Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:14

Ik heb idd ook Pcos, en dat in combi met veel vruchtwater en een groot kind was bij de eerste een reden om suiker te testen en bij deze gewoon voor de zekerheid dan. Overigens beide keren geen suiker.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:10

Ik ben weer in het ziekenhuis geweest voor een echo, alles is rustig en ik kan weer beginnen met de menopur.

Ook heb ik gevraagd hoe zeker ze zijn of mijn eierstokken doorgankelijk zijn, ze vertelde dat ze daar vrij zeker van is omdat ik een keer zwanger ben geweest. Een zaadcel heeft ooit een eitje bevrucht dus is er sowieso een open. Als ik een röntgenfoto wil kan dat wel, iemand hier ervaring mee? Ze zei dat het geen pretje is als ze contrastvloeistof in de baarmoeder en eileiders persen.. maar ook dat er daarna een verhoogde kans op zwangerschap hebt

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:20

Dat klopt Wiebke, al heb ik inmiddels al 4 keer een hsg gehad en ik vind het wel meevallen. Zeker als je alle andere zaken erbij pakt. Mijn eileiders zaten dicht ( dat is pijnlijk), daarna was ik dus zwanger ( 1 eileider plots open, en nu is die ook weer vernauwd ( maar nog wel open dus). We gaan misschien in de zomer nog een poging wagen voor een 2e kindje, en dan is het advies om weer te proberen die eileider beter open te krijgen met deze behandeling.

Ik zit best een beetje in de stress, want 2 week geleden herhalingsuitstrijkje laten maken. Uitslag komt tussen vandaag en volgende week als het goed is. Vorige keer pap2, en nu ook de HPV erbij laten testen. Als alles nu wel goed is gaan we misschien komende zomer poging 2 starten.

De vorige keer bij de gyn over gezet op een 3 fasen pil, en moet zeggen dat dat wel beter gaat. Geen tussentijdse bloedingen, en minder buikpijn. Nog wel af en toe steken, maar waar dat precies van is blijt onduidelijk.

Succes donderdag Cobie! Spannend hoor!

Mijn broer en zijn vrouw hebben in april een kindje verloren en verwachten nu in juli weer een kleine. Spannend! Mijn andere broer verwacht in juni een kindje erbij (3e) en mijn jongste broertje wordt in mei voor het eerst papa. Word lekker druk hier dus hahaha.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:21

Ik vond het niks voorstellen die echo ter checken van de eileiders. Voelde er nauwelijks wat van.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:18

Hoihoi, ik kom toch maar weer voorzichtig terug. Alle narigheid is weer een beetje achter de rug. We zijn verhuisd en hebben de paardjes nu heerlijk aan huis staan.
Kortom, de rust is terug! En willen het wel langzaam aan weer proberen.

Ben nu al bijna weer 3 week over tijd.. nog geen test gedaan, en wacht hier eerst nog even mee aangezien de vorige keren het ook niets was.. Als ik nu weer veel te laat ongesteld word dan ga ik binnenkort weer een afspraak maken bij de huisarts ..
Verwijder postMeld dit bericht

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:03

@Wiebke, fijn dat alles rustig is en je weer kunt beginnen. Ik heb dat onderzoek afgelopen maand ook hier gehad in Griekenland. En ik vond het wél pijn. Ik voelde echt de contrastvloeistof door mijn eileiders gespoten worden, was heel naar gevoel. Heb ook nog wel 2 dagen last gehad. Maar die pijn verschilt dus heel erg per persoon. Zoals je ook hier in het topic ziet, hebben andere vrouwen geen last. Bij mij was alles open. Vond het wel fijn dat het gecheckt werd. Heb de foto's hier thuis liggen, ziet er apart uit haha.

@caroline, Hopelijk een goede uitslag van je uitstrijkje! En een babyboom in de familie, hopelijk kunnen jullie je daar bij ook aansluiten van de zomer!

@miesje, wat fijn dat de rust weer is weder gekeerd! En spannend al zo ver voorbij je NOD. Begrijp dat je wacht met testen. Ik duim voor een mooie positieve test!

Hier vanochtend geen crinone meer gebruikt. Nu dus kijken wanneer de menstruatie door gaat breken. Morgen vlieg ik terug naar Nederland. Wel even lekker om met familie en vrienden te zijn, even wat afleiding.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:04

Lekker miesje de rust weer terug!
En fijn en luxe de paarden aan huis.
Geniet er lekker van!

Spannend met testen!

Ik ken iemand die wel erg veel pijn had na dat onderzoek.
Maar misschien ligt het er inderdaad aan of ze wel of niet verstopt zijn.
Zou in ieder geval met iemand samen gaan zodat je niet zelf terug hoeft te rijden.

