3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:05

Daar wil ik ook weleens last van hebben :=

_Ilsee_

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:39

Ooh maar echt haha, ik heb echt altijd trek, of nou ja, zin in eten haha.
Ik zit nu met de komkommer in mn hand omdat ik anders weer ga vreten. Ik had een hele toffe broek gekocht online pas ie niet.. zo mn eigen schuld en zo ontzettend jammer want hij was er niet (meer) groter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:41

Ik heb een Fitbit HR alta. Ik slaap slecht en heb veel stress. Kan zo mijn slaap monitoren en er wat mee doen.
Ook gebruik ik de hartslagmeter ter bevestiging van de stress die ik voel. Dan weet ik dat ik bijvoorbeeld even ergens rustig moet zitten. En bewegen is natuurlijk altijd leuker om te doen als je het ziet op je stappenteller. Calorieën let ik ook op, probeer ook ongeveer dat te eten.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:54

Heb t ook nooit eigenlijk hihi maar slik antibiotica waar bijwerken al van waren geen eetslust. Verbaast mij ook maar denk dat f echt daar mee te maken heeft :=

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:35

Ja t was weinig idd. Maar dat krijg je heeel snel als je nogal wat stress hebt... Iets met een nestje pups.

Gelukkig is dat dus bijna nooit zo extreem :)

Plus het was 3 eieeren dik 300 gr gehakt en 400 gr dopewrten. Had er geen hoeveelheden neergezet maar daar word het al meer van hahah.

Verder vanochtend heel blij van de weegschaal gekomen!
Van 88 naar 86!

Voor vandaag word dit mijn eten:
O: Griekse yogurt met ranja (0,2 khd) kip met wat zaanse mayo
T: Blokje pure chocolade
L: Komkommer en wortel
A: Zal iets van groenten en vlees worden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:42

Ik vind je lunch van vandaag ook wel weer erg mager, ik zou zeker iets toevoegen.

Ik heb net gesport, vraagt niet hoe...ik kan echt niet op gang komen. Vanmiddag verjaardag van mn neefje, ga proberen het een beetje netjes te houden.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:46

Nouja ik ben tijdends de lunch op wedstrijd, dus dan eet ik pas als ik thuis ben vanmiddag (rond 3 uur)
Wat zou er nog bij moeten dan? Ik heb moeite met wegkrijgen al omdat ik de hele dag stampvol zit :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:57

Ik vind zelf alleen wat rauwkost geen lunch, hoewel het gezond is levert het nauwelijks energie. Aangezien je koolhydraatarm eet, zou ik dan wat eiwitten en/of vetten toevoegen. Beetje kwark? Nog wat kipfilet? Gekookt eitje?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:02

Oh gekookt eitje kan idd wel, en kan k ook nu ff maken dat ik t direct als ik thuis Ben kan eten. Thanks :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:16

Ik vind t inderdaad ook wel weinig, kwark is misschien wel een goeie :)

Gisteren helaas de borrelnootjes niet kunnen laten staan, dom dom! Vanavond een feestje, hopelijk kan ik me houden aan 2 wijntjes en hebben ze wat komkommer staan :D

O: skyr honing
L: 3 boterhammen met kipfilet
T: belvita
A: tomatensoep met stokbrood (heb hier ruim gerekend 400 ml soep en een half stokbrood, omdat ik het van tevoren niet zo goed kan inschatten, maar zou graag iets voedzamers erbij willen, weet alleen niet zo goed wat...)
T: 2 wijntjes
B: denk dat ik even een stuk wil gaan wandelen

Fijn weekend allemaal!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:42

Gisteren moest ik weer de weegschaal op op de sportschool. Teller staat nu op -9 kg in acht weken.

