Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:49

De diagnose is gesteld d.m.v. vragenlijsten die ik thuis moest invullen, vragenlijst bij het eerste gesprek en op basis van het gesprek zelf. Vervolgens is dit nog besproken met collega's en deze diagnose is er toen uit gekomen. Ondertussen is dit mijn 3e gesprek geweest.

De psycholoog reageerde niet op een hele bijzondere manier, ze vond het gewoon fijn voor me dat alles op zijn plek viel.

Bij het 2e gesprek begonnen we te bekijken hoe ik in elkaar steek, mijn omstandigheden en mijn klachten en daar zijn we dit gesprek ook mee bezig geweest.
Ze heeft eigenlijk ook wel duidelijk gemaakt dat ze niet per se wil dat ik ergens mee stop.

Momenteel heb ik dus totaal geen energie of tijd voor de dingen die dus eigenlijk gezond voor je zijn. Alles draait om mijn studie, werk en de paarden waar ik ook in werk. Het begint mij nu dus ook op te breken.

Independence

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:56

Het onderzoeken hoe je in elkaar is heel essentieel bij de behandeling. Waarschijnlijk ga je dan ontdekken wat je patronen zijn waardoor je burn out bent geraakt. Dat is belangrijk voor herstel en om te voorkomen dat het je nog eens overkomt.

Verder: het klinkt inderdaad super druk, een studie en 2 banen. Ik denk dat het heel belangrijk is om prioriteiten te stellen en óf je studie te pauzeren, óf je ziek te melden bij je werk. Op deze manier doorploeteren zorgt er enkel voor dat je over een tijdje niks meer kan. En daar word je ook niet blij van

Sterkte :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:07

Nottinghill schreef:
De diagnose is gesteld d.m.v. vragenlijsten die ik thuis moest invullen, vragenlijst bij het eerste gesprek en op basis van het gesprek zelf. Vervolgens is dit nog besproken met collega's en deze diagnose is er toen uit gekomen. Ondertussen is dit mijn 3e gesprek geweest.

De psycholoog reageerde niet op een hele bijzondere manier, ze vond het gewoon fijn voor me dat alles op zijn plek viel.

Bij het 2e gesprek begonnen we te bekijken hoe ik in elkaar steek, mijn omstandigheden en mijn klachten en daar zijn we dit gesprek ook mee bezig geweest.
Ze heeft eigenlijk ook wel duidelijk gemaakt dat ze niet per se wil dat ik ergens mee stop.

Momenteel heb ik dus totaal geen energie of tijd voor de dingen die dus eigenlijk gezond voor je zijn. Alles draait om mijn studie, werk en de paarden waar ik ook in werk. Het begint mij nu dus ook op te breken.

Okee, dit is idd een redelijk normale manier van doen.
Dat ze niet per se wil dat jij ergens mee stopt - tja...
Uiteindelijk is dat jouw verantwoordelijkheid, en er zitten haken en ogen aan ivm geld en inkomen en wat al niet.

Qua arbeidsrecht geldt dat er maar 1 persoon is die kan bepalen of jij wel of niet kan werken: dat ben jijzelf.
(Al heeft het zin om een diagnose 'achter de hand te hebben' als er gedoe komt met je werkgever/ uitkering etc.)

En OF je als mens burnt out raakt "omdat" jij 'verkeerde patronen hebt', dat is een open vraag.
(Angst kan een mens voorbij de grens opjutten; niet goed weten wat je wil kan idd maken dat je te veel ballen tegelijkertijd omhoog wil houden - maar dat weet je al.)

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:07

Ieder mens is anders. Het lijkt me daarom ook heel normaal dat je in een derde gesprek nog niet bezig bent met wat je aan je burn-out kan doen, maar meer met ontdekken hoe je op situaties reageert, wat jou stress bezorgt, hoe je precies omgaat met stress, waar je energie uit haalt, ...

Ik ben het met Janneke eens dat het in se jouw verantwoordelijkheid is om rust te nemen als je die nodig hebt.

