[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:48

Ziet er uit als een goed schema Duuk! Drink je ook veel?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:59

Flying_Angel schreef:
De snackjes van zaterdag avond hebben er nog behoorlijk ingehakt! :oo Ben zelfs weer wat aangekomen :\

Dat is balen :\

Ben dit weekend niet veel online geweest, maar jullie hebben aardig doorgekletst zeg :D
Ik zie weer een aantal nette lijstjes voorbij komen, hou vol allemaal! Wij hebben ons best goed gehouden dit weekend, maar na twee dagen non stop klussen bij mijn zwager vond ik dat we wel iets lekkers van de bakker verdient hadden. Ivm klussen en de kou hebben we zaterdag de hardlooptraining overgeslagen, dat was wel jammer. Maar woensdag gaan we er weer voor :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:01

Ik ga trouwens met een vriend en vriendlief van me bodypumpen donderdag (als ik me dan weer beter voel)..
Ik ga zó lachen, heb dat al vaker gedaan maar er doen heuuul veel (ook oudere) vrouwen mee.. en de heren denken dat het suuuperzwaar word enzo! (Oke, dat heb je zelf in de hand, maar over het algemeen is het heeel goed te doen haha)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:08

Oh Dreamy dat is bij ons wel anders :P Bodypump is echt heeeel zwaar bij ons. Ik doe het niet meer, vond het echt te zwaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:26

Pff, ik heb net 10km geschaatst en het viel me toch tegen :')
Ik had totaal geen honger met etenstijd, dus heb een kommetje rijstevla gegeten...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:27

Hmm rijstevla, mjammie :D

Ik heb lasagne gegeten. Met salade met dressing (was te laat met te zeggen dat ik liever zonder dressing wil. En zonder gekkigheid, ik vind die dressing echt smaakloos :( ). Zucht, schiet lekker op zo. Gelukkig kook ik morgen zelf :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:38

Wat voor dressing? Ik ben sinds een paar weken helemaal van de yoghurtdressing :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:52

bodypump is bij iedereen even zwaar hoor? Zijn gewoon lessen van Les Mills toch?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:24

Monnie_ schreef:
bodypump is bij iedereen even zwaar hoor? Zijn gewoon lessen van Les Mills toch?

Klopt :j Maar ik had hem ook wel nog net iets lichter gedaan, want eerst techniek onder de knie krijgen! Tuurlijk is het 'zwaar', maar ik heb best veel kracht dus dat lukt me gewoon wel goed.
Vind Body Attack dan een stúk zwaarder hoor, al dat gespring en geren :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 07:36

Mootje schreef:
Wat voor dressing? Ik ben sinds een paar weken helemaal van de yoghurtdressing :)

Ik ben een grote honing/mosterd dressing fan maar dat is helaas niet heel gezond volgens mij :o

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:43

Flying_Angel schreef:
Ziet er uit als een goed schema Duuk! Drink je ook veel?

Dankje!
Ja, heel veel! Op kantoor heb ik standaard een liter fles die ik 2keer per dag vul (en leeg drink) dus op het werk drink ik al 2 liter water.
Thuis bij het ontbijt en avond eten altijd een grote beker water. En verder tijdens de lunch vaak een beker melk, en 's avons een glaasje cola/fris/sap of thee.

Alleen bewegen komt er nog erg weinig van.. (ivm knie blessure) Dat hoop ik snel weer op te pakken!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:45

Wat ik me afvraag, ik lees hier veel over schema's.
Hebben jullie een bepaald dieet? Of stel je deze schema's zelf samen? Of met behulp van een dieetiste?

Ik ben hier nog niet zo lang en vond het een beetje te veel werk om alle pagina's terug te gaan lezen ;)

Succes iedereen vandaag *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:48

Duuk, een strikt dieet zou ik niet vol kunnen houden :')
Ik doe een beetje van zus en een beetje van zo met een grote dosis gezond verstand!
Ik probeer koolhydraten te minimalizeren tot mijn sportdagen, gezond brood & beleg, mager vlees, afgewogen aardappels / rijst en pasta, ontbijten (mijn manco :+ ) en gewoon heel veel groene thee drinken!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:52

ik heb gisterenavond van die zoute stokjes gegeten.. ik had zo´n zin in iets lekkers! Mjam! Merk wel dat ik toch meer ben gaan eten dan vorige week.. in het begin zat ik op een totaal aantal ckal van 800 a 900. Vanmorgen heb ik 2 bruine boterhammen gegeten met filet american en een gekookt ei.

dressing.. ik maak meestal een eigen vinegrette, maar áls ik zou moeten kiezen zou ik denk ik ook voor de yoghurtdressing gaan!

