Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:39

Ik was ook wakker om 4:00 maar telefoon beneden gelaten en vannacht gelukkig snel weer in slaap gevallen. Voel me weer een beetje mens nu :)

Dat je prioriteit niet meer bij je werk ligt vind ik heel herkenbaar. Ik had gelukkig al gepland staan ruim 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan en heb nu al twee weken verlof (weekje eerder dan gepland). Ik was al vanaf 1 januari de werkdagen aan het afstrepen terwijl ik normaal mijn werk leuk vind en ook ambitieus ben :=

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:22

Azmay lekker aan de klus, niet gek dat je daar moe van wordt. Maar wel leuk om resultaat te zien. :D Ga je ook nog een cursus doen?

Linda wat vervelend dat je niet alle info krijgt.
Hoop dat de nieuw praktijk je beter helpt.

Gnome lekker wezen ontspannen dus. Had je de high tea in de wellness? Klinkt echt als een heerlijk dagje.
Wel bijzonder van die starende blikken haha. Succes vandaag in Amsterdam!

Kiwipitje, dagje rustig aan doen is ook wel fijn. ;) Al begrijp ik wel dat je je dan een beetje nutteloos voelt. Is die bowlingbal de kleine al denk je?
Lekker zwemmen vandaag, heerlijk!
Gelukkig dat je wel weer wat hebt kunnen slapen.

QueenE klopt, m'n buik valt eigenlijk best wel mee. Terwijl de kleine wel op schema ligt qua groei. Op cursus ben ik de eerste die is uitgerekend, maar de andere meiden ogen wel serieus veel dikker.
Vervelend dat jij ook wakker ligt. Gelukkig dat de brace je wat verlichting geeft.
Gefeliciteerd weer met je punten, top! Laat je het ons wel weten als het veulentje er is?

Sting blegh, ook weer plafonddienst gehad dus. Wel nog kunnen slapen uiteindelijk?
Dat je prioriteit niet bij werk ligt herken ik zeker. :D De kleine wordt toch het belangrijkste in je leven, of nee...dat is 'ie nú al haha. Hoe lang moet je nog tot je verlof?

Heb wel een goede nacht gehad, wel veel naar de wc geweest. (Voor 3 druppen haha!)
Vandaag weer alleen thuis, vriend is naar het werk. Zal wel weer even wennen worden haha. :)
Het weer lijkt wel goed te zijn, dus vandaag nog maar even lekker naar buiten toe.
Ted is weer lekker aan het schoppen en beuken.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:27

Ik heb het te doen met jullie nachtbrakers :(:)
Voelen jullie je overdag wel een beetje oké?

Linda, mijn kraamzorger heeft een week na mij iemand iemand op haar planning staan die haar 4e kindje krijgt. De kraamzorger gaf aan dat mochten we tegelijkertijd bevallen (keizersnede (hopelijk) in beide gevallen) wil ze aan de ander vragen of zij met iets minder uren per dag af kan of verdeeld over meer dagen. Dat omdat het voor mij de eerste keer is. Dat vond ik ontzettend lief van haar en ik gaf al aan dat ik minder uren geen probleem vind als het niet anders is. Als ik met grote paniek zou mogen bellen, komt het helemaal goed :j

Dat klinkt lekker Gnome, een halve dag wellness :D Wat heb je allemaal gedaan?

Bescheiden buikjes hebben jullie Mriek, Kiwi en Freekie!
Ballard helemaal :D

Gefeliciteerd QueenE, mooi resultaat voor je L2 debuut :D

Ik zit helaas afgekeurd thuis Sting maar ik herken het wel dat mijn prioriteiten anders liggen. Bij mij is het wel met vlagen, maar als ik iets voor de baby in mijn hoofd heb moet ik er gelijk iets mee kunnen doen.

Hier een lekker weekend gehad. Zaterdag bij de herinneringsboom van mijn vader geweest. Ik vind het zo mooi dat we een plek hebben om naar hem toe te gaan. Daarna een klein stukje in het bos gewandeld en met mijn moeder en zus geluncht. Gisteren een nieuwe deur voor de babykamer gehaald, die was zo krom als een hoepel en moest echt keihard dicht getrokken worden. Vaak nog meerdere keren dus dat was geen succes geworden met een slapende baby _O-

Vandaag eens naar de bouwmarkt of ik verf kan vinden voor bij het behang. Het behang wordt waarschijnlijk de bosdieren van Pimpelmees in potloodgrijs of bruin. Mijn vriend van de safari dieren minder leuk en ik vond het ook meer iets voor een meisje.

Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:53

Wat een mooi idee, een herinneringsboom. <3
Die deur lijkt mij ook niet handig met een slapende baby, zie het al helemaal voor mij... :=
Het bosdierenbehang is ook echt heel erg mooi.
Hoe is het verder met je?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:32

mriek1990 schreef:
Kiwipitje, dagje rustig aan doen is ook wel fijn. ;) Al begrijp ik wel dat je je dan een beetje nutteloos voelt. Is die bowlingbal de kleine al denk je?
Lekker zwemmen vandaag, heerlijk!
Gelukkig dat je wel weer wat hebt kunnen slapen.
Ik vind een dagje rustig aan zeker fijn hoor, moet zeggen dat mijn tempo al aardig omlaag is gegaan nu tijdens mijn verlof. Alleen gisteren was het vooral lamlendig en voelde niet als een bewuste keuze om lekker rustig aan te doen dus beetje blehh. Ik dacht gisteren inderdaad wel dat de kleine misschien aan het indalen was maar nu voel ik die bowlingbal eigenlijk niet meer. Kon alleen vanmorgen amper een rondje van 2 km wandelen want ik deed het bijna in m'n broek }:0

mriek1990 schreef:
Heb wel een goede nacht gehad, wel veel naar de wc geweest. (Voor 3 druppen haha!)
Vandaag weer alleen thuis, vriend is naar het werk. Zal wel weer even wennen worden haha. :)
Het weer lijkt wel goed te zijn, dus vandaag nog maar even lekker naar buiten toe.
Ted is weer lekker aan het schoppen en beuken.
Oh dat gaat zeker wennen zijn zo zonder je vriend, maar voelt nu misschien wel meer als écht verlof en minder als vakantie?

Charlotte446 schreef:
Hier een lekker weekend gehad. Zaterdag bij de herinneringsboom van mijn vader geweest. Ik vind het zo mooi dat we een plek hebben om naar hem toe te gaan. Daarna een klein stukje in het bos gewandeld en met mijn moeder en zus geluncht.
Wat fijn om zo'n plek te hebben waar je naar toe kan. Mijn vader is 3 jaar geleden overleden en ik ga met zijn sterfdag altijd met m'n broertje naar het strand. Dit jaar was hij op wintersport dus dat ging niet.. wist al helemaal niet wat ik dan wilde doen, maar uiteindelijk lag ik dus in het ziekenhuis dus heb ik daar maar een kaarsje aan gemaakt. Voelde alleen niet helemaal als wat ik wilde (maar wat ik dan wel precies wilde is ook niet duidelijk).

Charlotte446 schreef:
Vandaag eens naar de bouwmarkt of ik verf kan vinden voor bij het behang. Het behang wordt waarschijnlijk de bosdieren van Pimpelmees in potloodgrijs of bruin. Mijn vriend van de safari dieren minder leuk en ik vond het ook meer iets voor een meisje.]
Heel mooi behang! Ik ben heel benieuwd welke kleur je daar bij gaat kiezen :)

Ik ben bezig met mijn bevalplan maar ik vind het best wel lastig. Ik weet dat ik klinisch ga bevallen, maar een bevalling is ook zo ongrijpbaar dus weet niet goed waar ik moet beginnen. Gelukkig nu wel het een en ander op papier staan en dan vanavond maar even bespreken met m'n man. Morgen weer controle in het ziekenhuis en dan word dit ook besproken (ook al ga ik waarschijnlijk in een ander ziekenhuis bevallen, maar je wordt er nooit stommer van denk ik dan maar).

