Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:03

Mijn Brooks lopen heerlijk! Vandaag les 9 gedaan van Evy. Ging me eigenlijk (te) makkelijk af. Van de 5 minuten achtereen rennen maar 6 minuten gemaakt. Kan niet wachten tot overmorgen :). Dacht vaak als ik mensen hoorde zeggen dat het verslavend is: yeah right! Maar het is echt zo :D. Huisgenootje en ik gaan trainen voor een loopwedstrijd hier in het dorp :) Lijkt me leuk! Hoewel het voornamelijk in het bos is waar we al rennen :)

Wat een afstanden en tijden zie ik hier voorbij komen zeg :wow:

kay27

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:46

Idd, iedereen begint bij 0, en ik denk altijd maar zo, ook al loop je langzaam of je loopt nog niet ver, je doet tenminste wat en dat is beter dan op de bank blijven zitten. :)

Ik kan geen 3 keer lopen deze week, moet het met 2 keer doen en dan moest ik wel vandaag gaan (qua tijd en kinderen), en ik had géén zin. Toch maar schoenen aangetrokken en een kort rondje gerend maar dan wel op tempo. Nu ben ik weer blij dat ik geweest ben! Heb 3,8 km gelopen in 22 minuten, net onder de 6 min/km.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:50

Hallo :wave:
Mag ik me hier ook melden? :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:55

Warboel, wat een misselijke reactie op fb :\ Niks van aantrekken hoor! Gewoon lekker doorgaan met opbouwen! Dan kan je vanzelf steeds verder en sneller.

Wwillemijn, super dat je schoenen zo goed bevallen!

kay, soms is de stap om te gaan echt zo groot he, heel herkenbaar := Maar idd als je dan eenmaal onderweg bent of terugkomt is het toch wel weer heel fijn.

Hallo dancer :wave:

Hier vandaag rustdag van lopen, heb wel lekker 31km gefietst op de mountainbike en een stuk gewandeld en paard gereden dus heb evengoed mn beweging wel weer gehad :)

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:37

Ik kom mij hiervoor melden. Sinds kort begonnen met hardlopen en wil in juni een 5 km race lopen.
Ik ren niet met Evy, maar gebruik de app runkeeper.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:26

Welkom Dancer en Suus! :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:23

Warboel, wat een duffe opmerking zeg. Kansloos!

Bedankt voor alle leuke reacties op m'n rokje :D

Ik ga zo weer lopen, heerlijk. Het is prachtig weer!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:48

Hallo nieuwelingen!! :wave:

Nou gisteren dus de cityrun 5 km gelopen, poeh ik liet me natuurlijk verleidein om als een dolle mee te rennen in het begin haha! (en ik was nog wel in het langzame vak gaan staan)
Maar toch een mooie prestatie voor mezelf neergezet! 31,59 min erover gedaan (voor mezelf toch weer een PR)

Was ook heerlijk weer! en ontzettend gezellig er rondomheen.
Vond alleen de start een beetje eng, er deden 706 mensen mee met die afstand en de 10 km renners, starten vlak na ons dus die stonden er ook nog eens langs...

er was ook nog een 10 miles run, en jeetje de snelste tijd was 45 min ofzo? 8)7
Zo ontzettend knap!! Hij had ook het parcours record verbroken!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:49

Wollie, hartstikke leuk. Inderdaad wat een weertje had je erbij.
En nette tijd hoor en een PR, dat is dan wel weer leuk he! Had je voor jezelf een streeftijd, of dacht je: ik zie het wel?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:56

Ik had 3 doelen: aan een stuk door rennen (dus niet wandelen tussendoor) onder de 35 min (en dan het liefst onder de 34 min, dat was mijn vorige PR) en niet laatste worden.... hihi ik was 573ste van de 706 (en ik was redelijk achteraan gestart dus vond dat best netjes!)

en heerlijk weer ja!!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:10

Zo wat gaat iedereen weer goed.....ik kan het met lezen niet allemaal bijhouden, druk met werken ect.
Gisteren gezellig feest dagje gehad en wat biertjes gedronken. Net les 13 wezen lopen. Het was wel even door de pijn in mijn kuiten doorbijten die laatste 2x 5 minuten lopen. Qua conditie ging het juist boven vewachting best goed....
Ik denk dat ik toch eens langzaam moet gaan kijken om eens een loop analyse te laten maken en daar schoenen op te gaan kopen. Vraag me af of de pijn in mijn kuiten daar minder door wordt, of het ook gewoon nog steeds gewenning is. Gek genoeg totaal geen last van mijn bovenbenen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:16

Goed gedaan Wollie! Ja leuk hè zo'n wedstrijd, ik mag zondag weer. Heb er zin in! Wordt mijn tweede wedstrijdje. Ik vond de sfeer de eerste keer ook zo gezellig dat ik meteen daarna een volgend evenement uitgezocht heb.