Ik denk dat je een beetje te snel wil gaan. Eerst maar even bepalen wat je doel is met therapie, reflecteren op situaties die moeilijk voor je zijn (én situaties die net wel heel goed gaan) en samen zoeken hoe de 'oplossingen' die je eigenlijk al in je draagt naar boven gebracht kunnen worden! Dat heeft wat tijd nodig, maar levert je op langere termijn meer op.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:06

Ik denk dat ik te snel wil omdat ik er echt al heel lang last van heb en er volledig klaar mee ben. Ik ben echt 100x naar de huisarts geweest en helemaal onderzocht en steeds was ik gewoon gezond. Nu weet ik eindelijk wat het is en wil ik er eigenlijk ook wel zo snel mogelijk vanaf zodat ik gewoon verder kan met mijn leven.
Maar ik snap dat ik inderdaad geduld moet hebben, een van mijn problemen zou ook wel zijn dat ik te snel wil waardoor ik waarschijnlijk in deze situatie ben gekomen. :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:14

Nottinghill schreef:
Ik denk dat ik te snel wil omdat ik er echt al heel lang last van heb en er volledig klaar mee ben. Ik ben echt 100x naar de huisarts geweest en helemaal onderzocht en steeds was ik gewoon gezond. Nu weet ik eindelijk wat het is en wil ik er eigenlijk ook wel zo snel mogelijk vanaf zodat ik gewoon verder kan met mijn leven.
Maar ik snap dat ik inderdaad geduld moet hebben, een van mijn problemen zou ook wel zijn dat ik te snel wil waardoor ik waarschijnlijk in deze situatie ben gekomen. :+

Dat is hartstikke frustrerend, telkens de huisarts die niets vindt....! (Terwijl huisartsen ook op psychische zaken letten, alert horen te zijn op depressie, etc.)

Dat je er snel van af wil: op zichzelf genomen: prima!!
(Al kan "juist dit" niet met haast.....)
:(:) ik houd erg van opschieten, dus ik snap dat hier een mogelijke nieuwe frustratie op de loer ligt.

En voor alle duidelijkheid : mijn uitspraak over 'rust nemen' als in je ziek melden was vooral juridisch.
JIJ kunt je ziek melden, een psycholoog kan dit niet.
Wel lijkt mij dat na het stellen van de diagnose (in dit geval: burn out weten we, en wellicht wil ze nog screenen voor andere zaken) het in het eerste gesprek het onderwerp hoort te zijn: 'Je hebt een burn out, hoe ziet je leven er nu uit en welke veranderingen zijn noodzakelijk / mogelijk / verstandig...?'

(Gesteld dat jij zowel op je werk volle kracht doorgaat - en OOK nog eens keihard aan jezelf gaat werken: dan is het de taak van de therapeut om jou te stoppen. En om daarna de achterliggende psychologie te achterhalen en te veranderen.)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:49

Mag ik mij melden hier?

Ik vermoed dat ik een burn out heb. Wellicht had ik deze al eerder maar weet ik niet zeker. Ik zit half in de ziektewet vanwege mijn maag sinds oktober tot 1 januari, toen volledig de ziektewet in gegaan en op 11 januari een anti reflux operatie ondergaan en 3 dagen in het ziekenhuis gebleven en toen 2 weken bij mijn ouders gezeten en toen naar huis gegaan, ookal was ik niet hersteld (6weken) maar het werd bij mijn ouders iets teveel met niet kunnen slapen door slecht bed en de drukte en dat ik mij teveel voelde als ik alleen maar op de bank lag. Ik hoopte eenmaal thuis dat ik wel wat hulp zou krijgen.

Inmiddels bijna 3 weken thuis, voel me in vergelijking met eerst lichamelijk echt wel een stuk beter. Kon mij niet normaal omdraaien of een trap oplopen zonder buiten adem te zijn, kan nu tenminste recht op zitten, makkelijker bewegen etc maar toch ben ik echt op. Ik heb niet de hulp gekregen die ik hoopte dus ben vooralsnog het meeste gewoon zelf gaan doen wat eigenlijk echt niet mocht... denk aan stofzuigen, zware dingen tillen etc. Daarbij voel ik mij emotioneel ook gewoon gebroken. Ik ben naast doodmoe de hele tijd ook emotioneel labiel en kan elk moment in huilen uitbarsten als ik over ook maar iets van gevoelens of emoties ofzo moet gaan praten. Autorijden gaat moeilijk, ben er niet bij met mijn hooft en lichamelijk kan ik nog niet normaal in de auto zitten. Ik probeer mij groot te houden tegen iedereen maar als ik alleen ben valt dat masker naar beneden en ben ik gewoon op. Ik heb vandaag even een klein ritje gemaakt van ca 20 min heen (door stad) en 30 min terug over snelweg en ik was gewoon op... en toch ga ik thuis schoonmaken en opruimen als afleiding... waardoor ik mij daarna alleen nog maar poedersuiker voel en ook schuldig want ik ben natuurlijk nog steeds herstellende van de operatie... ik overweeg om toch een afspraak bij de huisarts te maken hiervoor voor ik bij de arbo arts terecht kom...

