De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:27

hopelijk houden die 900 zich er ook aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:28

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:28

Het zijn studenten van vindicat, ik vrees het ergste...
Helaas woon ik vlakbij groningen en werken ik en mijn man wel in
Groningen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:29

Probleem is dat die studenten meestal in studentenhuizen wonen met gedeelde faciliteiten en is de hygiëne in die huizen meestal niet zo goed. Wat doe je dan met medebewoners die niet maar Italië zijn geweest?
Hele huizen op slot?
Of de complete groep op een afgehuurd vakantiepark?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:29

safina schreef:
Groningen verloren...toe maar. Tijd voor wat luchtigers: Pieter Derks over de voordelen van corona. https://m.youtube.com/watch?v=LuXPeHvU6sA

Misschien beetje overdreven,
Maar 900 besmette mensen, iedereen besmet gemiddeld 2 mensen, dan gaat het hard in een stad vol met studenten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:31

misschien mogen ze er nog een paar weekjes achteraan plakken daar :D
Mocht er nu 1 van die studenten ziek worden daar, zal er vast iets bedacht worden.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:33

Bo_Y schreef:
safina schreef:
Groningen verloren...toe maar. Tijd voor wat luchtigers: Pieter Derks over de voordelen van corona. https://m.youtube.com/watch?v=LuXPeHvU6sA

Misschien beetje overdreven,
Maar 900 besmette mensen, iedereen besmet gemiddeld 2 mensen, dan gaat het hard in een stad vol met studenten

Niet iedereen die in Italie is geweest is besmet natuurlijk, dus waarschijnlijk zijn niet alle 900 studenten besmet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:34

Bo_Y schreef:
Het zijn studenten van vindicat, ik vrees het ergste...
Helaas woon ik vlakbij groningen en werken ik en mijn man wel in
Groningen

Hoe kan het ook bijna anders dan dat juist Vindicat dit weer moet presteren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:37

Wat een hatelijke opmerkingen over Vindicat zeg... Ik praat het zeker niet goed, maar op het moment dat ze vertrokken was er geen negatief reisadvies voor het gebied waar ze zijn. Ik ken geen reisverzekering die de reissom terugbetaalt op het moment dat er geen negatief reisadvies is. Verder staan ze in constant contact met de GGD over de situatie.

En het artikel gaat misschien wel over Vindicat, maar wat met alle andere toeristen in het gebied?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:38

Sannens schreef:
Italie is geweest is besmet natuurlijk, dus waarschijnlijk zijn niet alle 900 studenten besmet.

nee maar ja, met elkaar in de skilift, met elkaar in vliegtuig (denk ik?).. het zullen er meer dan 2 zijn als er een besmetting is :+
maar goed, is afwachten natuurlijk

ik lees het niet echt hatelijk eerlijk gezged.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:39

Destination schreef:
Wat een hatelijke opmerkingen over Vindicat zeg... Ik praat het zeker niet goed, maar op het moment dat ze vertrokken was er geen negatief reisadvies voor het gebied waar ze zijn. Ik ken geen reisverzekering die de reissom terugbetaalt op het moment dat er geen negatief reisadvies is. Verder staan ze in constant contact met de GGD over de situatie.

En het artikel gaat misschien wel over Vindicat, maar wat met alle andere toeristen in het gebied?

De naam Vindicat was al behoorlijk besmeurd na een hele reeks van incidenten. Dus de haat tegenover Vindicat komt niet uit de lucht vallen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:40

hahaha, ach ja . Hier ook in Groningen gestudeerd, 25 jaar geleden ... En ook ik betrap mezelf op Vindicat vooroordelen... Nog steeds :D :D

Hopelijk valt het mee, en letten ze goed op met z'n allen

Destination

Loretta schreef:
Destination schreef:

De naam Vindicat was al behoorlijk besmeurd na een hele reeks van incidenten. Dus de haat tegenover Vindicat komt niet uit de lucht vallen.

Dat zeg ik toch ook niet? Als student in Groningen ben ik zeker bekend met Vindicat en wat ze hebben gedaan.

IMJ

oh.. het was wel hatelijk.. zo las ik het niet :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:41

Loretta schreef:
Zondag komen er nog eens 900 Vindicat studenten terug uit Noord Italie. Dat is natuurlijk een gigantisch groot risico. Mocht dat fout gaan dan is Groningen verloren.

Verloren?
Hoezo, paniek?

We kennen allemaal de reputatie van vindicat (= zich boven de wet verheven achten) , dus ik mag hopen dat de ggd haar bevoegdheden strikt gebruikt.
Corona staat op de A lijst van besmettelijke ziekten en een aantal zaken zijn verre van vrijblijvend.

