Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 22:52

Toppie, Lisitano! *\o/* Wat een tempo!!

Tiggs

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 23:24

Wat goed gelopen allemaal!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 23:26

Het zag er wel mooi uit die steamtrail. Nu nagenieten dus.
Echt jammer dat het de laatste keer is.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 00:17

Top Lisitano!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:31

Ah dat valt gelukkig mee SV. :(:)

Knap Lisitano, dat zal een lekker gevoel zijn! *\o/*

Ik ben me aan het voorbereiden voor de halve marathon, gevoelstemperatuur is met de wind nu 2 graden. :') Weet even niet zo goed wat voor shirt ik daarvoor aan wil doen. :=

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:37

Waaauw die trail ziet er goed uit! Goed gedaan SV, puera en Lisitano.

Gefeliciteerd met je prestatie Eef!

@myka, ik loop zo de 4 mijl en heb een dunne lange broek, samen met een dun thermoshirtje aan en daarover doe ik het t-shirt van de 4 mijl.

Ik moet wel een halfuur wachten zonder kleding (kleding wagen vertrekt dan naar Groningen) dus ik kan me zo voorstellen dat voor jou zoiets zonder dat t-shirt wel fijn is? Heel veel succes zo! Een halve is een heerlijke afstand!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 07:43

Supergoed Lisitano!
Ik kwam nog een hele leuke foto van je tegen op spiekerfotografie, ik zal even kijken of ik hem kan vinden. Ik heb drie foto's gekocht.

Ik ben net wakker, doodmoe haha. Bodybattery 36 en slaapkwaliteit slecht. Zo voelt het ook. Gelukkig hoef ik vandaag niks, alleen wat schoonmaken in huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:47

lies_sparkle schreef:
Waaauw die trail ziet er goed uit! Goed gedaan SV, puera en Lisitano.

Gefeliciteerd met je prestatie Eef!

@myka, ik loop zo de 4 mijl en heb een dunne lange broek, samen met een dun thermoshirtje aan en daarover doe ik het t-shirt van de 4 mijl.

Ik moet wel een halfuur wachten zonder kleding (kleding wagen vertrekt dan naar Groningen) dus ik kan me zo voorstellen dat voor jou zoiets zonder dat t-shirt wel fijn is? Heel veel succes zo! Een halve is een heerlijke afstand!

Ik heb ook een dunne lange broek, twijfel dus over een 'normaal' shirt met lange mouwen of een thermoshirt met lange mouwen (maar dat is wel weer echt een dikkere fleeceachtige stof := ). Denk toch dat ik voor de eerste optie ga.
Succes met je 4 mijl! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 08:26

Hier ook succes voor de 4mijl gewenst. Ik ga in lange broek en een shirt met lange mouwen. Heb ooit zo'n Redmax shirt van de Action gekocht en die trek ik aan. Doe daaronder verder niets. Het gaat me puur om de lange mouwen wegens het wachten. Ik doe een heel dun jasje in m'n trailrugzak die ik meeneem, dan heb ik de kledingwagens niet nodig. En na de run is een jasje wel fijn. Verder zou m'n TG camera nog in de rugzak passen, maar weet nog niet of ik die meeneem. Maar wil dat eigenlijk wel om de bandjes onderweg te fotograferen (en daarmee verdwijnt een goede eindtijd, want ik doe dat dan min of meer professioneel en neem de tijd :P )
Eerst in ieder geval nog even paardrijden en paarden verzorgen. Het regent nu nog, hoop dat het wel met een uurtje droog is.
Met 3000 deelnemers was de P+R in Haren gisteravond al enorm vol, en daar moet ik nu ook parkeren. Hoop dus dat dat wel lukt. Anders moet ik 3km van de P+R parkeren (heb in ieder geval een alternatieve straat geregeld waar het gratis parkeren is) en dat na afloop nog wandelen naar m'n auto.

