Ik wil me ook graag in dit topic melden. Heb sinds 1,5 maand een nieuwe racefiets gekocht na vorige zomer wat proberen op de fiets van mijn moeder. Ik heb een fiets van het merk Ridley, een Fenix 7005.
Ik vroeg mij af hoe jullie het fietsen hebben opgebouwd? Op het internet zijn vele schema's te vinden, maar wat is nu de juiste? Ik zou graag mijn afstanden willen vergroten en mijn conditie verbeteren. Alvast bedankt!
Time2Tri
Geplaatst: 07-06-16 19:08
Hoi Nadine , welkom in het topic Tja , hoe heb ik het fietsen opgebouwd ?? Eerst wat meters gemaakt om te leren hoe het schakelen etc gaat . Mijn conditie was door andere sporten al goed . Ben vrij snel met fiets training van het triatlon team mee gaan doen .
Nadine
Geplaatst: 08-06-16 21:28
Haha, mijn basisconditie is helaas ver te zoeken, maar ik doe mijn best om die te verbeteren! Gisteren een rondje gedaan van 40 kilometer. Ging eigenlijk best goed! Er hing een pittig windje aan de kust. Een foto van gisteren:
Ik merk alleen dat ik snel te zwaar schakel. Volgende keer ga ik dus oefenen op het wat lichter fietsen met meer omslagen. Dit vind ik nog lastig, ben gewend om op de normale fiets ook zwaar te trappen.
Time2Tri
Geplaatst: 08-06-16 21:41
Heb je geen cadans meter op je fiets ?? Is iig wel een aanrader Op een racefiets kun je het best met een cadans van 85/95 fietsen .
Anoniem
Geplaatst: 08-06-16 21:47
Wauw wat is iedereen fanatiek!
Hier momenteel in Zweden op vakantie. De eerste paar keer viel met het mountainbiken gigantisch tegen mede door weinig fietsen laatste tijd ivm tijdgebrek , zit in een gebied met ontzettend veel heuvels/bergen. Dus het is heel veel flink steil omhoog fietsen tegen de rotsen op. Maar gaat nu beter en is een prachtig gebied om te fietsen!
Goed bezig allemaal! Ik ga morgen mijn tweede rondje, ongeveer 30 km is de planning. Niks bij wat ik een paar jaar geleden fietste maar voor nu al best wat. Het wordt in ieder geval redelijk weer.
Time2Tri
Geplaatst: 09-06-16 06:28
Jaloers ...lekker op vakantie Yvank_.. Al heb ik geen idee hoe Zweden als vakantieland is .. Edit : lees mooi fietsland .
Succes met je tweede fietstour vandaag RubyRed
Als het weer goed is fiets ik met een teammember zondag naar Bocholt +/- heen en terug 100 km . Daar is een triatlon waar teamleden van ons starten .
Nadine
Geplaatst: 09-06-16 10:11
@ditano: ik heb nog geen cadansmeter, ik heb hem opgezocht en ga overwegen er een aan te schaffen. Lijkt me inderdaad een handig hulpmiddel. 100 kilometer is een aardig stuk, daar zit ik nog lang niet aan, haha.
Zweden lijkt me een erg mooi land, veel plezier nog de komende dagen!
Ik heb net de nieuwe MTB lus in de duinen opnieuw gedaan. Ik voelde me echt onwijs beroerd (hartkloppingen, gevoel van overgeven, geen gevoel in mijn armen en geen kracht in mijn benen), maar ondanks dat en ondanks dat ik daardoor besloot rustig aan te doen mijn tijd verbeterd (wtf ). Toen ik thuis kwam bleek dat ik bedorven palingworst had gegeten. Geen wonder dat ik me niet lekker voelde Van de week een nieuwe poging.
Time2Tri
Geplaatst: 10-06-16 06:17
Jakkie SplashIsLief... , van bedorven palingworst ...
Wow, dat klinkt echt heel vervelend zeg.. Balen! Ik had gisteren mijn toertocht voor het goede doel, 128 km schoon aan de haak (want we moesten ook nog naar het hotel fietsen). Ging echt super! Kilometers vlogen voorbij en het was super gezellig in het peloton. We hebben 5 uur en 20 min gefietst, gemiddelde snelheid 24 km/u en maximum snelheid 50 km/u. Aan het eind reden we onder begeleiding van toeterende tourmotoren de binnenstad van Breda binnen, dat was zo gaaf! Echt een machtig gevoel. Ik ben trots!
Oja, Anouk, we kwamen ook nog langs Biezenmortel
Goof
Geplaatst: 12-06-16 12:36
Ik kom me ook nogmaals melden Ik heb inmiddels een racefiets gekocht en probeer een paar keer per week te fietsen. Ik fiets puur om mijn conditie te verbeteren en lekker bezig te zijn. Het lastige vind ik dat ik last heb van mijn gewrichten en echt 0,0 basisconditie had. Hoe ik fiets is een beetje afhankelijk van hoe mijn lichaam die dag voelt. Maar goed, ik vind het echt heerlijk om te doen en waar ik een jaar of tien geleden lange tijd niet meer kon fietsen, fiets ik nu 25 km in ong. een uur weg, dus ik ben stiekem eigenlijk vet trots op mezelf Fijne nieuwe hobby!
Time2Tri
Geplaatst: 12-06-16 22:10
Wat Vooren goed doel was het Renee ?? Met veel toeters en bellen gefinisht , kan me voorstellen dat dat een gaaf gevoel is
Goof . Wat voor een fiets heb je ? Fijn dat je het weer op hebt kunnen pakken ! Top hoor .
