Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:21

Zo zou ik niet kijken san.. Logisch dat je dat zo doet, maar ieder's lichaam is anders, en keihard afvallen is ook niet goed. Je kunt beter op een wat rustiger tempo afvallen, dan is de kans dat het er vanaf blijft alleen maar groter.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:36

Bij mij staat het nu stil, dus moet ea aanpassen.
Ik zou willen dat het sneller gaat, maar dat is nou eenmaal niet het geval.

Een grafiek van afvallen ziet er vaak ook onwijs grillig uit

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:24

Bedankt. Ik weet het wel. Maar als ik dan die andere aantallen zie.. moet nu gewoon door blijven gaan.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:08

Inderdaad goede tip. Rustig aan afvallen en... leefstijl veranderen.

Ik was benieuwe hoe mijn lijn gaat vanaf dat ik het bijhoud met Samsung health app.

7-2017 - 57 kg
Overstap fysiek werk naar zittend werk

1-2018 - 63 kg
Maart/april gestopt met roken. Fietsen naar paarden zoveel mogelijk,crosstrainer,eten af-wegen.

8-2018 - 55 kg
(er begon een blaasprobleem, niet op kunnen houden)

1-2019 - 57 kg
Februari/maart gestopt met alles afwegen.

8-2019 - 61 kg

1-2020 - 63 kg

2-2020 - 64 kg

Maand 3 - 4 2020 verandering van werk.

Zo juist 30minuten op de hometrainer.
Sinds sinterklaar 2019 echt te vaak te veel gesnoept: koekje,pepernoot,croissant,lekkere broodjes, niet consequent genoeg met gezond avond eten dwz iets te vaak een patatje,pizza,soep met broodje, noodles...veel te makkelijk ongezond eten.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:02

Gisteren niet gesport en dan meteen kilo zwaarder, nu 75 minuten gezwommen en ruim 9 km gewandeld in anderhalf uur, kan goed dat die ene kilo morgen weer eraf is

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:20

Je gewicht schommelt sowieso ontzettend veel. Of je nu wel of niet sport.

Wil je 1 kilo aan vet bijkomen moet je 7.000 kcal extra eten bovenop je benodigde hoeveelheden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:01

Dacht dat je glucosevoorraad in je spieren opbouwde op rustdagen en dat dat zo anderhalve kilo kan schelen met dagen dat je wel sport. Mijn zoon is nu gelukkig beter en weer naar school dus kan er weer tegen aan met sporten.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:17

Sandra, mag ik vragen hoe jouw dagen er verder uit zien?
Hoe plan je 2 uur en 3 kwartier sporten naast je andere dagelijkse dingen? :o

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:53

Sta om zeven uur op, ontbijt, iets over acht breng ik mijn zoon naar school.
Door naar zwembad op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Probeer dan uur te zwemmen.
Dan ga ik mijn paarden voeren, kan momenteel niet rijden wegens te glad en nat, waardoor ik risico op blessures te groot vind.
Dan ga ik of ergens op bezoek of naar huis, eet rond de middag wat. Frot wat heen in huishouden, om twee uur is school uit dus moet ik mijn zoon ophalen, dus of voor twee uur of daarna is ergens wel nog een moment om te wandelen.

Maar heb makkelijk praten want werk enkel op zaterdag omdat ik volledig afgekeurd ben, heb zeven jaar thuis gezeten en sinds september dus gelukkig weer een baantje, maar daardoor heb ik dus tijd genoeg om te bewegen.

Vandaag thuis nog boven gepoetst, schildpadden aquarium schoon gemaakt. Cupcakes gebakken en zo nog mijn zoon inschrijven op nieuwe school. Dus vandaag redelijk drukke dag met alles wat ik gedaan heb.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:04

Wat een goede resultaten zeg in het schema! Jaloers!

Hier wil het niet zo vlotten en vind het lastig gemotiveerd te blijven.
Vandaag weer een goede dag, ook wezen sporten vanmorgen. Nu maar gewoon per dag bekijken!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:38

In het overzicht ziet het er nog wel positief uit, maar sta al weken stil. Vandaag een goede dag qua eten, nu alleen nog sporten.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:21

Lieke schreef:
In het overzicht ziet het er nog wel positief uit, maar sta al weken stil. Vandaag een goede dag qua eten, nu alleen nog sporten.

Ik sta ook al een tijdje stil
Ik weet wel wat ik moet veranderen /aanpassen maar ondertussen vind ik dat in de praktijk erg moeilijk

Hopelijk kan ik het sporten snel weer oppakken (daar veranderd mijn mindset altijd erg positief door)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:29

Jeej sandravdB dat is idd wel makkelijker. Maar ja ook dat heeft voor en nadelen...? Neiging sneller iets te pakken van eten of kan je dt goed inhouden/jezelf bezig houden.

Lukt mij echt niet naast en de paarden verzorgen&trainen extra te sporten. Tenzij ik elke dag 5uur opsta of savonds tot laat wat ga doen.
Dst kan even...maar dan breekt het op dat constante bezig zijn,pushen,stressen...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:39

Ik heb dat een poosje gedaan, mezelf echt tot het uiterste gedwongen maar dat breekt op natuurlijk. Als ik nu een avond even geen puf meer heb om te sporten, dan ga ik gewoon lekker vroeg naar bed. Daarmee voorkom ik vreetbuien en pak dan wat extra rust wat ik blijkbaar nodig had. Win win :))

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:58

Dat is ook een goeie dieuwke. Optijd naar bed hihi.