We hebben gisteravond wel gelachen met de 4mijl by night. Wat een kostuums waren er. Gelukkig waren er ook mensen zonder verkleedkleren die meededen, want mijn vriend en ik hadden nog geen lampje meegenomen. :+ Nog even Arjen Robben gegroet en daar een bekertje drinken van gekregen. Ik ben geen voetbalfan (ik had hem niet eens herkend, maar ben wat dat betreft ook een voetbalbarbaar, oeps), maar hij was er echt van aan het genieten, nam de tijd om met iedereen op de foto te gaan, en was totaal niet arrogant. Echt leuk.

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:30

Ik liep altijd graag en heb ook een aantal jaar aan atletiek en canicross gedaan.

Ik heb nu al ongeveer twee jaar niet meer hardgelopen en merk dat ik het toch wel weer op zou willen pakken. Aanleiding hiervoor was dat ik mijn enkelbanden gescheurd heb. Het herstel heeft lang geduurd en ik was al blij dat ik op den duur mijn dagelijkse activiteiten weer kon doen zonder pijn, zoals autorijden en de honden uitlaten zonder krukken.

Mijn enkel is op zich wel goed hersteld maar niet meer zo sterk als dat die was. Een aantal jaren hiervoor heb ik hem namelijk ook al goed verzwikt wat natuurlijk niet meehelpt.

Ik denk dat hardlopen wel weer zou gaan maar ik zie er een beetje tegenop om te beginnen, ook door het risico dat ik me dan verstap en weer terug bij af ben. Mijn conditie is nu vrij waardeloos dus opstarten is dan ook geen feestje maar het zou wel goed voor me zijn.

Nu nog geen concreet plan om te starten maar ik ga hier alvast meelezen voor wat motivatie :) .

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:02

Supervixen schreef:
Supergoed Lisitano!
Ik kwam nog een hele leuke foto van je tegen op spiekerfotografie, ik zal even kijken of ik hem kan vinden. Ik heb drie foto's gekocht.

Ik ben net wakker, doodmoe haha. Bodybattery 36 en slaapkwaliteit slecht. Zo voelt het ook. Gelukkig hoef ik vandaag niks, alleen wat schoonmaken in huis.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Leuke foto’s :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:21

Goede prestatie en mooie foto's Puera!
Wat een mooie tijd Lisitano!
Kan me voorstellen dat je moe bent Sv, bijna 300 kcal verbrand ook. Wat eet je dan na zo'n inspanning om dat te compenseren vraag ik me af?
Kies: snap dat het spannend is, maar lniet geschoten is altijd mis. Heel voorzichtig opbouwen zou ik gewoon proberen, en wellicht fysio oefeningen ernaast om je enkel sterker te maken?. Zo heeft mijn vriend het ook opgepakt na zijn kruisbandoperatie.
Succes vandaag Lies, Germie, Myka en wie er vandaag nog meer gaat lopen.

Ik ga vandaag groomen bij mijn vriend, die loopt de halve marathon. Wel zo fijn, kan hij op het laatste moemtn zijn jas en korte broek aan mij geven voor de start.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 10:27

3000 kcal inderdaad.

Gisteren toen we thuis kwamen was ik misselijk en had tegelijk trek.
Ik kon het pas om 19u aan om wat te eten en dat ging lastig. Dat was een broodje kipburger met een gebakken ei en daarbij wat salade. Later nog wat yoghurt met muesli erbij. Niet echt veel dus.

Ik eet niet echt veel meer dan anders na zo'n marathon. Vanmorgen yoghurt met mango en chia zaadjes en twee volkoren bolletjes met een gekookt ei.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:27

super gedaan eef!!

puera, jij ook heel goed gedaan!!

hwn, hahaha oeps, ik heb het woord buigproef zelf bedacht :’) dat komt inderdaad vanuit mijn paarden verleden. ik bedoel daar mee: op je slechte been gaan staan en dan er doorheen buigen en weer omhoog.
dat van tempo/hartslag trainen herken ik wel hoor. ik begon met op hartslag maar vond het dan zo vervelend dat ik op het einde heel traag moest lopen. dus ik doe nu op tempo.
succes met je planning. je hebt iig genoeg mogelijkheden!

lisitano, wauw heel knap!! en dat 11 maanden na een bevalling. lekker bezig!

kies naam, je bent hier altijd welkom. wellicht samen met een fysio oid kijken hoe je het beste weer kunt opbouwen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:36

Niet slecht na 3 weken lichamelijk gezeik, slechte training en vanochtend eerst nog een half uur moeten fietsen.