Ik heb geen reden om te denken dat de burgemeester (om eens iemand te noemen) van Gruns er met de pet naar zal gooien.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 04-03-20 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:42

safina schreef:

:') Vooral die treinreizigers naar Noord Italië voor Zandvoort :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:43

Ik was wel student, geen lid Vindicat. Ik kom af en toe in de binnenstad. In een skilift valt het wel mee, het is eerder het over elkaar rollebollen dronken in een kroeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:45

Vindicatters hebben daar een heel dorp afgehuurd en dagelijks contact met ggd in Nederland . En wonen? De meeste vindicatters wonen samen in huizen, daar komt geen buitenstaander in en dat moet je ook niet willen. Maar hopen dat ze allemaal gezond terugkomen want weinig slaap, veel alcohol is niet zo best voor je weerstand .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:46

Pieter Derks heeft wel gelijk. Heel Vindicat in quarantaine is een aantrekkelijk idee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 15:46

Groningen verloren :')

Vindicat kon het in deze niet goed doen. Wel gaan is slecht, niet gaan was ook niet goed geweest (want onnodige paniek, onrust stoken, etc). Ze hebben het overlegd met de benodigde instanties, en op moment van vertrek was er ook nog geen code oranje voor Italië. Nu wel, tja. Niet iedereen die Italië bezoekt (of bezocht heeft) is een wandelende infectiehaard. Laten we het ook niet overdrijven.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:47

bigone schreef:
Vindicatters hebben daar een heel dorp afgehuurd en dagelijks contact met ggd in Nederland . En wonen? De meeste vindicatters wonen samen in huizen, daar komt geen buitenstaander in en dat moet je ook niet willen. Maar hopen dat ze allemaal gezond terugkomen want weinig slaap, veel alcohol is niet zo best voor je weerstand .

Precies en zolang die 900 alleen met elkaar om gaan, is de kans op besmetting ook heel klein.

Bo_Y

Loretta schreef:
Destination schreef:

Dit dus...
Dat ze nu italie zijn is wellicht niet handig, maar tot dinsdag geen negatief reisadvies, dus vertrek kun je niet kwalijk nemen.
Maar vindicat is berucht in Groningen, dus vertrouw er niet op dat ze na thuiskomst doen wat geadviseerd wordt. Helaas hebben ze al jaren een eeg slechte naam in de stad

tienus63

Ach de meeste leden van Vindicat wonen bij elkaar in het zelfde studentenhuis.

Zolang iedereen uit dat studentenhuis maar naar Italië is geweest zich dan is de quarantaine voor de studenten wel vol te houden.

Volgens de berichten zitten studenten verder weg van de Corona haard in Italië dan de meeste Nederlanders van Tilburg/Altena etc.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:48

Janneke2 schreef:
Loretta schreef:
Zondag komen er nog eens 900 Vindicat studenten terug uit Noord Italie. Dat is natuurlijk een gigantisch groot risico. Mocht dat fout gaan dan is Groningen verloren.

Verloren?
Hoezo, paniek?

We kennen allemaal de reputatie van vindicat (= zich boven de wet verheven achten) , dus ik mag hopen dat de ggd haar bevoegdheden strikt gebruikt.
Corona staat op de A lijst van besmettelijke ziekten en een aantal zaken zijn verre van vrijblijvend.

Ik heb geen reden om te denken dat de burgemeester (om eens iemand te noemen) van Gruns er met de pet naar zal gooien.

Gaat heel wat mankracht kosten dat de GGD nog weleens hard nodig kan hebben voor iets anders. Houd maar eens 900 losgeslagen Vindicatters in toom.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:50

Bo_Y schreef:
Dit dus...
Dat ze nu italie zijn is wellicht niet handig, maar tot dinsdag geen negatief reisadvies, dus vertrek kun je niet kwalijk nemen.
Maar vindicat is berucht in Groningen, dus vertrouw er niet op dat ze na thuiskomst doen wat geadviseerd wordt. Helaas hebben ze al jaren een eeg slechte naam in de stad

Goh en er is de afgelopen jaren ook wel het een en ander veranderd binnen Vindicat, maar daar hoor je dan weer niemand over. Als Vindicat nu niet op reis was gegaan was het ook niet goed geweest, want dan had het voor massahysterie kunnen zorgen. Ze hebben keurig overlegd met de GGD en staan nog steeds in contact met de GGD. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Vindicat heeft veel eigen huizen voor studenten, dat lijkt me een minder groot risico dan alle 'losse' studenten die op wintersport zijn gegaan en huisgenoten hebben die niet op vakantie zijn geweest.