Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:17

Angela, ik weet dan wel niet hoe je er eerst uitzag, maar op de foto's vind ik je prachtig! Echt :j Ik zou er een voorbeeld aan moeten nemen..! Bedankt trouwens voor je lieve reactie op de vorige pagina.

Ik weet niet zeker of het bij mij een depressie is, de artsen denken dat ik een psychose heb/had en daar krijg ik nu ook medicijnen tegen. Ik zal ook mijn lijstje van vandaag neerzetten:

O: 3 vk belegde boterhammen
T: 4 volkoren 'kaal', 4 mini loempia'tjes
L: normale portie zuurkoolschotel met veel rauwkost, soepje en bakje vla
T: niks (goed he, maar zou eigenlijk een appel oid moeten zijn)
A: 1 tosti, 3 vk belegde boterhammen
T: 4 vk 'kaal', appel

Is al iets minder dan gisteren, en ik heb bruin ipv witbrood gegeten, èn de suikerklontjes laten staan :o

Oja, degene die vroeg waar ik nu ben: opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. De 'volwassenen gesloten' afdeling in Venray om precies te zijn... Vandaar dat ik geserveerde maaltijden krijg en de keuken op slot kan zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:27

Jeetje Safiera, wat heftig moet dat zijn op die afdeling. Zie je er niet veel mensen die er echt slecht aan toe zijn?
Een psychose is niet niks, en komt ook vaker voor bij een depressie. Ik heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt maar een groepsgenootje van mij wel. Een vrolijke jonge meid, studeerde voor arts en van de een op de andere dag een hoopje ellende. Vergeet trouwens niet dat je ook honger van je medicijnen kan krijgen en daar extra van kan aankomen. Wat bedoel je met kaal bij je boterhammen? Gewoon droog brood?

Bedankt voor jullie steunende woorden, en complimentjes dat doet me erg goed. Ik heb het vanmiddag nog met mijn psych kunnen bespreken en dat werkte heel verhelderend.

Mijn lijstje van vandaag:

o: 2 volkoren boterhammen met pindakaas, yakult en een glas water.
t: een glas cola light
l: 3 volkoren boterhammen met pindakaas, en kipkerriesalade en een glas cola light
t: een kop thee en een appel
a: 2 mexicaanse wraps met een glas cola light
t: activia perzik, een glas water en een glas cola light.

Beweging: 20 minuutjes hardlopen, 1 paard longeren, en een half uur wandelen met de hond.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:48

Ja, kan idd best heftig zijn, veel mensen die hier net binnenkomen zijn er slecht aan toe. Maar dat ws ik zelf ook, ben hier met tussenpoos van 3 weken alweer bijna 6 maanden... Maar ik mag over zo'n twee maandjes naar huis, waarschijnlijk wel met dagbehandeling, maar toch :)

De medicijnen die ik nu slik zouden niet veel invloed moeten hebben op mijn eetgewoonten, tenminste, dat is wat de dokters er over zeggen. Een psych heb ik al een hele tijd niet meer gezien, die werken hier niet. Misschien dat dat weer komt wanneer ik weer thuis ben?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:04

Jeetje Safiera, wat heftig allemaal! (ik vroeg naar waar je nu was enzo) Ik kan er verder weinig op zeggen. Alleen maar hopen voor je dat je hier weer uit komt. :(:)

Over je lijstje: al beter dan gisteren ja. Geen suikerklontjes meer en geen witbrood. ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:17

Okay ik ben er ziek van! Dat gezeik van waneer je op een wat iel paardje zit 't ziet er niet uit!' yah g*d dat weet ik ook wel! Ik ga gewoon weer verder met ProDiMed, Zakjes eten, Heb het eerder gedaan en 15 kg verloren in 2 maanden, Dat is echt het goede dieet voor mij aangezien het snel moet gaan of ik ga weer zondigen. Ik ga morgen weer beginnen! Abbo Sportschool gaat weer beginnen en ik ga hardlopen. Meli gaat er weer voor, ik zeg altijd morgen morgen morgen, dus nu moeten jullie me eraan herinneren écht morgen haha.

Van de week álweer een maat erbij met broeken, ik wil nu echt in die mooie kleren passen,
Ik denk dat ik zo ie zo iets van 30 kg eraf moet hebben, ik zal wel tegen de 90 kg aanzitten met 1.70 en een cup F borsten, Meli gaat er weer voor!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:22

Safiera Jeetje heftig! Ik hoop dat het snel weer helemaal goed met je gaat!

Melis balen! Hoop dat het je lukt! Wij slepen je er wel doorheen :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:05

Melis, ben je al begonnen! Vandaag is D-day. ;)

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:32

Goeie morgen allemaal,

wat een verhaal dragen sommigen met zich mee een zware last. Sterkte allemaal!

