Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:08

pien_2010 schreef:
Deze kwam langs en ik dacht echt dat het een grapje was. Het gaat over het knullig vervoer van vaccins waardoor vaccins weggegooid moesten worden.

https://www.ad.nl/binnenland/vervoer-va ... ~acc9e1b9/

Personeelstekort denk? En als alles dan toch meteen en HEEL snel door moet gaan, dan huur je mensen in die daar niet geschikt voor zijn :j

Dat lees je hier toch ook steeds: "mensen omscholen", "andere kansen creeeren", "er zijn zat mensen zonder werk momenteel, dan nemen ze die toch aan! Dan kan het allemaal veel sneller!".. etc.. Dus dan gaan mensen die daar niet voor opgeleid zijn, dingen doen waar ze niet goed in zijn..
Maar het gaat wel sneller dan :j
[/sarcasme off]

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:41

nee, geen personeelstekort, maar het probleem dat we nu alsnog pfizer vaccins naar zorginstellingen aan het transporteren zijn, waar logistiek gewoon weinig voor geregeld is. En tevens de reden dat de strategie volledig omgegooid werd in December en we vertraging hadden en pfizer uiteindelijk bij de GGD terecht kwam (die wel de materialen hiervoor had).

Je zou toch mogen verwachten dat in de tijd die daarmee gewonnen is ze die logistiek op orde hadden kunnen krijgen en gezien de lage verspilling zal 99% het ook op orde hebben, maar dit soort verspilling kan gewoon écht niet...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:48

Maar logistiek bestaat toch ook uit mensen?
Hebben ze genoeg transporteurs dan? Ik kan me voorstellen dat er normaalgesproken niet zoveel extra vervoert wordt?

Ik ben benieuwd waarom die krokettenboer ingezet is en hoe ze eraan gekomen zijn?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:04

Cer schreef:
Maar logistiek bestaat toch ook uit mensen?
Hebben ze genoeg transporteurs dan? Ik kan me voorstellen dat er normaalgesproken niet zoveel extra vervoert wordt?

Ik ben benieuwd waarom die krokettenboer ingezet is en hoe ze eraan gekomen zijn?

zorginstellingen moeten zelf vervoer regelen van hun vaccins tussen de locaties. De regels daarvoor zijn wat versoepelt, je hoeft geen gebruik te maken van de standaard strakke richtlijnen omdat er zoveel vervoer nodig is. Maar de plaatselijke krokettenboer met een vriesvrachtwagentje die nooit meer dan gepaneerd vlees heeft getransporteerd is wel het andere uiterste natuurlijk.
Zag ook dat de richtlijn nu aangepast is en dat je minimaal een vervoerder moet hebben die ervaring heeft met medicatie :+ Lichtelijk DUH gevoel daarbij moet ik zeggen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:54

Even off-topic, maar waarom moet alles met filmpjes, kunnen we niet meer lezen tegenwoordig?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:11

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:16

secricible schreef:
zorginstellingen moeten zelf vervoer regelen van hun vaccins tussen de locaties.....
Zag ook dat de richtlijn nu aangepast is en dat je minimaal een vervoerder moet hebben die ervaring heeft met medicatie :+ Lichtelijk DUH gevoel daarbij moet ik zeggen.

Is dat werkelijk iets wat een zorginstelling zelf moest regelen, en hebben ze zelf voor een krokettenboer gekozen?
Er was zeker geen driedubbele werkinstructie ? En dat ligt denk aan de regering ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:20

klinkt hoopvol. Ik weet wel dat dexamethason echt wel heftige oliebol is. Een aantal weken geleden heb ik mijn zoontje echt heel zwaar benauwd naar het ziekenhuis gebracht omdat het niet meer ging. Daar heeft hij dexamethason gehad en dat was echt een wondermiddel. Schijnt wel flinke bijwerkingen te hebben, een soort zware vorm van prednison, dus het lijkt me ook iets dat niet te licht voorgeschreven moet worden.

Cer schreef:
secricible schreef:
zorginstellingen moeten zelf vervoer regelen van hun vaccins tussen de locaties.....

Is dat werkelijk iets wat een zorginstelling zelf moest regelen, en hebben ze zelf voor een krokettenboer gekozen?
Er was zeker geen driedubbele werkinstructie ? En dat ligt denk aan de regering ?

medicatie wordt naar de instelling gebracht, als een instelling meerdere locaties heeft moet de locatie zelf zorgen dat het medicijn vervoerd wordt tussen de locaties inderdaad. Ze hebben dus inderdaad zelf voor de "krokettenboer" gekozen (zag in het artikel dat het een cateringbedrijf is, dus hoe en wat weet ik niet). Er is een richtlijn vanuit het RIVM wie welke verantwoordelijkheden heeft en waar het vervoer aan moet voldoen:
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
https://lci.rivm.nl/sites/default/files ... beheer.pdf

Wat je met de laatste 2 zinnen bedoeld weet ik niet. De regering heeft iig geen driedubbele werkinstructie opgesteld :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:28

Nou ja dat als er wat mis gaat, doordat bijv een instelling zelf zn eigen vaccins niet goed laat vervoeren, dat het dan altijd aan Rutte / DeJonge ligt want die kunnen niks ... :+
Het was meer sarcastisch bedoelt... :D

Zo stond het ook een beetje in het bericht vond ik... "er wordt met vaccins gerommeld!"... dan weet ik zeker dat mensen daar de regering de schuld van geven... maar bij wie ligt die verantwoordelijkheid eigenlijk?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:55

Oh nu snap ik je. Nee, de regering kan er niks aan doen. Maar het is wel echt schandalig van iig dat zkh.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:08

secricible schreef:
Oh nu snap ik je. Nee, de regering kan er niks aan doen. Maar het is wel echt schandalig van iig dat zkh.

