Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:37

Leuk eekhoorns! Ik zie die bijna nooit. Het is echt heerlijk buiten om te lopen.
Dit wordt tattoo nr 5. Zit nu in de shop, mijn zusje is eerst.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:09

Mooi idee Supervixen! Veel succes!

Oh man ik ben happy, ik heb eindelijk viavia de locatie van een trimbaan mét monkeybars gekregen! Het is zelfs in de buurt.. Had ik eigenlijk niet meer verwacht :P .

Vanavond ga ik er direct uit mijn werk heen, in nieuwe broek ofc. (Heb ik er ook eens lol van dat ik tegenwoordig standaard een hardloopbroek, hardloopschoenen, skates + bescherming, complete tack voor het verzorgpaard, cap en 2 paar rijschoeisel in de auto heb liggen.. :Y) ).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:46

Nou gisteren ben ik 4x de trimbaan over geweest na een half uur fietsen. Tussen elk rondje heb ik ongeveer 500 meter hardgelopen. En nu? Ik heb wel een beetje blaren op mijn handen staan. De monkeybars waren een eitje, kon zelfs elke zwaai een sport overslaan. Daarna kwamen we nog wat mannen tegen die stoer deden aan de ringen. Dus ik ook stoer doen- schouder uit het gewricht gedraaid en weer terug... Oeps. Maar ik heb alleen dáár spierpijn dus dat valt mee ^^
Het viel me wel veel zwaarder dan alleen hardlopen moet ik zeggen!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:07

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig! Het is nu ook wel weer veel leuker weer om te lopen zeg.

Ik heb gisteren een rondje van ruim 6km gedaan. Kort maar ik vind dat wel even prima op het moment :) Maandagavond was ik gaan aquajoggen en daarna nog een half uur aquafit gedaan. Wel echt een leuke en goede afwisseling op het lopen. Morgen ga ik denk (eindelijk) maar weer eens een interval training doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:34

Ik heb net zo lekker gelopen! Het weer was perfect en er was geen mens in het bos. Heerlijk.
20km hardgelopen in 2.06. Wilde eigenlijk nog verder, maar kreeg wat lichte buikkramp dus uit voorzorg gestopt. Gelukkig is het nu weggetrokken.

Mijn tattoo had ik mooi bedekt met een compressiemouw en dat ging prima. Hij mag nog even niet in de zon.

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:34

Je hebt de smaak goed te pakken! :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:39

Phoe ik heb echt respect voor die afstanden en wat een mooie plaatje zeg!!

Hier al bijna een week niet gelopen.... ontzettend last van mijn rug weer -O- Baal zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:42

Dat is balen zeg.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:50

Ik zei ook tegen mijn moeder iets over dat er zoveel eekhoorns zijn steeds en die zei: 'je bent volgens mij de enige die eekhoorns ziet'. Vanmiddag ga ik weer een klein stukje lopen (fiets moet naar het station en daarna moet ik terug naar huis), maar heb een gigantisch drukke dag dus maak er een tempoloop van, dan ben ik snel weer thuis en komt precies uit qua training :)

Leuk Sintara! Bij mij zit letterlijk om de hoek zo'n calisthenics veldje maar ik weet nooit zo goed wat ik daar moet, vind het lopen 10x leuker :j

Hoe is je tattoo geworden Supervixen? Ben wel benieuwd :D Klinkt als een lekker rondje wat je gister hebt gelopen :)

Balen Yonker! Bij mij helpt hardlopen juist om last van mijn rug te voorkomen, daar heb ik wel geluk mee :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:07

Ik zie wel veel reeën als ik op t paard zit, telt dat ook :P Verder alleen 1 eekhoorn, maar dat is volgens mij altijd dezelfde.
Het leuke aan die oefeningen is dat ik weer wat meer vertrouwen krijg in mijn lichaam. 2,5 jaar terug ben ik geopereerd aan mijn arm, en toen was het bewust spreiden van mijn vingers mijn krachtoefening (serieus). Voor de operatie had ik ook vaak uitval, dat opeens alle kracht uit mijn arm was.

Nu ben ik er afentoe dus ook van overtuigd dat ik iets helemaal niet kan, en dan probeer ik het eerst voorzichtig.. En als ik het dan na flink oefenen wel kan ben ik helemaal blij :P .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:15

Hij zit om mijn linkeronderarm dus lastig op de foto zetten. Ben er heel blij mee!
Vanmorgen krachttraining gedaan en een oudere man sprak me aan over mijn tattoos. Hij zei: 'ik vind dat je zulke mooie tattoos hebt. Mag ik hem eens van dichtbij zien? Ik ben niet zo van de tattoos maar deze zijn wel heel fijn gezet. Heel elegant,'
Leuk was dat :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ik morgen tijd heb voor een klein rondje op hoger tempo en dan wil ik zondagochtend eigenlijk weer het bos in voor het te warm is.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:35

