Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:19

Ben niet meer zo fanatiek in het topic hier, al lees ik nog wel altijd mee!

Maar kan het niet laten om mijn magische record met jullie te delen! Zojuist precies 5km gelopen in 33min, les 21 van Evy!! :wow: := *\%/*
Enigste uitdaging die er nu nog in zit aankomende 9 lessen, is om het in één stuk door te gaan lopen :j

@ Egnie: Heel erg verstandig om voorzichtig aan te doen. Heb zelf 1 keer gelopen op de dag dat ik ziek ging worden (bleek 's avonds pas), maar toen voelde ik mij al snel niet goed worden.

@ Wollie2004: Succes met de cityrun morgen!!

@ WillemYntJee: Wauw, 12,5km +:)+ Goed bezig!!

@ HannahFrouk: wat een onwijze kick om met je eigen paard te kunnen hardlopen, lijkt mij!

@ Pantykous: Dat rokje is kick!! Met feloranje broekje lijkt hij mij nog leuker!

Homiafortuna

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:02

Ben met mijn schoenen teruggeweest, maar kreeg als eerste het advies om de zooltjes van mijn oude schoenen in de nieuwe te leggen. Ben benieuwd. Een dezer dagen maar eens uitproberen. Heb nu opeens veel minder zin om te lopen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:04

*komt weer even uit de meeleesmodus*

Vriendlief en ik hebben gisteren les 23 gelopen, viel ons beide zwaar tegen :') we hebben namelijk door omstandigheden een week niets kunnen doen en merk daardoor vandaag lekkere spierpijn..
Deze week gaan we weer proberen wat vaker te gaan lopen.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:10

DarkShines schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor, heb hier vorig jaar wel eens mee gekletst maar over het algemeen gaat dit topic veel te hard om te blijven volgen.

Maar...waar kopen jullie je hardloopkleding? Alles is zo duur. Nu ren in nog gewoon in een goedkope joggingbroek maar ik heb me inmiddels ingeschreven voor een loop en met langer rennen gaat die broek toch wat irriteren. Shirts wil ik eigenlijk ook die met zo'n stofje dat droog blijft, zit veel comfortabeler maar ook die vind ik erg duur. Heeft iemand tips?

Plutosport!

Zo, jullie kletsen lekker door. :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:47

Kijk eens bij de Lidl of de Aldi Jiwa, of bij Dirx drogist (zie pag. 126, daar had ik iets neergezet over de Dirx).

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:51

HannahFrouk: Wat heerlijk om zo met je paard te lopen! :D Mijn pony vind samen rennen niet leuk, in de lange lijnen wel en rijden of naast de fiets ook, maar gewoon met mij mee sukkelen vind ie saai en gaat ie lopen klieren :')

Pantykous: Gaaf dat rokje! :D Loopt het ook fijn? Ik heb vandaag voor t eerst in kniebroek gelopen ipv lange broek, was heel fijn :j Alleen van die hele korte broekjes zitten mij niet fijn omdat ik dikke bovenbenen heb en dan kruipen ze omhoog of gaan knellen.

WillemYntJee: Super zeg! Wat een afstand, top :D

wollie2004: Succes morgen!

egnie: Balen dat je wat ziekjes bent, idd maar even rustig aan doen dan, beterschap!

Droomster: Topper! :D

Hier een drukke dag op het werk vandaag, hele dag gelopen/gestaan, maar toch meteen na het werk gaan lopen. Les 16 gedaan vandaag, eerste stuk had ik het heel zwaar om op gang te komen maar toen ik eenmaal in mn ritme zat ging het heel lekker. Afstand word ook al groter die ik in dezelfde tijd afleg, dus ben vandaag eens een nieuw rondje gegaan :D Runkeeper weer op hol dus weet niet hoe ver precies zal zo eens op afstandmeten kijken. Verkijk me er wel aldoor op met m'n kleding, kleed me vaak te warm, had vandaag kniebroek aan en shirt met daarover shirt met lange mouwen maar had het echt heel warm, met zulk weer denk ik toch maar gewoon in een tshirtje gaan lopen, benieuwd hoe dat van de zomer gaat als ik het nu al zo warm heb :=

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:03

HannahFrouk schreef:
Kijk eens bij de Lidl of de Aldi Jiwa, of bij Dirx drogist (zie pag. 126, daar had ik iets neergezet over de Dirx).