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:52

Hoi allemaal, ik lees al even mee maar zou graag soms ook een meeposten als dat mag. Nu bijna 29 weken zwanger alweer. Wij wonen in Denemarken momenteel en ons kindje zal ook hier geboren worden als alles goed is :) We hebben al een dochter van 2.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:17

Vervelend zeg iedereen die wakker lag :( hier laatste paar nachten ook veel wakker. Afgelopen nacht gelukkig goed geslapen en maar 1 x naar de wc van plaats stuk of 8 x {:}
Gister avond wel weer voor t eerst overgegeven :( vlees valt niet altijd goed.

Bedje is klaar :):) maar hij kan nog niet in elkaar. Hoop later vandaag laatste stuk van commode schuren. Maar best veel pijn vandaag. Dus even aankijken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:28

Hier nog 6 weken tot verlof! Gelukkig wel nog leuke dingen tussendoor gepland, maar ik heb letterlijk een afstreeplijstje gemaakt _O-. Elke dag is er weer 1. Wel op mijn eerste verlof dag een verzuimtraining ingepland, onder voorbehoud. Wordt niet vaak georganiseerd en is wel leuk, maar ook intensief. Dus tegen die tijd maar kijken of dat nog lukt.
Hier overdag wisselend qua energie, meestal gaan de ochtenden wel oké en zijn de middagen wat brakker.

Gaaf behang Charlotte! Benieuwd wat voor kleur je erbij gaat kiezen.

En Kiwi, wel herkenbaar dus, dat werk niet zo boeiend meer is _O-. Het is echt aftellen nu, dat heeft veel meer prio dan afspraken maken voor tijdens mijn verlof met de vervanger := Succes met je bevalplan! Je kan het inderdaad niet plannen, maar het is wel goed om wat op papier te zetten. Vooral als je een team krijgt dat niet op je ingespeeld is.

Rustig aan Freekie! Moet je soms echt 8 keer eruit op 1 nacht..? Dan kan ik me voorstellen dat je blij bent met 1x! Wel balen dat je moest overgeven, anders maar Vega tot de bevalling?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:42

Wat ik vooral lastig vind is dat ik eigenlijk niet weet of ze me gaan inleiden of niet (even los van over tijd gaan) en dat ik ook niet goed weet hoe ik daar überhaupt in sta. Maakt verder voor de rest van het plan niet uit hoor maar ik vind het daardoor lastig me ertoe te zetten := Inmiddels het meeste wel op papier staan dus nu weer pauze :P

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:47

Het is echt een aanrader zo'n herinneringsboom :j
Je kan hier lekker wandelen en er zijn eetgelegenheden in de buurt.
Het is een kastanjeboom dus zijn kleinkinderen kunnen kastanjes rapen en prachtige creaties van maken <3

Gaat goed hoor Mriek! Iedereen gaat goed om met het overlijden van opa, dat geeft veel rust.
Haha, ja die deur komt net uit een soort cartoon :+

Ah Kiwi jij ook je vader verloren :knuffel:
Mooi dat je ieder jaar iets doet op zijn sterfdag.

Verstandig om je bevalplan hier ook te bespreken ook al ga je in een ander ziekenhuis bevallen. Wordt je idd nooit dommer van.

Gefeliciteerd Annemijn. Weten jullie het geslacht of blijft dat een verrassing?

Vervelend dat je hebt overgegeven Freekie.
Ben benieuwd naar je geverfde meubels :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:30

Charlotte, weer een dochter :) En gecondoleerd nog met het verlies van je opa!

Sterkte met aftellen naar het verlof voor diegene die nog even moeten! En wat naar dat er zoveel van jullie zo slecht slapen 's nachts :(

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:47

Charlotte446 schreef:
Ik heb het te doen met jullie nachtbrakers :(:)
Voelen jullie je overdag wel een beetje oké?

Linda, mijn kraamzorger heeft een week na mij iemand iemand op haar planning staan die haar 4e kindje krijgt. De kraamzorger gaf aan dat mochten we tegelijkertijd bevallen (keizersnede (hopelijk) in beide gevallen) wil ze aan de ander vragen of zij met iets minder uren per dag af kan of verdeeld over meer dagen. Dat omdat het voor mij de eerste keer is. Dat vond ik ontzettend lief van haar en ik gaf al aan dat ik minder uren geen probleem vind als het niet anders is. Als ik met grote paniek zou mogen bellen, komt het helemaal goed :j

Dat klinkt lekker Gnome, een halve dag wellness :D Wat heb je allemaal gedaan?

