paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:51

Zo vanochtend heerlijk hardgelopen voor het eerst sinds denk een jaar. Lekker rustig aan begonnen met intervaltraining 15x 1 minuutje hardlopen en 1 minuutje lopen. Nu dit lekker doorzetten tot dat ik hopelijk weer een half uur kan lopen *\o/*

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:40

Gefeliciteerd Susan met je dochtertje ! En ach af en toe moet je kunnen zondigen.

Lekker melanietje! Zeker met dit weer.
Kan echt niet wachten tot ik weer mag.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:18

Vanmorgen was weer mijn wekelijkse weegmoment en man wat zag ik ertegen op. Ik ben deze week echt uit de bocht gevlogen: Chips, koekjes en veel wit brood. Ik was dus voorbereid op een kilootje bij. Bleek ik toch 300 gram te zijn afgevallen :') . Ik snap er echt niets van.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:11

Hier ook voor het eerst in een paar weken een waardeloze dieetdag :') ik moet geen krentenbollen meer kopen, vreet de hele zak leeg :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 06:24

Hier een waardeloos weekend. 2 dagen op 1400kcl. 1kg erbij. We zitten weer op 100. Nogwat. Hopelijk is het vocht.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:58

Net terug van een week wintersport, was echt heerlijk! Eten is alleen altijd zo lastig op de berg, ik eet geen vlees wat de keuze al ernstig beperkt en wat er dan nog over blijft is meestal niet gezond te noemen. Daarnaast wisselen we 's avonds tussen uit eten gaan en zelf koken, maar moeten we natuurlijk eerst langs de après-ski... Ach, gelukkig zijn we op de piste ook redelijk fanatiek.
Was vanochtend een beetje bang voor de weegschaal, maar wonderbaarlijk genoeg is de schade voor de hele week +0,5kg. Komende week weer lekker gezond zelf koken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:06

Idd zondigen moet kunnen. Ik heb laat ontbeten, gok dat ik de lunch kan skippen. Dan kan ik vanmiddag een stukje taart en wat toastjes nemen.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:28

Hoe k*t het ook is, schommelen in gewicht is menselijk. Dit betekend niet meteen dat je hebt gefaald of niet goed genoeg bent! Volhouden en je ziet vanzelf weer resultaat!

Ik heb gisteren wedstrijd gehad. Ondanks dat bontje heel erg gespannen was toch een 1e plaats met 203,5 punten en 4e plaats met 189,5 punten. En nu zie ik toch wel duidelijk dat ik ben afgevallen ;)

Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:52

Kun je idd goed zien. Fijn he!
Hier plus een kg ongeveer. Toch veeeeel te veel khd gegeten gister. Vandaag proberen kalm aan te doen. Dan is het morgen zo weer weg hopelijk

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:12

Hier qua gewicht een slecht weekend gehad.. Durf niet eens op de weegschaal. Maar wel erg goed nieuws, mijn trainer en ik zijn sinds gisteren avond een officieel setje <3 <3

Nu zorgen dat ik al die positieve energie in het trainen en afvallen kan steken :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:05

Gefeliciteerd dan Monster_tos :D

Ik ga pas halverwege de week wegen. Eerst de taart er af :P al valt het mee. Heb bewust geen alcohol genomen. De "schade" is beperkt tot 1 stuk taart, toastjes en ongebrande noten. In plaats daarvan geen lunch genomen, en een lichte avondmaaltijd.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:22

Hier ook weer van 69.5 naar 69.9. Niet echt een heel groot verschil.
Afgelopen weekend weinig gegeten want was erg druk. Zaterdag avond patatjes en gister bami. Dat helpt ook niet echt.

Toch een erge terugslag gehad met mijn rug. Had weer 1 dag iets gedaan en meteen volgende dag weer rugpijn.
Nu ligt dat dus helemaal niet aab het sporten maar mijn matras is helemaal naar de knoppen en daar komt de rug pijn weg.
Ben nu opzoek naar een nieuwe matras :P
Dus ga sporten vandaag weer oppakken

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:52

@roulette als je maar een leuke week hebt gehad :)

Ik ben 2 weken geleden op wintersport geweest en was gewoon even 3 kilo aangekomen he!!
Nu weet ik in iedergeval dat mijn lichaam heel erg op drank reageerd en dat dus eigenlijk echt moet laten voor een goed resultaat..
Voor de rest heb ik de week redelijk goed gegeten en ik ben ook vegatarier, maar op de bergen bij ons hadden ze altijd een salade buffet :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:18

Ik heb besloten thuis niet meer te wegen, mijn weegschaal zit er vaak 3 kilo boven de analoge van de dietiste. dus ik ga er maar van uit dat die analoge van haar accurater is en ga daar maar van uit.