Haha niet voor mij, ik gaf juist antwoord. :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:25

OMG ik heb een PR gelopen *\o/*
9 km, praktisch in 1 stuk door (2x 1 min gewandeld, na 5km en na 7,5km) in 65 minuten!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:27

Zo, jullie zijn allemaal goed bezig zeg! Allemaal Pr-en die weer motiveren om door te lopen *\o/*

Go, go, go, jullie kunnen het!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:29

ik heb nog 3 weken nu om die ene km erbij te trainen en sneller te worden, moet lukken dacht ik zo :D :D :D
had ik vijf weken geleden echt niet gedacht hoor := :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:32

Wauw, super!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:33

Wauw Arie!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:38

nie normaal he :') en ging lekker joh :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:40

Ik heb vandaag les 21 gelopen! Had al even niet meer gelopen door de afstudeerexpo week, maar heb echt zó lekker gelopen! Ging eigenlijk best makkelijk :) 4,5 km in 42 minuten.

Best slecht eigenlijk als ik de tijden hier lees :')

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:04

Zo hee, Arie goed bezig! Gaat je vást lukken!
Jiwa, oh sorry, had ik niet in de gaten (ja, had niet teruggelezen eerlijk gezegd :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:10

Er bestaat geen slecht Warboel, we zetten allemaal onze eigen prestaties neer en die wegen allemaal even zwaar, of we nou snel zijn of nog sneller ;). En de uitdaging om het vol te houden blijft er voor ons allemaal!

Heb vandaag ook heel lekker gelopen (werd alleen begin vanavond en niet vanochtend vroeg, ik ben zo ontzettend slecht in opstaan, en toen regende het ook nog..),heerlijk in het zonnetje. intervaltraining met 10x 1minuut snel telkens gevolgd door 2 minuten joggen. Voelde makkelijk en moest mezelf inhouden om in het jog gedeelte niet te hard te gaan. Schenen waren pijnloos voor het lopen en nu voel ik ook nauwelijks iets, dus ik denk dat m'n nieuwe schoenen hun werk aan het doen zijn en al mijn afwijkingen zo langzaamaan gecorrigeerd worden.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:28

Warboel schreef:
Ik heb vandaag les 21 gelopen! Had al even niet meer gelopen door de afstudeerexpo week, maar heb echt zó lekker gelopen! Ging eigenlijk best makkelijk :) 4,5 km in 42 minuten.

Best slecht eigenlijk als ik de tijden hier lees :')

het gaat niet om de tijd die een ander neer zet. voor jou ging het super, wat fantastisch is op zich! ik ben ook ooit begonnen op die manier, vergeet dat niet :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:07

Warboek, maarreh, 4,5 km in 42 minuten is toch gewoon echt goed? (dat haal ik echt nog niet hoor en ik ben al heel tevreden). Bovendien, maakt toch in feite niet uit, iedereen doet wat-ie kan. Ik ben bijvoorbeeld niet al te best in tempo lopen, anderen hebben misschien meer moeite met afstand lopen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:25

Leuk rokje, Pantykous! Hier zie je ze vrij veel, we noemen het een "skort" (samenvoeging van skirt en shorts). Echt ideaal als je graag een rokje aanwil naar de sportschool want je kan gewoon alles doen zonder dat iedereen naar je onderbroek staat te koekeloeren. Iemand vroeg hoe het voelt; die van mij net als wanneer je een kort strak broekje aanhebt, het rokje deel merk je niet zo veel van.

wendy, heb je yoga meltdown al een keer geprobeerd? Ik had het zelf gekocht omdat ik dacht dat yoga wel een goede aanvulling zou zijn (ik ben zo stram als wat haha), maar dat viel vies tegen. Niet dat het niet leuk is ofzo, want het is wel een fijne work-out, maar errug pittig en totaal niet rustgevend. Voor mij is het veel intenser dan 30 day shred.

naam, het bos is zeker moeilijker dan gewoon asvalt. Je zal merken dat je dan ineens veel sneller bent ... maar het is sowieso toch al een mooie tijd?! Natuurlijk kan het altijd beter, maar daarom kies ik er voor om alleen tegen mezelf te racen. Als je daarbij nog andere mensen verslaat is het helemaal mooi, maar ik heb liever dat ik mijn eigen tijd verbeter en als laatste eindig dan dat ik sneller ren dan iemand anders zonder mijn eigen tijd te verbeteren.

warboel, voor jou netzo; dat is echt niet slecht hoor! Juist goed dat je nu al kan volhouden. Als je blijft rennen word je uiteindelijk vanzelf sneller. Als je nog moeite hebt om zonder te wandelen te lopen is snelheid helemaal niet relevant, omdat je jezelf dan niet uitdagen kan om te zien hoe snel je eigenlijk kan lopen. Het kan best dat je met iets meer training juist hartstikke strakke tijden kan lopen.

Gecondoleerd, egnie. :(:) Ik hoop dat je je snel weer beter voelt ... echt een rottijd om dan ook nog eens ziek te worden.

Hannah, wat gaaf dat je zo met je paard kan rennen. Ik trek wel eens een sprintje met mijn oudje, dan lopen we samen naar het eind van de wei en als ik dan ineens omdraai en richting het hek ren dan gallopeerd ze wild bokkend met me mee haha.