Meelezer meld zich. Ik heb me al eens eerder gemeld maar doordat ik nog bezig ben met mijn C25K schema eigenlijk alleen maar meegelezen. :j Nu heb ik gisteren een persoonlijke mijlpaal bereikt (3,3 km in 20:13 minuten *\o/*) dus het begint echt ergens op te lijken... :)) Hopelijk blijft het zo lekker gaan en kan ik hier wat actiever meepraten. :)

Nu rond ik over 2,5 a 3 weken mijn schema af en zou ik 30 min/5 km moeten kunnen rennen. Nu heb ik me in mijn hoofd gehaald om vanaf 1 juli (na mijn vakantie) de afstand te gaan opbouwen naar 10km en zou dan het liefste 13 oktober in Eindhoven mee doen met de 10K. Is dat haalbaar in die tijd? :=

Oh die bultrug hier boven... <3 Héél mooi en net wat die man zei; heel verfijnd!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:51

Dat is over ruim 5 maanden, ik denk dat dat zeker haalbaar is :j.

Supervixen ik vind je tattoo prachtig!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:30

Noeps schreef:
Dat is over ruim 5 maanden, ik denk dat dat zeker haalbaar is :j.

Supervixen ik vind je tattoo prachtig!

Ik heb me ingeschreven. :j Kan ik eindelijk, na al die jaren roepen dat ik het zo graag wil, in mijn geboortestad mee doen. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:17

Dank voor de complimenten!

Boemklatsch dat gaat je zeker lukken, lekker langzaamaan je afstand vergroten.

Vandaag lopen wordt niks, heb me net de ochtend en middag volgevreten op een verjaardag.. vanavond wandelen in het bos en dan morgen maar vroeg uit bed om hard te lopen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:25

Leuke tat supervixen :)!
En iedereen is goed bezig! Hier komt er even helemaal niks van terecht..
Familie trubbels

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:11

Niet zo leuk Sinatra, alhoewel een half uurtje hardlopen wel erg fijn kan zijn. Even gedachten verzetten.
Sterkte!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:15

Ik heb 8 km gelopen, ging best lekker. Ik dacht eerst om 5km te doen, maar t ging lekker. Ik vind het fijn weer wat conditie te hebben, dat merk ik in alles. Hemelvaartsdag weer lopen dan wil ik 11 of 12 lopen. 12 zou echt een record zijn qua afstand.

Edit: ik heb afgelopen zondag 10 gelopen, als een trein mag ik wel zeggen in 58:36.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:50

Netjes Morris! Die 12 haal je dan wel hoor. Misschien de eerste keer het tempo wat verlagen?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:17

Supervixen schreef:
Leuk eekhoorns! Ik zie die bijna nooit. Het is echt heerlijk buiten om te lopen.
Dit wordt tattoo nr 5. Zit nu in de shop, mijn zusje is eerst.

Ik zag er vanochtend in het bos puur toevallig een. Het blijven mooie beesten!

Ik moet in juni een onderdeel van een kwart triatlon doen met mijn werk: Ik moet 10 km lopen. Tot nu toe liep ik steeds 4 à 5. Dat wordt trainen...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:24

Calisthenics, trimbaan met monkeybars, gn idee wat dit betekent, ben ik nu n domme Belg? :(

Donderdag lactaattest afgelegd, en ondanks n weerspannige hartslagmeter (gelukkig kon de coach me helpen met zijn sportuurwerk) aangenaam verrast. Mijn omslagpunt ligt nog steeds op hartslag 171, maar nu op een snelheid van meer dan 13 km/u (13,3 dacht ik). Terwijl mijn wedstrijdtempo op de 5 km op 13,2 km/u ligt, dus eigenlijk kan ik nog harder, maar durf ik niet goed, en ik train teveel op te lage hartslag, dus er is nog ruimte om grenzen te verleggen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:12

Supervixen schreef:
Netjes Morris! Die 12 haal je dan wel hoor. Misschien de eerste keer het tempo wat verlagen?

Dank voor de tip, ga ik doen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:05

Vroeg uit bed en hup het bos in. 11km hardgelopen. Was al flink warm!

Afbeelding

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:07

Supervixen schreef:
Vroeg uit bed en hup het bos in. 11km hardgelopen. Was al flink warm!

[ [url=m/GRmv3s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Poe nou! Wilde eigenlijk vanavond gaan maar denk dat ik het opschuif naar morgenvroeg. :=

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:53

HWN dan ben ik 'n domme Nederlander want ik heb ook geen idee waar 't over gaat :+ Ik gok wat meer gym/kracht-achtige dingen.

SV wat een super mooie tattoo!

Sinds gister is hier in de stad Parkrun begonnen, wat een wereldwijd 'evenement' is waar je elke week gratis een 5k kunt rennen. Ondanks dat ik totaal niet gericht getrained had oid en de laatste tijd vooral lekker relaxed loop heb ik wel mooi een PB neergezet van 25:20, was er nog verbaasd over zeg! Ondanks dat de route een beetje saai is en 5k niet echt mijn afstand is, wil ik 'm wel vaker meelopen om te kijken hoe ik verbeter :)