Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:45

_PassoaJus schreef:
Sorry dat ik zo kom binnen stromen, ''klein'' vraagje:

Morgen heb ik diploma uitreiking en natuuuuuuuuuuuurlijk werd ik vanochtend wakker met een bult/nog niet rijpe pukkel en daarnaast nog 2 kleine.. Hoe snel weg te krijgen? Trekzalf? Tandpasta?

Iemand het verlossende antwoord?

GEEN tandpasta!
Je kan denk ik het best een masker opdoen dat opdroogt (klei/modder)

Damelza

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:10

En wellicht een beetje honing gemengd met aspirine erop smeren? Pleister erop en slapen maar en dan 's ochtends hopen op het beste

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:00

Heb 't opgelost met trekzalf en inmiddels weer een zalfje van de HA! ;-)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:44

Pfoe, het gaat slecht hier, flink wat bultjes, geen puisten of acne maar echte kleine vervelende bultjes.. Het ging heel goed met eryacne, olijfolie en de pil maar sinds ik de pil niet meer slik is er weer chaos op mijn gezicht... Heel stom want ik ben gewoon te lui om die pil te slikken. Ik vergeet hem zo vaak waardoor ik denk achjo ik stop wel en nu achteraf weer spijt van. Hoe gaat het verder met de dames hier?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:13

emr schreef:
Pfoe, het gaat slecht hier, flink wat bultjes, geen puisten of acne maar echte kleine vervelende bultjes.. Het ging heel goed met eryacne, olijfolie en de pil maar sinds ik de pil niet meer slik is er weer chaos op mijn gezicht... Heel stom want ik ben gewoon te lui om die pil te slikken. Ik vergeet hem zo vaak waardoor ik denk achjo ik stop wel en nu achteraf weer spijt van. Hoe gaat het verder met de dames hier?

Misschien een idee om de MyPill app te downloaden?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:30

Hier hetzelfde wat betreft stoppen met de pil.....

Was woensdag bij de dokter voor iets anders, maar toch maar weer gevraagd naar spul voor acne... Had het een aantal jaren geleden ook. Gebruik het nu nog niet eens een week en het is al zo allemachtig opgeknapt! Echt super fijn!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:33

Ik durf niet eens te stoppen met m'n pil.... mijn huid is niet perfect maar eigenlijk altijd wel redelijk egaal nu.

Fijn _PassoaJus!

mcjvJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:44

Ik meld mij!

Ik zit helaas ook onder. Heb allemaal troep van de HA gehad maar niks werkt.. Hopeloos.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:22

Ik ben op het moment blij met mijn dr. van der hoog facewash & scrub, biodermal pcle fluide, mac mineral foundation en lush tee trea water <3

die nieuwe maskertjes van dr. van der hoog zijn ook erg fijn, en helemaal niet duur!
https://www.drvanderhoog.nl/webshop/pro ... off-masker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:51

Afbeelding
(foto van beautygloss)

ik zweer bij dit maskertje! er zit ook calendulan in en dat is voor mij heel erg goed, vooral in tijden van stress ( :+ ) zit ik extreem veel aan m'n huid en dit maskertje 1x per week zorgt ervoor dat wondjes dan snel/goed helen én het maakt m'n huid rustiger. Ik doe nog 1x per week een ander maskertje, het liefste iets met klei erin.. Werkt goed, alleen nu is m'n huid weer vervelend, maar ik moet ongesteld worden dus dan knapt het daarna altijd weer op gelukkig.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:07

Mensen vraagje; Ik heb van iemand gehoord dat vitamine A creme ofzo erg goed werkt. Hebben mensen hier ervaring mee en is dit ook zonder recept verkrijgbaar?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:48

Ik gebruik inmiddels meer dan een jaar vitamine a creme. Het werkt zeker wel, maar het is geen makkelijke creme. Met te veel krijg ik een schilferige creme, en met te weinig merk ik er weinig van. Ik mix het ongeveer 3 keer per week met mijn vitamine c serum en zo werkt het prima. Mijn huid is onzuiver door hormonen, dus van binnen uit. Dan kan je eigenlijk je een ongeluk smeren en behandelen maar helemaal gaat het niet over... Ik krijg het overigens op recept.

Ik heb nu 2 dagen achter elkaar 's avonds 3 teentjes rauwe knoflook gegeten, en moet zeggen dat ik resultaat zie. Het stinkt behoorlijk maar omdat het 's avonds is, is de stank te overzien. Ik zie duidelijk dat de rode plekjes minder zijn, en er zijn geen nieuwe ontstekingen bij gekomen. Ik hoop dat het blijft werken.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:48

Iemand ervaring met rozenwater ?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:38

Rozenwater kalmeerd en is een goede toner.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:31

Daphna schreef:
Ik gebruik inmiddels meer dan een jaar vitamine a creme. Het werkt zeker wel, maar het is geen makkelijke creme. Met te veel krijg ik een schilferige creme, en met te weinig merk ik er weinig van. Ik mix het ongeveer 3 keer per week met mijn vitamine c serum en zo werkt het prima. Mijn huid is onzuiver door hormonen, dus van binnen uit. Dan kan je eigenlijk je een ongeluk smeren en behandelen maar helemaal gaat het niet over... Ik krijg het overigens op recept.