Het is een serieuze en ernstig zaak laat dat duidelijk zijn, maar de hele ochtend schiet ik er van in de lach en dan zie ik pfizer tussen de bevroren kroketten liggen . Ik vind het zo zot en bizar, dat het bij mij enorm op mijn lachspieren werkt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:14

:') nu lach ik ook

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:54

Zeg nu zelf secricible, de hele wereld smacht naar het vaccin en eindelijk de verlossing is nabij. En dan moet het nog weggegooid worden, want vervoer tussen de kroketten gaat hem niet worden, had jij zoiets verzonnen? Ik echt niet. Dat is iets voor Louis de Funes zo slap stick achtig.
Kijk en als dit nu in Frankrijk of in België gebeurt→ daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen (maar ook niet heus, maar is even een plaagstootje richting zuiderburen) → maar dat dit kan gebeuren in Nederland. Ik kan er niets aan doe, maar ik schiet er al de hele dag van in de lach. _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:55

Ik denk dat het in andere landen ook nog wel mogelijk is misschien.. maar dat het daar niet openbaar wordt.. ? :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:57

Cer schreef:
Ik denk dat het in andere landen ook nog wel mogelijk is misschien.. maar dat het daar niet openbaar wordt.. ? :+

Hier in Frankrijk wordt de goverment echt gefileerd hoor door de pers, Ik vind het af en toe echt sneu.

Maar..... en dan hou ik er over op, de pfizer wordt dan door de neus geboord→ maar dan is er wel nog als troost een kroket _O- , heb je tenminste nog iets! _O- (ik lig hier te gieren achter mijn computer van het lachen, zo zot vind ik het).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:02

Nou ja, hier werd het vervoer niet geregeld door het goverment, misschien lag het daaraan..?

Geen idee of in Frankrijk verpleeginstellingen zelf hun vaccins mogen vervoeren..? Of is zorg in Frankrijk sowieso overheid?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:08

Ik weet niet welke taal jullie hier spreken? regering is government in het Engels en gouvernement in het Frans. Goverment lijkt me een tussenvorm. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:10

Je weet dat taalverbeteraars vervelende mensen zijn he mysa }:)

Cer schreef:
Nou ja, hier werd het vervoer niet geregeld door het goverment, misschien lag het daaraan..?

Geen idee of in Frankrijk verpleeginstellingen zelf hun vaccins mogen vervoeren..? Of is zorg in Frankrijk sowieso overheid?

Alleen tussen de instellingen he Cer. Dus als een verpleeghuis meerdere locaties heeft. De verzending van depot naar instelling is wel via het RIVM geregeld gelukkig.

Pien, met die krokettenvaccins is het iig nog goed gekomen :') gelukkig niet per ongeluk de flesjes in de frituur gegooid. Wilt u er mayonaise bij?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:15

Ik zie nu dat ik Pien haar bericht verkeerd las...
Overal wordt van alles en nog wat gefileerd.. dat is het bestaansrecht van de Pers volgens mij.. leuk nieuws brengen zijn ze echt niet goed in. Paniek zaaien des te meer..

Echt, als ik het geweten had, was maar doorgekomen met die kroket.. die prik doe ik zelf dan nog wel :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:17

mysa schreef:
Ik weet niet welke taal jullie hier spreken? regering is government in het Engels en gouvernement in het Frans. Goverment lijkt me een tussenvorm. :D

Mysa, ik spreek 3 talen vloeiend en de hele dag door elkaar heen. Daarbij heb ik dyslexie. Dus tja dat gaat af en toe wel eens verkeerd.
Maar gelukkig heb ik jou nog om me te verbeteren, waarvoor dank !

Heerlijk Cer. Ach ja, laten we er maar om lachen. Dat is ook beter voor de hersenen en ons humeur.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:41

Ha ha, Pien, trek het je niet aan. Ik vind het juist grappig. En ik mag graag iets taligs beweren, dat is eigenlijk mijn vak, maar in de praktijk ben ik momenteel vooral met cijfers bezig en dat is mijn vak, noch mijn talent.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:07

De oplossing om de vaccinatiebereidheid wat te verhogen, kroketje erbij :)). Enne gratis!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:22

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:33

Bovenaan deze pagina :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:39

Oh ja, ik zie het, heb er overheen gelezen met het krokettengedoe :+