Even als toevoeging, afgelopen jaren veel gewerkt op onregelmatige tijden. Leven draaide om werk. Draaide gemiddeld rond de 185 uur (wat ca 24 diensten is per 4 weken) en toen ben ik naar 152 uur gegaan van april tot september/ oktober en toen dus de ziektewet door maagklachten (waarin overigens al zeker 10 jaar last van had maar welke het afgelopen jaar veel erger waren geworden) en toen dus ns onderzoeken toch groen licht voor operatie gekregen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:35

Klinkt niet fijn Lifaya :( zou sowieso eens bij de huisarts langs gaan, kijken wat die er van vind.

Hier ging t eigenlijk een stuk beter (dacht ik) wel een hoop stress ervaren van verhuizing, en Mn paard moet ook verhuizen.

Gisteren tijdens het werk ( werk nog steeds 50%)kreeg ik ineens allemaal vage klachten, begon te zweten, druk op de borst, pijn tussen Mn schouders en arm, duizelig, hartkloppingen, en misselijk.. dus door naar t ziekenhuis, hele dag op de eerste harthulp gelegen, waar bleek dat ik een heel hoge bloeddruk heb, en had heel onregelmatige hartslag... oorzaak? Dat weten ze niet zeker, maar ze vermoeden dat stress de boosdoener is, dat word ff rustig aan doen......

Vanmorgen ook weer een stress moment waarbij ik enorm ging hyperventileren, ben wederom erg geschrokken, en denk dat mijn lichaam nu toch wel duidelijk is dat ik echt rustig aan moet doen, enige reden waarom ik halve dagen werk nu, is omdat ik Dan iig uit bed móet om optijd te zijn, anders lig ik hoogstwaarschijnlijk hele dagen in bed of op de bank, na 4 uur werken ben ik ook echt gesloopt, vraag me af Hoelang een depressie/burn-out gaat duren, psycholoog kan hier ook geen antwoord op geven, en ik zelf helemaal niet... ene dag denk ik dat ik de hele wereld aan kan, ander moment zie ik het allemaal niet meer :(

Mensen in Mn omgeving zijn nu gelukkig wel meer begripvol, kreeg regelmatig te horen, joh je bent net 25, schup onder je kont en door doen, dit heb ik ook gedaan, maar ik zit nu met de gevolgen.

Paardrijden lukt me momenteel ook niet, heb echt 0 energie, ik ga wel elke dag langs stal, omdat hij mij nodig heeft.. maar echt genieten zit er niet in voor nu :(

Denk dat alles nogal warrig is geschreven, maar dit is precies hoe het nu ook in Mn kop gaat.... moest ff van me af schrijven.

Voor jullie allemaal, sterkte en doe rustig aan

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:48

Ha lifaya,
Het is voor ons natuurlijk moeilijk te beoordelen of er wel of geen sprake is van een burnout. Zeker omdat je dus geopereerd bent en zo te lezen niet voldoende tijd hebt genomen om te herstellen. Lijkt me zeker goed om langs de huisarts te gaan en hoe dan ook rust te nemen. Sterkte!

@sharon je lichaam geeft inderdaad duidelijk aan dat je rustiger moet doen. Op dat gebied kan je nog lang 'last' houden. De meeste lotgenoten die ik ken merken zelfs na jaren nog dat ze fysiek minder sterk zijn. Hoeveel dagen werk je nu? Is het mogelijk om 1 of 2 dagen minder te gaan werken? En daarnaast denk ik dat het goed is dat je wel naar je paard blijft gaan, dat heeft je toch altijd plezier gegeven en ook al voelt het nu misschien anders, uiteindelijk is dat wat je nu ook weer energie kan geven.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:12

Independence schreef:
Ha lifaya,
Het is voor ons natuurlijk moeilijk te beoordelen of er wel of geen sprake is van een burnout. Zeker omdat je dus geopereerd bent en zo te lezen niet voldoende tijd hebt genomen om te herstellen. Lijkt me zeker goed om langs de huisarts te gaan en hoe dan ook rust te nemen. Sterkte!

