Tot 3k ging t niet zo. Mijn benen liepen compleet vol. Tot 7k had ik nodig om dat weer kwijt te raken en toen ging ik pas lekker lopen. Het was druk maar ik had geen last van de mensen
het weer viel in nijmegen gelukkig mee. Het was iig droog en de wind was aanwezig met soms een flinke stoot. Maar het was goed te doen hoor! Nieuwe run wordt idd de 20 van Alphen. Altijd al een keer willen lopen als geboren en getogen Alphense! Heb tussendoor nog wel wat kortere loopjes staan hoor, maar voorlopig even de druk af van afstand.
gisteren wel op mijn laatste eindje gelopen. al de hele week niet fit en toch doorgegaan want ik moest en ik zou die afstand gaan lopen vannacht koorts gekregen en nu met een onwijze snotkop en zonder stem op het werk.
Fabienne1
Geplaatst: 21-11-16 16:02
@benangelique: Beterschap! Snap helemaal dat je bent door gegaan om te kunnen lopen. Vaak moet je het dan daarna bekopen.. Hopelijk voel je jezelf snel weer fit.
@Daan: Echt uit waaien he! Hier regent het nu heel erg hard.
Ik wil de komende tijd wat meer richting de 10 gaan trainen (* blessures afkloppen*). Misschien in de winter nog een keer een soort van cross mee doen.
Ik was heel tevreden met mijn tijd, zie ik ineens een collega op de lijst staan. Gewoon het snelste van de vrouwen van rond de 45, 32:06 uur. Jeeee wat snel
Haha inderdaad even door de zure appel heen bijten. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel lekker maar heb ook moeite om mezelf van de bank te trekken Maar gisteravond een fijne 10km gelopen.
patatkraam
Geplaatst: 23-11-16 10:37
benangelique schreef:
tegen het donker heb je lampjes en als je gaat rennen krijg je het vanzelf warm. kortom; geen smoesjes!
Haha ik blijf wel trouw gaan hoor. Alleen met heel veel tegenzin.. Heb 1 keer over geslagen in totaal.
Loop nu steeds een rondje van 4-5 kilometer. Ga in maart pas weer een ''wedstijd'' lopen van 5 kilometer dus vooral onderhouden.
Mooie afstand weer Daan! Ik vind de 10 zoveel prettiger lopen dan een snelle 5. haha. Toch vanavond of morgen nog even een rondje 5 doen. Zondag laatste wedstrijdje van dit jaar
ik loop ook makkelijker een lange duurloop dan een snelle 5 hoor. Ik kan mezelf gewoon niet goed dwingen tot het gaatje te gaan. Ik denk als snel 'wat is het nog ver, dit gaat te hard, dit hou ik nooit vol' en dat dan de hele 5k lang
Voor mij is het juist andersom, ik loop liever kort en snel dan lang en rustiger. Gisteren kwam ik er ook pas na een km of 6 lekker in, omdat ik daarvoor er steeds aan denk dat ik nog zo ver moet. Daardoor loop ik volgens mij altijd de laatste km's sneller, wat op zich natuurlijk wel goed is alleen is het niet fijn in het begin mezelf mentaal in de weg te zitten.
hardlopen is ook echt wel een mentale sport. fysiek kan je heel veel aan, maar je kop moet daarin veel meer meegroeien (is mijn ervaring dan).
met de 7hvln ging ik steeds iets sneller lopen. iets maar hoor, er ging steeds 5 seconden van mijn kilometertijd af na de 5k. Geheel ongemerkt, was heel fijn om terug te zien.
Ja inderdaad. Natuurlijk moet je fysiek goed getraind zijn om goed te kunnen lopen. Maar het mentale aspect moet je ook niet onderschatten. Daar waar je lichaam denkt dat je niet sneller of verder kunt begint het eigenlijk pas. Maar ook het mentale aspect is deels train baar. En als lange afstandsloopster probeer ik nooit verder te denken dan het blok waar ik mij dan in bevind. Op het moment dat je gaat denken aan wat je nog moet dan is het gedoemd te gaan mislukken. Maar zo ook bij korte afstanden. Op een 5 km bij het passeren van het 2km punt niet bedenken dat je nog 3km dat tempo vast moet houden. Probeer gewoon de derde km het tempo vast te houden, dan blijft he te overzien.
Pfff heb last van ontzettende benauwdheid en druk op mijn longen. Zelfs slokken gaat moeizaam bij t drinken. Kan vrijdag pas naar huisarts. Twijfel of ik morgen met de groep mee kan lopen. Wil wel nl.
Ik ben nu wel blij dat ik mijn rondjes ken en de afstanden weet. Dan weet ik bij een tempoblok nog tot waar ik ongeveer moet en kan ik voor mijn gevoel een beter tempo aanhouden, den dat dat ook voornamelijk het mentale aspect is. Ik heb vorige week helemaal niet gelopen. Beetje ziek geweest dus maar even weer pas op de plaats. Gister 10k gelopen en heb me toch een spierpijn Vandaag maar even relax een uurtje baantjes gezwommen.