1.05.32
Kan beter, maar ik ben niet geheel ontevreden. Ik heb best lekker gelopen en het tempo word ook steeds sneller en langer vol te houden. Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:48

Goed gedaan Lous! Waaide het daar ook zo hard?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:54

Tiggs schreef:

Op het parcours geen last van gehad gelukkig, maar op de terugweg op de fiets erg veel tegenwind gehad. Mijn benen zijn aardig op nu. :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:59

goed gedaan lous!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:31

Lous schreef:
Tiggs schreef:

Op het parcours geen last van gehad gelukkig, maar op de terugweg op de fiets erg veel tegenwind gehad. Mijn benen zijn aardig op nu. :')

Ik moet een intervaltraining doen en wacht mooi tot de wind aan het eind van de middag wat is gaan liggen :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:23

Goed gedaan!!

De 4 mijl was genieten. Zoveel kids high fives gegeven en zo gevuld met dankbaarheid omdat ik precies een halfjaar na mijn blessure mijn eerste wedstrijdje weer kon lopen. Ik wilde 5:15 min/km lopen, het is 5:16 geworden: goed genoeg, dit smaakte naar zoveel meer. Ik heb de hele route met een glimlach van oor tot oor gelopen!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:24

Ah Lies dat is toch nog belangrijker dan je tijd? Leuk!

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:39

Leuk Lous en Lies, goed gedaan!

Ik word mede door dit topic steeds gemotiveerder om weer te beginnen.

Helaas wordt het systeem van mijn oude trouwe TomTom horloge niet meer ondersteund. Ik ben nu rond aan het kijken voor een vervanger. Ik wil een simpele tweedehands kopen. Ik zag dat de Forerunner 35 mooi geprijsd is, heeft iemand daar ervaring mee? Het gaat me er vooral om dat de software nog ondersteund wordt en dat die dus gewoon te gebruiken is.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:42

lies, wat leuk en fijn om te horen <3

kies naam, geen ervaring met die specifieke, maar hier erg blij met mijn fore runner 255S. wellicht de zoekfunctie gebruiken in het oude topic? er zijn hier veel leden met een garmin

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:17

Ik had de 255s en nu de 265s. Weinig verschillen ertussen. De 265s heb ik gekregen van Garmin omdat mijn 255s stuk ging binnen de garantie en ze de mijne niet meer op voorraad hadden.

Heel blij mee.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:39

Iedereen weer lekker bezig geweest! Steamtrail zag er ook leuk uit! Het is dat ik vandaag graag deze loop wilde doen!

Vanmorgen een Halve Marathon gelopen;
Afbeelding

Afbeelding

De Bergse Plasloop in Rotterdam. Was heel tof over de nieuwe A16 en door de Rottemerentunnel. Ik had geen tijd in gedachte of doel. Wilde rond de 6:00min/km lopen. Dat lukte aardig! Vanaf 13km volle bak wind tegen, dus toen was het goed pittig, zo langs het water. Bij 18km kreeg ik steken in mn knie (ik denk door de ongelijke ondergrond (het liep wat schuin) en de tegenwind), dus ben ik even gaan wandelen. Na 500m ging het gas er weer op en heb ik m volledig doorgelopen tot de finish! Heel trots op het resultaat, zeker gezien het feit ik morgen alweer 19 wk zwanger ben! Ik twijfelde enorm over kledingkeuze trouwens! Ik ben uiteindelijk voor korte broek en shirt korte mouw gegaan. Voor de start wel een dikke regenbui op onze kop gehad, .aar mijn supporters waren daar ook, dus had mn vest nog aan en mocht onder een plu schuilen :D . Amders had ik wel staan koukleumen denk ik. Na een km of 4/5 was ik wel blij met mijn kledingkeuze!

Nu nog een paar loopjes op de planning; zevenheuvelenloop en nacht, Tunnelloop 10k in Vlaardingen en de Bruggenloop. Als het me allemaal gaat lukken natuurlijk...