@sharon je lichaam geeft inderdaad duidelijk aan dat je rustiger moet doen. Op dat gebied kan je nog lang 'last' houden. De meeste lotgenoten die ik ken merken zelfs na jaren nog dat ze fysiek minder sterk zijn. Hoeveel dagen werk je nu? Is het mogelijk om 1 of 2 dagen minder te gaan werken? En daarnaast denk ik dat het goed is dat je wel naar je paard blijft gaan, dat heeft je toch altijd plezier gegeven en ook al voelt het nu misschien anders, uiteindelijk is dat wat je nu ook weer energie kan geven.

Ik moet ff overleggen met de bedrijfsarts hoe en wat. Vind 5 dagen werken wel echt heel erg veel nu idd, maar ben bang dat wanneer ik een dag minder ga, te makkelijk word en denk, oh dan maak die andere dag ook nie meer uit, en zo dus echt thuis kom te zitten

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:22

Ik ben benieuwd of je de bedrijfsarts al hebt gesproken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:25

@Lifaya, hele lastige situatie! Ik denk dat het een goede eerste stap is dat je zelf doorhebt dat het gewoon niet goed gaat. Veel klinkt wel heel herkenbaar (al heb ik geen burn-out), ik zou je vooral aanraden om met je klachten naar de huisarts te gaan. Wellicht kan je dan terecht bij de praktijkondersteuner en kan er vanaf daar gekeken worden of er meer dan dat nodig is :j Voor nu zou ik zeggen, probeer wat te ontspannen, je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen. Pijn is mentaal ook ontzettend slopend. Sterkte iig!

@SharonIndezz jeetje dat is ook onwijs schrikken zeg! Heb je de bedrijfsarts inmiddels gesproken? 5 dagen werken js best veel als je je zo slecht voelt, hopelijk is daar een oplossing voor te vinden! Heel veel sterkte ook iig.

Ik ben een aantal weken geleden bij een psychiater geweest, medicatie is opgehoogd en slik het nu ‘s ochtends ipv ‘s avonds. Dat gaat best goed! Voel me wat stabieler en heb minder last van die vervelende bizarre dromen. Droom nu 1-2 keer per week naar, terwijl dat eerst soms wel 5x per week was, wat gewoon ontzettend vermoeiend was want je rust dan niet uit.

Heb mezelf strenge leefregels opgelegd; genoeg slaap, gezond eten en minimaal 3-4 keer per week naar de sportschool en dat gaat goed!

Verder ben ik nu bezig met afstuderen, ik wil een project over depressie gaan houden. Wellicht een boek maken oid. Maar school gaat ook goed, ben gemotiveerd en heb er weer zin in :j heel fijn!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:27

SharonIndezz schreef:
Klinkt niet fijn Lifaya :( zou sowieso eens bij de huisarts langs gaan, kijken wat die er van vind.

Hier ging t eigenlijk een stuk beter (dacht ik) wel een hoop stress ervaren van verhuizing, en Mn paard moet ook verhuizen.

Gisteren tijdens het werk ( werk nog steeds 50%)kreeg ik ineens allemaal vage klachten, begon te zweten, druk op de borst, pijn tussen Mn schouders en arm, duizelig, hartkloppingen, en misselijk.. dus door naar t ziekenhuis, hele dag op de eerste harthulp gelegen, waar bleek dat ik een heel hoge bloeddruk heb, en had heel onregelmatige hartslag... oorzaak? Dat weten ze niet zeker, maar ze vermoeden dat stress de boosdoener is, dat word ff rustig aan doen......

Vanmorgen ook weer een stress moment waarbij ik enorm ging hyperventileren, ben wederom erg geschrokken, en denk dat mijn lichaam nu toch wel duidelijk is dat ik echt rustig aan moet doen, enige reden waarom ik halve dagen werk nu, is omdat ik Dan iig uit bed móet om optijd te zijn, anders lig ik hoogstwaarschijnlijk hele dagen in bed of op de bank, na 4 uur werken ben ik ook echt gesloopt, vraag me af Hoelang een depressie/burn-out gaat duren, psycholoog kan hier ook geen antwoord op geven, en ik zelf helemaal niet... ene dag denk ik dat ik de hele wereld aan kan, ander moment zie ik het allemaal niet meer :(

Mensen in Mn omgeving zijn nu gelukkig wel meer begripvol, kreeg regelmatig te horen, joh je bent net 25, schup onder je kont en door doen, dit heb ik ook gedaan, maar ik zit nu met de gevolgen.

