou eenmaal allerlei smerige dingen uit een kind komen.
Laatst bijgewerkt door tylando op 29-05-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:50

Ah ja, ik snap je!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:54

Sonja_vR schreef:
Maar de wc vloer is weer een ander uiterste lijkt mij dan?
Kan nog heel wat opties verzinnen die daar tussenin zitten ;)

Ayasha , de melkbar kan voor een hoop mensen idd even niet meer heel erotisch overkomen idd ... hoewel er juist ook weet mensen zijn die juist...( naja laat maar :+ )
Maar goed
Heel simpel bekeken zijn ze er biologisch gezien voor de melkvoorziening natuurlijk
Die erotische optie is extra :p

Heel simpel bekeken horen we nog steeds in grotten te leven en zouden we deze discussie helemaal niet moeten kunnen voeren want daar zijn we niet voor bedoelt dus laten we dat er asjeblieft buiten houden. :)
Ik begrijp dat het een natuurlijk verschijnsel is maar ik begrijp ook dat haar vriend daar niet enthousiast van wordt. De kleine is nu bijna een jaar en eet gewoon maar krijgt ook nog borstvoeding.
Ze klaagt dan dat haar vriend geen zin heeft in seks maar ze kan of wil het blijkbaar niet van zijn kant zien omdat het "natuurlijk" is. Dat is allemaal correct maar opwinding trekt zich weinig aan van wat "natuurlijk" is... := Dus hij kan er ook niets aan doen IMO. Het is niet dat hij haar niet mooi vindt of niet graag ziet en zo interpreteert zij het wel lijkt het. Wat ik ook weer begrijp aan een kant..
Enfin, je merkt, ik begrijp beide partijen maar hij probeert haar wel te begrijpen, alleen andersom wil dat zo niet (zij wil hem niet begrijpen.)

En dat zorgt voor wrevel waar wij (mijn man en ik) regelmatig in mee getrokken worden als ze een discussie hebben als we er zijn. _O- :') We maken ons dan meestal zo snel mogelijk onder de voeten uit maar het is altijd weer even stil in de auto dan. _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:00

Ik zie echt nooit iemand BV geven.
Kan me echt niet heugen wanneer me dat opgevallen is.
En bovendien heb ik liever dat ze BV geven dan preuts gaan zitten wachten op een beter moment maar dan een herrieobject in de handen hebben (nee dat valt vaak echt niet te plannen).

Verschonen in een openbare ruimte is gewoon asociaal en zegt vooral weer wat over de ouders, kind kan er weinig aan doen wat dat betreft.
Zou me niets verbazen als zulke mensen in het algemeen al meer overlast veroorzaken zoals luid bellen, met de voeten op een stoel gaan zitten in een trein etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:05

Hmm, over dat niet plannen, mijn schoonzusje heeft nu een soort "schema" waar ze zich aan houdt. Dus na X aantal maanden is het toch wel ietwat te plannen lijkt het..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:06

Sommige kinderen zijn heel regelmatig, andere niet, die van mij had 12x per dag dorst zonder dat je er een touw aan vast kon knopen.
Daarentegen heeft ze wel altijd doorgeslapen dus dat is haar vergeven ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:12

Deze wilde in het begin elk half uur. := Ze kon dan enorm lang drinken, maar eenmaal klaar, wilde ze een half uur later opnieuw. Dat hielt schoonzus niet vol dus ze is haar geleidelijk op een schema gaan zitten na een drietal maanden. In overleg met de dokter natuurlijk, maar ik denk dat ze anders gewoon leeg gezogen zou zijn nu.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:14

Soms werkt dat, soms niet.
Maar na 3 maanden is een ander verhaal, dan is het geen willekeurig spartelende worm met buikpijn meer maar wordt het langzaam een baby :+
Overigens gaf ik bv via fles.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:30

Ayasha: ik snap je punt hoor :)
Maar dat zij het niet lijkt te (kunnen) begrijpen zie ik idd ook best veel om me heen
Heel banketstaaf gezegd lijkt er een flinke groep mensen te zijn die na het krijgen van een kind een deel van hun harde schijf naar een externe harde schijf overschrijven en dan die schijf vergeten mee te nemen :?
Heel apart
Maar daar zal vast ook wel weer een verklaring voor zijn

(Wij omschrijven het hier thuis anders trouwens ... ook een stuk minder politiek correct :+ )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:33

Ook als er geen verschoontafel in het toilet zit zijn er andere mogelijkheden dan je kind op een tafeltje leggen waar mensen vanaf eten...
En bedenken die zich ook niet dat ze zelf ook graag de deur dichtdoen als ze op het toilet zitten? Waarom dan wel je kind halfbloot etaleren? :+
Vaak heb je toch wel een kinderwagen mee waar je het in kan doen, lijkt me. En anderszins is anticiperen ook een vak natuurlijk, niemand verplicht je om op dat ene terrasje/in dat specifieke café te gaan zitten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:11

Misschien kunnen ze zich bedenken dat als er geen verschonings tafel aanwezig is op het (invalide) toilet dat die krijsers niet zo welkom zijn als dat ze zelf zouden willen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:17

Magrathea schreef:
Ook als er geen verschoontafel in het toilet zit zijn er andere mogelijkheden dan je kind op een tafeltje leggen waar mensen vanaf eten...
En bedenken die zich ook niet dat ze zelf ook graag de deur dichtdoen als ze op het toilet zitten? Waarom dan wel je kind halfbloot etaleren? :+
Vaak heb je toch wel een kinderwagen mee waar je het in kan doen, lijkt me. En anderszins is anticiperen ook een vak natuurlijk, niemand verplicht je om op dat ene terrasje/in dat specifieke café te gaan zitten.

Een kinderwagen is maar tot een paar maanden, verschonen in een buggy is niet alleen een uitdaging maar ook niet bepaald discreet.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:02

Mars schreef:
Nah ik hoef niemands tiet te zien tijdens het eten of ze nu wit groen of paars zijn :D Maar goed ik vind nu eenmaal bijna alles aan baby's en wat erbij hoort nogal onsmakelijk :=

Dat heb ik dus ook (incl kleine kinderen), maar dat schijnt echt not done te zijn. De smak geluiden, dat ze zich ondersmeren met eten, dat ze (natte) zoentjes moeten geven bij bezoek, de geluiden die eruit komen, om dan van de ontlasting nogal niet te spreken. Bij volwassenen vind ik dat ook smerig, maar als het om kinderen gaat mag je er ineens niks meer van vinden.

Wat zitten er trouwens nog veel mensen met kinderen in het kinderloos topic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:04

Ja bijzonder he...
Nee van kinderen is alles dan schattig.
Vinden papa en mama.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:06

Sonja_vR schreef:
Ayasha: ik snap je punt hoor :)
Maar dat zij het niet lijkt te (kunnen) begrijpen zie ik idd ook best veel om me heen
Heel banketstaaf gezegd lijkt er een flinke groep mensen te zijn die na het krijgen van een kind een deel van hun harde schijf naar een externe harde schijf overschrijven en dan die schijf vergeten mee te nemen :?
Heel apart
Maar daar zal vast ook wel weer een verklaring voor zijn

(Wij omschrijven het hier thuis anders trouwens ... ook een stuk minder politiek correct :+ )

:') :')
Geniaal !

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:40

Voor wie het leuk vindt, Dave Allen, comedian uit de vorige eeuw en helaas al 12 jaar dood, had een hoop zinnige dingen over kinderen te zeggen:

En ook over seks trouwens:

:+