Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:51

En eet je daarnaast ook nog kwark etc? Eiwit houdende producten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:52

Kwark niet zo heel veel, vooral yoghurt en fruit. Bij het avondeten vooral kip

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:56

Durf niet te zeggen of het heel slecht is. Maar volgens mij doen bodybuilders dat ook :+ Er zijn ook mensen die maximaal 1 eigeel per dag eten en bij het eten van een ei eten ze dan alleen eiwit. Zou je eens moeten vragen op de sportschool oid. Ik weet ook niet hoe intensief jouw schema is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:58

Mijn schema is totaal niet intensief, ik eet alleen veel eiwitten om de tekortkoming in koolhydraten op te vangen :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:03

Jaime_ schreef:
Gefeliciteerd Lin :D Ik heb morgen weer mijn weegmomentje..
Over slapen met honger, ik heb nog nooit zo'n honger gehad dat ik er niet van kan slapen, als ik echt honger heb en er niet fijn om lig dan eet ik meestal een schaaltje yoghurt, vult heel goed.

Yasmine, het is echt mijn bekken die scheef staat, mijn benen zijn even lang maar lijken voor mij wel ongelijk omdat mijn bekken dus scheef staat, mijn lichaam heeft dit gecompenseerd door de ene kan mijn bekken vooruit te kantelen en aan de andere kant mijn bekken naar achteren, hij staat dus ook nog verwrongen, horizontaal en verticaal scheef dus :P Zooltjes moet ik dus niet! Wat kan een oefentherapeut daarmee doen dan? Hoe ging je hardlooples? Ik ga vanmiddag ook weer!

Een oefentherapeut is houding en bewegingstherapeut, kan door middel van handgrepen en oefeningen jouw beweegpatroon zodanig aanpassen dat je houding blijvend aanpast :j Je pakt dus eigenlijk de oorzaak aan van je klachten.

Hardlopen was dramatisch, benen voelden nog als lood na werk van gisteren :+
Wel les volbracht, gewoon nummer 3. 2.8 kilometer in 20 minuten, met een snelheid van 8.6 km/u. Dus tempo zag ik wel verschil, kon dat ook mooi volhouden. *\o/*

Ik ga nooit slapen met honger, vind dat verschrikkelijk, probeer meestal een stukje fruit te pakken in zo een gehad.

@Emmaa_ ik hoorde laatst uit een onderzoek dat eigeel inderdaad nu weer niet schadelijk zou zijn,... meningen wisselen

@MevrouwtJ, wel lekkere vakantie gehad, goed weer?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:05

Emmaa_ schreef:
Mijn schema is totaal niet intensief, ik eet alleen veel eiwitten om de tekortkoming in koolhydraten op te vangen :j

Wellicht heb je hier iets aan, via google gevonden:

Citaat:
Een eiwitinname van ongeveer 30% van je totale calorie-inname lijkt optimaal te zijn voor gewichtsverlies en het behouden van een gezond gewicht.

Je verbranding gaat ervan omhoog en het helpt bij het verlagen van je calorie-inname.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:06

Top! Dankjewel :j Moet toch echt wat meer gaan variëren haha

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:07

Emmaa_ schreef:
Top! Dankjewel :j Moet toch echt wat meer gaan variëren haha

Gebruik je ook MFP? Daar kan ik altijd wel handig op zien hoeveel eiwitten ik nog mag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:12

De ene keer wel, de andere keer niet. Als ik slechte dagen gehad heb wil ik het liever niet aan zetten _O-

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:22

Ja zo doe ik dat ook, vooral op vrije dagen vind ik het ideaal! Dan kan ik precies kijken of iets waar ik op dat moment zin in heb of dat past in mijn dag qua kcal, eiwitten, khd, vetten etc. zo heb ik vandaag bijvoorbeeld een stroopwafel gegeten toen ik op visite was voor moederdag, en ik heb nog steeds een perfecte verhouding in mijn macros en doordat ik al gesport heb zit ik ook nog ruim in mijn kcal.

Ik volg qua eten IIFYM, misschien voor anderen die nog twijfelen qua wat ze nou willen met voeding ook interessant om iets over te lezen? http://fitzonderfabels.nl/2014/06/08/if ... verliezen/

Tot nu toe werkt het bij mij heel goed! En ik vind het ook echt leuk, zie het bijna als een soort spel. Ik eet wel in grote lijnen gezond, ik eet bijvoorbeeld zeker niet elke dag koek of snoep o.i.d. ook al zou het in mijn schema passen, ik probeer de macro's te vullen met gezonde dingen. Behalve op mijn cheatday, dan mag ik ook wat meer ongezonde keuzes maken voor mijzelf :D Maar probeer me dan alsnog aan het IIFYM principe te houden.

Ik heb net weer hardgelopen, ik had voor die tijd echt geen puf/zin om te gaan, maar nu ik het gedaan heb voel ik me weer zo voldaan, dat is het echt waard!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:44

Net op MFP lijstje ingevoerd, heb voor vandaag nog flink wat kcal over (excl sporten vanmorgen). Met sporten erbij zou ik nog meer kcal overhebben. Heb een vrij mager dagje gehad omdat ik gister te veel koolhydraten heb gegeten. Heb ook wel een soort van hol gevoel in mijn maag, niet echt honger maar voel mij ook niet helemaal top ofzo. Maar kom niet eens aan de 1000kcal... -O-

Remaining:
Calories: 356
Carbs: 73
Fat: -3
Protein: 21
Sodium: 1142
Sugar: 40

O: 2x rijstwafel/ dun laagje pindapasta
T: banaan
L: 1 rijstwafel kipfilet + 100gr magere kwark met wat eiwitpoeder
T: 5 chipjes + 5 toastjes waarvan 2 met dun plakje brie
A: gehaktbal en salade + gekookt ei
T: ??

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:47

Als ik dat maar zou eten was ik allang omgevallen..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:53

Jaime_ schreef:
Als ik dat maar zou eten was ik allang omgevallen..

Ik normaal ook -O- Mijn "normale" dag ziet er veel gevulder uit. Wil dus eigenlijk ook iets eten waar veel kcal in zitten maar niet te veel vetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:17

Van eieren gaat je cholesterol niet omhoog. Een hoog cholesterol is ook alleen gevaarlijk als je ontstekingen in je aderen hebt (die worden veroorzaakt door andere factoren).

Als je je ergens aan vast wil klampen, Emma:
1,5 a 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
1,5 gram vet per kg lichaamsgewicht
Rest van je kcal haal je uit koolhydraten :j

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 00:22

Mag ik ook dit topic binnen sluipen? Ik probeer de laatste zwangerschapskilo's eraf te krijgen, en dat valt me toch heel erg tegen. Blijkbaar doe ik iets verkeerd, dus ik hoop hier een paar nuttige tips te kunnen oppikken... :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 03:01

Kayleigh_ schreef:
Van eieren gaat je cholesterol niet omhoog. Een hoog cholesterol is ook alleen gevaarlijk als je ontstekingen in je aderen hebt (die worden veroorzaakt door andere factoren).

Als je je ergens aan vast wil klampen, Emma:
1,5 a 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
1,5 gram vet per kg lichaamsgewicht
Rest van je kcal haal je uit koolhydraten :j

Dit is een richtlijn, maar je zal zien dat in een cut (dus minder eten dan onderhoud) dit niet altijd haalbaar is. als ik dit zou doen kan ik vrijwel geen khd eten omdat alles opgaat aan die vetten. Daarom kun je er vaak beter voor kiezen om je vetten in te stellen op 30-35en%

Verder lees ik lekker mee, maar reageer al even niet. Ben op vakantie en gezond eten is een strijd hier. Bij het ontbijt weinig gezonde keuze, lunch sla ik over. Wel iedere avond uit eten. Ik probeer te kiezen voor veel groente en mager vlees maar aruba is net amerika qua maaltijden. Vrijdag weer naar huis en hoewel het hier geweldig is verlang ik naar fatsoenlijk eten en een goed eetpatroon.
woensdag wordt de klapper met een uitgebreid 8-gangendiner met wijnarrangement.

Wel iedere dag minimaal 45min sporten, zwem veel en op dagen dat niks gepland staat minimaal 60min naar de sportschool.
ben benieuwd naar de weegschaal bij thuiskomst...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:03

Knap hoor secricible! Die discipline terwijl je op vakantie bent, probeer ook lekekr te genieten he :D En ach als er nu in de vakantie een klein beetje bij komt weet je in ieder geval weer hoe je die eraf krijgt toch!

@Bakkabouter, welkom! wat doe je nu voor die laatste kilootjes? Misschien hebben wij tips.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:37

Emmaa_ schreef:
Vraagje aan de meiden die bewust hoog in eiwitten eten door sporten of koolhydraatarm.. Hoe veel eieren eten jullie op een dag? Vind dat wel interessant omdat ik zelf echt gigantisch veel eieren naar binnen werk haha.

