Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:30

Ik vond het bij mijn oude sportschool wel heel vervelend dat er vaak oude gluurders (ja, echt, zo heel sneaky gluren als ik bezig was) waren op de tijden dat ik kwam sporten. Op mijn huidige sportschool zijn erg veel jongeren die ik ken en druk met zichzelf zijn en vooral hun kaakspieren trainen, dus ik sport daar een stuk relaxter :P

Coconut

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:31

In mijn sportschool zijn af en toe van die jonge meiden met alleen een sportbh aan en een lage joggingsbroek. Het enige wat ze doen in de sportschool is selfies maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:33

Oooh wat vreselijk, Coconut, hahahaha :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:35

Ja dat vind ik ook vreselijk. Mij niet gezien.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:36

Kayleigh_ schreef:
Oooh wat vreselijk, Coconut, hahahaha :')

Eigenlijk moest ik er wel héél hard om lachen :') :D

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:38

Coconut schreef:
In mijn sportschool zijn af en toe van die jonge meiden met alleen een sportbh aan en een lage joggingsbroek. Het enige wat ze doen in de sportschool is selfies maken :')

Of dames die zodra de instructeur er aankomt, snel t niveau van de cardioapparaten omhoog drukken.... Zodra de instructeur weer weg is snel weer 3 levels naar beneden :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:43

:') Geniaal haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:57

linoleum schreef:
Het maakt vooral verschil of iets je energie geeft of energie kost. Sporten en hobby's geven mij juist energie, en daar doe ik dan graag mijn best voor om te doen. Ook als ik weinig tijd heb. Merk dat het juist helpt om me goed te voelen en ik er vrolijk van word.

Heb ook tijdje werk gedaan wat me zo ontzettend veel energie kostte, daar ben ik ook mee gestopt. Werkte toen 60+ uur per week en ook nog heel geestelijk intensief werk. Was letterlijk kapot en het hele weekend lag ik moe en chagrijnig in bed . Daar ben ik dan ook (gelukkig) mee gestopt.

Ik denk dat je hiermee een enorm goed punt hebt!

Moet het ook maar gewoon bekijken tzt, de paarden gaan simpelweg voor. Daar kan ik wat mee bereiken. Met de sportschool niet :') Althans, niet iets waar ik meer voldoening uit zal kunnen halen dan uit de paarden. En dat is eigenlijk weer precies wat jij hierboven zeg, linoleum...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:58

denbine schreef:
Coconut schreef:

Of dames die zodra de instructeur er aankomt, snel t niveau van de cardioapparaten omhoog drukken.... Zodra de instructeur weer weg is snel weer 3 levels naar beneden :+

Oooh jeetje, dat die mensen echt bestaan... :')
Uit allebei jullie berichtjes... :+

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:08

Op deze sportschool werken we met hartslagmeters, dus cheaten gaat m niet worden.
En op de tijden waarop ik ga (8-9u) is het bejaardenuurtje. Die kunnen trouwens beter kwebbelen dan sporten, heel grappig om te horen.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:21

Nou,

Mn tasty recept is gelukt hoor :)
Vond het er maar gek uitzien maar was best lekker eigenlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:23

De trainer zei vandaag: 'bij de krachtapparatuur sta je vaak een minuut of 10, al staan sommige meiden met hun telefoon er 20 minuten' :')

Ik zag vandaag vooral 'oudere' dames. Niet echt oud zegmaar, maar toch al rond de 50 denk ik. En mannen van dezelfde leeftijd. Paar mensen die wat jonger waren.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:31

Lekker _Caitlinnn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:03

Ik heb bijgelezen maar ga niet overal op reageren :))

Zelf ga ik nu even niet naar de sportschool. Ik vind het niet leuk, hoe lang ik het ook probeer, ik vind het duur en daar komt nog eens bij dat ik het moeilijk vind om er tijd voor vrij te maken, omdat ik het dus echt niet leuk vind. Ik wil eerst even wat aan de weg sleutelen in de keuken, daar kan ik later eventueel sporten bijvoegen om wat strakker te worden.

Sharon als je echt zo'n schema wilt moet je dat met een dietist of PT gaan regelen. Mijn huisgenoot heeft het gedaan, een super strak eetschema.. Maar die is er na een paar maanden weer keihard mee gekapt omdat het best wel zwaar was. Hij kon nooit een keertje impulsief een biertje drinken, dan was alles weer overhoop...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:37

Klein dilemma. Ik heb de basic fit app waar je ook voeding in kunt vullen.
Nou heb ik zowel daar als in mfp mijn voeding ingevuld. Alleen geeft basic fit zo'n 300 calorieën meer aan dan mfp. Welke is nou betrouwbaarder?

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:14

Dilan93 schreef:
Klein dilemma. Ik heb de basic fit app waar je ook voeding in kunt vullen.
Nou heb ik zowel daar als in mfp mijn voeding ingevuld. Alleen geeft basic fit zo'n 300 calorieën meer aan dan mfp. Welke is nou betrouwbaarder?

Als je de producten inscant op mfp lijkt mij mfp betrouwbaarder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:44

Imker schreef:
Op deze sportschool werken we met hartslagmeters, dus cheaten gaat m niet worden.
En op de tijden waarop ik ga (8-9u) is het bejaardenuurtje. Die kunnen trouwens beter kwebbelen dan sporten, heel grappig om te horen.

Sowieso is er toch niets handigs aan om het zwaarder te maken dan nodig, voor vetverbranding moet je op een bepaalde constante hartslag hebben. Of zoiets legde mijn instructeur uit.

Hier zijn 's ochtends ook inderdaad heel wat 60+-ers... Het lijkt net alsof ze overal 1 setje van 10 op doen. Moest erg lachen toen ik na zo'n vrouwtje op het leg press apparaat kwam, stond op 60 kilo ofzo :=

Maar goed, mensen lachen vast om mijn kilo's voor het rugspierapparaat waar ik de naam niet van weet, want die heb ik maar op 15 kilo staan :')

Caitlinn, het ziet er heeeerlijk uit!! Echt heel erg goed gelukt met het linkje van vanochtend!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:53

Ehm ik had vandaag alles tussen de 10 en 25 kilo staan :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:56

Dilan93 schreef:

De leg press hier begint volgens mij pas bij 30 of hoger... Dus dat apparaat heb je vast niet gehad ;)

Ik heb ook heel veel heel laag hoor... Chest press, vreeeeeeeeeeeeeselijk... 20... En dan moet ik het wel uit m'n tenen halen!

Bedoel meer de combinatie van heel kort een apparaat gebruiken en dan ook nog heel laag in de kilo's.
Is overigens wel een heel vitaal vrouwtje hoor, ik weet van haar dat ze lichamelijk geen problemen heeft.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:57

Lijstje:

Gefeliciteerd dames die hun doel bereikt hebben... *\o/* voor diegene die vroeg wat bbh is: bruine boterham
Ik ga morgen op de weegschaal, vond t te koud vanmorgen...
O paar wortels, 2 bbh leverworst extra pure hagelslag
L 3 el Griekse joghurt 0% bramen en bosbessen met havermout
T banaan, eat naturel reep
A kom tomatensoep stokbroodje ham/kaas
T 2 wentelteefjes
Volgens mfp kom ik rond de 2000 kcal uit en dat is m'n onderhoud, geen heel slanke lijst dus
B 40 min fietsen, half uur paardrijden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:00

Pallatin schreef:
Lijstje:

Gefeliciteerd dames die hun doel bereikt hebben... *\o/* voor diegene die vroeg wat bbh is: bruine boterham
Ik ga morgen op de weegschaal, vond t te koud vanmorgen...
O paar wortels, 2 bbh leverworst extra pure hagelslag
L 3 el Griekse joghurt 0% bramen en bosbessen met havermout
T banaan, eat naturel reep
A kom tomatensoep stokbroodje ham/kaas
T 2 wentelteefjes
Volgens mfp kom ik rond de 2000 kcal uit en dat is m'n onderhoud, geen heel slanke lijst dus
B 40 min fietsen, half uur paardrijden...

Ben nu natuurlijk wel benieuwd wat jouw lengte en doel is!

Je lijstje ziet er heerlijk uit!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:10

Het aantal herhalingen beinvloedt het gewicht :) Ik wissel mijn herhalingen per sessie af zodat mijn lichaam niet gewend wordt. Ik heb geen ervaring met de leg press maar ik lees vaak dat de gewichten daar vrijwel hoger liggen dan de gemiddelde beenoefening :)
Sorry dat ik kom binnenvallen, ik lees al een tijdje mee :)

Ik heb een vraagje voor de mensen die vaak kip eten. Hoe wegen jullie dit (om macro's te berekenen), gebakken/ongebakken? Blijkbaar worden filets vaak opgespoten :n .. Ik eet regelmatig filets van 230gr, als ik Voedingscentrum mag geloven, wordt per dag maar 125gr vlees aangeraden.. Oeps :D kan iemand duidelijkheid geven? Alvast bedankt!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:16

Janine1990 schreef:
Dilan93 schreef:

De leg press hier begint volgens mij pas bij 30 of hoger... Dus dat apparaat heb je vast niet gehad ;)

Ik heb ook heel veel heel laag hoor... Chest press, vreeeeeeeeeeeeeselijk... 20... En dan moet ik het wel uit m'n tenen halen!

Bedoel meer de combinatie van heel kort een apparaat gebruiken en dan ook nog heel laag in de kilo's.
Is overigens wel een heel vitaal vrouwtje hoor, ik weet van haar dat ze lichamelijk geen problemen heeft.

Heb wel 2 apparaten voor benen gehad. Eentje moest je omhoog duwen en eentje moest je omlaag duwen. Leg raise en leg curl heette het geloof ik :')

Ben de helft van alle benamingen alweer kwijt :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:19

125 gram vlees maar ja? Hoe kom je dan aan je eiwitten ? Ik red mijn eiwitdoel al amper met extra vlees.

Ik weeg de kip overigens gebakken. Schep mijn bord op in de keuken en die staat dan op de weegschaal.
Vandaag 127 gram gebakken kipfilet gehad. Foei mij :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:21

Via eieren, zuivel en peulvruchten kan je ook een hoop eiwitten binnen krijgen.