Hoe lang een en ander gaat duren is idd niet 'aan het woord' te voorspellen (als in: botbreuk: 6 weken).
Wel zijn er manieren die een indicatie geven.
Ten eerste; ) meer stressklachten wil zeggen dat je er nog lang niet bent.

Voor depressie kan het zin hebben om een aantal lichamelijke zaken te onderzoeken, bijvoorbeeld je cortisolgehalte.
(Vraag mij dus niet waarom dit niet standaard gedaan wordt, ik snap daar niets van. Je cortisolgehalte kan redelijk voorspellen of antidepressiva aanslaan, bijvoorbeeld.)
Bijkomend voordeel is dat je op een later tijdstip een nieuwe meting kunt doen en vergelijken.
Een psycholoog stelt depressie vast aan demhand van de "turflijst" die DSM 5 heet. Dat heeft zin, oa voor de verzekering ('de psycholoog heeft depressie vastgesteld, dus is het zo'), - Grote valkuil is, dat de definitie van depressie erg lijkt op trauma.
En de aanpak van depressie en trauma kan verschillen, en trauma kan maken dat een depressie keer op keer terugkomt.

Burn out is geen medische diagnose, het is meer een kwestie van 'je bent burnt out als je hoog scoort op die vragenlijsten over burn out'.
Hier is het misschien nog belangrijker om te weten wat je cortisolgehalte is. Voor sommigen is hardlopen etc een prima manier om stress 'af te reageren', maar als je cortisol te laag is (= fysieke uitputting) is sporten verboden.
Dan wordt het een klein ommetje relaxed wandelen of fietsen, meer niet.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:43

Independence schreef:
Ik ben benieuwd of je de bedrijfsarts al hebt gesproken.

Daar moet ik as maandag heen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:33

Hoop dat het een beetje goed gaat met de mensen in het topic.

Tijd geleden dat ik hier wat heb laten horen.
Nogal druk gehad met een verhuizing en kort daarna met de mindfulness begonnen.

De laatste tijd gaat het hier niet echt lekker.
Veel dingen uit het verleden komen weer naar boven waardoor ik vaak ook slecht slaap.

Ergens denk ik dat het ook door de mindfulness komt.
Sinds ik daar aan begonnen ben heb ik er weer meer last van.
Heb woensdag de laatste sessie en daar ga ik nog heen, maar verder doe ik er niks meer mee.

Ben mezelf aan het inlezen over emdr..
Denk dat dit meer gaat helpen dan de mindfulness.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:56

Maar weetje, vroeg of laat komen die dingen uit het verleden toch wel boven en gaan ze je dwarszitten. Eigenlijk mooi dat je het nu tegenkomt, al is het natuurlijk niet fijn. Emdr kan daarin heel erg helpend zijn (geen ervaring, maar wel vaak als advies gekregen).

Ik zit er helaas niet zo lekker bij. Het loopt voor geen meter bij therapie en nu moet ik dus weer op zoek naar iets wat wél werkt. Ik heb een jaar lang 3 dagen in de week gehad en omdat dat intensief was, werkte het wel. Want dan werd er uiteindelijk wel door mijn vermijding heen geprikt. Maarja, ik wil niet wéér zo intensief in therapie, maar nu heb ik zoveel last van vermijding dat ik ook niet vooruit kom.

Ik word er moedeloos van, denk regelmatig dat het leven niks voor mij is. Ik geef nog niet op, maar er moet wel nú actie komen.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:16

Ik kom ook even volgen.
verhaal kwijt kunnen lukt nu nog even niet maar komt er zeker.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:38

Independence schreef:
Ik zit er helaas niet zo lekker bij. Het loopt voor geen meter bij therapie en nu moet ik dus weer op zoek naar iets wat wél werkt. Ik heb een jaar lang 3 dagen in de week gehad en omdat dat intensief was, werkte het wel. Want dan werd er uiteindelijk wel door mijn vermijding heen geprikt. Maarja, ik wil niet wéér zo intensief in therapie, maar nu heb ik zoveel last van vermijding dat ik ook niet vooruit kom.

