Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiren

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:53

Nu ruim 8 maanden later kamp ik nog steeds met rest klachten en terugvallen.

Vorig jaar liep ik marathons, nu vraag ik me af of ik ooit nog weer 10 km kan hardlopen..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:10

Chiren schreef:
Nu ruim 8 maanden later kamp ik nog steeds met rest klachten en terugvallen.

Vorig jaar liep ik marathons, nu vraag ik me af of ik ooit nog weer 10 km kan hardlopen..

Wat zijn jouw klachten? Ik heb wisselende klachten, elke dag wat anders . Branden in mn luchtpijp, druk op de borst, druk op de keel, keelpijn, zweten, hartkloppingen en meer

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:13

Goh, nu dat ik jullie zo hoor over restklachten.. vraag ik me af of mijn hoofdpijn en moeheid en gebrek aan conditie daar misschien ook vandaan komt..
Af en toe lig ik om 8 uur al in bed, of slaap ik tot 9 uur, wat eigenlijk niks voor mij is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:19

Zo herkenbaar Chiren.
Mijn man heeft het ook nog zo enorm zwaar. En 8nnemiek, mijn man gaat ook geregeld om een uur of 18.00 "uit". En dan slaapt hij zomaar tot de volgende morgen.
Terwijl hij gewoonlijk niet voor 23.30 uur naar bed ging.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:03

Volgens mij zijn mijn buren inmiddels ook besmet, ik kreeg net een melding via de corona app dat ik bij iemand in de buurt ben geweest. Nu lig ik al 12 dagen hier in isolatie op deze slaapkamer :')
Mijn vriend heeft zich gister weer laten testen na 10 dagen in quarantaine, hij is gelukkig nog steeds negatief dus mag weer naar buiten.
Ik zit te wachten tot ik symptoom vrij ben. Voel me eigenlijk weer goed, soms nog een kuchje en bij inspanning benauwd. Ook mijn hartslag schiet alle kanten op, vanmiddag was die 170 bij het afwassen van een pan >;) Herkennen jullie dit?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:23

Jup, niet alleen de hartslag maar ook bloeddruk :j

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:40

Bloeddruk heb ik vorige week laten meten. Was heel erg benauwd dus de huisarts moest me even controleren. Gelukkig was alles helemaal in orde, saturatie en bloeddruk waren normaal en mijn hart en longen klonken ook goed :)
Alleen erg snel vermoeid en een hoge hartslag om t geringste.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:55

Mijn hartslag is idd een van de dingen die bij mij zelf behoorlijk lang van slag is geweest en soms nog wel eens gekke dingen doet.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:25

Ja hoor. Herken het. Op een slechte dag makkelijk een hartslag van 110-130. Bloeddruk is dan ook hoog. Vooral erg in de keel

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:35

Ik heb ook nog steeds terugvallen en ben nog steeds niet hersteld. Had vorige week echt enorme hoofdpijn, maar die is sinds dit weekend weg. Ik werk 1 dag per week op kantoor, en toen ik laatst eindelijk weer ging werken kwam ik thuis en heb ik 14 uur geslapen, echt heel eng eigenlijk. Sporten gaat ook nog slecht, m’n spieren zijn heel snel leeg -O- . Ik kan ook heel slecht op specifieke woorden komen, ik zeg nu echt heel vaak ‘die’ etc. Had toch gehoopt dat het sneller zou gaan, toch “fijn” om te lezen dat er hier meer mensen zijn bij wie het zo lang duurt, al hoop ik dat jullie allemaal zo snel mogelijk weer kunen functioneren als voorheen!

Edit: 8nnemiek we hebben nagenoeg dezelfde klachten, ik denk idd dat het erbij hoort

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 01:36

Napie schreef:
Ja hoor. Herken het. Op een slechte dag makkelijk een hartslag van 110-130. Bloeddruk is dan ook hoog. Vooral erg in de keel

Wat erg in de keel?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:31

Die hartslag. Het bonkt dan zo in mijn hals en geeft een vreemd gevoel in de keel alsof ik continu lucht in de keel heb wat ik niet weg kan boeren.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:48

Hier ook terugval na terugval. Wordt er moedeloos van. Vorige week eindelijk meer energie, deze week is het helemaal waardeloos.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:00

Mijn man is door de longarts doorverwezen naar fysio voor zijn ademhaling.
Hij heeft een intake gehad dinsdag en vandaag een serie tests.

