Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:59

Hij doet 't best goed Tazzey!

Ik heb een lekkere simpele en gouwe ouwe. Blijf 'm gaaf vinden :))
Hip-Anema

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:27

Ik zie hier weer veel te veel leuks en moois voorbij komen! Had me helemaal verheugd op mooie oudjaar-nagels, maar na 3,5 week met mijn hele rechterarm in het gips zien mijn nagels er helemaal niet meer uit. Ze begonnen spontaan te breken en scheuren omdat ze te lang werden (kon er zo slecht zelf bij door de houding waarin ik vast was gezet en het deed pijn), dus uiteindelijk toch maar geprobeerd ze wat te kortwieken, met als gevolg dat ze nu veel te kort zijn geworden. En daarbij is gisteren mijn gips wel van mijn arm gehaald, maar heb ik echt de motoriek van een peuter nu. Zo heb ik iets vast en til ik het op en zo ligt het op de grond omdat het toch niet ging. Ik moet wel telkens vreselijk om mezelf en die onhandigheid lachen (en ik was al onhandig van mezelf), maar ik zie mezelf nog even geen nagels lakken. Goed voornemen voor 2015 dus, nagels weer mooi zien te krijgen, wat vast gaat lukken aangezien ik voor kerst ook de Koh bufferset heb gekregen en weer lekker verder gaan met lakken.
Wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling met mooie gelakte nagels. :D

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:46

Hier een simpele french gemaakt, wat een crime altijd, die andere hand :(
Afbeelding
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:49

Wat is er op je duim gebeurd?
Verder is ie netjes toch?
Iemand al eens een french met matte topcoat gemaakt?
Dat overweeg ik binnenkort.

Die oranjerode hierboven is ook wel een fris kleurtje.

Dreamybol, balen van je gipsarm. Net over de helfr dus?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:58

Netjes hoor!

Thema voor Oud en Nieuw is Goud, dus ik ga voor goud glitter!! :):) :):)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:05

Poeh, nette French! Doe het je niet na.
French met mat klinkt trouwens best wel heel gaaf, graag een foto als je het gaat doen!!

Skessa, dat is het betere thema inderdaad. :D

F_Orumster, ik had mijn elleboog uit de kom gevallen, dus had 'maar' 3,5 week gips. Maar dus wel van vingers tot oksel, met mijn elleboog in een hoek van 90 graden, echt heel onhandig. :P Arm is nu vooral erg stijf en vreselijk beurs. En aangezien uit de kom raken een goede klap op je banden en spieren geeft (als ze niet afscheuren scheuren ze in elk geval in) en dan bij het terugplaatsen dus nog een keer, moet ik nu alweer echt weer leren bewegen. De fijne motoriek is best wel weg nu. Ik tik hilarische berichtjes op mijn mobiel in elk geval. :+

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:04

haha dat op mijn duim is een stickertje:P Zit net in de glans. Ik heb net matte topcoat besteld, wil ik ook proberen met french, ben benieuwd, als jij pica's hebt idd even showen forumster?:)
Afbeelding
Arme nagelriempjes, ik blijf smeren..!

Oh btw voor de geinteresserden, nded soak off polish basecoat- ms. keiko pink twee laagjes- ms keiko wit french 1 laagje- topcoat nded soak off polish :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:25

Een matte french is heel netjes, als ik het doe doe ik het altijd mat.

Wat fijn dat je weer van je gips af bent Dreamy!! Dat moet fijn zijn. Jammer van je nagels maar dat komt vast wel weer goed. Lekker aan de slag met je mooie bufferset ;)

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:35

tazzey heb je een foto van een zelfgemaakte matte french?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:44

Ben ik ook benieuwd naar. In mijn hoofd zou dat er heel natuurlijk uit gaan zien?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:07

Geen duidelijke foto. Zal het eerdaags nog eens maken. Het ziet er inderdaad heel natuurlijk uit. Ik ben sowieso geen fan van die spierwitte randjes, vind dat altijd een beetje ordinair. Ik gebruik off white of ik breng er een nude over aan.

Hier even een foto van het internet afgeplukt.
Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:15

Dat is toch net zo goed niet natuurlijk :')
French ziet er imo nooit natuurlijk uit... want niemand heeft zulke witte tips :Y)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:32

Het heeft wel een natuurlijker effect. Mijn tips zijn van zichzelf echt vrij wit, als ik alleen een glanslaagje lak dan krijg ik vaak de vraag of ik french gelakt heb.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:35

Als je t natuurlijk wil dan moet je gewoon lekker blank erover heen lakken en geen french gaan maken maar dat is mijn mening. Vind french overigens wel mooi staan mits het niet te is :)

Denk dat ik morgen voor goud ga :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:48

Ik heb nog nooit french gemaakt dus eerst maar kijken of het lukt. Mat lijkt me net even netter, een bescheidenere french (hoop ik)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:12

Wanneer is het verstandigste om met Acryl terug te gaan?

