Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:42

Josien_ schreef:
Toevallig hier hetzelfde! Ik ben met een variant van de diane nu ongeveer een maand gestopt, de eerste strip van mijn nieuwe pil is op.
Ik weet niet of het aan de pil te wijten is maar ik heb sinds een week ofzo een enorm vette huid en wat meer mee-eters helaas :(

Heeft iemand dus tips voor een dagcréme die de huid wat matter maakt maar toch verzorgd :) ?

buhh bij mij beginnen de pukkels al terug te komen ;( vooral op mn kin....

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:44

francaa schreef:
nynke1122 schreef:
Hey!
Ik zat in 2012 in dit topic en zat er toen helemaal onder op mijn gezicht(vooral voohoofd) en mijn rug. Heb toeb een antibioticakuur gehad maar dat werkte niet dus ben ik begonnen met de pil. Dit helpt super! Ik heb op mijn rug alleen nog wat vlekjes en op mijn gezicht alleen op mijn voorhoofd vlekjes en daar if bij mijn neus af en toe een puistje. Ik ben wel een tijdje terug overgestapt op een andere pil (ik had diane35) die niet tegen puistjes werkt maar het ziet er nog steeds goed uit :D

Hoe lang is het geleden dat je van de Diane overgestapt bent naar een andere?

Ik ben 4 weken terug ook gestopt met de Diane en als de dood dat mijn gezicht straks weer volzit..
Op internet staan echt alleen maar spookverhalen!

Ik ben gister begonnen aan de 3e strip

Ayla

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:43

Volgens mij ben ik toch wel aangekomen sinds ik aan de pil ben.. Toen ik begon met met m'n eerste woog ik 57/58, sinds een paar maandjes gewisseld naar een wat zwaardere (nogsteeds microgynon) en nu woog ik net opeens 62/63 ipv maximaal 61 wat ik altijd weeg :\ ik ben tussen de 1.73 en 1.80 dus in principe kan ik het hebben maar leuk vind ik het niet.

Mijn huid gaat trouwens wel heel goed! Voorhoofd is zo goed als egaal en derest van m'n gezicht eigenlijk helemaal. Vooral als 't zonnetje doorkomt en ik zit er een middagje in merk ik de volgende dag gelijk verschil. Wel jammer dat mijn huid nog steeds op stress/huilen reageert, maar naar mijn idee word dat steeds beter. Ik gebruik nog steeds enkel foundation en poeder op m'n neus en heel soms wat foundation om m'n mond heen, de rest van m'n gezicht niet. :)

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:38

Ik ben ook best veel aangekomen, ik was eerst altijd vrij dun, maar nu hen ik toch wel een iets te opvallend aanwezige buik

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:39

ayo schreef:
xx_Lyzet schreef:
Mag ik hier mee praten?
Ben 23, en helaas zit ik ook onder... :-(
Zo erg dat ik zelfs niet zonder make up de deur uit ga...
Moet zeggen dat ik ook veel onzuiverheden heb... Op m'n gezicht, borst en rug... :(

Heb van alles geprobeerd, middeltje van de dokter, vichy, clinique, nu Louis widmer, en inderm...
Wil er zooo graag vanaf dat ook gewoon ik naar buiten kan zonder make up... :-(
Heb je al Roaccutane geprobeerd via de dokter dan?

Roaccutane, wat is dat? :o Sorry, klinkt mss erg dom!!!
Heb Louis Widmer geprobeerd, leek het even iets beter op te worden, daarna helaas ook niet meer.
Nu is die op, en ben ik nu de facewash tea tree facewash & Dead Sea Minerals van Dr. Organic aan het proberen.
Ben erg benieuwd. Moet wel heel eerlijk toegeven dat ik me er echt aan moet houden om echt elke dag mijn gezicht te reinigen, ook 'savonds als ik naar bed toe ga... Dit wilt nog welleens voorbij schieten, omdat ik dan gewoonweg geen zin erin heb. Nu is het ook even wat moeilijker, aangezien ik met me hand in het gips zit, maar ik doe me best! Nu moet ik ook wel gezonder gaan eten hoor.