Conclusie is dat hij enorm veel spierafbraak heeft en daardoor zo vreselijk snel moe is.
Gaat aan gewerkt worden.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:03

Ik heb net groen licht gekregen van de GGD om uit quarantaine te gaan na 14 dagen *\o/*
Ik ben al 2-3 dagen klachtvrij, maar ik wilde het even heel erg zeker weten dat mn klachten wegbleven. Nu weer alles rustig op gaan bouwen, het rare is dat mijn lichaam blijkbaar niet door heeft dat ik iets simpels of iets zwaars doe. Zowel bij het smeren van een broodje als de hele kamer schoonmaken schiet ik naar een hartslag van 175.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:07

Badeendje schreef:
Ik heb ook nog steeds terugvallen en ben nog steeds niet hersteld. Had vorige week echt enorme hoofdpijn, maar die is sinds dit weekend weg. Ik werk 1 dag per week op kantoor, en toen ik laatst eindelijk weer ging werken kwam ik thuis en heb ik 14 uur geslapen, echt heel eng eigenlijk. Sporten gaat ook nog slecht, m’n spieren zijn heel snel leeg -O- . Ik kan ook heel slecht op specifieke woorden komen, ik zeg nu echt heel vaak ‘die’ etc. Had toch gehoopt dat het sneller zou gaan, toch “fijn” om te lezen dat er hier meer mensen zijn bij wie het zo lang duurt, al hoop ik dat jullie allemaal zo snel mogelijk weer kunen functioneren als voorheen!

Edit: 8nnemiek we hebben nagenoeg dezelfde klachten, ik denk idd dat het erbij hoort

Apart zeg, die woorden vergeten dat klinkt herkenbaar! Ik heb daar ook meer last van. Gewoon heel simpele woorden, ik noem alles 'dinges' de laatste tijd :+

Ik vond het een paar dagen geleden een leuk idee om even met de fiets boodschappen te gaan halen.. :=
3 kilometer..
Op de heenweg, wind mee, had ik al een hartslag van 150. Op de terugweg, met een paar boodschappentassen, en windkracht 5 tegen, ben ik halverwege maar afgestapt. Ik redde het echt niet! Terwijl ik normaal zonder problemen een middag op de fiets zat.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:19

Em_ schreef:
Esther_ schreef:
Ik mag mij ook sinds woensdag hier aansluiten. Het begon met een flinke verkoudheid, nu nog wat verhoging en gisteren ontzettend pijn in mijn knieën en zit ik helemaal onder de huiduitslag incl. jeuk.

Zijn meer mensen die huiduitslag gehad hebben?

Ik heb plotseling enorme huiduitslag op m'n kin maar ben negatief getest.. Toch vertrouw ik het niet want m'n moeder is positief en ik heb haar kort geleden nog gezien. Dus ik blijf een paar dagen voor de zekerheid nog thuis. Verder voel ik me ook niet fit, heb hoofdpijn en had keelpijn maar geen koorts geloof ik. Ik vind 't maar lastig..! GGD denkt niet dat m'n moeder mij besmet kan hebben omdat we elkaar niet hebben aangeraakt, maar mijn moeder heeft ook niemand aangeraakt en heeft 't toch opgelopen! Zo dubbel allemaal. GGD spreekt zichzelf eigenlijk tegen vind ik :(

Even een update, het is zo goed als zeker dat ik negatief ben. Vandaag bij de huisarts geweest en hij gaf aan dat ik gordelroos heb :( ook vervelend maar gelukkig geen corona. Gordelroos is trouwens ook een virus dus het is logisch dat ik me niet lekker voel, zei de huisarts.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:22

Em_ schreef:
Even een update, het is zo goed als zeker dat ik negatief ben. Vandaag bij de huisarts geweest en hij gaf aan dat ik gordelroos heb :( ook vervelend maar gelukkig geen corona. Gordelroos is trouwens ook een virus dus het is logisch dat ik me niet lekker voel, zei de huisarts.

even een waarschuwing van mijn kant voor gordelroos: neem het serieus! Ik heb van de laatste keer gordelroos levenslang zenuwpijn overgehouden! Tip: NIET krabben! De zalfjes tegen waterpokken helpen bij mij prima tegen de jeuk, ik heb een kast vol van die spullen inmiddels ;(