Bescheiden buikjes hebben jullie Mriek, Kiwi en Freekie!
Ballard helemaal :D

Gefeliciteerd QueenE, mooi resultaat voor je L2 debuut :D

Ik zit helaas afgekeurd thuis Sting maar ik herken het wel dat mijn prioriteiten anders liggen. Bij mij is het wel met vlagen, maar als ik iets voor de baby in mijn hoofd heb moet ik er gelijk iets mee kunnen doen.

Hier een lekker weekend gehad. Zaterdag bij de herinneringsboom van mijn vader geweest. Ik vind het zo mooi dat we een plek hebben om naar hem toe te gaan. Daarna een klein stukje in het bos gewandeld en met mijn moeder en zus geluncht. Gisteren een nieuwe deur voor de babykamer gehaald, die was zo krom als een hoepel en moest echt keihard dicht getrokken worden. Vaak nog meerdere keren dus dat was geen succes geworden met een slapende baby _O-

Vandaag eens naar de bouwmarkt of ik verf kan vinden voor bij het behang. Het behang wordt waarschijnlijk de bosdieren van Pimpelmees in potloodgrijs of bruin. Mijn vriend van de safari dieren minder leuk en ik vond het ook meer iets voor een meisje.

[ Afbeelding ]

Mooi behang. Er staat mij iets van bij dat H&M ook zo'n boxkleed in hun assortiment hebben zitten. Twijfel nog steeds om hem te bestellen!

Na wat gesprekken in de auto over de namen gaan we toch voor de namen die op het geboortekaartje staan. Het is eigenlijk meer een kwestie van wennen dan dat één van ons er niet mee eens is.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:06

Ohjee, wat een nachtbrakers allemaal weer. Vervelend hoor.

@Ballard, wat fijn dat je nog op je buik kan slapen op deze manier. Hier niks straks aan hoor. Van mezelf al fors :+, maar door ziek zijn en mijn suiker dieet nog niks aangekomen tot zover. Maar een buik kom ik nu echt niet meer onderuit.

Fijn gevoel dat de kamertjes al zover klaar zijn Mriek & Kiwi.

@Gnome, even fijn genoten in de wellness.

@Sting, ik ben ook al heeeel erg aan het afbouwen qua werk hoor. Officieel nog 7 weken tot mijn verlof. Althans bij mijn werkgever. Ik doe hiernaast ook nog iets voor mezelf en vraag daar niks voor aan bij UWV. Haal er toch nog geen inkomen uit dus heb geen verwachting dat ik dan ineens iets krijg :+.
Maar ik merk wel dat ik sommige dingen nog eens overdenk of dat ik de opdracht wel of niet moet aannemen, oplossingen bedenken voor opdrachten die ik al wel aangenomen heb maar eigenlijk niet meer alleen kan :+.

@Mriek, lekker een rustig dagje dus.

@Charlotte, mooi behang hoor.

@Kiwi. Snap dat het lastig is om een geboorteplan te schrijven. Vaak gaat of kan het toch ook niet zoals je in je hoofd hebt en dat moet je wel kunnen loslaten. Maar ook bij een klinische bevalling is er normaal gezien ook een hoop mogelijk.

@MissAnnemijn, welkom! En een dochter las ik, leuk hoor 2 meiden. Hier straks ook :+:.

Vanochtend een goede waarde op mijn suiker *\o/* . Afgelopen 2 dagen was het te hoog en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Schijnbaar reageer ik wel heftig op graan :+. Het is een beetje zoeken naar de juiste verhoudingen. Straks boodschappen doen en dan ook maar wat koolhydraatarm brood enzo meenemen. Kijken hoe dat valt.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:10

Geboorteplan hier ook weer gemaakt, met 32 weken wordt dit besproken. De kans dat het anders loopt is best aanwezig inderdaad. Was bij mij ook zo. Wat voor mij belangrijk is/ was is dat alles uitgelegd wordt en dat niks zonder goed overleg gebeurd. Het geboorteplan wat we schreven focust zich daar ook voornamelijk op. Uiteraard bij hoge spoed is dat anders maar vaak is er best tijd voor een paar min uitleg. Dat maakt dat ik wel goed terugkijk op mijn eerste bevalling.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:28

Sting dat gaat snel genoeg!

