[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:16

Zijn er hier eigenlijk gebruikers van zo'n menstruatiecup? Dat lijkt mij ook altijd maar moeilijk op openbare wc's enzo.
Want dat ding moet toch leeg en zitten je vingers dan niet vol met bloed?

Collie2008

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:18

Misschien zitten er vingerhoedjes bij haha, lijkt me ook niets, maar ze waren even een beetje soort van hip. Heb er wel mensen over gehoord

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:18

Colway schreef:
je doos is geen 20 cm hoor :')

Maar dat ding wordt toch erin gedrukt door je partner? Nou die is dan bijv. 15 cm dus duwt die m 15 cm ver erin. Dn kan ik er niet meer bij hoor :P

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:20

Colway schreef:
Misschien zitten er vingerhoedjes bij haha, lijkt me ook niets, maar ze waren even een beetje soort van hip. Heb er wel mensen over gehoord

Lijkt me rottig zitten. Dat ding is toch best groot. En je moet hem opgevouwen in je doos duwen en dan 'plopt' ie weer rond in je doos.
Dat voel je dan toch, want op de instructieplaatjes zit ie helemaal niet hoog :')

@Geryon; barbeque tang misschien? :Y)
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 03-04-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:20

hahaha wat een oproer heb ik veroorzaakt. :D
Ik heb geen idee hoe die dingen werken in de praktijk, maar kwijt raken in je doos kan in ieder geval niet.
Heb wel besloten eerst softcup te gaan proberen.
Dat kan je gebruiken in plaats van tampons en zit zoals een nuvaring wat ik begrijp.
En Nuvaring zit bij mij prima, alleen zit hier een opvangzakje aan voor rommel. :+
Lijkt mij handig, op de mindere dagen is zelfs een mini van OB nog te veel bij mij. :')
En hiermee mag je ook 18 plussen, en raakt niet foetsie denk ik zoals sommigen bang voor zijn. :D

Softcup is niet lastig inbrengen gok ik, nuvaring vond ik ook heel simpel.
Met vliegen komt het wel eens voor dat ik gewoon de halve of hele dag geen wc heb, dan is dat wel handig.
Tot nu toe is het allemaal goed gekomen, maar zo is het gewoon van de baan.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:24

Pessarium komt af en toe voor, meestal bij vrouwen waarbij de baarmoeder zakt. En die zijn aardig stug! Toevallig laatst eentje in mn handen gehad (ongebruikt dan he) maar ik moet er niet aan denken!
Ik wil gewoon geen hormonen meer..... Voel me prima sinds ik gestopt ben! We verzinnen wel wat anders tegen de tijd dat ik geen kinderwens meer heb.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:24

18 plussen kan ook met tampon hoor (los van de vraag of je dat zou willen), dus in zoverre zie ik niet echt een extra voordeel van die Beppy.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:33

Geryon schreef:
Colway schreef:
je doos is geen 20 cm hoor :')

Maar dat ding wordt toch erin gedrukt door je partner? Nou die is dan bijv. 15 cm dus duwt die m 15 cm ver erin. Dn kan ik er niet meer bij hoor :P

Nee je doos is in rust ongeveer 10 cm. Dus dat ding zit dan 8 cm diep (aangezien het ook nog dikte heeft) als jij door je hurken gaat en druk zet, zit het dus wellicht 6/7 cm diep dus gewoon te pakken

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:34

DaisyDarling schreef:
Colway schreef:

Lijkt me rottig zitten. Dat ding is toch best groot. En je moet hem opgevouwen in je doos duwen en dan 'plopt' ie weer rond in je doos.
Dat voel je dan toch, want op de instructieplaatjes zit ie helemaal niet hoog :')

@Geryon; barbeque tang misschien? :Y)

Een spiraal of tampon voel je toch ook niet zitten?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:36

Colway schreef:
Geryon schreef:

Nee je doos is in rust ongeveer 10 cm. Dus dat ding zit dan 8 cm diep (aangezien het ook nog dikte heeft) als jij door je hurken gaat en druk zet, zit het dus wellicht 6/7 cm diep dus gewoon te pakken

Huh ik snap dus echt niet hoe dit kan. Dat ding kan er toch in zij geheel (de 15 cm) in? :=

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:36

Colway schreef:

Maar als je naar de instructieplaatjes kijkt, zit die cup veel meer aan het begin van je vagina. Helemaal niet diep.
En als een tampon bij mij niet diep genoeg zit, voel ik hem écht nog wel.
http://viezehippie.files.wordpress.com/ ... inards.jpg