10EM in 45 minuten? Dat red ik op de fiets maar amper.........

Welkom Dancer en Nextdomino!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:22

Wat goed Wollie! Alle 3 je doelen gehaald nog wel, top +:)+

Op het moment is m'n vriend zo vreselijk eigenwijs :') hij loopt 26 mei de 5 km met mij mee maar hij weigert er voor te trainen en denkt dat 'ie het wel even uitloopt en dat hij geen blessures zal krijgen.
Nu moet hij dat natuurlijk zelf weten, maar hij is drummer dus zou het echt banketstaaf vinden als die straks met een flinke blessure zit en niet meer kan drummen...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:38

Net weer gelopen, 5km in 32 minuten. Heel apart, ik moest 5, 6, 7 en 8 minuten aan een stuk rennen en dat ging qua gevoel en ademhaling prima maar ik kreeg me toch miltsteek 2x! Heel vervelend. Misschien komt het omdat ik voor het eerst in 4 ongesteld ben?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:46

Hallo

Wat betreft tijden, iedereen loopt naar zijn eigen kunnen dus die tijden zijn gewoon goed. Er zullen er zat zijn die sneller zijn, maar daar doe je niets aan. Wij lopen allemaal voor ons plezier en dat is al een prestatie op zich. En wat een K U T reactie op FB.

Welkom nieuwelingen!

Verder lees ik goede resultaten!

Hier nog steeds ziek. Ondertussen de huisarts gebeld en ik heb ontstoken amandelen. Kan een kuur ophalen en dan ben ik er hopelijk snel weer vanaf. Bah wat kan een mens zich naar voelen. Lag met 2 dekens op de bank en rilde nog.... Gelukkig is dat gevoel nu weg, hopelijk vanavond ook nog. Maar helaas nog geen lopen voor mij, en het is zo lekker weer.....

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:00

tip voor als je na ziek zijn weer wilt gaan lopen: aantal dagen dat je met koorts hebt gelegen, datzelfde aantal dagen na herstel wachten met lopen

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:30

Mijn eerst race ga ik in juni lopen bij de Cuneraloop in Rhenen.
Ik wil gewoon lekker lopen en aan een stuk blijven lopen. Moet zeggen dat de trainingen fijn gaan.

Respect hoor Wollie en ik vind de tijd op je 5k een nette tijd.

Ik heb geen idee hoeveel dagen je moet wachten met lopen.
Beterschap Egnie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:49

Welkom nieuwelingen!

Egnie, beterschap!

Wollie wat een net PR!!

Ik kom net voor het eerst bij de fysio vandaan en die vent heeft echt mijn hele dag goed gemaakt. Hij vindt dat ik het hardlopen netjes opbouw en goed combineer met de fitness. Hij vond het ook goed van me dat ik ook loop op de loopband voor ritme en snelheid en vond het ook top dat ik het afwissel met andere cardiodingen zodat ik niet teveel klappen krijg op mijn knieën en enkels...

Daarnaast zei hij dat hij me lichter had ingeschat dan ik ben, dat overgewicht ook niet eens erg is omdat dat ook weer helpt om je gewrichten te stabiliseren (bloedsuiker en schildklier zijn veel belangrijkere maatstaven), feit dat ik zoveel ben afgevallen zorgt dus in mijn geval voor een probleem met mijn stabiliteit, én dat ik me vooral niet druk moet maken om die BMI omdat ik een breed bekken en een brede borstkas heb en dus simpelweg niet als een modepoppetje gebouwd ben.

Verder heeft bindweefsel een halfwaardetijd van 9 maanden dus ik moet me vooral niet druk maken dat ik niet zo snel soepel word en ik moet lekker blijven doen wat ik doe.

Daarnaast gaat hij me wat stretchtips geven en zet hij me volgende week even op de loopband om me wat tips in mijn loophouding te geven.

Ik ben gewoon helemaal blij. Wát een egoboost gewoon!!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:51

LENTE Dat klinkt heel goed. Fijn is dat als iemand zegt dat je het goed doet.