Ik heb nu 2 dagen achter elkaar 's avonds 3 teentjes rauwe knoflook gegeten, en moet zeggen dat ik resultaat zie. Het stinkt behoorlijk maar omdat het 's avonds is, is de stank te overzien. Ik zie duidelijk dat de rode plekjes minder zijn, en er zijn geen nieuwe ontstekingen bij gekomen. Ik hoop dat het blijft werken.

Ga je dan niet stinken? :o

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:23

Ahhh! Morgen een date en mijn huid gaat zo slecht. Een groot drama, het is in tijden niet zo slecht geweest. Ik heb nu maar een maskertje opgedaan in de hoop dat het zo beter word. -O- Het is stil hier, hoe gaat het met jullie huidjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:41

vreselijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:46

Ja hier ook. Volgens mij ben ik gewoon allergisch voor Nederland :') Zodra ik in Canada land is mijn huid perfect 8)7

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:48

Hier is het drama, heb 5 dagen lang een 2e kin gehad :')

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:30

Het stomme is dat de hele zomer is mijn huid oké geweest en sinds 2 weken is het een drama en word het steeds erger. Ik stond op met 3 onderhuidse bulten en heb er nu al 5 ..... :( Iemand nog tips en trucks?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:13

_PassoaJus schreef:
Daphna schreef:

Ga je dan niet stinken? :o

Jeetje dat lijkt me vies om te eten! Je hebt ook voor mensen gewoon knoflook tabletten trouwens ;)

Ot:

Ik heb zelf vanaf mijn pubertijd al een erg onrustige huid, soms werd ik er wanhopig en zelfs depressief van. Je gaat je onzeker voelen, durft je nergens te vertonen, schaamt je constant.
Je gezicht is tenslotte wel het eerste wat mensen zien.

Bij mij is het echt een hormonale kwestie denk ik, want het maakt echt niet uit wat ik eet of drink.
Wel gebruik ik gezichtsproducten van vichy ( normaderm). Of van Neutral.
Daarnaast zweer ik bij dr. Van der hoog maskers en biodermal pcle creme.

Hiermee is mijn huid echt rustiger geworden, make up gebruik ik minimaal, meestal alleen wat om rode vlekjes te verbergen, maaltijd producten op basis van water en mineralen. Vichy heeft bijv ook foundations en dergelijke.
Als ik de deur niet uit hoef gebruik ik geen make up, want zo min mogelijk is het beste.
Heel belangrijk: reinig je gezicht altijd voor je gaat slapen!!!

Ook ben ik hoog gevoelig/ hoog sensitief, is maar hoe je t noemen wilt. En ben sowieso al erg gevoelig, mijn huis reageerd dan ook slecht op vette producten, wasverzachter en enkele andere dingen.

Het is en blijft lastig, vervelend en beschamend om er last van te hebben, zekerde latere leeftijd ondervind ik er veel problemen van, het kan echt je leven verzieken en belemmeren.
Dat is bij mij dus ook gebeurd, probeer ondanks dat nu toch m'n leven te leven en te hopen dat er ooit een wondermiddel wordt uitgevonden!
-O-

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:14

emr schreef:
Het stomme is dat de hele zomer is mijn huid oké geweest en sinds 2 weken is het een drama en word het steeds erger. Ik stond op met 3 onderhuidse bulten en heb er nu al 5 ..... :( Iemand nog tips en trucks?

Ik heb een tijdje in Spanje gezeten en dan droogt je huid als het ware, invloed van zon is ook gunstig, dus toen was mijn huid ook puntje gaaf!
Af en toe een Zonnebankje meepakken kan voor mensen met acne gunstig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:36

Ik gebruik wel make-up, ik heb het idee dat het niets doet met mijn huid. Ik heb zelfs het idee dat mijn huid vetter word als ik geen make-up gebruik..

Schamen doe ik me niet meer echt, tenzij het echt erg is. Ik ben nu wel op een leeftijd dat je je vrienden wel hebt gemaakt en mensen je er echt niet meer op af rekenen :n

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:14

Diane is echt mijn beste vriendin, eigenlijk alles is weg hier. Heb nu alleen nog 'last' van wat mee-eters en grote poriën, daar heb ik nog niet echt iets op gevonden.

Rebeccaa, lijkt mij idd vrij vanzelfsprekend dat vrienden je je daar niet op af rekenen. Ik had dat ook nooit, maar bijvoorbeeld wel eens dat ik achter de kassa zat op mijn bijbaantje en een klein jongetje aan zijn moeder vroeg 'wat heeft zij op haar gezicht?' Hele onschuldige vraag van zo'n kleintje, maar niet leuk om te horen. :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:17

'Oh zucht' ik meld me .
Pff heb nu al een paar maanden erg last van puisten :(
Wordt al uitgescholden enzo en niets lijkt te helpen ;(
Hebben jullie een wondermiddel?
Ik heb binnenkort een afspraak met een speciale huisarts omdat het er steeds meer worden :(