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:40

Geryon schreef:
Huh ik snap dus echt niet hoe dit kan. Dat ding kan er toch in zij geheel (de 15 cm) in? :=

Als je opgewonden bent, wordt de ruimte groter, daarbij zit de man nooit 100% vanaf het begin in de vrouw (vanaf meetpunt man tot dieptepunt vrouw) heb je te maken met rondingen van lichaam, vorm van vagina/penis, is menselijk weefsel rekbaar, etc.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:41

DaisyDarling schreef:
Colway schreef:

Maar als je naar de instructieplaatjes kijkt, zit die cup veel meer aan het begin van je vagina. Helemaal niet diep.
En als een tampon bij mij niet diep genoeg zit, voel ik hem écht nog wel.
http://viezehippie.files.wordpress.com/ ... inards.jpg

Ja da's waar, het ziet er inderdaad niet comfortabel uit, maar denk dat het minder 'massief' is?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:42

Hmm oke vandaar dus..

Blijf het raar vinden. Misschien eens beeldmateriaal zoeken zodat ik het beter begrijp _O-

Maar ik voel 'm soms wel eens tegen mn baarmoedermond aankomen (tenminste ik denk daartegen?) doet onwijs pijn en moet het minder diep. Wat als er een tampon bij zou zitten?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:43

Colway schreef:
[
Ja da's waar, het ziet er inderdaad niet comfortabel uit, maar denk dat het minder 'massief' is?

Ik vind dit er toch best stevig uitzien. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ivaCup.jpg -O-
Maar ach, zolang ik hem niet hoef te gebruiken vind ik het best :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:43

Mjaa dan knal je wel harder tegen de achterkant. Maar inderdaad soms kan je dat voelen en da's niet echt prettig. Maar ook dat wisselt per periode. Soms ligt je baarmoeder dieper of is hij gevoeliger.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:44

Het lijkt wel een achterkant van een insect ofzo, larve of albino wesp :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:44

Colway schreef:
Het lijkt wel een achterkant van een insect ofzo, larve of albino wesp :')

Aaaawh, naar :') _O-

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:45

Gat in de markt misschien, iets met hippe kleurtjes :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:49

Colway schreef:
Gat in de markt misschien, iets met hippe kleurtjes :')

Voor een extra feestelijk gezicht als ie vol weer uit je doos komt! *\o/*

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:52

Gats :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:13

veerledec schreef:
18 plussen kan ook met tampon hoor (los van de vraag of je dat zou willen), dus in zoverre zie ik niet echt een extra voordeel van die Beppy.

Dat die dingen sponsachtig zijn misschien en in kunnen drukken? Geen idee want ik heb ze nooit geprobeerd.
Maargoed, dat vind ik geen optie want ik krijg een doos als schuurpapier van tampons. :Y)

Daarom wil ik dit ook proberen, die softcups dan. Dat droogt niet zo uit, alleen de eerste met mazzel de tweede dag gaat dat goed.
Daarna is het alweer te droog voor een mini eigenlijk. :Y)
Dat probleem heb je hiermee niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:02

Ik heb die softcups gehaald, nou volgens mij is dat het niet hoor.
De rand van de softcup is erg breed en volgens mij gaat die nooit zover weg vallen dat je niets voelt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:37

Ik ben wel tevreden gebruiker van de beppie. :) Vind ze wel erg prijzig maar ze werken top!

Ok, erin doen is niet heel erg makkelijk, maar als het eenmaal zit heb je er helemaal geen last van. Het is een heel zacht sponsachtig ding. Er zit een soort van deukje/gaatje waar je je topje van je vinger in kan haken, dus eruit is geen probleem. Ook niet na 18plussen als ie wat verder naar achter geduwd is.

Geschikt om mee te 18 plussen. Regelmatig geprobeerd en gaat prima. :)
Ook geschikt om mee naar de sauna te gaan: je ziet echt echt echt niks en hij is veiliger/betrouwbaarder dan een tampon.
Ook geschikt om mee te zwemmen, sporten etc. Je voelt 'm niet, maar ik voel de nuvaring ook niet en tampons voel ik ook niet (mits het draadje niet raar zit).

Ik gebruik beppies alleen voor eerste 2 opties. :D Voor de rest vind ik ze te duur en te onhandig indoen.

Oh en edit: last but not least: vriendlief voelt beppie ook niet. Hij voelt alleen dat het iets 'krapper' is. Vind ie niet erg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:40

Hoe lang kan je zo'n beppie inhouden dan?