Ik doe het ook echt rustig aan. Zit ondertussen aan de AB kuur dus er is nog geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te hardlopen. Ik train nergens voor dus een week meer of minder maakt niet uit. Echter het voelt gewoon niet lekker.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:15

Egnie heel veel beterschap! Je zal misschien een paar stapjes terug moeten doen straks maar het leuke is dat je je conditie weer heel snel terug krijgt en dat je dus zo weer op je oude niveau zit.

Lente wat een super bericht! Klinkt heel logisch wat de fysio zei en dat van je BMI klopt inderdaad ook. Ik ben smal gebouwd dus als ik aan de bovengrens van een gezond BMI zou zitten dan zou ik veel te zwaar zijn. Als je breed gebouwd bent zou je waarschijnlijk gewoon te dun zijn met een gem. BMI. Pin je daar dus maar niet op vast.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:17

Super Lente! Dat zijn toch mooie berichten. Lekker zo doorgaan dus!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:17

Egnie, beterschap!

Lente, fijn dat je zo goed bevestigd wordt!

Ik ben vandaag les 12 gaan lopen (of 11? :=) Had van te voren al een half uur lang 'gesport' met mijn laptop erbij. Volg een programma'tje voor een strakkere buik :D maar toch heb ik alles lekker mee kunnen rennen. Ik had de hond meegenomen. Vind dat altijd wel fijn omdat ik dan niet over mijn tempo kan gaan lopen, anders houdt ze het niet meer bij. Vandaag 1-2-4-4-5 gedaan, laatste les van week 4 (die hetzelfde was als week 3). Ik heb er vandaag ook voor gekozen om een andere route te nemen, die me beviel me erg goed. Normaal moest ik op de terugweg een flink stuk berg op rennen, vandaag ben ik gewoon de andere kant uit gegaan en het kwam netjes uit bij het stuk dat ik moest lopen :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:08

Mag ik mij hier ook melden? Ik zit ook in het hardlooptopic, maar dan die in de huiskamer :D

Tot nu toe heb ik 2 wedstrijden gelopen wat ik enorm leuk vond, de volgende staat ook al in mijn agenda: Ten miles in Tilburg.
Ben nu dus flink aan het trainen daarvoor.
Laatste tijd is mijn loopsnelheid lager, geen idee waardoor moet ook weer even wennen aan het lopen in warmer weer denk ik.

Resultaat vandaag :
Afstand: 12.055 m
Tijd:01:23:01
Snelheid: 8,71 km/u

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:20

Hallo allemaal!

Egnie, vervelend nou zeg dat je met je amandelen zit. Dan zou ik echt maar even rustig aan doen! Maar ik snap dat het vreselijk kriebelt als het weer zo lekker is als nu. Wees niet teleurgesteld als je straks het idee hebt dat je niet meer vooruit komt, van antibiotica kun je vreselijk moe worden.
Lente, goed bezig dus ;-). En gewoon lekker zo doorgaan.
_MG trainen met je laptop? Haha, kan me er weinig bij voorstellen eigenlijk ;-). Moet je dan nadoen wat er op het scherm gebeurt of zo?

Ik heb mezelf vandaag overtroffen. Nou ja, qua afstand dan!. Ik had eigenlijk een afspraak :( , maar die zei af (nou ja, wat jammer nou :D ). Meteen m'n sportspullen gepakt en het Asselse Bos in gegaan. Heb in het ochtendzonnetje 7,5 km aan 1 stuk gelopen. Het ging allemaal niet vanzelf en eerlijk is eerlijk, na 3 km wilde ik gaan wandelen omdat ik mezelf zo zielig vond, moest mezelf echt een schop geven. Pas na een half uur begon het lekkerder te gaan en heb het wel goed uit kunnen lopen (het traject daar is ook niet zo makkelijk, veel heuvels en zo, dan zit ik sowieso snel stuk). Qua snelheid was het exact, maar dan ook exact zo snel (of moet ik zeggen: zo langzaam) als de vorige keer. En ik maar trainen om sneller te worden, maar resultaat: nix nakkes nada voorlopig. Maar goed, we houden vol en maar hopen dat ik nog 3 minuten van die 33 (5K) af kan krijgen voor 26 mei.

Had wel wat last van m'n achillespees weer. Ik hoop dat die het volhoudt nu ik meer loop.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:21

Iedereen is weer goed bezig +:)+
Ik kan deze week verder niet hardlopen door stage heb ik echt een paar benen verschrikkelijk.. :(