Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:55

Eef, gruwel wat een shirt!!

Tiggs, je hebt groot gelijk!

En voor degene die schreef dat oliebol er ook bij horen, ben vergeten wie het was, gelukkig wel. Ik kan het ook prima hebben.
Vandaag het omgekeerde. Wilde geen Evy want ik dacht dat dat te veel zou zijn. Dus begonnen en na 100 meter toch de les gaan lopen omdat ik veel beter en fijner liep dan bedacht.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:34

tiggs, herkenbaar. als ik niet vrijwel meteen uit het werk ga hardlopen en op de bank plof heb ik meestal ook niet zo’n zin meer. maar om even op de vorige pagina terug te komen, rust is ook training :D zondag lekker lopen!

myka, ja pfoeh ik was wel echt buiten adem de laatste intervallen. maar dat is inderdaad ook wel te zien aan mn hartslag. jouw training ziet er ook dikke prima uit!

lugh, goed om te horen zeg, wat fijn! :)

bij de buigproef hier een beetje gevoelige knie. qua pijn 1 of 2 op 10. dus dat is prima. ook wel logisch natuurlijk en pijn mocht er ook zijn van de fysio. geduld geduld voor het herstel.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:45

Fijn dat je nu nauwelijks last hebt Sunshine.

Wij zijn op familieweekend in Baarlo. Vanochtend vroeg voor alle activiteiten hier een rondje gaan hardlopen. Heerlijk rustig hier tussen alle fruitbomen. Heb heel lekker gelopen.

Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:14

O heerlijk!

Ik had eigenlijk geen tijd om te gaan lopen maar de zin won het :D Geen Evy, gewoon gaan. Als ik nog 650 meter had doorgelopen zag ik achteraf dan had ik 5 km aan een stuk gelopen. Nu snel door met de rest van de dag maar wel met betere zin omdat ik lekker gelopen heb.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:38

Lekker busymissy, veel plezier nog!

Top zeg Lughnassah (wat heb je een lastige boktnaam haha)

Hier ook herkenbaar, als ik savonds loop moet ik niet eerst op de bank ploffen. Meestal loop ik ‘s morgens, of tussen de middag op thuis werk dag. Heel soms meteen na werk maar dat vind ik met eten zo lastig, die kids willen op tijd eten en als ik eerst ga lopen wordt het wel erg laat.

Net rondje gelopen, 1,5 km in, snelle 10 op 5:35 en nog halve km uit. Nog 1 trainingsweek!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:54

prachtig busy missy. fijn weekend gewenst.

wat goed zeg lugh, super.

samantha dat met eten herken ik hier ook. mijn vriend heeft het inmiddels geaccepteerd. daardoor eten wij op alle tijden tussen half 6 en half 9. vind het toch lekkerder lopen voor het eten. maar snap dat het met kinderen een stuk lastiger is. welk evenement ga je lopen?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:31

Ja kids zijn wel oud genoeg om zelf wat te maken hoor, maar dan is het iets wat in mijn ogen geen avondeten is. :')
Maar sowieso is het tijdstip rond avondeten vaak rommelig, jongste werkt in de supermarkt vaak van 16-20, dus dan eet ze daar.

Ik ga Amsterdam marathon lopen volgende week zondag! :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 17:34

I did it! Baby ultra in the pocket.
De steamtrail gelopen, 44km met 621 hoogtemeters. De laatste kms waren zwaar, ik kwam de heuvels niet meer op :+ en bij 38km heb ik nog even grondinspectie gedaan..

Onderweg nog Puera tegengekomen! Leuk om je gezien te hebben!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:37

Gaaf! Goed gedaan joh.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:37

Wauw, super zeg, wat een afstand! Top gedaan!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:47

super gedaan SV!!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:19

Wat gaaf, goed gedaan SV

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:20

Nice SV!!! _/-\o_

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 18:22

Dank je wel allemaal <3 !

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:25

Wow wat goed Sv!

Hier op een roze wolk. Eerste wedstrijd gerend vandaag in Eindhoven. Had er vertrouwen in dat ik hem uit kon lopen maar snelheid was ik niet zo zeker over, doel was onder de 33 minuten met 6.30 min/km. Ik hou niet zo van mensenmassa's dus achteraan gestart. Was onderweg erg druk met mensen en kinderen die dan 4 man breed wandelen midden op de weg op smalle stukjes, echt slalommen af en toe. Doel wel ruimschoots gehaald, laatste km werd het rustiger qua mensen liep ik bijna 5.30 min/km, voelde alsof ik kon vliegen :D . Morgen even verder bijlezen.

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:38

Superrrr Eef_Bam! *\o/*

Jij ook weer super, SV. Leuk je ontmoet te hebben.