Vandaag wel een cheatday, gezellige middag met vriendinnen met allerlei lekkers.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:25

kionasuppie schreef:
Oh gekookt eitje kan idd wel, en kan k ook nu ff maken dat ik t direct als ik thuis Ben kan eten. Thanks :D

Bedenk dat weinig eten niet persé betekent dat je afvalt. Ik sprak laatst iemand die aan 900-1000 kcal per dag kwam en geen gram afviel. Op mijn aanraden is ze bijna dubbel zoveel gaan eten en hey presto, daar gingen de kilo's. Het voelt misschien raar, maar zo werkt het wel. Ik zou echt meer gaan eten, puppies of niet. Tel je je kcal inname, met bijvoorbeeld MyFitnessPal? Ik ben wel benieuwd hoeveel je binnen krijgt, ook met 300 gram gehakt en 400 gram doperwten kun je niet hoog zitten als ik de rest van je dag zie.

Mijn dag;

O; chocolade/banaan havermout met kokos
L; wrosti's
T; mandarijnen
A; entrecote, hasselback aardappeltjes en gegratineerde witlof met ham

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:39

Het is ook niet dat ik bewust heel weinig eet. Ik tel geen kcal maar eet alles met minder Dan 5 khd per 100gr/ml
Dus ik Vind dat ik vergeleken met een half jaar geleden al meer eet..
Ik heb ook echt geen trek de hele dag door. Maar neem jullie tips wel mee en zou eens wat extra's eten (misschien ook niet meer zo moeilijk doen om een handje rozijnen etc.)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:41

kionasuppie schreef:
Het is ook niet dat ik bewust heel weinig eet. Ik tel geen kcal maar eet alles met minder Dan 5 khd per 100gr/ml
Dus ik Vind dat ik vergeleken met een half jaar geleden al meer eet..
Ik heb ook echt geen trek de hele dag door. Maar neem jullie tips wel mee en zou eens wat extra's eten (misschien ook niet meer zo moeilijk doen om een handje rozijnen etc.)

Eet je toch kaas etc :))

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:44

Hoe bedoel je dat? Kaas probeer ik Te eten maar lust ik alleen gesmolten. En gezien ik geen brood eet eet ik weinig kaas..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:50

Waarom eet je khd arm eigenlijk? Ik zeg niet dat je het niet moet doen, al ben ik er in de meeste gevallen niet direct een voorstander van.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:53

:wave:

Ik kom me toch maar weer eens melden, lees altijd mee maar ik kan nu wel weer een stok achter de deur gebruiken. Ik probeerde nog 2 kilo kwijt te raken (opnieuw) voor ik aan mijn bulk zou beginnen maar m'n lichaam heeft er geen zin in geloof ik :+ Heb daarom m'n calorieën omhoog gegooid, lijkt nog niet veel uit te halen maar mentaal voel ik me er in elk geval stukken beter bij.

Gek lijstje vandaag, moet de hele dag studeren voor m'n examen donderdag maar vanochtend wel even naar de sportschool geweest en boodschappen gedaan. Hopen dat ik niet ga vreten straks, heb geprobeerd calorieën te bewaren voor snacks :=

O/L: 40 gram havermout met 300ml amandelmelk en 79 gram banaan, 23 gram whey, kaneel en stevia
T: paar stukjes kipfilet en wat cherrytomaatjes, 6 Galaxy miniatures (zijn in Nederland Dove geloof ik) :+
A: couscous met barbecue kip (van die kant en klare, geen zin om veel te koken als ik moet studeren), paprika, cherrytomaatjes en rode pesto
T: bakje Skyr perzik & framboos, nog 3 Galaxy miniatures

B: halfuurtje fietsen (van en naar de stad), uur krachttraining (glutes & hams), halfuur spinnen

Zit met deze planning op 1700 calorieën dus heb er nog 300 over. Heb selderij met humus of maiswafels met pure chocola, weet nog niet waar ik meer zin in heb vanavond. Ik probeer mezelf niks te ontzeggen zolang het in m'n macro's past (chocola etc, Galaxy vooral :+ ) want juist dan ga ik bingen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:58

Eulogy schreef:
:wave:

Ik kom me toch maar weer eens melden, lees altijd mee maar ik kan nu wel weer een stok achter de deur gebruiken. Ik probeerde nog 2 kilo kwijt te raken (opnieuw) voor ik aan mijn bulk zou beginnen maar m'n lichaam heeft er geen zin in geloof ik :+ Heb daarom m'n calorieën omhoog gegooid, lijkt nog niet veel uit te halen maar mentaal voel ik me er in elk geval stukken beter bij.

