2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:57

Lastig is dat, en in dat geval is het denk ik slimmer om helemaal te stoppen. Ik drink amper frisdrank en heb er niet een hele erge drang naar, maar als ik toch zin krijg ga ik inderdaad voor de light of zero optie en merk dan geen verschil.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:05

Ik heb het zitten opzoeken maar cola is daadwerkelijk een verslaving voor sommige mensen zoals drank en drugs dat ook kunnen zijn. Helaas ben ik een van die mensen die daar last van hebben. Heb ook echt veel gedronken ervan dus niet gek.

Tijdens mijn zwangerschap was dat het enige dat ik kon binnenhouden dus om genoeg vocht binnen te krijgen ging er rustig een fles per dag doorheen.. (in overleg met VK gedaan trouwens, water spuugde ik letterlijk uit).

Ik ben eerder gestopt en toen kon ik na een hele tijd zonder een enkel glaasje drinken zonder meteen weer meer meer meer te willen maar zo ver ben ik voorlopig echt niet.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:35

Net als energy drink ...


Ik vind al het drinken uit een pak of uit een fles veel te zoet sinds ik op water ben overgestapt. Kreeg van mam dit weekend een glas dubbelfris (na wat tegen sputteren van mij) , maar bah wat zoet :=

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:50

Ik drink geen sap uit pak of frisdrank.
Eigenlijk alleen koffie overdag en af en toe een glas ranja, of eigenlijk een glas water met een drupje ranja :D
En heel zelden een glaasje wijn.

En mocht ik op een verjaardag een glas dubbelfris oid krijgen dan leng ik het altijd voor de helft aan met water.
Ik hou totaal niet van zoet.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:37

Cristal clear uit pak leng ik ook altijd aan met water haha, vind het veel te zoet :')

Mizora

Berichten: 18151
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:56

Ik drink overdag slappe limonade. Je hebt die ultra geconcentreerde flesjes van +- 50ml en daar hoor je dan 6L van te maken. Ik ben toevallig dit flesje aan het bijhouden hoeveel er bij mij uit gaan, maar ik zit nu op 9L en ik schat het flesje half leeg maximaal. Aangezien er ongeveer 75 kcal per flesje in zitten, reken ik deze kcal niet mee. Ik drink er 1-1.5L per dag van, dus +-5 kcal per dag. Verder begin ik de ochtend met een kop sterkte fruitthee, een kopje milde koffie en een kopje (tuinkruiden)bouillon, bij elkaar ongeveer een halve liter.

De tabel komt trouwens vanavond.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:05

Lieke schreef:
Merk dat het weer wat drukker is in het topic! Ik lees wel altijd bij, maar via de telefoon en dat vind ik toch onhandig om zelf te typen.
Jenanne, wat goed zeg! Wil je nog verder afvallen of is het goed zo?
Horsie, goed zeg dat je gestopt bent, hopelijk valt het mee met de kilo’s.
Amber, goede tips, in ieder geval een stuk beter dan B&J
Darkcrystal, ik vind smoothies altijd zoveel gedoe met de blender. Maar ik heb gemiddeld 1 smoothiefase per jaar, dan maak ik een paar weken heel fanatiek smoothies en daarna stopt het weer (wel heel goed voor m’n huid)
Ingrid, heel goed dat je toch voor de salade kiest! Zijn inderdaad wel de lastige momenten als je vooral zin hebt in een vette hap.
Elise, jammer dat het niet zo lekker ging, maar wel positief dat je niet helemaal los bent gegaan, scheelt toch iets.
Suusjepluus, fijn dat het zo goed gaat!
Kelly, herken goed je gevoel dat je wilt dat het sneller gaat, maar ja, zolang het maar naar beneden blijft gaan (of in ieder geval niet omhoog), gaat het goed!

Hier eindelijk weer beter. Vanavond weer lekker sporten. Vanochtend voor het eerst gewogen sinds 2,5 week met ongesteldheid, etentjes, opgeblazen gevoel en ziek zijn. Ik heb wel 3x op de weegschaal gestaan want ik geloofde niet dat er toch 700gr af is. Dat had ik niet verwacht, want ondanks dat ik redelijk netjes had gegeten, voelde ik me toch dikker. Dus dat is in ieder geval een positieve opsteker om lekker door te blijven gaan.


Sorry, tijdje weg geweest van bokt! Dus vandaar dat ik niet had gereageerd :)

Ideale gewicht voor mijn leeftijd en lengte is 65, dus er mag nog iets af (4 kilootjes). Maar moet zeggen dat ik al echt super blij ben met hoe ik er nu uit zie. Dus er zit geen haast achter :)

Mizora

Berichten: 18151
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:15

Afbeelding

2 nieuwe aanmeldingen, een hoop mensen die het weer oppakken en we zijn eindelijk over de 100kg-grens gegaan! Oftewel: jullie zijn allemaal toppers!

