ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:56

Ik zit nu sinds een week op ritalin. Bijwerkingen vallen bij mij erg mee gelukkig. Wel heb ik het idee dat ik afval (ondanks dat ik wel m'n eetlust behoudt), iets wat ik niet echt nodig heb. Dat is dus even een puntje van aandacht voor mij.

Volgende week terug naar de arts om te kijken of de doses zo goed is of dat hij aangepast moet worden.

Nickolay

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:06

hoeveel ritalin slikken jullie in het begin?
Ik moet nu eerst 3x pd 5 mg en daarna 3x pd 10 mg.
Over 2 weken terug en dan kijken we verder hoe het gaat

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:07

Ik zit nu ook op 3x dag 5 mg. Alleen slik ik alleen als ik het ook daadwerkelijk nodig heb, niet standaard.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:24

In het begin had ik 4x 10 ofzo, tegenwoordig maximaal 6x 10 per dag. Vaak red ik dat niet omdat ik het vanaf halverwege se dag weer vergeet

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:30

Ik moet Ritalin beginnen met 2x per dag 10 mg om te kijken hoe het bij mij werkt en wanneer het uitgewerkt raakt enzo, en dan langzaamaan gaan proberen het uitwerk-punt op te vangen door alvast eerder wat te nemen - dan ga ik dus naar 3x per dag 10 mg. Als 10 mg het voor mij niet doet kan de dosis over een poosje ook nog omhoog of omlaag aangepast worden.

En ach :') ondertussen ben ik bezig met afvallen, dus die bijwerking zou ik niet zo ontzettend erg vinden, zolang het maar niet extreem gaat.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:34

bij mij mogen er ook wel een kg of 5 of haha

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:36

Ik dwing mezelf sowieso wel om netjes te blijven eten, maar als ik die lekkere trek een beetje kwijtraak zou ik dat stiekem best toejuichen :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:23

Ik zit op 2x 10 1x 5 maar waarschijnlijk wordt het 15 15 10 omdat ik toch teveel 'prikkelhonger' hou..

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:56

Gezellig, ik zit ook op 15 15 10 :P...
Maar wat bedoel je precies met prikkelhonger? XD

En waarom krijg ik hier een adverentie voor een unieke aanpak voor jongeren met verslavingen en gedragsproblemen xD

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:57

Ik doe nu al een poosje zonder concerta en het bevalt me best goed eigenlijk :D voel me alleen af en toe wat drukker.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:53

Ik ga als aangrijpen om afgeleid te raken, het kleintje geluidje of wat dan ook is genoeg om helemaal de draad kwijt te raken van dat waar ik me bezig mee was... niet handig tijdens het werk zeg maar :')

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:31

Ik slik op dit moment dus geen medicatie tegen adhd. wel slik ik antidepresiva. Ik ben erg druk in mijn hoofd, maar beter dan die bijwerkingen die ik had

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:30

Amaryllis schreef:
Ik ga als aangrijpen om afgeleid te raken, het kleintje geluidje of wat dan ook is genoeg om helemaal de draad kwijt te raken van dat waar ik me bezig mee was... niet handig tijdens het werk zeg maar :')

Moet eerlijk zeggen dat ik je zin niet helemaal kan volgens.
Maar volgens mij begrijp ik je wel.

Ik heb nu 3x 5 mg geslikt. En zo goed als geen bijwerkingen. Wel is het veel rustiger in mijn hoofd.
Ben er heel erg blij mee tot nu toe *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:56

Okee ik baal echt heel erg.

Had vrijdag dus een gesprek met de arts over welke medicijnen ik zou moeten. We hebben geconstateerd dat concerta voor mij niet vergoed wordt en dat ik daarom ritalin zou nemen. Heel verhaal daar aan vast hoe ik het dan moest innemen etc. Recept meegekregen.

Kom ik vandaag bij de apotheek, krijg ik potverdorie een potje concerta mee. Hebben ze me bij PsyQ toch een recept voor concerta gegeven. Wel even 20 euro afrekenen voor die 15 pilletjes, alsjeblieft.

Goed, dat dacht ik dus niet... Dus nu heb ik nog steeds niks, en ik krijg geen contact met PsyQ want die zijn kennelijk dicht ofzo. Ugh. Ben een beetje boos.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:57

Ohw dat is lekker slordig dan!! :S
Gaan ze dan vanmiddag pas open? Lekker uitslapen? 0.o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:59

Ik heb geen flauw idee. Ze zeggen op die voicemail: "Op dit moment zijn wij gesloten. Onze openingstijden zijn van half 9 tot half 6."

Duuuuusssss...... :+

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:00

Oke dat is heel raar xD!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:02

Lekker uitgebreid lunchpauze aan het houden misschien. Ik probeer het straks nog wel een keer want ik ben nu juist op weg naar Utrecht dus zou dan nog wel even bij ze langskunnen, en kom daar voorlopig wss niet meer.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:28

Apotheken en dat soort lui zijn inderdaad vaak tussen de middag dicht.. Heb ik ook vaak last van (en dan denken van dan bel ik later wel terug maar dat dan weer vet hard vergeten..:P). Dus ik zou het dan inderdaad om een uur of twee weer proberen, dan weet je zeker dat het niet de lunchpauze is.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:58

Ik heb bericht gehad en volgende week dinsdag moet ik op intake. En moet ik weer vragenlijsten invullen, vraag me af waarom. Psygoloog heeft al diagnose gesteld. Ik wacht het maar even af.

intake is volgens mij voor die groeps thearapie ofzo. En medicatie denk ik.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:43

Denk ik ook, wemkelover. Kan me voorstellen dat je gek wordt van al die lijsten. Viel bij mij nog wel mee, vond ik. Kwam misschien ook omdat ik heel veel lijsten verwacht had.

Ik ben mijn medicijnen kwijt. S.hit!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:00

Ik was vandaag toch in Utrecht, dus maar langsgegaan. Waren ze dus gewoon vandaag de hele dag dicht. Heb ik weer hoor. Dus nu ben ik de komende tijd weer niet in Utrecht, krijg ik dus weer geen nieuw recept, hoppa, fijn.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:29

Aleeneh schreef:
Ik was vandaag toch in Utrecht, dus maar langsgegaan. Waren ze dus gewoon vandaag de hele dag dicht. Heb ik weer hoor. Dus nu ben ik de komende tijd weer niet in Utrecht, krijg ik dus weer geen nieuw recept, hoppa, fijn.

Is het dan niet handiger om je bij een apotheek in te schrijven die dicht bij huis ligt?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:30

Ik moet niet naar de apotheek, ik moest naar PsyQ, omdat die arts me concerta ipv ritalin heeft voorgeschreven, en de apotheek me dus ook alleen maar concerta wilde geven, terwijl ik dat niet met de arts had afgesproken ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:33

Oh sorry, had ik even niet goed gelezen.

Kun je PsyQ niet gewoon bellen dat de arts een recept voor ritalin naar de apotheek stuurt? (Zodra ze weer open zijn uiteraard)