Waaaah Arie!! Go you! *\o/* Die ene km hoef je je echt geen zorgen over te maken hoor. Ik durf te wedden dat je dat nu al kan hoor ... hardlopen is als je een beetje basis hebt volgens mij meer mind dan body. Natuurlijk niet ineens je afstand verdubbelen ofzo, maar van 9 naar 10km is niet zo'n groot verschil. Geloof dat ze adviseren om per week je lange afstandsloop met maximal 10% te verhogen dus met 3 weken gaat dat helemaal lukken.

dagmar, hoe ging je afspraak? Alles goed met je been?

Wollie, success morgen!

Heb zelf de afgelopen 4 nachten gewerkt en het is vandaag heel vies weer dus ik sla denk ik even over. Ik hoop morgen nog een een kort rondje te doen, zodat ik een beetje voorbereid ben om zondag 4mijl te lopen, maar daarna doe ik lekker rustig aan. Merk altijd dat ik fijner loop op wedstrijd als ik een paar dagen daarvoor rustig aan doe.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:07

Ik meld me ook graag aan :)
Zondag heb ik mijn eerste les met evy gehad en net mijn 2e.
Nu even bijkomen :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:32

Vandaag echt super lekker gelopen, eerste keer dat ik sochtends loop ipv savonds en het bevalt me een stuk beter! Ik heb vorige week niet gelopen (op de bedoelde dagen kon ik niet, en de volgende dag ontbrak mijn motivatie :') ) maar vandaag voor het eerst 3,4 km gejogd!! In 27 minuten! Ik ben uberhappy dat ik het vol heb gehouden!

En de rest: wow die afstanden zijn ct super en die tijden!! Keep on going!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:49

Oh wat heb ik bewondering voor jullie allemaal....
Motiveert me wel.
Kom ik aan met mijn 7x2 a 3 minuutjes rennen....(lesje 6...ahum)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:03

Anoniem schreef:
Oh wat heb ik bewondering voor jullie allemaal....
Motiveert me wel.
Kom ik aan met mijn 7x2 a 3 minuutjes rennen....(lesje 6...ahum)

Joh daar ben ik ook begonnen hoor!! En toen kon ik het me ook ECHT niet voorstellen dat ik 5 km zou kunnen rennen, laat staan door zou gaan trainen voor de 10. En nu heb ik afgelopen zondag al 6,5 km afgelegd. Gewoon rustig doortrainen dan komt het echt helemaal goed.

Lekker bezig Arie! En als je nu al 9 km loopt, dan moet die 10 over 3 weken echt wel goedkomen!

En ik ga er echt in mee dat je niet 'jaloers' moet zijn op iemand zn tijden of snelheid. Je doet dit voor jezelf! Je moet voor jezelf realistische doelen stellen en dat verschilt gewoon van persoon tot persoon. Ik weet nu van mezelf dat ik 5 km in 30 minuten kan rennen, maar no way dat ik m in 20 minuten zou kunnen lopen bijv. Er zijn toch altijd wel anderen sneller (tenzij je het wereldrecord op je naam hebt staan :D ) daar moet je niet naar kijken. Maar naar je eigen prestaties en jezelf daarin willen verbeteren.

Ik heb nog een paar trainingen in de planning staan en dan heb ik 10 mei mn volgende wedstrijd alweer *\o/* Eens kijken of ik mn vorige tijd (29,45 min) kan verbeteren :D Al schijnt dit parcours wat heuvelachtig te zijn, met 1 toch wel wat serieuzere klim erin. Dat vreet natuurlijk tijd op en is niet goed te vergelijken met een vlak parcours. Nouja we gaan het zien!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:22

Ach ik ben best trots op die tijd. Had het op Facebook gezet en daar kreeg ik direct een reactie met "in die tijd loop ik 10 kilometer"

Ik heb nog een foto van m'n rondje gisteren :) in de verte ligt Woubrugge/Leiderdorp. Heerlijk uitzicht.
Even in een linkje want hij is te groot en mobiel kan ik 'm niet verkleinen :Y)

http://i117.photobucket.com/albums/o57/Warbling/IMAG0270.jpg

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:59

Das ook mooi lopen daar Warboel!
En ik vind die reacties als, in die tijd loop ik er 10, gewoon achterlijk! iedereen moet ergens beginnen..

Ik heb vanmorgen ook een poging gedaan om te lopen, had les 21 van Evy moeten lopen (10-10-12) maar ben terug gegaan naar les 16(2-3-5-5-5), voelde me niet zo goed en sterk en heb dus ook alleen maar 2-3-5 gedaan en huiswaarts gekeerd :-( heb vanmiddag 2,5 uur op de bank liggen slapen en voel me iets beter..volgende keer beter..