Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassol schreef:Ik heb vrijdag een afspraak met de arts. Maar denk dat ik m'n dosering niet verhoog (heb nu ook 3x 5 mg). Heb nu wel wat bijwerkingen, maar allemaal te handelen. Ben bang dat als ik verhoog ik meer last van de huidige bijwerkingen krijg en dat dat uiteindelijk meer slecht dan goed doet (met name vermindering van zicht, misselijkheid en af en toe spierspanning in m'n been).
Voor de mensen die al van 5 naar 10 mg gegaan zijn, worden de bijwerkingen dan ook heftiger?
Aleeneh schreef:Ik heb vandaag mijn eerste dosis Ritalin gehad.
Ik voel me een beetje.... leeg.... in mijn hoofd, denk dat dat de beste beschrijving is. Ben niet duf ofzo, maar voelt haast alsof mijn hoofd half slaapt; zo rustig is het. Heel raar. Ik kan het niet zo goed omschrijven. Het is als in een kamer zitten met muren die geluid isoleren.
Jeetje. Wat een stilte.
De beste vergelijking die ik kan maken is... als je opstijgt in een vliegtuig en je oren gaan dichtzitten en je voelt je een beetje raar, niet echt duizelig maar toch ook niet helemaal helder en scherp qua geest, beetje gedesoriënteerd... Het heeft wat weg van dat gevoel.
Aleeneh schreef:Hm... het heeft goede en slechte kanten. Ik voel me een beetje alsof er een muur tussen mij en de wereld in staat, en ik weet niet of ik dat leuk vind, heb het idee dat ik alles wat minder intens ervaar, er een beetje buiten sta. Hoort dat?
Aan de andere kant is die stilte wel heel erg fijn.
Piloetje schreef:Aleeneh schreef:Hm... het heeft goede en slechte kanten. Ik voel me een beetje alsof er een muur tussen mij en de wereld in staat, en ik weet niet of ik dat leuk vind, heb het idee dat ik alles wat minder intens ervaar, er een beetje buiten sta. Hoort dat?
Aan de andere kant is die stilte wel heel erg fijn.
Heel herkenbaar!!! Had precies hetzelfde. Alles voelde heel vlak, afgestompt. Rustig? Ja... Doordoor minder chaotisch en druk. Maar daardoor ook net een zombie voor mijn gevoel. Geen storm, geen spontane impulsieve gevoelens en gewoon niet meer mezelf. Dat vond ik dus echt niet fijn. Wel grappig, dan ben je zolang bezig met "normaal" te willen zijn, je neemt een pil en voelt je dan net zoals een normaal mens, maar wordt daar helemaal ongemakkelijk van.
Aleeneh schreef:Waar ik echt benieuwd naar ben is hoe het straks hiermee gaat op feestjes of andere bijeenkomsten. Ik heb dan altijd dat ik maar een poosje gefocust kan blijven en na een poos kan ik gewoon niet meer naar gesprekken luisteren, dan komt het geluid van alle kanten zo hard bij me binnen dat ik alleen maar van alle kanten geroezemoes en geluid hoor zonder de woorden nog te kunnen onderscheiden. Vraag me echt af of dat met de ritalin dan makkelijker wordt