Vandaag weer op het fietsje naar het werk en vanavond dansen. Ik wilde eerst niet gaan omdat er voetbal op is.. maar als ik dans kan ik toch d e2e helft nog zien :) dus huppakeetje naar de dansschool :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:38

Nou, vandaag zijn de rollen omgedraaid Diaan. Nu zit ik in de tuin met de laptop op tafel. :P

Vandaag eerste dag van korte vakantie. Heb volgende week vrij, dus al met al anderhalve week vakantie. :D

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:57

Ow lekker!
morgen ben ik vrij omdat ik gisteren gewerkt heb lekker lang weekend!
zondag de bbq aan :)
morgen middag misschien naar de rietplas met kids wordt zo blij van dit weer!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:00

vandaag een slechte dag .. :D mn broer is vandaag jarig, dus we beginnen met een lekker ontbijtje. na school taart en vanavond uit eten :=
met uit eten kan ik nog enigsinds gezond eten.. maar daarna := tijdens het voetbal kijken niet meer.

net wel 20 minuten hardgelopen!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:11

Tips voor slanke hapjes!

Volkoren soepstengels met aan het uiteinde roomkaas light, omwikkelt met rookvlees
50 kcal per stokje

Maak minispiesjes met bolletjes mozzarella of feta light, cherrytomaatjes en een blaadje basilicum of munt.
Uitgaande van 2 bolletjes mozzarella en 2 cherrytomaatjes is het 39 kcal per stokje.

Puntje worteltaart
Uitgaande van 1 16e van de hele taart is het 35 kcal per puntje.

Puntjes slanke quiche(warm of koud geserveerd)
1 16e stukje van een hele quiche bevat ongeveer 75 kcal. Je kan de quiche ook in een rechthoekige vorm bakken. Dan kun je kleine blokjes snijden.

Toastjes met rookvlees, kruidenkaas light of filet americain
Per toastje bevat dit 25 kcal
Variatietip: Ook een toastje met een half plakje rosbief en een klein beetje yogonaise is erg lekker.

Gevulde champignons met kruidenkaas light
100 gram champignons met 50 gram kruidenkaas light. Haal de steeltjes van de champignons en doe hier wat kruidenkaas in. Plaats het steeltje terug en laat het geheel in de oven bruin bakken. Per 100 gram champignons met 50 gram kruidenkaas light bevat dit 80 kcal.

Blokjes 20+ kaas
Je hebt deze kaas in verschillende varianten maar je kunt ze ook zelf “oplekkeren” met kruiden of bijvoorbeeld mosterd. Per blokje bevat de kaas 25 kcal.

Bleekselderij met roomkaas
15 gram bleekselderij gedipt in roomkaas bevat 30 kcal. Dit kun je natuurlijk ook met cherry tomaatjes of plakjes komkommer doen.

Kroepoek
Omdat kroepoek erg licht is bevat een handje naar verhouding niet zo heel veel kcal. 1 handje is ongeveer 50 kcal. Natuurlijk vult het ook minder omdat het lichter is dus probeer maat te houden.

Olijven
8 olijven bevatten 50 kcal.

Zoute stokjes
Deze zijn erg licht en bevatten hierdoor per 10 stuks ongeveer 40 kcal.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:41

Zitten lekker dingen bij Diana!

Pff net les gehad ging helemaal kapot! Wat een hitte zeg zo op de vroeg ochtend!

Mijn lijstje tot nu toe

o: Ontbijtkoek + glas sinasappelsap
* les
T: 2 peren

de rest komt later vandaag :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:45

@ Diana, jeetje klinkt goed! ik ga zeker wat proberen daarvan.
@ Annika, das lief :)

o: 2 krackers met kaas + glas water,

ben niet zoon eter op de dag.. t zijn meer de avonden, haha,

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:09

thanks voor de tips diana! zitten zeker lekkere dingen tussen.

Melis ga je je vandaag inschrijven op een sportabbo? :D

oke voor vandaag:
O: kaiserbroodje ham kaas komkommer
croisantje zonder beleg
boterham met gebakken eitje &kaas
groene thee+jusorange
L: banaan
balisto
2vk sneetjes tahin , 1vk sneetje hagelslag
A: nog geen idee. uiteten!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:45

En nog WK hapjes:

Vandaag hebben we in het kader van het WK voetbal een aantal recepten voor slanke borrelhapjes, die je natuurlijk ook kunt gebruiken voor ieder andere aangelegenheid! Vandaag geen groentes met dip, maar leuke en lekkere hapjes die geenszins op een dieet lijken.

Toastjes

Als eerste wil ik je een goed recept voor eigengemaakte toastjes geven, die heel lekker en verschrikkelijk goedkoop zijn!

Neem een volkoren afbakstokbrood (± 175 gram) en stop deze in de vriezer. Verwarm de oven voor op 180 graden en haal de bakplaat uit de oven. Bedek deze met bakpapier. Als het stokbrood bijna bevroren is, haal deze dan uit de vriezer en snijd hier dunne plakjes van. Je haalt makkelijk 30-40 plakjes uit 1 stokbrood. Omdat het brood praktisch bevroren is, zal het snijden heel makkelijk gaan. Maal hier peper en zout overheen en indien gewenst nog kruiden zoals oregano of basilicum. Bak dit minder dan 5 minuten!