Ja haha vaak wel. Ben er nu wel aangewend, maar blijft wel verschrikkelijk.

Veel vlees eet ik al niet, dus dat scheelt.

Marjon, wat fijn dat het vanmorgen goed was!
Zal indd wel zoeken zijn ja. Maar als je het eenmaal weet zal het wel wat makkelijker zijn denk ik zo maar ?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:51

Leuk 2 meiden Annemijn!
Ik hoop stiekem dat wij ook nog een keer een meisje gaan verwachten. Voor mijn gevoel ben ik meer een meisjes moeder dan een jongens moeder. Al is een jongen hier wel heel praktisch met een hoveniersbedrijf en kwekerij aan huis. Hop overall aan en ga maar kliederen in de zand en grondhoop met papa _O-

Mooi dat het plan gemaakt is. Heb je dan eigenlijk ook een soort back up plan als de kleine eerder komt, of er iets (bad bijv.) niet beschikbaar is oid?

Cabelona, Jollein heeft een lijn uitgebracht met Pimpelmees, echt te schattig. Het printje van de bosdieren in het potloodgrijs https://jollein.nl/collections/pimpelmees-collectie

Fijn dat jullie eruit zijn met de namen, dan kan je weer wat van de lijst strepen :D

Wat goed Marjon! Volhouden en inderdaad reageert iedereen anders op bepaald eten.

Ik moet zo weer bloedprikken in het ziekenhuis en iets anders inleveren (darmgerelateerd om het netjes te houden :') ) Ik heb een zwangerschapsshoot van mijn vriend gekregen en net een jurk voor die shoot besteld. Ik ben in een koopbui :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:15

Ik ben nu op zoek naar boxpakjes/pyjamas maar wil perse een rits. Het liefst een 2 weg rits en ik wil ook niet de hoofdprijs betalen omdat je ze maar zo kort gebruikt. Het houd me bezig :+

Ik word regelmatig stikkend wakker overigens, heb enorme reflux als ik boer en soms ook als ik lig te slapen. Dan stik ik dus bijna in mijn maagzuur (wat door de omeprazol gelukkig niet zo zuur is) en vervolgens moet ik bijna over geven omdat er door het hoesten maaginhoud omhoog wil.

Yay zwanger zijn _O-

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:18

Vervelend al die wakkere dames! Balen Freekieee, dat je ook weer hebt moeten overgeven. Hangt wellicht ook samen met vermoeidheid? Dat kan namelijk de misselijkheid ook behoorlijk triggeren.

Mriek, op zich ook wel lekker misschien om een dagje alleen thuis te zijn.

Welkom MissAnnemijn en gefeliciteerd! Leuk dat je straks 2 meiden hebt :) Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe is het in Denemarken geregeld qua bevalling, kraamzorg en zaken als verlof?

Charlotte: ik heb ook altijd gedacht meer een meisjesmoeder te zijn. Toen werd de eerste een jongetje en ik kan me nu echt niet voorstellen hoe het anders zou zijn. Wij hebben ook nog eens een echte rauwdouwer ;) De tweede wordt nu een meisje, dus dat is dan echt weer even schakelen!

Oei Azmay, dat maagzuur klinkt echt niet fijn! Wil je geen boxpakjes met drukkertjes? Die zijn makkelijker te vinden. Een boxpakje/pyjama zonder knoopjes/rits o.i.d. is echt niet aan te raden inderdaad.