Duuk.. ik stel mijn eigen schema samen :) Ik ben 4 jaar geleden al eens 28 kilo afgevallen dus ik weet hoe het moet!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:56

Wiebke, je bent echt goed bezig zeg! 800/900 calorieen, dat je dat volhoudt! Dikke pluim :D

Mijn lijst gister:
O: 1 ei
L: 2 x knäckebröd met smeerkaas, bekertje wortel/selderij soep.
T: La vache quirui kaasje
A: Prei a la creme en een lekkerbekje
T:Sojamelk

Vandaag wordt waarschijnlijk:
O: 1 ei
L: 2x knäckebröd met smeerkaas (st Moret)
Misschien soep
T: Komkommer
A: Groenten, lekkerbekje
T: Sojamelk

Ik vroeg me dus af hoeveel kwaad soep kan, met al dat zout, en weet ik wat er in zit. De soep die ik gisteren heb gehad was gebonden. Kan dit kwaad?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:58

Wiebke 800-900kcal per dag is wel erg weinig toch?

Ik ben ook al heel lang bezig met gezond/mager eten etc, maar ik merk wel dat als ik mn 'eigen' lijstjes aanhoud dat het toch weer verkeerd gaat :P Ik kan beter een maandje sonja bakker doen, dat vind ik makkelijker vol te houden want dan smokkel ik minder haha

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:59

Lunch: La vache quirui kaasje

is dat niet weinig als lunch? Is dat gewoon blokje kaas?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:01

Leuk om jullie lijstjes en schema's te zien! Veel afwisseling ook!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:04

Wiebke, Jij sport er zeker niet bij of wel? Ik krijg rond de 1400 kCal binnen, maar op 900 kCal en elke dag iets doen (schaatsen, hardlopen, paardrijden) zou ik na 2 dagen al van mijn stokkie gaan!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:09

hahaha ik sport inderdaad (nog) niet nee :P vanavond ga ik de sportschool binnen! En met 800-900 ckal gaat dat hem niet worden.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:09

Duuk, dat is een tussendoortje. Bij lunch staat 2x knäckebröd :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:13

Ik heb mij vanochtend gewogen, 84.8 ! :D Bijna 2 kilo vanaf binnen een week! :D (86.6 was de eerste keer)
Dat gaat goeehoeeed :) Vandaag blijf ik bij mijn vader slapen, die weet nog niet dat ik op dieet ben bedenk ik me net! Zal wel even mijn eigen brood/crackers en beleg meenemen of straks even halen :') hopelijk heeft hij niet al te veel lekkers in huis gehaald (hij is zelf niet meer zo'n snoepkont, is ook vet veel afgevallen.. herkende hem bijna niet toen hij me van Schiphol afhaalde! Vond hem zelfs wat eng :o ) :)
Ik ben zo blij! En dat terwijl ik dit weekend bijna niet heb bewogen etc. ! Dus het zal toch wel goed aan mijn eten en drinken liggen!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:18

Red_Savage schreef:
Duuk, dat is een tussendoortje. Bij lunch staat 2x knäckebröd :)

Sorry, mijn fout! ;)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:19

@dreamy super goed!! Ga zo door!
En idd, ik zou wel optijd je vader informeren, voordat hij allerlei lekkers in huis haalt voor je ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:22

Duuk2011 schreef:
@dreamy super goed!! Ga zo door!
En idd, ik zou wel optijd je vader informeren, voordat hij allerlei lekkers in huis haalt voor je ;)

Ben daar óf te laat mee, of we doen het straks samen (boodschappen dan) :P
Ik ga zo ontbijten met 4 crackers, dan naar stal en dan meteen door naar m'n vader.
Wanneer ik weer eet weet ik niet, maar ik neem wat fruit mee iig en heb dan dus wel iig m'n crackers bij me! :)

Weet iemand tussendoortjes die wél gezond zijn voor bij de film? Dat vroeg mijn vriend me laatst :+: (hij steunt me erg goed, probeert altijd alternatieven te zoeken.. maar hij zegt soms wel dat ik ook een beeetje moet genieten :') en dus wat 'lekkers' mag. Maar daarvoor wil ik dus een alternatief)
Biologische chips zat vrij weinig in voor zover ik kon lezen op de zakken. Daar een klein bakje van zal niet veel kwaad kunnen toch?
Denk ook altijd dat het meer de hoeveelheid is dan het product zelf trouwens :)