Gek lijstje vandaag, moet de hele dag studeren voor m'n examen donderdag maar vanochtend wel even naar de sportschool geweest en boodschappen gedaan. Hopen dat ik niet ga vreten straks, heb geprobeerd calorieën te bewaren voor snacks :=

O/L: 40 gram havermout met 300ml amandelmelk en 79 gram banaan, 23 gram whey, kaneel en stevia
T: paar stukjes kipfilet en wat cherrytomaatjes, 6 Galaxy miniatures (zijn in Nederland Dove geloof ik) :+
A: couscous met barbecue kip (van die kant en klare, geen zin om veel te koken als ik moet studeren), paprika, cherrytomaatjes en rode pesto
T: bakje Skyr perzik & framboos, nog 3 Galaxy miniatures

B: halfuurtje fietsen (van en naar de stad), uur krachttraining (glutes & hams), halfuur spinnen

Zit met deze planning op 1700 calorieën dus heb er nog 300 over. Heb selderij met humus of maiswafels met pure chocola, weet nog niet waar ik meer zin in heb vanavond. Ik probeer mezelf niks te ontzeggen zolang het in m'n macro's past (chocola etc, Galaxy vooral :+ ) want juist dan ga ik bingen.

hooooooi *\o/*

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:59

kionasuppie schreef:
Hoe bedoel je dat? Kaas probeer ik Te eten maar lust ik alleen gesmolten. En gezien ik geen brood eet eet ik weinig kaas..

Ja dan houd dat ook op, uh worst? Plakjes gewoon... vaak weinig kh

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:11

Daarom zou ik dus nooit khd arm kunnen eten, al dat soort dingen zijn lekker maar dan wel op een cracker of brood oid :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:11

Khd arm lijkt mij ook niks :=

De weegschaal vanochtend was weer lief, in totaal nu -12,9 *\o/*

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:18

Omdat dit voor mij vol Te houden is. Al veel Anders geprobeerd maar dat houd ik gek genoeg niet vol. Nu is gewoon duidelijk wat wel en niet mag.
Vanavond eten we een tortilia erbij, om zo toch ietsjes meer binnen Te krijgen!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:32

kionasuppie schreef:
Omdat dit voor mij vol Te houden is. Al veel Anders geprobeerd maar dat houd ik gek genoeg niet vol.

Heb ik ook.

Maar ik eet wel meer dan jouw lunch. Idd ei, al genoemd, maar er zijn ook wraps die ‘wij mogen’ zoals bietenwraps en als je die vult met goede dingen heb je alweer meer dan alleen dat.
Ik eet veel (gevulde) salades en ik heb voor op werk of voor de snelle hap speltbrood of koolhydraatarm brood.

Ik voel me trouwens ook beter als ik op mn khd let. Mijn lijf reageert er echt op.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:38

Heeeee Yanou, long time no speak :')

Lijkt mij inderdaad ook erg lastig zo khd arm, ik ben ook veel te gek op brood en pasta enzo :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:44

Haha hoi Sharon :D

Is ook persoonlijk. Afgezien van het feit dat ik veel sport en koolhydraten dus sowieso nodig heb, zie ik er zelf ook gewoon veel beter uit als ik wel relatief veel koolhydraten eet. M'n spieren zijn echt "plat" anders, met vrij veel koolhydraten ben ik veel droger en strakker :+ Ik zit nu rond de 200 gram per dag. Toen ik een PT had, gooide hij m'n koolhydraten al heel snel echt behoorlijk omlaag en daar deed ik het dus voor geen meter op.

Maar goed, je hoort dus ook vaak genoeg dat mensen het beter doen op khd arm :j