:(:)
Ik houd niet van termen van 'dat is weerstand, daar moet je doorheen...!" Dus van 'fiks intensieve therapie en dan wordt vermijding doorgeprikt' word ik niet blij.
Ik ben meer van 'ontmantelen'.
Er zijn dingen die jij vermijdt. "Daar heb je een reden voor", bewust of onbewust.
Dat kan gaan over angst voor iets anders dan anders tegenover veiligheid van het vertrouwde. Heel menselijk. Daar hoeft ook niets aan doorgeprikt te worden, maar als het vermijden jou dwars zit, kan het zin hebben om te kijken waar het m in zit, hoe je die angst of wat dan ook de nek kunt omdraaien.
...en zonder angst (nu is angst geen gedachte, maar meer een soort van instinct, gedragstherapie werkt dus niet) hoef je echt niet in 1x in het diepe te springen,
maar is zwemles een reëele optie.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:20

Ik ben bang om de controle te verliezen. Therapie heeft uiteindelijk wel veel oud zeer omhoog gehaald, en dat vind ik niet verkeerd, maar nu zit ik met etterende wonden en geen veilige plek om te verwerken.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:49

Independence schreef:
Ik ben bang om de controle te verliezen. Therapie heeft uiteindelijk wel veel oud zeer omhoog gehaald, en dat vind ik niet verkeerd, maar nu zit ik met etterende wonden en geen veilige plek om te verwerken.

Ok, dit had ik gewoon kunnen schrijven..
Weet hoe je, je voelt :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:20

Ik ook... ga stoppen met therapie na vandaag. Ze werd heel persoonlijk op een onprofessioneel niveau. Ze heeft me een bepaalde korting gegeven maar ze vond het raar dat ik een auto had gekocht. Want ze dacht dat ik geen geld had. Mocht die eigen bijdrage alsnog niet betalen maar ze heeft er wel een half uur op doorgehamert. :n

Ben echt helemaal overstuur want heb werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt. Ik ben altijd eerlijk en oprecht. Liegen en bedriegen kan ik niet eens. En kreeg bij haar vandaag het gevoel dat ik dus wel zo iemand ben. Ook al zei ze van dat ze wel dacht dat ik oprecht was. :n

Ben er echt ziek van.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:43

MarlindeRooz schreef:
Ik ook... ga stoppen met therapie na vandaag. Ze werd heel persoonlijk op een onprofessioneel niveau. Ze heeft me een bepaalde korting gegeven maar ze vond het raar dat ik een auto had gekocht. Want ze dacht dat ik geen geld had. Mocht die eigen bijdrage alsnog niet betalen maar ze heeft er wel een half uur op doorgehamert. :n

Ben echt helemaal overstuur want heb werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt. Ik ben altijd eerlijk en oprecht. Liegen en bedriegen kan ik niet eens. En kreeg bij haar vandaag het gevoel dat ik dus wel zo iemand ben. Ook al zei ze van dat ze wel dacht dat ik oprecht was. :n

Ben er echt ziek van.

Klink echt poedersuiker meid :( probeer t je niet aan te trekken, i know makkelijk gezegd voor iemand die niet in jou schoenen staat. Sterkte!

Ik ga ook stoppen met Mn huidige therapeut, heb haar vandaag aangegeven dat voor mijn gevoel alleen maar bergafwaarts gaat, omdat we wel zere punten benoemen, maar er niks mee doen, ze gaf zelf ook al aan dat ze niet diep genoeg op mijn dingen in kan gaan, en mij Adviseert om verder te gaan zoeken naar een ander persoon, psychotherapeut(?) al met al voelt t nu alsof ik een half jaar tijd heb verneukt. :?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:14

Ah Sharon, oliebol zeg... ik ben benieuwd of je therapeut het zelf ook had aangegeven, als jij er niet over was begonnen.

Ik hoop voor jullie beide dat er snel iets passends komt!

En :(:) voor jou, Lieszje

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:39

Independence schreef:

Rot hoor...! :(:)

En persoonlijk vind ik het puur slecht.
Fase 1 in verwerking is veiligheid creëren. - en dat is overgeslagen. (Grrr....!)
Maar de pijn is wel "gezellig" omhoog gehaald (dat hoort bij fase 2, maar dus logischerwijze NA fase 1...)
en jij zit met de gebakken peren. _-:(

En groot gelijk dat je dit niet wil...!
Dat heet niet de pijn vermijden, maar gezond verstand. :(:)

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:00

Die veiligheid was er toen wel, hoor. Maar zo gaat dat met deeltijdtherapie, na een bepaalde tijd stopt het.
Ik ga een therapeut van toen weer mailen, hopelijk levert dat wat op