Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
afbmchek schreef:kesha1 schreef:joolien of iemand anders, ik heb zo goed als altijd een schuld gevoel. hoe moet ik dat aanpakken???
Schuldgevoel komt vaak voort uit je minderwaardig voelen tegenover anderen, onzekerheid of een slecht zelfbeeld. Dat is niet met een simpel trucje op te lossen helaas. Zelf heb ik er ook ontzettend veel last van wat in mijn situatie zeker niet bevorderend werkt. Ik bespreek het uiteraard met mijn therapeut maar dat is dus niet zo 1 2 3 opgelost.
Ik heb vandaag mijn laatste gesprek voor ik anderhalve maand naar het buitenland ga... Ik kijk er echt naar uit omdat ik dan echt helemaal weg ben en even geen zorgen heb. Maar ik ben wel zo ontzettend bang dat ik daar weer een gigantische terugval krijg of juist wanneer ik terug in Nederland ben en weer verder moet met waar ik nu gebleven ben. Dat houdt me toch wel erg bezig om eerlijk te zijn.
afbmchek schreef:kesha1 schreef:joolien of iemand anders, ik heb zo goed als altijd een schuld gevoel. hoe moet ik dat aanpakken???
Schuldgevoel komt vaak voort uit je minderwaardig voelen tegenover anderen, onzekerheid of een slecht zelfbeeld. Dat is niet met een simpel trucje op te lossen helaas. Zelf heb ik er ook ontzettend veel last van wat in mijn situatie zeker niet bevorderend werkt. Ik bespreek het uiteraard met mijn therapeut maar dat is dus niet zo 1 2 3 opgelost.
kesha1 schreef:afbmchek schreef:
ik heb volgensmij wel een slecht zelfbeeld ja. maar ik wil gewoon me ouders hier niet mee lastig vallen. ik probeer naar mijn vader toe ook hints te geven maar hij snapt het niet. en mijn moeder geloofd me toch niet en vind dat ik me alleen bezig hou met mezelf. dus het schiet niet op. 2/4 vrienden weten het van me. maar ik durf het gewoon niet. bang dat ze me een aansteller vinden