Maar eerlijk is eerlijk, mij zie je echt niet zonder make up de deur uit gaan! Voel me er zoiezo niet prettig bij, en met idee dat mensen me raar aankijken.. Ben nogal erg onzeker wat dat betreft... Alhoewel het niet echt puisten zijn, maar meer onzuiverheden denk ik.... Ik heb wel een foto van me zelf, zonder make up. Maar die ga ik niet hier open en bloot weg zetten. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:34

Ik snap dat echt niet, ikzelf voel me ook zelfverzekerder met make-up maar ik ben de laatste 3 weken zonder make-up de deur uitgegaan en ik voel me echt meer dan prima. (Mijn huid doet het wel goed op het moment), als het echt slecht gaat met m'n huid doe ik wel wat foundation op hoor, maar als mijn huid redelijk is dan maakt het me echt niets meer uit..

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:31

Hallo, mag ik me melden?

Mijn puberteit gaat beginnen, krijg daardoor veel puisten. Iets boven mijn neus zitten er wat en op mijn voorhoofd waar het haar begint.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:52

Voor de mensen met een erg droge huid (zoals ik), ik heb een hele fijne scrub gemaakt!

Mijn scrub was vandaag op en het was toch wel nodig om te scrubben, dus ik ging op zoek naar een scrub om zelf te maken. En ik kwam deze site tegen:

http://www.wikihow.com/Make-a-Basic-Homemade-Facial-Scrub

Ik heb de scrub gebruikt met kokosolie, suiker en citroen. En wow; een top resultaat! Mijn huid voelde soms nogal trekkerig aan na het scrubben, welke ik ook gebruikte en met deze voelt mijn huid zijdezacht!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:45

Wat voor dagcreme gebruiken jullie? Ik heb huismerk kruidvat geprobeerd, maar krijg ik zo uit het niets bulten van? Normaal gebruik ik altijd de dagcreme van Olaz, maar daar krijg ik beetje een glimmende huid van, terwijl mijn huid ook droog is... Logisch huwh :')

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:49

Ik heb een paar verschillende dagcremes :')

2 van Vichy, in de ene zit fruitzuur en de andere is een lekker vette creme. En ik heb er nog eentje met tea tree oil in, die werkt heel erg fijn ook.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:52

Ik gebruik nog steeds mijn Biodermal P-Cl-E, heb ik al vaker de hemel in geprezen in dit topic :D
Het gaat hier erg goed trouwens, had laatst probleempjes op mijn kin, maar dat kwam door de time of the month haha. En de zon schijnt weer, dus dat, en een beetje een kleurtje krijgen zal het ook goed doen!

Ik las laatst trouwens ook over het verschil tussen een droge en vochtarme huid, misschien eens naar kijken, Ikwashier!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:56

Thanks voor de snelle tips :D Zal er ens naar kijken

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:44

Ik gebruik ook pcle fluid (dunne creme) :) hij was net op toevallig vanochtend. Heb ook nog een clinique creme staan :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:28

wat een rust hier.

Wat voor foundation/bb cream gebruiken jullie op het moment? Mijn maybelline foundation dream creamy is helemaal op maar kan het nergens meer vinden. Dus volgens mij is het uit het assortiment gehaald. Heb een heel tijdje die clinique foundation gebruikt maar daar krijg ik nu juist steeds puistjes van? En van veel BB creams gaat mijn huid glimmen. Dus ben echt ten einde raad op het moment :P vooral ook omdat het ook nog eens de tijd van de maand is en ik een uitbarsting heb gekregen

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:50

Ik gebruik nog steeds de Bourjois Healthy Mix Serum, de niet vernieuwde versie aangezien hij nog steeds niet op is := ik gebruik het alleen op m'n neus en af en toe rond m'n mond oid, dus het gaat niet snel op. Moet wel een keer een nieuwe kopen binnenkort :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:07

