Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:52

Beterschap!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:48

Beterschap gianti! En de rest goed bezig allemaal!

Ik heb net een rondje van 5km hardgelopen met mn hond, hij is vermoeider dan ik :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:48

Beterschap! Waar heb je last van?

Zo netjes dressagelady ;-)

Ik heb bilspierpijnnnnn. Straks even boodschappen doen en naar de gym voor armen en schouders :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:09

Beterschap!! :*

Dilemma hier..
Net uit de nachtdienst, de eerste dus maar 4 uur geslapen van tevoren..
Ik ga nu naar stal, maar zal ik daarna nog sporten? Heb afgelopen 2 dagen gesport met daarvoor een dag rust en daarvoor een weekje sporten..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:18

Thanks ladies :) vannacht wakker gelegen van pijn aan MN keel en knie (heb ook nog eens knie overbelast).. Nu koorts :S

Als je trekt mooi meegenomen toch :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:21

Pff, vervelend gianti, sterkte.

Ik heb ook een dagje niks, tenzij ik nog ergens energie vandaan haal... Vannacht echt verschrikkelijk slecht geslapen, pff...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:24

Heel fijn, heel verhaal getypt wordt de pagina niet geladen. Weer overnieuw dan maar :+

Gianti, beterschap en lekker vitamientjes eten.
Secrible waarom heb je zo slecht geslapen?

Ik heb 2 weken rust gehad, wel iets gesport maar mijn PT was op vakantie. Deze tijd goed besteed aan het stellen van doelen, wat ik nou echt wil bereiken.
Als eerste wil ik de 5KM kunnen rennen zonder in paniek en angst. Na 2 klaplongen tegelijkertijd zit de angst van niet kunnen ademenen er goed in. Morgen ga ik met een vriendinnetje een rondje rennen in het bos dan ben ik nog wel samen met iemand. Ik heb mij ingeschreven voor een hardloopwedstrijd vanuit het werk op 21 juni. Hierbij is echt mijn doel om te kunnen genieten van mijn rondje! De 5KM heb ik al vaker gelopen met mijn PT en loop deze tussen de 25 en 30 min.
Verder krijg ik krachttrainingschema's welke ik 2x pw zelf ga uitvoeren in de gym. Moet ik tussen al die mannen staan :P Ach, hebben hun ook een leuk uitzicht :+
Om het even samen te vatten:
Doel 1: 5KM zonder angst/paniek
Doel 2: Taille van 83 cm naar 70 cm
Doel 3: Bovenbeen van 61 naar 50
Doel 4: Vetpercentage van 25.1% naar 22%

Getallen zijn in principe het doel, maar het moet ook in verhouding blijven. Oh ja niet geheel onbelangrijk, dit zijn de minimale doelen voor mij en heb er 1 jaar voor uit getrokken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:38

Pittige doelen lucifertje, denk idd dat die 3 laatste doelen moeilijk allemaal te behalen zijn, ivm verhoudingen, dus het is goed dat je daar ook over nadenkt. Wat doe je als je vetmassa naar 22% is en je taille nog steeds op 75cm bijvoorbeeld...
Reden van slechte slapen weet ik niet zo goed. Ik werd om 01.00 wakker van de hond die aansloeg (dat doet hij wel vaker) en ben vanaf dat moment ontzettend gejaagd en onrustig geweest, alsof er iets aan de hand was. Of het was door het wakker schrikken of door het chinees eten (waarna ik ook gaak niet zo lekker ben) weet ik niet. Tel daarbij op een vriend die snurkt.
Had hem al wakker gemaakt en gezegd zijn hoofdeinde omhoog te doen dus dat had hij gedaan (ik hoorde de motor), maar vervolgens snurkte hij weer verder. Ik voelde ook niet dat zijn hoofdeinde zoveel hoger stond, maar wilde hem ook niet nog een keer wakker maken. Bleek vanochtend dat hij zijn voeteneind omhoog had gedaan :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:42

Lucifertje, je berichtje inspireert me wel om doelen te maken voor mezelf. Heb nog bestbwat doelen op eetgebied.
Eens zien...

Dieten:
Vanuit vakinteresse als dietist onderstaande sportdieten omstebeurt 6 weken uitvoeren, startend vanaf 1 juni, waarbij vooraf en achteraf maten opnemen en gewicht noteren:
- intermitting fasting
- paleo
- the zone

Persoonlijke doelen(beide nog niet tijdgebonden, omdat ik eerst mijn BMR weer helder wil krijgen):
- gewicht dalen met 5kg met richtlijn 0,5kg per week
- vetmassa dalen met 5%

Eetdoelen:
- een week lang uitgebreide luxe lunch voor mezelf meenemen (ipv de simpele bij elkaar geflanste hap)
- een week lang iedere dag een ander ontbijt proberen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:09

secricible schreef:
Pittige doelen lucifertje, denk idd dat die 3 laatste doelen moeilijk allemaal te behalen zijn, ivm verhoudingen, dus het is goed dat je daar ook over nadenkt. Wat doe je als je vetmassa naar 22% is en je taille nog steeds op 75cm bijvoorbeeld...

Geen idee eigenlijk, ik heb een ideaal plaatje in mijn hoofd en ik moet het ergens aan kunnen koppelen anders heb ik een te vaag doel :) Maar als ik met een % van 22 er goed uitzie en mijn ideale plaatje heb bereikt ga ik niet klagen over 5cm.

secricible schreef:
Reden van slechte slapen weet ik niet zo goed. Ik werd om 01.00 wakker van de hond die aansloeg (dat doet hij wel vaker) en ben vanaf dat moment ontzettend gejaagd en onrustig geweest, alsof er iets aan de hand was. Of het was door het wakker schrikken of door het chinees eten (waarna ik ook gaak niet zo lekker ben) weet ik niet. Tel daarbij op een vriend die snurkt.
Had hem al wakker gemaakt en gezegd zijn hoofdeinde omhoog te doen dus dat had hij gedaan (ik hoorde de motor), maar vervolgens snurkte hij weer verder. Ik voelde ook niet dat zijn hoofdeinde zoveel hoger stond, maar wilde hem ook niet nog een keer wakker maken. Bleek vanochtend dat hij zijn voeteneind omhoog had gedaan :')

he getver, slecht slapen is altijd vervelend. Ben je dan gedurende de dag ook moe? Chinees en ik zijn geen vrienden, eet het eigenlijk ook nooit! Oh hahaha handige harry! Lag je niet andersom in bed?! Heeft je vriend wel goed geslapen?

Als ik zelf iets meer tijd had zou ik hier aan willen meedoen. Zijn 4 zaterdagen maar ik denk dat het voor de amateurs best interessant is.
http://www.nifaa.nl/opleiding-health-su ... eding.html

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:13

Nee, ik heb ook een hekel aan chinees, maar oma nam ons allemaal mee uit eten, naar de chinees dus. Heb mijn ouders gemeld dat ik de volgende keer pas, word er echt heel erg niet blij van...
Nee, niet andersom in bed, lol :D en ja, dan ben ik de hele dag meestal gaar en duf helaas. Hij had wel goed geslapen, maar was moe van de lange fietstocht gisteren, dus schoot ook niet op. Samen duf geweest, haha.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:00

Het enige wat ik echt lekker vind van de chinees zijn de loempa's :D
De rest vind ik ook niet zo lekker.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:05

Dan hebben jullie nog nooit goed chinees gegeten O:)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:06

Ik hou alleen van 'droge' nasi en gebakken banaan bij de chinees :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:07

Een goede echte Chinees kan ik wel waarderen idd, maar die zijn hier in de omgeving zeldzaam. In Rotterdam heb ik echt Chinees gegeten, dat was mjam :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:08

Ach mams is Indisch :P dus gewoon zelf geleerd goede rijsttafel Enzo in elkaar te zetten en ze kan super chinees kolen O:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:13

Hmmmmm :9
Ik kom graag een keer een dan, omnom!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:25

Onder het motto van studie ontwijkend gedrag heb ik net nieuwe fitness schoenen en een nieuwe sportbh besteld :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:11

Wat voor schoenen DL? Ben ook opzoek :-)

Ik heb ook nog nooit echt een goede Chinees op, helaas. Van de Chinees hier krijg ik buikpijn en maagzuur :-(
Gaan jullie nog wat doen vandaag? Ik ga een rondje in de bossen lopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:14

Eerst weer eens bij mijn paard gaan kijken en daarna kopje koffie bij mijn ouders. Daarna maaltijden preppen en als ik dan nog tijd over heb nog een rondje rennen. Vanavond iig dansen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:44

https://m.zalando.nl/adidas-performance ... b-q12.html deze lucifertje! Ik sport nu op nike free run 5.0 maar met pijn in mn hart (en grote teen) merk ik toch dat ze te krap zijn..

Goed bezig secri! Wat ga je allemaal preppen?

Ik heb vanochtend een uurtje rug/borst/buik/schouders gedaan, net gegeten en de rest van de dag aan mn afstudeerverslag werken.. En waarschijnlijk nog even richting zonnebank :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:46

Ooo Chinees....als ik eraan denk wordt ik al misselijk. Vroeger iets te vaak gegeten denk ik :')
Alleen de gebakken banaan gaat er makkelijk in :+

Ik wilde gisteren fitnessen maar ik was zo moe dus heb ik maar over geslagen. Zometeen een lekker stuk fietsen met paard :) Het is weer lekker weer!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:25

Hallo zou ik ook mogen aansluiten? Ik lees al een tijdje mee en ben ook aan het fitnessen. Sinds 4 weken loop ik hard met Evy 3 keer per week en ik loop daarnaast nog 2-3 x in de week bij fitforfree. Daar doe ik vaak mee met FunXion. Sinds december ben ik daar en ik heb eerst gewoon de apparaten gedaan tot maart. FunXion gaf mij veel meer voldoening en ik train dan ook hard en ik merk dat ik al heel wat sterker ben :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:43

Gianti, al wat beter? :)
Welkom Lovelys :) Goed bezig al!
Goed bezig iedereen! Gister had ik een beetje een zondig dagje, best veel gegeten en niet al te veel gedaan. Alleen even aan de weide gewerkt thuis. Nu net terug van een stukje wielrennen, en zo nog even lekker paardrijden en uitmesten. Vanavond bij een vriendinnetje op bezoek die 15km verderop woont, goed excuus om nog een stuk te fietsen!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:43

Welkom Lovelys! Hoe is de funxtion? Ik wil daar ook altijd nog een keertje aan meedoen .. alleen de tijden komen me slecht uit (vallen samen met Grit en BodyPump). Funxtion duurt een half uurtje toch? Wellicht dat ik het eens voor of na de bodypump meepak :)