Wat ik probeer steeds meer te doen als ik zin in lekkers krijg is thee...liters.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:34

Dat verklaart inderdaad wel waarom je er tijd voor hebt. Maar de reden is niks aan natuurlijk.

Ik ben zelf in september begonnen met een premaster. En dat kost me echt veel tijd en energie. Eerst werkt ik er nog naast. In maart hebben ze besloten me gewoon niet in te plannen, dus nu i.p.v. werken aan het solliciteren er bij.
Dat naast huishouden en af en toe m’n paard doen, dan zijn m’n dagen al snel vol. Heb de afgelopen jaren wel geleerd dat ik echt genoeg rust moet nemen.

Thee is lekker hè horsie! Zoveel smaakjes ook. Drink je liters per dag? Of totaal?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 01:36

Hier ook zo’n 3 liter thee per dag! Ben helemaal gek op Earl Grey...

Ik werk van 7 tot 1930 en moet daarnaast de paarden nog doen, dus ik sta idd om 5 uur op om te gaan hardlopen als ik moet werken. Dan kan ik ‘s avonds uitmesten enzo. :)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 07:10

Libera, Jemig dat zijn lange dagen. Elke dag?

San4nie, dan hou je idd niet veel tijd over. En relax tijd is ook belangrijk. Even die serie kijken of Creatief bezig zijn.

Ik draaide voorheen ook lange dagen. Extra bewegen hoefde gelukkig niet haha, liep km op stal.
En ik kan me er echt niet toe zetten.

Thee jaa heerlijk. Ik heb verschillende van zonnatura. Gember, brandnetel,citroengras,goedemorgen,ontsanning etc...
Vooral als ik thuis ben als alles klaar is. Bankhangen met thee. Denk dat ik dan wel aan de anderhalve liter kom met van die grote thee-mokken.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:23

Heb nu wel spierpijn van gisteren, dus vandaag maar iets rustiger aan, was ook verdwaald tijdens lopen dus ruim drie km meer gewandeld dan gepland

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:58

Ik heb geen paard meer, dus voordeel is dat ik wel meer tijd heb. Wel hebben we een jonge dochter, waardoor ik in de avond wel thuis moet zijn. Ik probeer dat op te lossen door thuis te sporten of mijn man thuis blijft.
Gisteravond met veel tegenzin toch gaan boulderen. Ging eigenlijk heel fijn en daardoor ook gefietst. Goed beging van de week.

Libera, dat zijn idd lange dagen, 5x pw?

De balans waar jullie het over hebben, genoeg rust enerzijds en toch jezelf pushen om genoeg te bewegen stoei ik ook een beetje mee. Ik probeer nu dan toch iets kleins te doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:13

Ik was ontstipt! :oo
Sorry dames. ;(

Hier sta ik stil. Gedegradeerd tot volledige rust totdat ik bij de neuroloog ben geweest. Dan maar weer 1500 kcal eten icm IF. Wel eet ik lang durende verzadigde dingen, eiwitten vezels etc. Eten uit verveling dam ik zo wat beter in. :o

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:18

ik had gister mijn eerste dag met voedingsschema. ik heb een eiwitrijk dieet. ik moet er wel aan wennen dat ik de heledag door super veel moet eten. ik ben gister op de weegschaal gaan staan om een goed beginpunt vast te stellen, en dan moet ik vrijdag weer omdat vrijdag ochtend mijn vaste weegmoment gaat zijn de komende weken. ik ben benieuwd of die paar dagen al iets verschil zullen maken.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:00

Ik ben weer even aan het balen over mezelf. Ging vandaag goed totdat iemand mij een hele reep chocolade gaf omdat ik het zo goed deed op het werk... Nu zit ik weer 400kcal boven mijn doel van 1500kcal. -O-

Als ik geen zoete dingen heb dan gaat het prima. Maar zodra ik zie dan heb ik daar ook gewoon echt zin in en kan geen nee zeggen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:11

Lastig he. Ik kan dat ook niet. Als het open is moet het op. -O- Ik heb mezelf wel een enorme schop gegeven zondag en de draad weer opgepakt.

Wat moet je allemaal eten, BBZ? Ik ben benieuwd of je vrijdag verschil zal zien!

Ik drink ook echt liters thee. Soms pakte ik op het werk nog wel een chocolademelk uit de automaat (ong 1x per week), maar eigenlijk is die helemaal niet lekker, dus dook daar ben ik mee gestopt.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:20

Neverland schreef:
Ik ben weer even aan het balen over mezelf. Ging vandaag goed totdat iemand mij een hele reep chocolade gaf omdat ik het zo goed deed op het werk... Nu zit ik weer 400kcal boven mijn doel van 1500kcal. -O-

Als ik geen zoete dingen heb dan gaat het prima. Maar zodra ik zie dan heb ik daar ook gewoon echt zin in en kan geen nee zeggen.

Ik herken je gevoel!
Dan gaat het perfect die dag tot er een calorie rijke snack aangeboden word. Ik probeer dat die dag iets extra te sporten als het mogelijk is.

Vandaag ga ik een nieuwe groeps les uitproberen in de sportschool. Het is een tone and sculpt les, hopelijk bevalt het want ik vind het altijd wel fijn om een paar keer per week een groeps les te volgen :)