Wat het geboorteplan betreft: ik zie wel hoe het loopt en heb niet echt een geboorteplan. Eigenlijk maar 2 wensen: bij voorkeur niet liggend op mijn rug bevallen (maar bij een evt. medische bevalling heb je weinig keuze), en geen Oxytocine voor de placenta als dat niet nodig is. Deze wensen weten mijn verloskundige en man ook, dus dat zou goed moeten komen. Wat je aangeeft MissAnnemijn: alles in goed overleg is het belangrijkst.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:45

Charlotte446 schreef:
Mooi dat het plan gemaakt is. Heb je dan eigenlijk ook een soort back up plan als de kleine eerder komt, of er iets (bad bijv.) niet beschikbaar is oid?
Niet per se. Belangrijkste vind ik om beslissingen / handelingen eerst te bespreken en dat blijft zo als ie eerder komt. Verder ook al aangegeven bijvoorbeeld een uur huid op huid, indien mogelijk. Er kan altijd iets zijn met de kleine dat het niet gaat. Of met mij. Dan gaat ie bij papa. Bad oid ga ik waarschijnlijk niet voor en een bed en kamer zullen ze wel beschikbaar hebben. Ik heb geen plan gemaakt voor een keizersnede omdat ik daar nu niet vanuit ga en als dat tijdens de bevalling toch nodig is dan kunnen we terugvallen op handelingen eerst bespreken. Volgens mij is bij spoed een gentle sectio niet mogelijk in het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Dus niet per se uitgeschreven maar wel over nagedacht.

Edit: ik wil ook niet op m’n rug op bed (tenzij ik dat plots wel wil) en zie niet in waarom dat niet zou kunnen bij een klinische bevalling. Anders horen we dat ongetwijfeld morgen.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 06-03-23 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:46

Charlotte446 schreef:
Leuk 2 meiden Annemijn!
Ik hoop stiekem dat wij ook nog een keer een meisje gaan verwachten. Voor mijn gevoel ben ik meer een meisjes moeder dan een jongens moeder. Al is een jongen hier wel heel praktisch met een hoveniersbedrijf en kwekerij aan huis. Hop overall aan en ga maar kliederen in de zand en grondhoop met papa _O-

Cabelona, Jollein heeft een lijn uitgebracht met Pimpelmees, echt te schattig. Het printje van de bosdieren in het potloodgrijs https://jollein.nl/collections/pimpelmees-collectie

Fijn dat jullie eruit zijn met de namen, dan kan je weer wat van de lijst strepen :D

Wat goed Marjon! Volhouden en inderdaad reageert iedereen anders op bepaald eten.

Ik moet zo weer bloedprikken in het ziekenhuis en iets anders inleveren (darmgerelateerd om het netjes te houden :') ) Ik heb een zwangerschapsshoot van mijn vriend gekregen en net een jurk voor die shoot besteld. Ik ben in een koopbui :=

O dit is echt niet goed. Je begrijpt natuurlijk al dat ik hiervan een setje moet hebben he :o :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:49

Azmay schreef:
Ik ben nu op zoek naar boxpakjes/pyjamas maar wil perse een rits. Het liefst een 2 weg rits en ik wil ook niet de hoofdprijs betalen omdat je ze maar zo kort gebruikt. Het houd me bezig :+

Ik word regelmatig stikkend wakker overigens, heb enorme reflux als ik boer en soms ook als ik lig te slapen. Dan stik ik dus bijna in mijn maagzuur (wat door de omeprazol gelukkig niet zo zuur is) en vervolgens moet ik bijna over geven omdat er door het hoesten maaginhoud omhoog wil.

Yay zwanger zijn _O-

later reageer ik weer even een keer op iedereen, want het is weer zo veel inmiddels hihi
maar voor boxpakjes: https://www.google.com/search?q=Kruippa ... =907&dpr=1

krijg ik best wel wat hits op, misschien zit er iets leuks tussen :)

of zoiets: https://www.dirkje.nl/nl/dirkje-jongens ... uchon.html
of heb je nog wensen betreffende kleur :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:00

Charlotte spannend dan nog even! 2 meiden is echt wel leuk ja :+:

Azmay sterkte met je zoektocht.

Melanie er is wel veel anders geregeld zover ik begrijp. Voor de bevalling, er komt geen verloskundige aan huis maar je moet naar het ziekenhuis voor controle. Bij pech kan je dus ook weer weggestuurd worden. Daar zie ik wel tegenop :Y) Kraamzorg doen ze hier niet aan. Verlof wel goed geregeld, man heeft 3 maanden verlof in principe. Hij gaat waarschijnlijk wel 2-3 dagen werken na de eerste weken thuis. We verhuizen in augustus namelijk terug naar Nederland. Ik werk hier zelf niet (meer) dus geen verlof, maar volgens mij anders ergens tussen de 6-12 maanden.
Verder is de geboortezorg nog best wennen. Ik kom voor controles bij de verloskundige en huisarts afwisselend. En echo's lopen via het ziekenhuis. Niet een aanspreekpunt dus eigenlijk, dat vind ik wel lastig.