Het is ontzettend leuk om iedere keer weer mensen bezig te zien zijn met hun gewicht, de pieken en de dalen (of juist slow and steady) heel specifiek mee te krijgen. Ik ben dus blij dat ik de tabel "mag" doen.

Het is fijn om het met echte/eerlijke mensen te doen, want dan valt er opeens iets op. De meeste mensen vallen helemaal niet 0.5-1 kg per week af, maar gemiddeld gesproken minder. Van het hele lijstje zijn er maar 6 die minimaal gemiddeld 0.5kg afvallen per week en niet 1 die de 11 kg haalt. Het geeft aan dat het dus helemaal niet zo verkeerd is om slechts 0.2-0.3kg per week af te vallen, of na een hele goede week toch even stil te staan, omdat het vocht bleek te zijn. Dat is heel normaal.

Dat was het weer voor deze ronde. Mocht je toch nog je gewicht ingevoerd willen hebben voor vorige week (of de oneven! weken ervoor), stuur me dan gewoon een berichtje, dan pas ik het aan. Dat is voor mij geen enkel probleem. Hij komt dan de volgende update van het lijstje online. Wil je toegevoegd worden op de lijst? Stuur dan een pb met je startgewicht, streefgewicht, startdatum en huidige gewicht (ook als dit je startgewicht is).

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:13

*\o/*

Suusjepluus

Berichten: 792
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:23

Een applausje voor ons zelf **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:30

*\o/*

Dat moet gevierd worden :))



Ben ik de enigste die momenteel echt moeite heeft met paar eitjes :') , eet veel bij mijn ouders en die hebben paaseitjes in huis en als ik 1 ding lekker vind is dat op een paasei sabbelen tot ie helemaal gesmolten is in je mond <3

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:37

Ik heb ook moeite met het weerstaan van paaseitjes ja. We hebben ze niet in huis maar op werk wel wat gepakt oeps...

Renske_W

Berichten: 13850
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:39

Rebecca schreef:
*\o/*

Dat moet gevierd worden :))



Ben ik de enigste die momenteel echt moeite heeft met paar eitjes :') , eet veel bij mijn ouders en die hebben paaseitjes in huis en als ik 1 ding lekker vind is dat op een paasei sabbelen tot ie helemaal gesmolten is in je mond <3

Nee hoor hier ook...
En het ergste zijn die verschrikkelijk lekkere lepeleieren... ik kan de verleiding niet altijd weerstaan. :=

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:09

Goed bezig allemaal. Leuk om het lijstje te zien!

Hier een wei momentje. Ik zit ondanks een heftig dagje onder mijn calorie doel! Ben hele dag in de weer geweest met dokter bezoek en ziekenhuis dus dat scheelde tijd om te snoepen. Onze zoon van 2 blijkt in de afgelopen 7 maanden maar 3 cm gegroeid te zijn en is van de +2.5 naar de +1 curve terug gevallen. Dat icm klachten die hij had was wel even wat alarmbellen. Vandaag allerlei onderzoeken uit laten voeren die hij als een ware held doorstaan heeft. Woensdag uitslag van bloedonderzoek en waarschijnlijk doorgestuurd worden naar kinderarts.. Tegelijk ook iets dat ik goed aan had kunnen grijpen voor een vreetbui maar in plaats daarvan een stuk badkamer betegeld :)

Overigens drink ik nu vooral water en Lipton caramel vanilla thee. Trek hem vrij slap en tel hem niet mee voor de calorieën, gebruik er geen suiker in ofzo dus moet kunnen

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:22

Ik heb niet ecbt tijd om.boodschappen te doen dus geen eitjes hier xD
Leef nu wat op lliekjes van moeders en verder vaak van 05:00-18:00 aan bet werk elke dag dan snel eten en douchen dan met hond lopen en naar bed xD helpt wel goed tegen snoepen haha.
Alleen niet echt tijd voor mijn vaste eetmomente . Eet nu weer maar 1 echte maaltijd per dag.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:36

Wauw wat goed van ons allemaal! *\o/*

Eitjes heb ik ook moeite mee haha, ik ben nu een paar dagen weg met een vriendin (gaan vandaag naar huis) en normaal vraten we ons echt helemaal vol met ongezonde dingen. Nu hebben we zelf ontbijt gekocht, en lunch, en dat is gewoon normaal brood met simpel beleg. En niet elke ochtend croissantjes, kaiserbroodjes met Nutella enzovoort. En echt veel slechte dingen tussendoor hebben we ook niet gehad :D
Vanaf morgen wil ik het sporten weer gaan oppakken en thuis workouts gaan doen, heb er helemaal zin in!

Mizora

Berichten: 18151
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:56

Wauw, goed zeg Kelly!

Hier geen moeite met chocoladeeitjes, maar dat is alleen maar zo omdat ik ze echt niet koop en ook ze nergens op tafel aantref. Anders ben ik er dramatisch in.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:04

Ik ben 3 kilo aangekomen +:)+ Ik heb het gister eens bijgehouden en ik heb 6000 kcal gegeten. Stress, stress, stress.. (Mooi excuus ja..)
Dus vandaag weer gewoon normaal doen. Dit kan zo toch niet? Achterlijke @&€*%^# GRRRR

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:07

Mizora schreef:
Wauw, goed zeg Kelly!

