Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:01

BeFunny schreef:
Ik heb toevallig eentje van Osprey besteld bij de zwerfkei.
En ik denk dat ik mijn camera rugzak. De camera past onderin en bovenin is een groot vak waar een laptop in past. Dat ik dat grote vak aan ga passen voor een hondje. Vanaf 1 juli kan je weer voor recreatie met de trein en ik heb een aantal plaatsen op mijn lijstje om te gaan wandelen waar een buggy niet handig is. Ik heb een aantal hondenrassen maar ik vind ze eigenlijk zeker zomers allemaal niks. Alleen even kijken of ik hem Jan aanpassen. Zou zonde zijn als hij niet bruikbaar meer zou zijn. Vind het een fijne tas.

Welke heb je besteld van Osprey? Ik heb er nog een gepast van Osprey, maar die kiepte dus ook naar achter bij mij. Was er een met twee bidons erbij.

Grappig idee om de tas om te bouwen tot hondentas.

BeFunny

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:39

https://www.zwerfkei.nl/product/osprey-talon-6
Die heb ik besteld volgens mij is het een heren model maar dat Boeit me niet.

Ja die tas ombouwen wil ik gaan doen door er aan de voorkant een stuk uit te knippen. En dan een stof met gaatjes op te naaien. Maaaar de tas die ik heb was niet in NL te koop en kwam ik bij toeval tegen en is echt een top tas. Met een camera vak dus onder en voor de rest past er ook veel anders in. Zo eentje vind ik nooit meer. Dus of ik het echt ga doen moet ik toch nog even goed over na denken. Anders bouw ik mijn oude school tas die ik nog heb wel om. Ook fijn maar ook wel groot om de hele tijd mee te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:29

BeFunny schreef:
https://www.zwerfkei.nl/product/osprey-talon-6
Die heb ik besteld volgens mij is het een heren model maar dat Boeit me niet.

Ja die tas ombouwen wil ik gaan doen door er aan de voorkant een stuk uit te knippen. En dan een stof met gaatjes op te naaien. Maaaar de tas die ik heb was niet in NL te koop en kwam ik bij toeval tegen en is echt een top tas. Met een camera vak dus onder en voor de rest past er ook veel anders in. Zo eentje vind ik nooit meer. Dus of ik het echt ga doen moet ik toch nog even goed over na denken. Anders bouw ik mijn oude school tas die ik nog heb wel om. Ook fijn maar ook wel groot om de hele tijd mee te dragen.

Dat is wel zonde dan ja, misschien is er iets te verzinnen waardoor je hem zowel gewoon als voor het hondje kan gebruiken?

Die van Osprey heb ik ook geprobeerd, want die zag er online heel goed uit, maar die zat bij mij dus niet goed. Niet stabiel, die zou ook wel gaan kantelen bij mij. Hij viel qua inhoud ook tegen, ik geloof dat de ruimte voor de bidons bij de 6 liter in zit.
Ik heb nu deze:
https://www.kathmandu.nl/lowe-alpine-sp ... 07761.html

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 00:34

We gaan het zien. Als die tegen valt dan retourneer in hem wel.

De tas zoals die nu is dat werkt niet. Saartje moet in een gesloten tas op het station. Mensen mogen haar niet ineens aaien. Dan hebben ze auw.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:10

:wow: dat bedoelde ik met (te) veel hond in een klein formaat _O- . Ooit door dat soort hondje aangevallen toen klant de deur open deed, beestje vloog vd trap en sprong naar mijn nek en viel vol aan. Commentaar van baasje "dat doet hij anders nooit ". Een jaar later kwam ik voor controle en toen deed hij precies het zelfde alleen had ik er op gerekend en mijn voet ving hem op en toen vloog de kleine met een keurige boog weer tot helemaal boven de trap . "Dat doet hij anders nooit". Enfin de kleine streng gemaand om boven te blijven en dat deed hij. ~~}>
Ik zal ze nooit aanraken want er zijn erbij die je vingers eraf bijten. Veel hond in een klein formaat.
De vrouw was super verbaasd maar begreep het toen ik vertelde dat ik ooit een hengst had die gewoon moest luisteren.

Ik heb een heel oud rugzakje.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:34

Saartje is heel erg lief. Maar in haar buggy of tas wil ze dat beschermen. Dus als iemand zomaar zijn of haar hand erin steekt "en mensen zijn zo dom helaas" dan zal ze zeker bijten! Ik heb op haar buggy een geel ding met de tekst niet aaien. Zat ik een keer in de bus met buggy op buggy plaats, en ik zat er tegen over. Komt een jong volwassen jonge man die wil zijn hand in de buggy steken en ik wijs naar dat gele ding. Hij wil doorgaan dus ik zeg ze kan bijten. Hij trekt zich er niks van aan en gaat weer met zijn hand richting de buggy. Ik hey gast welk stukje van niet aaien begrijp je niet? Hij lachend weer met zijn hand richting de buggy, inmiddels waren alle passagiers hun ogen richting die jongen, inclusief van de bus chauffeur en ik besloot. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Uiteraard in de wetenschap dat Saartje geen schade kan maken. Maar dit werd wel een gevalletje dat doet hij nooit meer. Heel de bus lachen. En de bus chauffeur riep. Zo herken je nou een sukkel. Ik heb eigenlijk altijd of de kap erover of de regenhoes dan kan er niemand met zijn of haar tengels in. Ik weet hoe ze reageerd als ze erin zit dus zal nooit zeggen doet ze anders nooit. En als we visite krijgen gaan ze bij mij eerst in de ren anders heb je een invasie aan ondeugende wawas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:37

Haha, ik zie het voor me, zo'n type in de bus :'). Ik aai sowieso nooit vreemde honden op straat. Zo vreemd dat mensen er gewoon maar vanuit gaan dat iedere hond dat prettig vindt.
Bij mij op de manege liep een hondje met tuigje met daarop "niet aaien", dat hielp wel aardig gelukkig.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:09

Snap ook niet waarom mensen vreemde honden aaien.
Onze oude DSL had een hekel aan vreemden en wij waarschuwden mensen altijd. Maar ja, hij zag er zo lief en aaibaar uit.... {:)-:(

Wij gaan a.s maandag op minivakantie :):)
We zouden eerst 4 nachten weggaan, maar het is nog iets meer mini geworden, 3 nachten. Ik heb gisteren bericht gehad dat ik weer 50% aan het werk mag *\o/* Na 4 maanden thuis is dat wel heel fijn.