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:28

Morrie schreef:
Em_ schreef:

even een waarschuwing van mijn kant voor gordelroos: neem het serieus! Ik heb van de laatste keer gordelroos levenslang zenuwpijn overgehouden! Tip: NIET krabben! De zalfjes tegen waterpokken helpen bij mij prima tegen de jeuk, ik heb een kast vol van die spullen inmiddels ;(

Dankje! Ik heb helaas wel een beetje gekrabd :x maar inmiddels zitten er al korsten op en krab ik nu echt niet meer! Vaseline helpt bij mij ook goed. De vette laag verzacht niet alleen, het is ook vervelend om met je vingers in te zitten dus dan zit ik er ook minder aan! Het is niet een super grote plek (ongeveer 3 bij 1 cm), maar dus wel in m'n gezicht en daardoor een beetje ongemakkelijk. Mondkapje dragen is opeens minder erg, dan kan niemand 't zien :') de huisarts liet me plaatjes zien van mensen die 't veel erger hadden, dus ik hoop dat 't bij mij dus wel meevalt.
Waren 't bij jou grote plekken?

Edit : de verhalen hierboven over dat mensen nog zo veel last blijven houden na corona vind ik echt heftig. Ik hoop zo dat m'n moeder er goed door heen komt..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:38

Sudocrene helpt ook goed tegen gordelroos.
Tip : gebruik pot waaruit je uit gesneerd hebt voor gordelroos niet meer voor andere dingen gooi het weg als je klachten over zijn

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:47

Nog een tip: schep de sudocreme er bv met een schone lepel uit en pak het daar vanaf dan blijft je creme zo schoon mogelijk. Beterschap!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:43

8nnemiek schreef:
Badeendje schreef:

Apart zeg, die woorden vergeten dat klinkt herkenbaar! Ik heb daar ook meer last van. Gewoon heel simpele woorden, ik noem alles 'dinges' de laatste tijd :+

Ik vond het een paar dagen geleden een leuk idee om even met de fiets boodschappen te gaan halen.. :=
3 kilometer..
Op de heenweg, wind mee, had ik al een hartslag van 150. Op de terugweg, met een paar boodschappentassen, en windkracht 5 tegen, ben ik halverwege maar afgestapt. Ik redde het echt niet! Terwijl ik normaal zonder problemen een middag op de fiets zat.

Ii heb vanwege mijn hartziekte sowieso last van een hoge hartslag, maar wist niet dat dit ook een Coronadingetje kon zijn. Heb wel meer last van ritmestoornissen sinds ik Corona heb gehad. Ook het op namen en woorden komen herken ik. Wist ook niet dat dit Corona gerelateerd kon zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:11

Ik heb sinds 2 weken af en aan een chemische smaak als ik eet en/of drink. Het is zo smerig dat ik eten er voor laat staan, ik heb dit nog nooit gehad. Ik heb me laten testen maar de uitslag was negatief. Ik kon me wel snel laten testen trouwens; 's avonds keek ik, volgende ochtend half 10 plek. En de uitslag was er na 24 uur.
Een familielid van mij heeft corona opgelopen in het ziekenhuis, de pechvogel. Ook al COPD, maar vooralsnog slaat diegene zich er redelijk monter doorheen. Maar als het zo is dat hij naar de IC moet wordt hij waarschijnlijk overgebracht naar Duitsland ivm. geen plek en hebben we ook geen mogelijkheid meer tot bezoeken ivm. de quarantaine plicht.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:39

Die chemische smaak heb ik ook weleens gehad. Dat kan ook komen door pijnboompitten. Die toevallig gegeten?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:43

Sure_lee schreef:
Die chemische smaak heb ik ook weleens gehad. Dat kan ook komen door pijnboompitten. Die toevallig gegeten?

Nee, ik las ook dat het kon komen door ijzer tekort maar ik slik al standaard een ijzersupplement. Maar ik ruik ook ineens vreemde dingen, wierook, verbrand rubber en zoete luchtjes terwijl dat niet kan en mijn man zegt dat hij niks ruikt. Het is echt heel vreemd, het is ook niet de hele dag door maar met vlagen. Maar ik ben echt negatief getest dus daar hou ik me dan maar aan vast.