Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:46

Sodeju! Net dag 3 gedaan en ik dacht: laat ik voor de grap eens level 1 van sixpack erachteraan doen. Nou, daar is weinig grappigs aan. Althans, na dag 3, als je nog niks gewend bent en je beenspieren het uitgillen.
Daarna dus nog maar even een paar simpelere buikspieroefeningen gedaan en een paar keer de trap op en af gerend. Nu lekker warm douchen en dan kan de dag beginnen.
Vanavond ga ik schaatsen met mijn zus dus dan krijgen de benen nogmaals hun portie. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:47

Vet verliezen gaat geleidelijk, je kan niet extra gewicht pakken voor je armen en verwachten dat je dan daar sneller vet gaat verliezen.
Het enige dat werkt is: clean eten en niet te veel, maar ook niet te weinig én je kan extra je benen gaan trainen. Dat zijn de grootste spieren in je lijf en echte calorie vreters.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:50

phormicola schreef:
Vet verliezen gaat geleidelijk, je kan niet extra gewicht pakken voor je armen en verwachten dat je dan daar sneller vet gaat verliezen.
Het enige dat werkt is: clean eten en niet te veel, maar ook niet te weinig én je kan extra je benen gaan trainen. Dat zijn de grootste spieren in je lijf en echte calorie vreters.

Maar kan me wel voorstellen wanneer je extra oefeningen voor je armen doet je op die plekken sneller strakker' kunt worden toch. Je traint die spieren dan intensiever. Maar idd, het gebeurt niet in een nachtje tijd :Y)

Grapjasjes12

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:54

Ik zou wel idd een gewicht pakken waarbij je echt moet werken, zeg maar :+ Dat je bij de laatste herhaling echt niet meer kan :j

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:03

Hallo dames, lees dit topic nu al een tijdje mee enjullie motivatie en steunende woorden naar elkaar toe zijn aanstekelijk! Jullie zijn goed bezig en dat wil ik ook.
Net al mijn spulletjesklaar gezet (mijn broer is topsporten dus vandaar dat er standaard gewichtjes enz. in huis liggen :+ )
ik ga het nu proberen, laat over een half uur weten hoe het gegaan is

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:21

Succes Venthe, en welkom!

Ik mag nu nog gezellig de hele dag werken, en dan vanavond beginnen aan level 3. Spannend!
Stiekem heb ik al sinds maandag niet geshred, maandag hebben mijn benen en knieën het in Winterberg al erg zwaar gehad en gisteren deden mijn lieve knieën nog zoveel pijn dat ik even een dagje gesmokkeld heb. Maar vanavond ga ik er weer vol tegenaan! Als ik thuis ben zal ik ook mijn cm-lijstje erbij pakken, ik mag elke 10 dagen meten van mezelf en ben stiekem alweer best wat kwijt!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:22

Pfoei ik heb spierpijn aan de zijkant van mn romp :oo (schuine buikspieren?)

Goedzo Venthe! :D Succes!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:36

jeetje.... ik ben dood.. :+
begon iets te entousiast alles mee te doen met die bruine mevrouw, halverwege toch maar overgestapt op de vrouw voor de beginners haha
maar heb nu wel een voldaan gevoel, zweet me helemaal kapot :+

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:37

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:39

ik ben ook begonnen, alleen bouw ik het wat rustger op. eerst paar dagen een halve training, en nu om de dag een hele. Gaat mij er voornamelijk om dat ik wat meer spieren krijg, want ik had helemaal niks meer.
Op dag 1 kon ik me amper 1x op de makkelijke manier (knieen) opdrukken, en nu na 6keer (waarvan 2 x een halve training) kan ik dat helemaal volhouden. merk ook al dat alles weer veel gespierder wordt, echt al goed te merken. Krijg zowaar een beetje spierballen, haha!

Ik vind het erg bevredigend(als je dat zo kunt zeggen), je voelt je goed na de training en je krijgt er ook vrij snel wat voor terug :). Oh én je hoeft er niet voor naar de sportschool.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:43

monique1983 schreef:
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores ... tId=102398

deze weegschaal bij de blokker is ook niet duur zou het wat zijn

was bij de kruitvat hier geweest zag geen weegschalen staan helaas dus had op blokker gekeken
toevallig iemand zo 1tje mischien

hele stomme vraag misschien, maar hoe weet die weegschaal nou uit hoeveel vet je bestaat?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:45

ja ze zeggen als je er op staat op blote voeten dat ie je dan door meet veder weet ook niet hoe hoor :)

ben dat ding van de sportschool gewend daar ga je op staan hou je twee handvaten vast en die meet alles maar ja zo ding is vele male luxer dan dat wat ze bij de blokker aanbieden

daarom was ik benieuwd of iemand mischien zo 1 had
was namelijk iemand hier die had er 1 van de kruitvat

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:49

Citaat:
Vrijwel alle weegschalen met een vetmeetfunctie maken gebruik van bio-impedantie-analyse(BIA). Bij deze methode wordt een zwakke stroom door je lichaam gestuurd. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het feit dat vet stroom veel slechter geleid dan andere lichaamsweefsels zoals spieren. Deze methode biedt echter geen waterdicht resultaat, o.a. vanwege de volgende redenen:

De hydratatiegraad van je lichaam heeft een sterke invloed op de meting. Zo is het moment op de dag van invloed, de mate van getraindheid, de hoeveelheid vocht die je gedronken hebt, of je net hebt gesport of niet, etc. Ook bij oudere personen, zwangere vrouwen en mensen met koorts kan de bio-impedantiemethode verkeerde resultaten opleveren.

