Ik vind het altijd merkwaardig dat de meest preutse vrouw van te voren daarna gewoon alles bloot gooit. Want discreet is tegenwoordig niet meer van deze tijd geloof ik.
Palmera
Geplaatst: 28-05-17 23:49
Qimm schreef:
En je kunt ook rustig de andere kant op kijken natuurlijk
Tuurlijk! Maar als ik met mijn lief in een restaurant zit kijk ik graag naar mijn lief terwijl we eten en praten. Als er aan de tafel achter hem een witte tiet, bijbehorende melkstraal langs kinnetje en tot slot een natte boer voorbij komt ben ik he-le-maal klaar met eten én mijn gezellige bui, want: mijn eten lust ik niet meer. Ja, daar mogen de borstvoedenden onder ons best rekening mee houden.
Edit: als ik, als volwassen vrouw zijnde, in een restaurant ga zitten smakjen, kwijlen en boeren (voor mijn part met uitstoot), haal ik mij gegarandeerd de ergernis van mede-gasten op de hals. En dan heb ik nog niet eens een witte tiet tevoorschijn getoverd! Snap je hem?
Urbanus
Geplaatst: 28-05-17 23:53
Die tiet snap ik, maar dat melkstraaltje en dat boertje is een beetje overmacht. Overigens zijn mijn tieten gewoon hartstikke bruin.
Het is geen overmacht, in ieder geval niet in geval van het na iedere maaltijd boertje. Die schijnt erbij te horen, dus mag meegenomen worden in de planning in openbare gelegenheden. Blij te lezen dat jouw tieten bruin zijn. Bij nader inzien zit ik me nu serieus af te vragen of dat inderdaad een verschil zou zijn in mijn ergernis. Ik ben er nog niet uit, goed vraagstuk, blijkbaar
Nah ik hoef niemands tiet te zien tijdens het eten of ze nu wit groen of paars zijn Maar goed ik vind nu eenmaal bijna alles aan baby's en wat erbij hoort nogal onsmakelijk
Urbanus
Geplaatst: 29-05-17 00:02
Ik ga je geen foto's sturen om te overtuigen, ik moet om mijn reputatie denken. Overigens doe ik straks in het openbaar gewoon lekker een doek over het hele gebeuren heen, ik vind naakt op een strandje liggen toch anders dan op een terras zitten.
En ik heb nog wel eens last van melkstraaltjes, ik ben 30. Ik ga er niet vanuit dat het iets is waar mijn vrucht overheen groeit.
Ik wil ook geen foto! Het is even puur mijn eigen vraagstuk: wat is erger in het genoemde restaurantvoorbeeld: witte tiet, bruine tiet, beide tieten of geen tiet.
Maar, een doek vind ik inderdaad wel zo netjes. En ik kan me nog voorstellen dat dat voor de moeder zelf ook wat discreter aanvoelt. Daarom snap ik dus ook niet waarom altijd die hele tiet open en bloot tevoorachijn getoverd moet worden.
Poepen is ook heel normaal en ik mag graag naar een stel mooie billen kijken, dat wil niet zeggen dat ik graag open en bloot naar iemand die zit te poepen wil kijken......
Van mij hoeft t ook niet, maar zulke vrouwen vinden het " allemaal zo natuurlijk en lekker vrouwelijk". Van mij mag je overal borstvoeding geven, hoeft echt niet weggestopt in een hoekje of op de wc of wat ook... maar probeer t dan toch enigszins af te schermen..
Ik zit er ook niet perse op te wachten om dat te zien. Maar als het toevallig eens in mijn blikveld voorkomt dan raak ik niet van slag of zo
Bloodymary
Geplaatst: 29-05-17 08:51
Sanet schreef:
Poepen is ook heel normaal en ik mag graag naar een stel mooie billen kijken, dat wil niet zeggen dat ik graag open en bloot naar iemand die zit te poepen wil kijken......
Mwah, ik vind poepen toch een stuk onsmakelijker hoor
Wij hadden tijdens onze reis in Marokko van een week geleden iemand in het reisgezelschap die echt bij elke maaltijd, elke hap SMAKTE. En smekte. En slobberde. En andere vreemde geluiden maakte. Die had ik maar wat graag ingeruild voor een vrouw die borstvoeding geeft Echt, níet te doen.
petraaken
Als het discreet gebeurd met een doek dus heb ik er geen bezwaar tegen maar sommigen vergeten wel eens dat er zoiets als discretie bestaat. Al lijkt het erop dat ik op plaatsen kom waar het niet voorvalt dat er iemand en plein public en niet discreet borstvoeding zit te geven.
Aria_zz
Geplaatst: 29-05-17 09:57
Ik vind zeker dat vrouwen zich niet moeten verstoppen als borstvoeding geven. Het is inderdaad de natuur. Maar discretie is wel een must en alleen maar normaal om ook met anderen rekening te houden.
Ik ga bijna over mijn nek als ik het zie, en sorry, daar kan ik echt niets aan doen, want ik weet dat het de natuur is, maar mijn natuur kan er niet zo mee om Dus is wel zo fijn als je met elkaar rekening houdt. Ik loop bijvoorbeeld netjes naar de toiletten als ik moet overgeven dan
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 29-05-17 11:00
Mijn schoonzus is alle preutsheid verloren, wat op zich natuurlijk prima is maar mijn man heeft daar soms wel moeite mee en de vrienden van haar vriend ook. Want ze laat de fopspenen ook rustig zien als mijn man er staat. En mijn man zei gisteren heel beteuterd (toen ze weer heel charmant iets liet zien waarbij de hele tiet bloot ging.) dat hij wel snapte dat zijn broertje momenteel niet zoveel zin had in seks. "we" weten inmiddels allemaal hoe het er van onder uit ziet (sinds de bevalling) en ook hoe het er vanboven uit ziet zeg maar.
en ik kan dan echt enkel denken; too much information En mijn man helemaal.
Urbanus
Geplaatst: 29-05-17 11:08
Bloodymary schreef:
Sanet schreef:
Dat is eigenlijk nog de beste vergelijking ja!
Moet ik een lesje bio gaan geven?
Sonja_vR
Geplaatst: 29-05-17 11:09
Borstvoeding heb ik geen enkel probleem mee Weet je wat het is Als mensen langs dieren met babydieren lopen. En die zijn aan het lunchen dan is het oeh oh Ah En zodra een mensenbaby Moet eten op de door de natuur aangeleverde manier word er opeens moeilijk gedaan I don't get it (Edit: i do get it ... het zoogdier mens staat nogal ver van de natuur af en de maatschappij word nogal verseksualiseert sinds tientallen jaren )
En borstvoeding kan prima zeer discreet in het openbaar , de omgeving hoeft daar geen tiet van mee te krijgen
Tis echt niet dat je daar met ontbloot bovenlichaam voor hoeft te gaan zitten Dus zolang je je melkbar niet pontificaal op tafel plempt , lekker doen
Ik zou ook serieus in de bres springen voor een voedende moeder in het openbaar als daar stennis over geschopt zou worden (en nee , ik hoef ze zelf nog steeds echt niet)
Waar ik wel een issue mee heb is ouders die het heel normaal vinden om in het openbaar op een tafel een poepluier te gaan staan verschonen Het is poep, dat hoort niet op een tafel Voel even aan je hoofd
(poepluier en voeden op 1 lijn trekken dat snap ik persoonlijk ook niet ... twee zijden van het spectrum... Eten doe je aan tafel en poepen op de wc dus waarom zou een baby op de wc moeten gaan eten?
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 29-05-17 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ben echt een professional terrasser maar misschien gewoon of blind, of Alkmaarders doen het niet. Zowel voeding als verschonen. Wel een schoonzus die hem er hup uithaalt, zelfde verhaal als bij Ayasha en daar heb ik echt geen nood aan.
Aria_zz
Geplaatst: 29-05-17 11:18
Sonja, ook met dierenmelkbars heb ik het moeilijk, dus ik doe gewoon lekker moeilijk over al die zaken Maar als het discreet kan, geen enkel probleem. Want het moet inderdaad kunnen, mar wil niet zeggen dat je er mee moet gaan showen. Ik weet dat je borsten en een kind hebt, je hoeft het niet in mijn gezicht te duwen (sorry voor de beeldspraak ). Dat is het een beetje. Geven en nemen zou ik zeggen.
Ayasha, dat klinkt toch behoorlijk extreem
en echt, zijn er moeders die dat doen
tylando
Geplaatst: 29-05-17 11:19
Ik kwam x op stal en liep de kantine binnen en stalgenootje zat net bij haar baby de luier te verschonen. Gewoon midden in kantine. Kwam door de deur en keek recht in een poepkont. Echt precies in de deuropening was ze bezig. Daar heb ik toch wel wat van gezegd hoor! ( is kleinschalig bij ons en staat biljart en dat werd als babytafel gebruikt) .we hebben overigens gewoon een wc.