Ik kan er totaal niet overweg, ik stoot overal tegen aan, kan geen mes/vork/lepel oppakken.
En ik kreeg te horen dat het na een dag wel gewend is..

Nu 3 dagen verder voel ik het nog steeds op de vingers de Acryl nagels.
En kan er gewoon niets mee, durf gewoon niet om er iets mee te doen.

Zelfs nu aan het na denken hoe ik morgen mn veters/schoenen dicht zal krijgen. :')

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:37

Ik vind lange nagels erg ordinair, als je echt van die vierkante blokjes boven het nagelbed hebt. En als er dan een french overheen gaat :n
Afbeelding

Ik dacht dat jullie zo een matte french bedoelden:
Afbeelding

Als je het natuurlijk wilt vind ik ook die matte niet heel erg naturel, die foto oogt m.i. naturel omdat het randje smal is.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:08

@ siggi waar ben je bang voor? het is geen gereedschap maar kan echt wel wat hebben:) Want waarom wil je terug dan? Korter maken oid?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:20

Die bovenste foto, dat zijn gewoon eendenbekken en die vind ik ook ordinair. Ik heb mijn nagels van tijd tot tijd ook vrij lang maar ik breng er dan geen french op aan.

Hier wat ronder
Afbeelding

En hier vierkant
Afbeelding

Vierkant vind ik zelf mooier en ook prettiger in het dagelijks leven. Nu heb ik ze enorm kort, even lekker teruggesnoeid ;)

@Siggislief, als jij denkt dat je er niet aan kunt wennen dan moet je gewoon terug gaan. Er is geen standaard periode voor, de een went er sneller aan dan de ander. Daarom zet ik zelf nooit een lange nagel bij iemand die het niet gewend is.
Je kunt ze dan het beste even laten inkorten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:28

Ik houd het meest van squoval.

Die zwarte french vind ik ook erg leuk lijken! Ik heb alleen geen zwart aangeschaft omdat ik daar niet zo van houd (tot ik dat plaatje tegenkwam)

Lange witte tips zijn inderdaad ordinair. Mijn nagels zijn nu ook al te lang voor een french denk ik. Maar heb ook nog een aantal kleuren niet getest dus komt later wel.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:41

Die nailart kun je eigenlijk met alle kleuren wel maken hoor. Ik heb hem eens in paars gedragen en dan is hij ook erg mooi.

Ik laat mijn nagels nu weer lang groeien en twijfel of ik er een lichte stiletto vorm in ga vijlen, of dat ik ze weer vierkant maak. Vierkant is met typen wel heel fijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:01

Hou helemaal niet van french, vind alleen matte + glans een leuke combi. Maar mij teveel gepriegel _O-

Had nog een ouwetje, helemaal vergeten te melden geloof ik. Hip- Anema

Autsj, sterkte DreamyBol!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:04

Ik denk dat ik het pas in het nieuwe jaar kan doen om terug te gaan.

Ik probeer nu wel meer dingen alleen het voelt niet echt als een eigen nagel.

Als ik iets probeer op te pakken dan lijkt het of ik het alleen met de nagel oppak en niet met mn vingers.

Heb nog zeker 2,5 week vrij dus kan altijd nog wachten.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:10

Ik vind het knap dat je nu al kan bepalen hoe je je nagels gaat laten groeien, Tazzey. Ik ben al lang blij als ze een beetje gelijkmatig lang worden en dat als ik vijl dat ze een beetje worden zoals ik wil. Heb wat dat betreft echt nog heel veel te oefenen. :+

Zat door oude foto's te kijken en heb best wel leuke French gedaan. Met hello kitty ( :D ) of idd met zwart. Ook wel grappig om te zien hoe ik toch wel heb bijgeleerd sinds ik ben begonnen met lakken.

Siggislief, veters zijn sowieso overgewaardeerd. Haha. Was met dat gips erg blij dat mijn nieuwe schoenen ritsen hadden. Dus gewoon andere schoenen aandoen.
Maar nu even serieus, als je niet kunt wennen zou ik ook teruggaan. Lijkt me dat ze je daar wel mee kunnen helpen. Je moet je wel prettig voelen bij je eigen handen.

en dankjewel Yv, volgens de fysio zou het met 2 weken een stuk beter moeten voelen. Ik kan inmiddels al met mijn rechterhand mijn hoofd aanraken en dat kon gister nog niet, dus ik ga al best vooruit..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:14

Dat is ook iets van de laatste jaren hoor Dreamy, daarvoor waren mijn nagels ook niet heel best. Ik had ze sowieso vaak ultra kort ivm gitaarspelen. Links omdat dat ik daarmee de snaren indruk en rechts omdat ik ze vanzelf sloopte als ik te fanatiek was. (Kon graag mee spelen met Metallica op max. volume :o )

Je gaat de goede kant dus op met je arm! +:)+