Ik wilde ook niet op mijn rug op bed maar uiteindelijk wel zo gegaan, met ruggenprik ook nog :Y) Ben heel benieuwd hoe het een tweede keer zal gaan.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:45

Lijkt me wel gek, Annemarijn, om geen vast aanspreekpunt te hebben. Maar gelukkig wel voldoende plekken om met je vragen/zorgen terecht te kunnen indien nodig, als ik het zo lees. Hopelijk zet je bevalling in één keer door en hoef je niet tussentijds weer naar huis :D

Kiwipitje: ik begreep in het ziekenhuis waar ik heb gekeken dat je bij een medische bevalling plat moet omdat je dan aardig vol hangt met apparatuur en draadjes, waardoor je weinig kanten op kunt. Sommige ziekenhuizen zijn echter overgegaan op meer draadloze apparatuur, wellicht dat dat nog verschil maakt. Verder denken verloskundigen aardig mee (bevallen op een baarkruk is voor de rug van de vk niet erg fijn bijvoorbeeld), maar in het ziekenhuis doen ze natuurlijk meer bevallingen op een dag en is het voor de houding van het personeel dat ze je graag in bed houden ;) Maar dat zal wellicht voor jouw ziekenhuis anders zijn, dat zul je vast allemaal horen als je daar op gesprek gaat.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:15

Freekieee schreef:
Voor degene bij wie het kan. Nemen jullie 8 u kraamzorg per dag? Ik zit daar zelf niet echt op te wachten namelijk :o 16 maart komen ze langs en dan even bespreken. Maar 8 u hoeft voor mij echt niet. Mijn schoonmoeder heeft ook aangeboden om te helpen.
Maar eerst even afwachten hoe het gesprek gaat.

Wij hebben aangegeven drie uur per dag. Dus enkel voor de controles van moeder en kind.

Mijn herder bezorgd het anders een hoop stress, als ik weet dat er een vast iemand komt prima dan gaat dat snel goed maar als er door ziekte of drukte meerdere komen werkt dat niet voor haar.

Buiten dat ben ik erg op mezelf en zit niet te wachten hele dag iemand hier. Dus vind drie uur wel prima.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:20

Ballard_L schreef:
Melanie: ah ik hoop voor je dat het goed uitpakt en dat je niet positief test. Is toch altijd extra spannend dan!

Mriek: bizar hè?! Over een paar weken heb je het kindje in je armen! Geniet nog even van je verlof :)

Hier wil ik graag thuis bevallen als dat lukt. Tot nu toe ziet het er positief uit, maar je weet het nooit. Ik probeer me nergens op vast te pinnen.

Gnome: mijn gezicht begint nu langzaam te verkleuren. Het is voornamelijk heel dik en een stuk is gevoelloos, maar vanaf mijn kaak begint het blauw/geel te worden nu, dus ben benieuwd hoe ik er over een paar dagen uit zie :') het helen van de breuk duurt 6 weken, maar ik hoop dat ik voor die tijd al wel weer normaal op de been ben. En stiekem hoop ik dat ik volgende week een nieuwe bril aan kan laten meten, dat zal ook voor wat rust zorgen voor mijn ogen. Ik wilde dat eigenlijk niet doen, want met je zwangerschap kan de oogmeting anders uitpakken, maar nu kan het niet anders aangezien mijn bril compleet total loss is…

Beterschap.

Qua bril zou ik toch kijken voor je oude sterkte.

Mijn zus had tijdens haar zwangerschap een nieuwe bril uitgezocht en een en al ellende. Kon er niks door zien, mega hoofdpijn etc. En ook na de zwangerschap had ze er niks aan.

Ogen kunnen flink afwijken tijdens zwangerschap.

Bij mn zus was ivm kleine buik de zwangerschap niet zichtbaar dus niemand die er iets over had gezegd maar mooi zonde van het geld.