Max. 2... Heb er geen onderbouwde reden voor maar op 1 of andere manier voelt het niet goed om meer dan 2 eieren te eten per dag. :') Maar probeer ook veel eiwitten uit andere dingen te halen zoals kwark, vis, vlees, kaas etc.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:41

Ja ik heb ook die max van 2 eigenlijk, maar ook zonder specifieke reden, en ik eet ook zeker niet elke dag een ei!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:42

Nee ik ook niet elke dag, maar dat is meer omdat ik eieren nou ook weer niet zó lekker vind dat ik er elke dag zin in heb :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:49

Ik ben al een paar weken aan het bijhouden wat ik eet op te kijken waar het beter kan. Ik heb alle tussendoortjes vervangen door fruit (hmmmmmh, heerlijk!) en probeer om geen 2e porties meer te nemen. Frisdrank drink ik al maanden niet meer, en ook fruitsap heb ik ondertussen geschrapt. Gewoon koffie en water dus :)

Zo lang ik voldoende tijd (en inspiratie) heb, en thuis kan eten, gaat het eigenlijk best goed. Maar door een onregelmatig weekschema lukt dat niet altijd. En ik slaag er niet echt in om slimme "keuzes" te maken als ik niet veel keuze heb, zoals bijvoorbeeld als ik bij mijn ouders blijf eten, of als ik eten mee moet nemen.

Ook bewegen is een probleem. Voor mijn zwangerschap was ik heel actief, 6 tot 12u per week dansen, regelmatig een rondje lopen en paardrijden. Ik heb op dit moment gewoon niet de tijd om me te engageren om op vaste avonden iets te moeten, dus inschrijven voor een cursus lukt niet. Ik was een paar weken geleden opnieuw begonnen met lopen, maar mijn fysio heeft me daar toen rood licht voor gegeven wegens ernstige diastase van mijn buikspieren. Ik mocht dus wandelen, fietsen en zwemmen. Wandelen doe ik 2x per dag met de hond (2x 40 minuten), ik heb geen fiets, en zwemmen vind ik eigenlijk gewoon niet leuk :o

Ondertussen zou ik al wel terug meer mogen doen, zo lang ik maar voorzichtig opbouw. Ik wil heel graag opnieuw gaan lopen, maar start to run en gelijkaardige schemas gaan te snel. Ik ben voorzichtig aan het kijken om met een hartslagmeter te gaan trainen, maar ik ben eigenlijk niet bekend met dat systeem.

Het is dus nog heel erg zoeken naar een nieuwe, gezonde levensstijl die ik tussen mijn andere verplichtingen en prioriteiten kan proppen :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:05

Ik denk dat het dan vooral in het sporten zit, fijn dat je weer langzaam kunt beginnen. Zou je niet een thuisprogramma kunnen doen ? Zoals bijvoorbeeld Jillian Michaels (30 day shred? ) of de bikini body guide van Kayla Itsines.

Wat betreft hardlopen met Evy, welk programma heb jij van haar geprobeerd? De lessen uit 2006 vind ik ook te pittig, ik ben nu aan het opbouwen met haar lessen uit 2011. En ik denk dat iedereen die wel moet kunnen, desnoods herhaal je de lessen uit week 1 vaker totdat dat goed gaat. Daarbij ben je maximaal 2 minuten aan het hardlopen/joggen en heb je ook weer 2 minuten om gewoon rustig op adem te komen tijdens het wandelen.

Je zou er voor kunnen kiezen om elke les 2x te doen en dan pas verder te gaan naar de volgende? Dan doe je langer over het opbouwen maar kom je er uiteindelijk ook wel! Bij de lessen uit 2011 zijn trouwens sowieso elke week 3 lessen qua niveau/duur hetzelfde, pas de volgende 3 lessen word het weer iets pittiger.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:10

Iedereen hier goed bezig :)
Denk als het allemaal goed gaat ik misschien ook weer Evy ga doen :j Heb dat aantal jaren gedaan maar kreeg toen last van mn enkel waardoor ik gestopt ben...

Ondanks mijn wat "ongezondere" week stond er zaterdag toch -0.8 op de weegschaal *\o/*
Dus ik ben blij :D

Kan je eventueel geen fiets aanschaffen bakka?? Ik ben ook van plan wat vaker te gaan wandelen/fietsen. Pak te snel te auto als het wat verder weg is dan 10 min fietsen :Y) Heel slecht eigenlijk... maar mn fiets is gemaakt en moet dus weer wat meer gaan fietsen :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:15

Even een vraagje gister heb ik flink actief gesport alleen Hoe kan je berekenen wat je verbruikt hebt.
Het was namelijk rennen, springen, wegduiken enzo

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:26

Het beste beeld krijg je als je aan hartslagmeter om zo hebben en je veel info heb zoals je vetpercentage enzo. Maar dat is dus niet het geval.

Dus zal je moeten uitrekenen wat je circa verbrand hebt, weet je hoelang je elk onderdeel ongeveer gedaan hebt? Op internet kun je verschillende calculatoren vinden waarmee je kan uitrekenen hoeveel je ongeveer verbrand hebt.

Heb je myfitnesspal? Daarin kan je ook activiteiten invoeren.