We gaan naar de omgeving van Jotunheimen Nationaal park.
Ik heb ook al een volgende bestemming in gedachten :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:29

Noordje dat is zo gaaaaaf. Wij hebben ooit, ik was kind, in dat park in een Jotunheimen fjellstuen (? ik doe dit echt uit een hele verre herinnering want ik was toen 15 jaar) geslapen. Een soort hotel met plaggen hooi op het dak. 'S ochtends schrokken we ons rot want we gooiden de luiken van onze kamer open en gelijk staken de koeien hun hoofd naar binnen. Zie je het voor je 2 zusjes die bakvissen zijn.

We hebben in dat park heerlijk gewandeld langs allerlei piep kleine paadjes en het is daar zo mooi en stil (toen in ieder geval), ik ben het nooit vergeten.
Veel plezier en ik verheug me nu al op je foto's!!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:26

Veel plezier Noordje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:45

BeFunny: wat een verhaal joh. := Wat een kneus die gast.
We hebben zelf geen honden meer, dus soms vind ik het wel fijn om even een hond aan te halen, maar dat doe ik niet ongevraagd, en als iemand zegt "liever niet," dan is dat ook prima. Mensen die zo op andermans honden af duiken... 8)7

Noordje: wat leuk, veel plezier alvast! :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:18

Op jotunheimen is echt heeeel erg mooi.
Pff krijg ook de vakantiekriebels. Heel veel plezier alvast.

Ja onze hondjes zien er echt super schattig uit en dat mensen ze willen aaien snap ik heel goed. Maar ja na meerdere waarschuwingen moeten ze het maar ondervinden. Overigens zijn kinderen super beleefd die vragen het altijd netjes. En met wat ondersteuning vind zelfs Saartje dat dan leuk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:56

O ik heb trouwens de tas binnen. Vind hem vrij groot maar hij flipt niet naar achter bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 01:15

Niet echt een wandeling-wandeling (ik wilde een foto van de zonsondergang voordat het de hele week bewolkt en regenachtig gaat zijn, maar was te laat vertrokken dus moest het doen met mijn plan B spot), maar toch twee foto's van vanavond:
Afbeelding
(Featuring Shiraz, uiteraard. :)) )

Afbeelding

En, vooruit, een slechte foto van de rozen in Victoria Park vanmiddag, want ze waren zo mooi. <3
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:34

En waarschijnlijk roken ze lekker. Mooi hoor!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:47

shiraz komt nog eens ergens. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:58

lizard: Zeker! Ze is al op St Kitts en Antigua geweest, en uiteraard Nederland, de UK en Frankrijk. :+
Tot jaar had ik Mango, maar die is verdwenen toen ik een paar maanden in Frankrijk woonde. Hele wereld over gereisd, o.a. Nieuw Zeeland, Zuid Afrika en de Seychellen, en waar raak ik ‘r kwijt? :roll: (Ik heb nog steeds het vermoeden dat ze me verlaten heeft voor m’n beste vriendin, je kent de verhalen. :)) ) Alleen reizen is soms toch best alleen, dus nu heb ik een ginger versie gemaakt, want ik wilde geen exacte kopie. :')

Pien: Ze roken inderdaad heerlijk! :D

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:55

Ook nog maar even een foto van mij. :)
Afbeelding

Ondanks alle rare weersvoorspellingen,is het hier nog steeds droog.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:20

Donc (dus), het dorpje stelt niet veel voor }> maar alweer een schattig Nederlands plaatje zo met dat ophaal bruggetje.
Die kom je hier echt niet tegen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:36

Het is inderdaad heel Nederlands zo met die ophaalbrug. :j En die huizen zo langs de vaart.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:42

Mooie foto's van de zonsondergang en een foto van typisch Nederlandse brug :)

Grappige herinnering Pien :)

Jotunheimen is mooi idd. Ik had eigenlijk de planning om met een vriendin of Glittertind of Galdhøppiggen te doen,maar zij komt niet.
Misschien kan ik een andere vriendin strikken }>

Gisteren zijn we bij Osensjøen geweest. Het is de laatste tijd tussen de 25 en 30 graden geweest,dus echt wandelen zit er niet in,tenzij we water in de buurt hebben.
Afbeelding
Nala heel blij met verkoeling.
Afbeelding
Trysilknut staat werkeloos op de kade,want het fløtermuseum is dicht deze zomer.
Afbeelding
Fløte is drijven,maar dat is alleen de boot,het museum staat gewoon op de kade.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:42

Ziet er mooi uit en een lekker zomers temperatuurtje!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:55

Maar wat is het nou voor museum?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:30

Eigenlijk over alles wat drijft ;) en dat in vroegere tijden.
Ook over hoe ze vroeger de gevelde bomen/stammen door middel van rivieren en meren verplaatsten.
Dat is best interessant,want het was best gevaarlijk.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:58

Ah. Dank je.
De foto's zijn elke keer weer heel mooi.
Ook van de andere wandelaars,hoor. :)