Ik heb vandaag 90 km gefietst , ben naar Bocholt geweest . Daar was een triatlon . Op de heen weg wel nat geworden , op de terug weg bleef het gelukkig droog . Gisteren nog een nieuw zadel op mijn fiets laten zetten . " zitproef" was super .
Misschien een vreemde vraag, maar heeft er iemand tips om recht te staan op de fiets ? Ik slaag er niet in mijn evenwicht te houden om rechtopstaand te trappen :/ Vroeger kon ik het wel, dan ben ik heel fel beginnen te gaan spinnen, en nu lijkt het alsof ik mijn balans te fel naar achter leg, waardoor ik op de fiets dus men evenwicht verlies ><
Time2Tri
Geplaatst: 13-06-16 10:10
Misschien sta je idd te rechtop ? Je gewicht ( bovenlichaam ) gaat eigenlijk naar voren richting je stuur . Bibs is voor het zadel
Hmm, volgende keer inderdaad op letten om alles wat naar voor te plaatsen. ja ik denk inderdaad dat te recht staan het probleem is, immers om te spinnen moet je gaan rechtstaan, zodat alles op je benen komt
The_Cat, Ik kon het in het begin ook echt niet op de racefiets terwijl het op een gewone fiets heel makkelijk ging. Is toch anders zo'n licht fietsje vergis je daar niet in. Ik heb het veel herhaald tijdens de trainingen, gewoon steeds weer een stukje proberen en ondertussen lukt het best aardig. De tip van ditano is ook wel een goede!
Time2Tri
Geplaatst: 13-06-16 12:12
Google anders ook eens , genoeg foto,s te bekijken . En uitleg uiteraard ook . Wellicht op YouTube ook filmpjes .
Time2Tri
Geplaatst: 14-06-16 06:39
Zo , gisteren me nog voor de http://www.muensterland-giro.de/ aangemeld . Ik ga voor de 70 km , want 13 dagen later loop ik mijn eerste halve marathon .
Heb je nog wat voorbeelden/filmpjes kunnen vinden The_Cat ??
Heb gisteren geen tijd gehad nog niet, ik ga er een van de dagen eens een avondje aan spenderen. De komende weken toch nog geen fietsrit gepland, eerst een ontspannende vakantie geregeld :p
Anoniem
Geplaatst: 14-06-16 09:07
ditano schreef:
Wat Vooren goed doel was het Renee ?? Met veel toeters en bellen gefinisht , kan me voorstellen dat dat een gaaf gevoel is
Het was vanuit mijn werk, de Mediamarkt had een toertocht georganiseerd door heel het land waar wij één etappe van deden. Was voor Kika www.mediamarkttour.nl
Rechtop fietsen kon ik aan het begin ook niet hoor, dan zwabberde mijn fietsje bijna om. Nu lukt het wel, oefening baart kunst. Hoewel ik wel heb geleerd dat je zoveel mogelijk in het zadel moet blijven zitten bij een klim.
Time2Tri
Geplaatst: 15-06-16 07:32
Dat is een mooi goed doel Renee
Bij het staan in de pedalen was ik eerst ook wat onzeker , instabiel . Maar dat was gelukkig snel weg . Bij het klimmen blijf ik ook zitten , gebruik het staan vooral om na bv een bocht weer aan te sluiten bij de groep .
SplashIsLief
Geplaatst: 16-06-16 15:16
Renee mooie toertocht!!! En je hebt dus nog even gezwaaid Wel gaaf zo de binnenstad in komen! Goof fijn dat je het fietsen weer kunt oppakken! Ditano fijn dat je zadel bevalt!
Vandaag een rondje van 31 km gedaan, was lekker
_Inga
Geplaatst: 16-06-16 15:18
Goedemiddag,
een paar weken geleden heb ik mijn eerste racefiets gekregen, ben er helemaal verliefd op. Vandaar dat ik me hier graag kom melden (en meteen zeuren ) Omdat het afstellen van het voorderailleur niet lukte; heb ik hem naar de fietsenwinkel gebracht om dit te doen. Ondertussen heb ik 40 km gefietst, in 2 ritjes. Tijdens het 2e ritje ging het schakelen niet meer naar het grootste blad op het voorderailleur.
Natuurlijk baal ik als een stekker, want ik ben vrij en wilde gaan fietsen, i.p.v. de hele middag de fiets afstellen.
Verder ben ik ook op zoek naar leuke ritjes in de buurt, heb ondertussen strava ondekt, waarbij ik dus ook de routes van anderen kan bekijken.
Wanneer zouden jullie het eigenlijk tijd vinden om van een instapmodel over te stappen naar een 'echt' model? (sorry voor de cryptische omschrijving maar ik weet niet hoe het anders te zeggen)
Maar een 4tal jaren geleden heb ik een 3dehands fiets gekocht, voor enkele honderden eurotjes. Leukl om te beginnen, echter wel een zwaardere soort fiets, en eigenljk net een maatje te klein voor me. Maar ondertussen is hij wel wat aangepast etc. Nu heb ik nog een nieuw lint gekocht voor het stuur, maar ik was eigenlijk aan het denken om misschien volgend jaar toch eens een nieuwe te kopen, een iets lichtere en eentje die echt op men maat is. Dan heb ik de oude toch al een 5tal jaartjes. Of zouden jullie gewoon blijven verder rijden tot de andere 'kapot' is? :p