Hier geen moeite met chocoladeeitjes, maar dat is alleen maar zo omdat ik ze echt niet koop en ook ze nergens op tafel aantref. Anders ben ik er dramatisch in.


idem hier, heb ze ook nog nergens gezien en in de supermarkt loop ik er met een grote boog omheen.
En anders ook geen man overboord, zolang ik ze maar meeneem in mijn calorieën lijstje

Mlies
Berichten: 14160
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:08

Unique6 schreef:
Ik ben 3 kilo aangekomen +:)+ Ik heb het gister eens bijgehouden en ik heb 6000 kcal gegeten. Stress, stress, stress.. (Mooi excuus ja..)
Dus vandaag weer gewoon normaal doen. Dit kan zo toch niet? Achterlijke @&€*%^# GRRRR


Balen Unique! Gewoon weer aan de bak vandaag, dan ben je ze ook zo weer kwijt! :j

Tigress

Berichten: 8951
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:17

Wauw goed bezig met het lijstje! Over de 100 kilo heen met z'n allen, toppers :D

Ik vier het door 700 gram af te vallen :D ik ben ineens 104.0, dit zijn getallen die ik al jaren niet meer heb gezien :')

Hier geen moeite met paaseitjes. Ik heb sowieso alleen voorkeur voor puur, en we halen het niet in huis :)) Wat we niet hebben, kunnen we ook niet snoepen :P

Balen unique :(:) Stress doet veel met het lichaam. Ik herken het wel :j

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:40

Mn vriend was gistermiddag thuis en die heeft de hele dag om onze plantjes bekommert :’).
Elke keer een licht plekje zoeken en zorgen dat de konijnen er niet bij kunnen.

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:00

Wat een mooie lijst! En het is inderdaad wat je zegt, het gaat misschien niet zo snel, maar het gaat mooi wel omlaag. Heb dat voor mezelf ook, dan denk ik dat het niet zo goed gaat, maar als ik jou lijst zie, mag ik best tevreden zijn.
En de 100 doorbroken met z'n allen, mooie mijlpijl, op naar de 200 :)

Hier komen de paaseitjes gewoon niet in huis, anders gaat het ook snel mis.

Unique, balen zeg. Maar je weet in ieder geval waar het vandaan komt, hopelijk kun je daar nog wat aan doen.

Elise, wat goed dat je toch goed hebt kunnen eten, ondanks de zorgen om je zoontje. Hopelijk valt het voor hem mee!

Imre

Berichten: 14225
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:06

Wat goed van iedereen! *\o/*

Balen Unique! :(:) Hopelijk lukt het om weer wat minder te eten! Sterkte met je stress!

Maart is voor ons altijd een maand met veel verjaardagen. Schoonouders, mijn vriend, ikzelf, mijn neefje, mijn stiefvader, allemaal vlak achter elkaar. En nog een weekendje weg er tussen. Dus ja, die kilo die ik er net af had zit er ook net zo hard weer bij. Vriend en ik hadden zondag afgesproken weer gezond te gaan doen, krijg ik van mijn bijrijder een berg chocola als verlaat verjaardagskado :9 en stond mijn schoonfamilie op de stoep met Chinees. := := Dus we zijn gister begonnen ipv zondag. Ook meteen maar weer 40 minuten op de loopband gewandeld. Ik vond het te koud om dat buiten te doen. :o

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:48

ElizeVdS schreef:
Goed bezig allemaal. Leuk om het lijstje te zien!

Hier een wei momentje. Ik zit ondanks een heftig dagje onder mijn calorie doel! Ben hele dag in de weer geweest met dokter bezoek en ziekenhuis dus dat scheelde tijd om te snoepen. Onze zoon van 2 blijkt in de afgelopen 7 maanden maar 3 cm gegroeid te zijn en is van de +2.5 naar de +1 curve terug gevallen. Dat icm klachten die hij had was wel even wat alarmbellen. Vandaag allerlei onderzoeken uit laten voeren die hij als een ware held doorstaan heeft. Woensdag uitslag van bloedonderzoek en waarschijnlijk doorgestuurd worden naar kinderarts.. Tegelijk ook iets dat ik goed aan had kunnen grijpen voor een vreetbui maar in plaats daarvan een stuk badkamer betegeld :)

Overigens drink ik nu vooral water en Lipton caramel vanilla thee. Trek hem vrij slap en tel hem niet mee voor de calorieën, gebruik er geen suiker in ofzo dus moet kunnen


Klinkt als een heftig dagje! Moet ook stress met zich mee brengen! Moeten jullie lang wachten op de uitslagen van de onderzoeken?

@unique wow 6000 dat is wel veel ja! Wat eet je dan wat zo veel calorieën is? Ik ken het hoor, snaaien met stress. Doe het zelf ook helaas.