[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:12

Hallo Allemaal,

Ik kom mij ook even melden.

Ik heb 1 tattoo op mijn onderarm, 4 kattenpootjes. Dat om dat ik (wat een verassing) gek op katten ben. En ook een opleiding Kattentrimmen doen. Dus past er wel bij :o .

Maar ik wil er ook graag nog 1 paard gerelateerd hebben. Ik weet alleen nog niet waar, en wat. Zit te denken aan een tekst met hoefijzer en miss een klavertje 4. En dan hoog tussen de schouders. Maar ben er nog niet over uit... Het is toch wel wat heel veel zeggen, als je dr 1 hebt... Volgen er meer. Haha.

Hier een foto van mijn onderarm.

http://www.mijnalbum.nl/Album=RZV8AEXO

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:32

Leuk die kattenpootjes.

Weet iemand wanneer de jeuk overgaat? En wanneer ik weer mag krabben....Ik word gek. Tattoo is nu anderhalve week. Moet ik hem ook nog steeds apart wassen? En wanneer kan ik stoppen met smeren?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:50

Hoe bedoel je apart wassen? Ik heb hem in het begin onder de douche alleen met water gewassen, maar op je rug kun je niet voorkomen dat er ook shampoo langsloopt. Smeren heb ik gedaan tot het niet meer droog aanvoelde. Maar ik heb een droge huid, dus smeer er nu nog steeds regelmatig gewoon body-olie op als ik de rest van mijn lijf insmeer.
Net als de pijn kan ik me niet meer zo goed herinneren wanneer het stopte met jeuken, maar als er gesmeerd was, dan jeukte het minder. En ik was opgenomen in een revalidatiecentrum bij die laatste tatoeage en de verpleging daar was er erg op gebrand te blijven smeren, dus die kwamen tig keer per dag vragen of het alweer moest. :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:29

Bij mij werd er 2 weken gezegd voor Unicura en Bepanthen :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:49

OK, dan ga ik daar nog even stug mee door.

Ik moest van tattoo artiest 2x daags wassen met unicura oid en daarna smeren. Maar ben er weer flauw van, iedere keer al mijn kleren e.d. Vol met zalf vlekken en dat geplak. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:59

Electra63 schreef:
Rowdine schreef:
Dank voor jullie reacties. Hoewel ik dit topic helemaal heb bijgelezen, vraag ik me toch af welke artiest dit zou kunnen doen wanneer het vooral om lijnen werk gaat. Ik wil geen kleur, geen letters en ook geen (grote) zwarte vlakken.
Ik zit centraal in het land, dus waar de artiest precies zit maakt me niet zoveel uit.

Tattoo Left Hand in Driebergen. :j

Dank!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:05

Ik heb gewoon gesmeerd wanneer het uitkwam of wanneer het droog aan voelde. Daarnaast gewoon dagelijks afspoelen als ik uit bed kwam en wanneer ik naar bed ging.

Heb t geloof ik 2.5 week volgehouden :j

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:49

Ik vind de kattenpootjes niet zo netjes gezet, maar kan aan mij liggen?
Misschien kan je beter naar een andere artiest voor je volgende artiest? Maar dat is persoonlijk.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:53

Eilish schreef:
Ik vind de kattenpootjes niet zo netjes gezet, maar kan aan mij liggen?
Misschien kan je beter naar een andere artiest voor je volgende artiest? Maar dat is persoonlijk.

Ik wilde ze niet heel netjes. Zo lijken ze wat 'echter'. Anders worden het hele strakke lijntjes. En strak dat is een pootafdruk niet. Ik ben er blij mee. Maar laat de volgende bij een ander zetten. Heb nl achteraf werk van hem gezien, dat ik ik dacht... Dat kan beter.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:59

Hoor trouwens hier heel veel goede dingen over Carolien in Nieuw-Amsterdam. Iemand ervaring mee? Of weet iemand anders nog een goed omgeving Emmen. Mag trouwens ook wel een stukje rijden zijn hoor.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:16

Ik heb ook goede dingen van haar gehoord, maar zelf geen ervaring. Ik ben bij suite for life in Assen geweest en Bennett tevreden.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:00

Okee, ik begin nu met de jeukfase ...

Help ^)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:28

Hallo! :wave: ik kom weer binnenvallen.
Vanmorgen heb ik mijn tweede tattoo laten zetten; vijf rozen op mijn rechter kuit. Ben er onwijs blij mee! :)
Foto (ongemakkelijk gemaakt want ik kan hem niet eens rechtstreeks zelf zien := )

Het deed veel meer pijn dan verwacht en heb een paar mooie rijtjes tanden in mijn polsen staan :=

Mijn vraag voor jullie is, hoe doen jullie dat met slapen? Ik lees iets over afdekken met folie maar daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Het is nog behoorlijk gevoelig (om 11:15 vanmorgen was ik klaar) dus ik ben bang dat het wel lastig gaat worden...
Iemand ideeën? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:31

Ik doe 't echt met Bepanthen insmeren en dan 2x met de folie erom heen (1x blijft niet zitten, die folie kleeft 'aan elkaar'). Kreeg ik ook als advies voor de eerste 2 weken, heb je op de foto wel iets erop gesmeerd? Ziet er vrij droog uit.

Moet wel zeggen dat ik 't een beetje een kindertekening vind als ik heel eerlijk mag zijn, is het bewust niet realistisch gemaakt? :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:34

Ik had daar net de folie eraf en even gewassen met betadine (wat echt zalig was trouwens, plek is behoorlijk gevoelig). Toen foto gemaakt en toen smeren ;) zo'n glimmende tattoo voor de foto vind ik er niet uit zien.