Goede reis mel!

Wiebke blijf duimen voor jullie!!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 20:04

Wiebke, ook ik blijf duimen hoor +:)+ lees nog steeds mee meiden! Duim zo enorm dat jullie allemaal een mooi wondertje krijgen dit jaar <3

@Miesje: ik begrijp je gevoel (deed ik in het begin ook), maar het testen uitstellen maakt je niet meer of minder zwanger :(:) hoop ontzettend voor je dat het gewoon raak is!

@RW: spannend, de laatste loodjes!

Hoe is het verder met alle dames?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:39

Hier ook nog steeds een stille meelezer.
Ik heb bij beiden de 20 weken echo overnieuw moeten doen. Bij de jongste konden ze het hartje ook niet goed zien.

Mel: waar woon je ergens in Griekenland?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:59

wiebke, ik vond de HSG super meevallen, zeker na alle wild west verhalen die ik op internet las. Het is wel fijn om te weten hoe de zaken ervoor staan..
Volgens de radioloog ben je gedurende 6 mnd vermeerderd vruchtbaar door de contrastvloeistof, ik had 2 weken later een positieve test. Geen idee natuurlijk of het daardoor kwam ;)
Maar laat je zeker niet tegenhouden door mogelijk pijn!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:15

Cobie, veel succes vandaag! Ik duim voor jullie dat alles gewoon netjes in orde is!

@mywayzidane, ik woon in Zakynthos. Dat is de Ionische Zee kant.
Ik vlieg eerst naar Athene,en dan vanaf Athene door naar Amsterdam.

Ben een beetje nerveus voor de weersvoorspelling in Nederland. Ik land rond 23:00 uur. Met die storm niet zo fijn :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:31

Onee het is net op de verkeerde dag ja.
Hoop dat het rond die tijd al weer rustig is.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:51

_Mel, aii hopelijk heb je een rustige vlucht en landing..

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:37

@Miesje, nu word ik wel nieuwsgierig.

ik had zelf nog wat hoop, drie dagen super weinig bloed, en gisteren was het gestopt.
kan duiden op innesteling, maar vannochtend brak mijn periode gewoon aan :/
auw.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:54

Moonprayer, haha ja wij ondertussen ook. Ik denk dat we vanmiddag even een test gaan halen. Ben net 3 dagen ziek geweest, de griep heeft me te pakken gehad. Ben echt nooit ziek, heb me zo ellendig gevoeld :n

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:24

Sterkte moon

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:51

@moonprayer, knuffel! Niet leuk. Heel herkenbaar elke x die hoop op iets goeds. Hier nog geen menstruatie door gebroken. En ook geen positieve test. Dus menstruatie is gewoon ontregelt door die crème, maar toch denk je ergens van wat áls...

Beterschap Miesje! En succes met testen!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:24

Die crinone zorgde er bij mij niet voor dat mijn periode later kwam Mel... ik zou over een dag of twee nog eens testen. Toen ik zwanger was had ik ook in het begin negatieve testen, de 4e was pas positief!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:41

Moonprayer, sterkte.

Even kort berichtje van mijn kant. Het is idd slecht nieuws, over 4 weken weer terug voor verder onderzoek + vruchtwaterpunctie.
Nu proberen het allemaal te laten landen, zo heftig slecht nieuws hadden wij niet verwacht.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:44

Ohjee Cobie. Dat is wel heel erg.
Is het een handicap die met leven verenigbaar is of kunnen ze daar nog geen uitspraak over doen?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:45

Hmm apart. En had je dan eerder ook echt een duidelijke negatieve test? Er is bij mij echt geen spoor van een tweede streep te bekennen.

Ik kijk het nog wel aan. Heb nog 1 test over. Misschien over een paar dagen doen. Maar tot nu toe loste mijn lichaam het vanzelf op door toch fijn door te breken. Vandaag is alweer dag 38 in deze cyclus. Lang 8)7

Zie nu jouw bericht Cobie. Jeetje wat schrikken... hoeveel weken ben je nu precies? Hele dikke knuffel, sterkte.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:46

Jeetje cobie, dat wil je absoluut niet horen. Wat zou er dan precies aan de hand zijn?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:56

Sterkte Cobii! Wat een moeilijk nieuws.. houdt ons op de hoogte

Mel, mijn testen waren echt negatief. Ik heb 2 met streepjes gebruikt en 2 digitale van clear blue, pas de tweede digitale was positief!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:58

Sterkte Cobii

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:31

Jeetje cobiie sterkte. :(:)