Ik gebruik nu een matterende van catrice, werkt super +:)+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:21

Ik ben van het weekend namelijk jarig en wil dan gewoon een fijn huidje hebben. Wil me namelijk echt verstoppen als ik wat puistjes heb. Maar dan denk ik altijd aan een filmpje die ik laatst gezien heb van een meisje die echt onwijze ontstekingen op haar gezicht heeft (cyste acne? ) en dan denk ik altijd bij mezelf dat ik niet zo moet zeiken :P

Ga de fresh farmacy, tea tree water en herbalism van Lush bestellen. Wilde ook de cosmetic warrior halen maar die is helaas uitverkocht. Heb laatst ook dat acne maskertje geprobeerd wat toen zo op facebook rondging, zat in mijn glossybox dus dacht laat het maar eens proberen. Maar dat was ook niet echt geweldig. Nog maskers die jullie heel fijn vinden?

Hoorde ook goede verhalen over de mac mineral powder, maar vind die even te duur om te proberen.

Morgen ook maar weer een fles bietensap halen en een grote fles water aan mezelf vastbinden.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:31

Ik gebruik gewoon pure honing wanneer ik zin heb in een maskertje.. Is heel goed voor ontstekingen en vooral wondjes. Zit geen toegevoegde troep in, lekker goedkoop en simpel na 5 à 10 minuutjes stomen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:36

Ik vind dat altijd zo'n plakkerig gedoe, en als ik een maskertje opheb ga ik altijd van alles doen dus ben dan bang dat ik overal honing terug ga vinden :') wat voor honing gebruik je dan meestal?

vind dat honing maskertje van dr. van der hoog ook altijd heel fijn. Ik heb toen ook een keer dat maskertje gehad in een vorm dat je het van je gezicht moest 'aftrekken'. Echt heel fijn maar kan het echt nergens meer terugvinden.

Druppeltje tea tree olie in het water waarmee je gaat stomen schijnt ook te helpen?

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:18

Ik gebruik de 3 in 1 flawless foundation, volgens mij van maybeline, maar mijn huid gaat.echt super op het moment, heb al een paar weken geen dikke puisten meer gehad, maar heb nu meer laat van wallen

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:01

Ja dat is wel onhandig aan honing haha, ik ga er inmiddels maar gewoon voor zitten :') ik gebruik gewoon honing uit een fles/potje van de supermarkt.
Dat honingmaskertje dat je van je gezicht af moet trekken is die van Dr. Van der Hoog toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:23

Het masker dat ik gebruik is van dr. van der hoog, zit ook calendula in. Het is eigenlijk een 3-minuten masker, ik laat het altijd 20 minuten zitten. Door de calendula worden droge plekjes/ontstekingen ook gelijk weer zacht en fijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:55

Mijn huid is weer een ramp, ben weer terug in Nederland hoor.. :') Maanden in Canada gewoond zonder last, heb daar nooit last van mijn huid. Ga alleen pas weer over 4 maanden terug, tot die tijd zit ik dus weer met een rot huid.

Raar en stom. :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:30

dressagelady schreef:
Ik gebruik ook pcle fluid (dunne creme) :) hij was net op toevallig vanochtend. Heb ook nog een clinique creme staan :)

De biodermal P-CL-E heb ik gister ook gehaald. Was 30 procent korting bij de DA dus dat scheelt weer 7 euro.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:19

Sorry dat ik zo kom binnen stromen, ''klein'' vraagje:

Morgen heb ik diploma uitreiking en natuuuuuuuuuuuurlijk werd ik vanochtend wakker met een bult/nog niet rijpe pukkel en daarnaast nog 2 kleine.. Hoe snel weg te krijgen? Trekzalf? Tandpasta?

Iemand het verlossende antwoord?