Bij weegschalen die gebruik maken van bio-impedantie loopt een stroompje van de ene voet naar de andere. Door deze meetmethode wordt alleen het onderste deel van je lichaam betrokken bij de meting. Ook dit zorgt voor onnauwkeurige resultaten.

Klinkt toch niet 100% betrouwbaar := Vandaar dat je m op de sportschool ook met je handen vast moet houden denk ik. Dan meet ie je hele lichaam door.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:50

Er gaat een zwak electrisch stroompje via je voeten door je onderlichaam heen. Dat soort schalen meten eigenlijk alleen je benen :+

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:51

Judith_ schreef:
Sansje schreef:
Pff gister niet kunnen shredden... weer ontzettend last van mn darmen de laatste dagen. Compleet opgeblazen, lijk wel 7 maanden zwanger en zoveel kramp. Dan is het echt niet te doen. Hoop dat het vanavond beter gaat, maar voorlopig wandelen mn darmen nog alle kanten op

Hier ook, gelukkig is de dag nog lang en ik hoop dat het een beetje opknapt. Maar de katten willen niet eens op schoot liggen omdat ze van mening zijn dat er één of ander monster in mijn buik zit te grommen. Zegt genoeg denk ik. :')

Hoop dat het bij jou ook een beetje op knapt.

Jij ook...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:57

oh alleen je benen na dan heb je er dus nog vrij weinig aan :(

die luxere zijn vet duur kan je beter na de sportschool gaan om steeds te doen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:15

@ Neroo: mooie foto zeg!
@ Splinter: gefeliciteerd! :)

Gisteren ging de shred echt niet zo fijn hier; de eerste twee strength-circuits heb ik nu met 1.5 kg gedaan; de V raises nog steeds met 1 kg :+
Ook het eerste deel van de Yoga meltdown ging niet heel lekker; nadien ging het beter. Zou best kunnen zijn omdat ik vandaag ongesteld word -O-

Heb alvast een perdofemina-pijnstiller ingenomen; nu clickeren met de paarden en nadien hopelijk pijnloos shredden :)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:35

Jolien, waar ga je schaatsen als ik vragen mag? (zie dat je vlakbij woont, wil ook graag schaatsen maar weet niet waar het al kan)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:01

Bij ijsbaan HWZ aan de Kuyerhuislaan, dat zit achter de Ceintuurbaan vlakbij het Sophia ziekenhuis.
Google maps kaart
Edit: als je zoekt op kuyerhuislaan, Zwolle, staat de ijsbaan zelfs aangegeven. Op de kaart is het alleen een weiland. :')

Informatie over de schaatsbaan

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:06

Vandaag was voor mij dag 4. Helaas moest het in twee helften omdat m'n broer halverwege langskwam voor een bakkie koffie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:11

Haha, dat probleem had ik dus ook op de eerste dag, Karin. Alleen toen was het mijn moeder die hulp nodig had bij de nietmachine, die ging met geen mogelijkheid open.
Dus die trof mij aan op de vloer, tijdens de push-ups :')

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:18

Ik heb net m'n dag 15 onderbroken..
Heb gisteravond laat (uh half 1) nog geshred en maar 5 uur geslapen omdat ik met een opdracht voor school bezig was.
Niet dat m'n lichaam pijn doet maar alles kost 2x zoveel moeite lijkt wel.
Ik doe nu wat losse oefeningen en vanavond na stage nog maar een poging, al ben ik bang dat ik dan helemaal ingestort ben.

Overigens ben in sinds zondag weer 0,4 kg aangekomen -O-
Nu ik geen controle heb over het avondeten ben ik bang dat het er gelijk weer aankomt...

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:20

Oh man, ik heb net voor de tweede dag level 2 gedaan en het viel me toch zwaar! Pffff ik werd helemaal misselijk en ik trilde als een rietje! Maar ik heb wel het meeste met nathalie meegedaan en ik heb het afgemaakt, dus dat is goed!

Ik probeer nu te studeren, beetje jammer dat mijn buren met een verbouwing bezig zijn en het klinkt alsof ze het hele huis aan het slopen zijn. ... zucht ... -O-

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:22

Persoonlijk vind ik het erg ongezond om op de gram te letten op je gewicht. Ik kan tussen avond en ochtend al een halve kilo verschillen, en op verschillende dagen kun je prima wat meer vocht in je lichaam hebben. Daarnaast zegt gewicht bijzonder weinig over je gezondheid, wil je je progress bijhouden kun je veel beter je cm's meten :)

Als ik m'n work-out klinkt het alsof ík het hele huis aan het slopen ben :))

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:23

Nog even volhouden Bzoem. En anders doe je toch gewoon een rustdagje om een beetje bij te komen?
Hou je haaks! En denk niet te veel aan je gewicht.

Mijn moeder gaat ook Shredden! Vet cool haha!!