[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:19

Deed je dit elke dag of 1 x in de week?
Da´s echt vervelend voor je, heb je er al lang last van?

Kwanyin, tsja, wie weet

even voor de duidelijkheid, ik doe het niet iedere dag, moet er niet aan denken :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:20

Mars schreef:
Welkom Malima!

Qua avondeten neem ik altijd een standaard stukje vlees zoals het verpakt is. Dan een flinke berg groenten en een normaal portie aardappelen. Je kunt beter iets meer gezond avondeten nemen dan dat je 's avonds weer gaat snaaien van de trek.

Dit doe ik ook :j Maar, wij eten vaak van die wereldgerechten of ovenschotels en daarin wil ik wel eens doorslaan :o Eigenlijk zou ik gewoon 1 x moeten opscheppen, maar dat lukt nog niet helemaal :o
Afwegen, hoeveel zou ik dan mogen hebben? :=

Snaaien doe ik overigens nooit, heb niks in huis :D

Malima, Marie schreef het ook al.. je mist eiwitten. Je zou je dag kunnen aanvullen met zuivel. Een glas melk of een schaaltje yoghurt.. of kook een ei :)

Hannahaapje, ik heb de link de vorige keer gelezen en het klinkt allemaal wel aannemelijk, maar ik zou het zelf geen dag volhouden zonder eten :n

Enjoy, ik zou ook zeker de huisarts bellen. Dat is niet normaal :n Je lichaam lijkt onbewust toch op spaarstand te zijn gegaan? Mijn zus had soortgelijke menstruatie klachten na ruim 35 kilo afvallen.. Maar, ze at te weinig, zag lijkbleek, ging regelmatig neer (flauwvallen) en had enorme haaruitval. := Ben benieuwd wat de dokter zegt!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:21

Ik heb dit 4 jaar lang 5 dagen per week gedaan alleen in het weekend niet..

Malima

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:30

Zoals al geschreven een ei gekookt en een beker melk bij de lunch gedaan en nu zit ik in het oranje en mis ik nog een klein beetje eiwitten, maar het is al beter! Hihi.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:32

hannahaapje schreef:
Kwanyin, tsja, wie weet

Maar dan ga je op een gegeven moment, als je genoeg afgevallen bent, dan wel voldoende moeten eten zo zodat je gewicht constant blijft? Zou dat lukken, of ben je daar al mee bezig?

Persoonlijk vind ik dat je pas kan zeggen of een dieet goed is als je mijlpaal kan blijven behouden, ongeacht wie wat in een of ander boek zegt of beweert. Als je straks de normale calorieën binnen neemt en de kilo's vliegen er terug bij, of je blijft juist mooi stabiel, dan weet je genoeg.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:55

Nou heb ik alweer 1 probleem...

We zijn morgen 6 jaar samen en zouden uit eten gaan..
Restaurant is nog niet bepaald.
Waar kunnen we het beste heen gaan voor mij? Hihi O:)

Ik heb denk ik de keuze uit de Griek of pizzeria.

Kan ik het beste de Griek nemen denk ik.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:01

Ik zou lekker naar de griek gaan en genieten van je eten! Je bent maar 1 x 6 jaar samen tenslotte ;) Laat het voorgerecht of nagerecht voor wat het is en let een beetje op mayonaise of andere vette sauzen (of je het neemt en zoja hoeveel) en zout en drink iets van spa blauw of rood. Ga de eerste 3 dagen erna zeker niet op de weegschaal want dat kan demotiverend werken. ;) En vooral, geniet! :D

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:03

Voorgerecht en nagerecht doen we zoizo al nooit dus dat scheelt weer, haha.

Sauzen neem ik ook bijna nooit, alleen beetje tzaziki (of hoe je het ook schrijft) saus en verder veel vlees.
En aardappelschijfjes, zijn daar altijd zo lekker gekruid, hihi.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:12

Tzaziki is op knoflookbasis, lekker hoor :j Lekker genieten! Die dag erna gewoon weer verder met waar je gebleven was :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:17

En anders naar de wok! :) Kun je zelf kiezen wat je neemt qua vlees en groentes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:19

Ik krijg zondag ook mijn eerste uitdaging: naar een bbq restaurant met mn ouders. Denk dat ik gewoon heel veel groenten ga grillen, wat stukjes kip en mais als ze dat hebben. En idd de sausjes een beetje beperken, dan moet t goed gaan komen :j

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:39

zou geen mais doen , rest wat je zegt is wel oke

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:43

Mais niet doen zeg je?
Is dat echt zo ongezond of zit er onbedoeld meer in dan dat ik denk dat erin zit?