Eten gaat hier heel erg op en neer, afgelopen week mijn opa opgenomen in het ziekenhuis en toen was het drama ik at bijna niets. en ik moet echt mn vitamine d laten prikken want ik kan wel slapen tot half 3 in de middag en dan moet ik om 4 uur weg voor werk en is vaak mn eerste eten om 9 uur in de avond. niet echt gezond.

Gaat nu wel weer wat beter

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:57

Monster_tos schreef:
Hier qua gewicht een slecht weekend gehad.. Durf niet eens op de weegschaal. Maar wel erg goed nieuws, mijn trainer en ik zijn sinds gisteren avond een officieel setje <3 <3

Nu zorgen dat ik al die positieve energie in het trainen en afvallen kan steken :')

Gefeliciteeeeerd!! *\o/*

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:44

Butterfly schreef:
Monster_tos schreef:

Gefeliciteeeeerd!! *\o/*

Dankje :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:49

Gefeliciteerd!

Hier plus 0.9 dit weekend na bami etc.
Maar vandaag 100.2 en alsnog 200 gram afgevallen in 1 week.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:06

Ik sta alweer een hele poos stil blergh :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 06:57

*\o/* weer 99.8. Dat was ik 6 dagen geleden ook.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:35

Netjes TT!

Hier sta ik ook stil. Denk ook dat het komt doordat ik nu al 3 maanden "ongesteld" ben terwijl dat ik gewoon de pil slik. Daar word je echt niet goed van. De HA zei dat ik deze strip nog moest afmaken en daarna stoppen. 3 maanden bloeden is echt niet tof, en dan na te gaan dat ik rond mijn stopweek altijd wat zwaarder ben en opgeblazen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:45

bontejames schreef:
Netjes TT!

Hier sta ik ook stil. Denk ook dat het komt doordat ik nu al 3 maanden "ongesteld" ben terwijl dat ik gewoon de pil slik. Daar word je echt niet goed van. De HA zei dat ik deze strip nog moest afmaken en daarna stoppen. 3 maanden bloeden is echt niet tof, en dan na te gaan dat ik rond mijn stopweek altijd wat zwaarder ben en opgeblazen.

Waarom mocht je niet meteen stoppen?
Ik heb dit jaren geleden ook gehad, nu weet ik niet meer of ik toen ook de strip heb afgemaakt of niet haha. Ik kreeg toen wel een andere pil omdat hij te licht was en ik dus ook weken ongesteld was.

Ik ben dit weekend spontaan weggeweest naar centerparcs met vriendlief. Niet zo heel gezond dus, maar onwijs genoten <3 ik had ook echt last van het "andere" eten. Vandaag weer lekker normaal doen :D

Bovendien merk ik ook heel erg dat ik afkick van suikers en ook van zout. Veel dingen die ik anders niet zoet vond, vind ik nu mierzoet. En ook met zout heb ik dat. Gisteren tijdens het avond eten werd er geklaagd dat er minder zout in zat als normaal, en werd er nog wat extra overheen gestrooid, terwijl ik het echt zout vond :') ik ben blij dat mijn lichaam veranderd, meer mensen die dit merken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:54

Zonder suiker at ik al jaren, dus dat merk ik niet zo. Maar dingen als chips, alcohol en dergelijke heb ik echt geen zin in. Dit weekend op de verjaardag ook geen moeite mee om dat te laten staan. En toen mijn man gisteren vond dat die zak chips echt op moest ook niks genomen. Dat heeft echt wel een periode afkicken gekost, want voor december vorig jaar MOEST ik iedere avond chips hebben. En een wijntje. Of 2. Of 3. Voel me wel veel fitter daardoor, nu ik dat niet meer gebruik. Denk dat nu ook wel mee begint te spelen dat ik wat kilo's kwijt ben. Wel grappig, mensen zien wel dat er iets anders is aan me. Maar gaan dan vragen of ik bijv nieuwe schoenen heb, of een nieuw vest. Niemand die vraagt of ik wat ben afgevallen.

TT het gaat er vanzelf verder af, stug vol blijven houden!

He bontejames dat is niet fijn. Maar waarom mocht je idd niet gelijk stoppen?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:01

Vervelend BonteJames! Lijkt me een naar gevoel.

Ik sta al heel lang stil en ik doe zo mijn best. . :( nu ben ik even een beetje ziek maar ik sport gewoon en ik eet gezond. Ik vind het heel vervelend dat het niet zo goed lukt en ik weet niet wat ik moet aanpassen. Ik voel me wel gezond maar er gaat bijna niets af.

Ik twijfel of ik misschien iets met mijn schildklier heb dat die te langzaam werkt, dit komt wel meer in de familie voor. Misschien ga ik binnenkort eens naar de dokter want dit werkt gewoon niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:19

Even een bloedtest laten doen idd.

Hier weer 99.8. Net als vorige week woensdag. Super fijn!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:20

blijf hier ook hangen in gewicht, dus vandaag maar besloten weer op de fiets naar het werk te gaan. Misschien helpt 25 km fietsen dan wel.