Folie erom voor 's nachts heb ik dus echt nog nooit iemand over gehoord :o is dat echt beter? Pfft, dat gaat maar kriebelen en irriteren bij mij := lekker dan.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:41

Leuk een centraal tattoo topic!

Ik heb 1 tattoo, de naam van mijn geliefde klein op mijn pols. Jaja zal nu wel veel commentaar krijgen. Maar ik stond er toen volledig achter en heb nog geen spijt.
Mochten we ooit uit elkaar gaan kan ik er iets overheen zetten maar daar ga ik niet vanuit haha.

Ik zal maar niet vertellen wat hij heeft :P

Ben erg benieuwd naar foto's en ontwerpen dus ga als ik tijd heb dit topic vanaf het begin Door spitten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:46

Mijn advies was toen folie zolang er 'wondvocht' uitkomt, dat was 1 nacht, 2e nacht voor de zekerheid afgeplakt en daarna niet meer. Deed gewoon zwarte hemdjes aan voor het geval de vlekken er niet uit zouden gaan.
Joy adviseert volgens mij 3 dagen folie, het kan dus zomaar per artiest verschillen.

Vind de hier veel voorkomende vraag over hoe de tatoeage verzorgd moet worden soms wel wat raar. Zelfs in 2000 in Tel Aviv kreeg ik een papiertje mee met advies en daarna bij de 2 tatoeages die nog volgden in NL ook. Artiest wil toch ook dat ziin of haar werk zo verzorgd wordt dat het volgens hem of haar het mooist wordt en blijft?Bij twijfel over iets zou ik ook eerst mijn artiest contacten, geloof ik.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:47

Guess_NH schreef:
Leuk een centraal tattoo topic!

Ik heb 1 tattoo, de naam van mijn geliefde klein op mijn pols. Jaja zal nu wel veel commentaar krijgen. Maar ik stond er toen volledig achter en heb nog geen spijt.
Mochten we ooit uit elkaar gaan kan ik er iets overheen zetten maar daar ga ik niet vanuit haha.

Ik zal maar niet vertellen wat hij heeft :P

Ben erg benieuwd naar foto's en ontwerpen dus ga als ik tijd heb dit topic vanaf het begin Door spitten

ben best wel benieuwd naar jullie tatoo's vind het heel risky maar altijd geweldig als mensen het doen.. ik vind dat het veel zegt over he sterk je gevoelens zijn :j

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:51

Ik zal morgen een foto plaatsen.
Ja onze gevoelens zijn heel sterk haha mijn vriend heeft zijn hele onderarm met mijn naam. Sta er nu 14 x op en er komen er nog 6 bij Tot hij af is. Allemaal verschillende stylen met de hand ontworpen. Lastig uit te leggen, maar het valt niet op omdat het zoveel stylen en grotes zijn. Er staat een filmpje op instagram bij de artist die hem gezet heeft.. ff denken hoe hij heet daar.

Doe ik als vriendin toch iets heel erg goed of juist niet hahaha

Verder heeft hij 3 kussen in de nek van mijn lippen..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:53

Bij mij raadde m'n artiest het aan, tegen het 'alles onder de Bepanthen' krijgen en in case je erop gaat liggen :) Maar bij twijfel; contact je artiest. Die weten het beste hoe of wat :)

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:54

Guess_NH schreef:
Ik zal morgen een foto plaatsen.
Ja onze gevoelens zijn heel sterk haha mijn vriend heeft zijn hele onderarm met mijn naam. Sta er nu 14 x op en er komen er nog 6 bij Tot hij af is. Allemaal verschillende stylen met de hand ontworpen. Lastig uit te leggen, maar het valt niet op omdat het zoveel stylen en grotes zijn. Er staat een filmpje op instagram bij de artist die hem gezet heeft.. ff denken hoe hij heet daar.

Doe ik als vriendin toch iets heel erg goed of juist niet hahaha

Verder heeft hij 3 kussen in de nek van mijn lippen..

wauuwww meer kan ik niet zeggen. ik ben echt zo een zwakkeling voor dat soort dingen! zo romatisch! :D
ben nu echt wel benieuwd :wow:

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:56

Oké oke ik ga in de zoekmodes. Er moet er toch eentje op de laptop staan haha!

Het valt me nog mee dat ik nog niet voor gek ben verklaard, of mijn manneke. Oké we zijn gek op elkaar dat is wel duidelijk :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:58

Ik vind dat persoonlijk zo riskant om te doen. Niet omdat ik je 't niet gun maar .. tja.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:59

Kan ik helemaal begrijpen het is ook niet zomaar iets!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:14

Ik heb besloten gewoon niet te oordelen over andermans tatoeages, wat ik mooi vind, vindt een ander niets en omgekeerd. Ik zet ook doelbewust geen foto's van mijn eigen tatoeages hier, want stel dat iemand me hier gaat wijzen op niet zo'n mooi lijntje wat ik zelf nog niet had gezien, dan baal ik als ik het vanaf nu wel zie.
Overigens staat mijn laatste tattoo wel online op de FB pagina van de artiest en komt mijn nieuwe daar ook vast wel op. Volgens mij post ze al haar werk daar namelijk. Wellicht zit de eerste wel ergens in een portfolio in Israël, haha. Maar ik ga er zelf gewoon geen ongezouten kritiek op vragen door hem hier te plaatsen. Daarom vind ik ook niet dat ik kan en mag oordelen over iemand die zijn of haar tatoeage wel hier wil showen.