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:54

in mais zit veel suikers

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:57

Kijk, dat wist ik dan weer niet... Stom he, dan denk je gezond te kiezen en ongemerkt krijg je dan toch wel weer dingen binnen die niet zo goed zijn. Al denk ik dat een maiskolf beter is voor je dan een reep chocolade, maar toch... Dan worden het andere gegrilde groenten, maar eens kijken wat ze hebben :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:00

Oeps, ik had gisteren ook ergens maïs bijgedaan waar ik het gerust kon weglaten, weer iets geleerd :) .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:05

Je voert toch ook maismeel aan paarden om aan te komen? Dan zal het voor mensen ook wel zo werken :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:07

Mais... dat is toch ook lastig te verteren? Zoiets had ik dan ooit gelezen hoor, ik eet het zelf eigenlijk nooit :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:08

Ik heb echt goede moed, ondanks dat ik nog niet sport :D Het gaat goed tot nu toe!
Wegen ga ik 1x in de week doen. Mocht ik uiteindelijk stil komen te staan ben ik aan het kijken hoe ik een boost kan krijgen, ik hoorde van een collega over het 17days-diet.. iemand daar bekend mee?

mais komt er altijd heel uit bij mij :') ookal denk ik dat ik goed kauw hahahaha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:10

Ik heb meer positiefs gelezen over 17 days, geen idee wat het verder inhoud, maar wel mensen gehoord die er heel enthousiast over zijn.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:11

hannahaapje schreef:
Nee, je stofwisseling gaat pas na een paar dagen langzamer draaien. Dat het kapot gaat is verzonnen.
Duizelig of slap word ik alleen als ik wel ontbeten heb en geen lunch etc op heb. Ik heb serieus nergens last van. Ook geen hoofdpijn.
Maar als ik problemen zou krijgen zou ik wel onmiddelijk stoppen. Tot nu toe heb ik die niet. Geen idee of callum problemen heeft met het vasten. :Y)

ik heb nergens last van tijdens het vasten. ik voel me zelfs super. heel veel energie en vrolijk. ik ben een darmpatient die eigenlijk altijd last heeft van haar darmen, dus veel kramp pijn etc. sinds ik dit doe wordt dat steeds minder. wat dus inhoudt dat ik weer buiten kan sporten en wandelen etc. zonder bang te zijn dat ik een krampaanval krijg en flauwval of in mijn broek....
dusss ik ben hier super blij mee. doe het 2 dagen in de week.

het helpt mij ook om de focus van eten af te halen doordat ik merk dati k prima zonder kan. dus als ik op mijn eetdagen tussendoor trek krijg kan ik dat makkelijker los laten.

ik heb ook het probleem dat als ik eet ik nooit vol ben zeg maar. ik eet al rustiger en veel vezels maar dat haalt niks uit. ik kan zeg maar onbeperkt eten tot ik misselijk wordt.
nu kan ik makkelijker stoppen.

hahahahaha lijkt wel een verkooppraatje sorry maar ben er erg blij mee. kan veel meer dus vergeef me mijn enthousiasme ik probeer het verder niemand aan te praten

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:15

Kwanyin schreef:
hannahaapje schreef:
Kwanyin, tsja, wie weet

Maar dan ga je op een gegeven moment, als je genoeg afgevallen bent, dan wel voldoende moeten eten zo zodat je gewicht constant blijft? Zou dat lukken, of ben je daar al mee bezig?

Persoonlijk vind ik dat je pas kan zeggen of een dieet goed is als je mijlpaal kan blijven behouden, ongeacht wie wat in een of ander boek zegt of beweert. Als je straks de normale calorieën binnen neemt en de kilo's vliegen er terug bij, of je blijft juist mooi stabiel, dan weet je genoeg.

ik blijf dit zo doen bevalt me prima en volgens het stuk kan dat gewoon. als ik merk dat ik toch te mager zou worden. hahahahaha, dan stop ik ermee. maar er zijn hele volksstammen die voor hun geloof altijd 1 dag in de week vasten en die doen het nog steeds.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:32

Ik ben eigenljik stiekem een beetje benieuwd naar voor- en nafoto's :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:07

Van mensen die al wat kilo's kwijt zijn? :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:14

Hmmm ik denk dat er best wat mensen hier een groot risico nemen tot een potentiele JO-JO, maar goed dat is jullie eigen keuze :)!

Gewoon inderdaad lekker gaan smullen bij de Griek en het daarna weer oppakken. Grote kans dat je gewoon afvalt en echt niet aankomt. Is juist goed voor je om je stofwisseling weer eens aan de gang te zetten. No worries.

Ik ga best vaak uiteten maar zorg meestal dat we naar eetcafe gaan, daar kun je altijd voor een salade gaan.

Ik heb wel voor en na foto :)

Voor:
Afbeelding

Na (meest recent, ben lichter geweest):
Afbeelding

Edit: vriendinnetje ff onherkenbaar gemaakt!
Laatst bijgewerkt door Loesss op 04-01-13 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt