Hopelijk helpt het Barbara!
plutolover, snap het jaloerse gevoel soms wel hoor. Maar het is niet één knop die om moet gaan, maar heel veel kleine knopjes. Misschien maak je de drempel voor jezelf dan ook te hoog? Eet je binnen de 1500 kcal genoeg eiwitten? En geniet je van de gerechten? Kun je je favoriete gerechten bijvoorbeeld tweaken zodat je minder kcal zijn, meer vullen of meer groenten bevatten? Ik ben bijv. gek op lasagne, maar gebruik nu de helft van de bladen en een dun laagje mozzerella light, daardoor is hij bijna de helft van de kcal van wat ik eerst at

Als ik kijk naar vriendinnen die slank zijn en waarvan (als we samen eten) dat het lijkt alsof ze alles kunnen eten. Weet ik dat ze er echt heel hard voor werken hoor. Dat die middag dat we samen lunchen en zij hele borden frituursnacks, wijn, broodjes kroket etc. eten dat dat een uitzondering is. Dat ze doordeweeks erg mager eten, 10.000 stappen per dag zetten en 4x in de sportschool staan. Ik denk dat er meer achter schuilt dan je vaak op het oog ziet, en dat je bij die mensen waarbij het moeiteloos lijkt te gaan, hun leven hebben aangepast daaraan.

Hier gaat het deze week niet zo lekker, fikse keelpijn en algehele malaise. Maar vandaag weer ietsje beter