Deze toastjes kan je belegen met lekkere salades, die je zelf kan klaarmaken en zo een goede kijk kan houden op de ingredienten en natuurlijk de calorieën! Alle salades zijn gebaseerd op ± 200 gram.

Garnalen/komkommersalade

100 gram Hollandse garnalen
100 gram komkommer
2 el demi crème fraîche
bieslook
Zout en peper
citroensap

Totaal: 164 kcal

Gerookte kip met mango

100 gram gerookte kip
100 gram mango
2 el demi crème fraîche
Chilipeper

Totaal: 238 kcal

Paprika/augurksalade

100 gram gepofte paprika (uit pot)
2 augurken
5 zilveruitjes
2 el demi crème fraîche
Basilicum

Totaal: 110 kcal

Oosterse tonijnsalade

100 gram tonijn op water uit blik
25 gram taugé
25 gram prei
1 bosuitje
1 el ketjap
1 el magere yoghurt
chilipeper

Totaal: 153 kcal

Ham-prei salade

75 gram prei
50 gram hamblokjes
3 zongedroogde tomaten (niet op olie!)
1 el demi crème fraîche
1 el magere yoghurt
kerriepoeder

Totaal: 147 kcal

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:08

Dat zijn hapjes die ik ga uitproberen! Niet vandaag nog, maar ze lijken me erg lekker, die salades!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:12

Pfffff, wat een warmte... Hier zitten al twee kleine meisjes in het poedelbadje. Nadat ik deze vanochtend van zolder heb gehaald, opgeblazen en schoongemaakt hebt (is dat ook voldoende beweging voor vandaag? O:) ). Ze waren er wel aan toe zeg (ik eigenlijk ook... maar ben te groot voor het poedelbadje :P ).

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:17

ff ego: Ik heb vakantie!!!!!!

Tentamen, ging redelijk, heb zelf even streng nagekeken en kwam uit rond de 5.5. Moet een 5.5. halen voor een voldoende.. Hoop dat het genoeg is!!

Vandaag niet echt veel in de planning, wilde gaan rijden vanmiddag maar denk niet dat poownie daar blij van wordt in deze hitte, dus lekker tutten en poetsen denk ik.

Mijn schema:
O: vruchtenyoghurt met muesli
T: krentenbol
L: dubbele boterham sandwich spread, 2 prince koekjes :o had zo'n zin in chocola!
T: fruitsalade
A: boontjes met gekookte aardappels en vegaburger
T: geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:26

Pff ik ben echt een miep met zulke hapjes hoor, beetje wat de boer niet kent.. Ik denk dat ik maar 2-3 dingen uit jouw lijstjes lekker vind :o

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:48

ik begin ook maar weer eens
wil deze vakantie 10 kilo kwijt, ga niet op vakantie, ga veel werken en ponykampen draaien dus moet lukken

O:2 beschuiten met extra pure hagelslag
T:stukje appelkruimeltaart(over van mijn verjaardag) :oo
M:2 rundertataartjes met rucolasla en wat champions en een flink stuk komkommer
T:grote cappicino met suiker
A: gekookte aardappelen met boontjes en een kipburger

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:59

Welkom aan de nieuwelingen ^^

O: magere kwark met meloen
T: banaan
L: pasta met kaassaus en pangasiusfilet
T: eierkoek
* anderhalf uur fietsen

Rest weet ik nog niet :)

Ik ga jullie een tijdje verlaten tot 5 juli. Vanaf morgen start de opbouw van een groots feestje voor studenten tot 29 juni (= veel werken en weinig gezond eten...) en 1 juli vertrek ik naar een festival :) Veel succes met het lijnen!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:08

Veel plezier!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:46

Veel plezier Dianta!

Heftige verhalen gelezen, sterkte!

Mijn dag:
O: Kopje groene thee, 3 vk bh; appelstroop + light jam
T: 2 Kopjes koffie, plakje volkoren ontbijtkoek
L: 3 Vk bh; kipfilet + light jam, kop Optimel
T: Peer, veel water
A: Gekookte aardappelen, bloemkool en gehaktbal
T: Mona toetje :9
T: 4 Kopjes groene thee

Vanochtend lekker wezen zwemmen met mijn ouders en Robin, ik ben een kwartiertje baantjes wezen trekken en was kapot :=
Verder nog de honden uit(ge)laten dus beweging genoeg, vanavond blijf ik lekker thuis, ga thuis voetbal kijken dus de wijntjes en chippies blijven weg.

Pfff wat is het warm, zou vandaag met een sopje door huis maar ik denk dat ik alleen even ga stofzuigen, morgen weer een dag.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:05

zeker warm op kantoor ook zou nu wel aan het water willen liggen :) (*droomt even weg*)