Ik heb de 25 km Steamtrail gelopen, samen met mijn partner en buuf. Slecht uitgangspunt met de HRV in het rood, een kort nachtje en een body batery van 33. Had de afgelopen twee weken ook weer iets last van m’n oude blessure dus ik was heel benieuwd hoe het zou gaan.
Maar ik heb genoten! Genoten van de treinreis, genoten van de omgeving, genoten van iedere kilometer. De hoogtemeters waren soms een uitdaging als je alleen het platte Friesland gewend bent. :+ Maar wat een heerlijke dag met dito weer!

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 18:39

Goed gedaan Eef!

En heel goed gedaan Puera! Zeker als je normaal weinig hoogtemeters loopt.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:54

Mooie foto BusyMissy, fijn weekend nog gewenst! :D
Netjes Lughnassadh, fijne 5km!
Vind ik ook lastig met eten Samantha, helemaal nu het donker wordt dan denk je na het eten toch sneller laat maar.
Knap Supervixen!! *\o/* Wat een afstand joh! Jezelf geen pijn gedaan? :(:)
Leuk om te lezen Eef! :D Dik onder je streeftijd, super goed!
Puera, fijn dat je lekker gelopen hebt ondanks je slechte uitgangspunt! Leuke foto's. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 20:01

Wondje op mijn knie en hand, maar niet zo erg. Van de val zelf zal ik morgen wel spierpijn hebben.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:37

Super Eef Bam en SV !

Sunshine, ik wist niet dat ze bij mensen ook buigproeven deden, kende het alleen van paarden. Weer wat bijgeleerd. :)

Morgen weer loopje op de planning, maar ik heb al de hele dag keelpijn. Lijkt wel alsof ik behekst ben: telkens ik goed en wel herstart, komt er een kink in de kabel. Maar ik blijf nog eventjes volhouden, ben intussen al aan herstart nummer 5 of zo, desnoods dan maar een zesde. Maar ik denk dat ik hem morgen loop, ik zie wel wat mijn horloge dan voorstelt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:46

iiSunshine schreef:
hwn, je kunt je suggesties ook op hartslag doel zetten ipv tempo, dan bedenkt hij een doel hartslag voor je. is dat misschien wat?

Ik heb via Garmin een soort Start to Run gedaan (wel wat gesjoemeld, had al een wedstrijdje in week 5 of zo :) ) op hartslag, maar dan had ik ook de neiging om toch zo snel mogelijk te lopen, waardoor ik telkens echt op het randje zat, kreeg dan telkens een biepje wegens hartslag te hoog. Dus als ik op hartslag train, probeer ik mijn tempo op te drijven, en als ik op tempo train, probeer ik mijn hartslag laag te houden blijkbaar, waarom makkelijk doen als het moeilijk ook kan :P.

Maar eigenlijk mag ik best wel tevreden zijn dat ik nu in mijn eentje kan lopen, terwijl ik daar vroeger een hekel aan had, maar ik ben nogal streng voor mezelf, en nogal snel jaloers van mensen die het beter doen (maar die zijn dan meestal 15 jaar jonger, dat vergeet ik er dan bij te denken). Toch maar weer proberen om minstens 1x per week bij een joggingclub in de buurt aan te sluiten, gelukkig de luxe dat er hier 2 zijn elk op 3 km van mijn deur, zelfde loopdagen maar ander startuur, dus zou moeten lukken. En misschien vraag ik aan de sportkinesist (heet bij jullie fysio) wel een schema, hij doet ook personal training. Alleen moet ik nog even puzzelen wanneer ik alles kan inplannen, anders is het zonde van mijn tijd en geld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:52

Wat hebben jullie goed gelopen allemaal vandaag!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:08

SV, nice!

Puera, klinkt ook goed!

Eef, gaaf!

Voor degene die mijn naam lastig vinden, afkorten is prima ;) . Hmmm ik kan niet zeggen dat na het avondeten gaan lopen lastiger is dan in de ochtend omdat ik gegeten heb. Ben van mezelf echt veel meer een ochtendloper maar als het niet andersom dan is middag of avond ook prima.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 21:39

hwn schreef:
Super Eef Bam en SV !

Sunshine, ik wist niet dat ze bij mensen ook buigproeven deden, kende het alleen van paarden. Weer wat bijgeleerd. :)

Morgen weer loopje op de planning, maar ik heb al de hele dag keelpijn. Lijkt wel alsof ik behekst ben: telkens ik goed en wel herstart, komt er een kink in de kabel. Maar ik blijf nog eventjes volhouden, ben intussen al aan herstart nummer 5 of zo, desnoods dan maar een zesde. Maar ik denk dat ik hem morgen loop, ik zie wel wat mijn horloge dan voorstelt.

Ik ook de hele nacht en de hele dag vandaag dus keelpijn. Niks aan.
Succes morgen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 22:09

Wat goed gelopen Puera, Supervixen en Eef!

Hier vandaag ook steamtrail gelopen, 25 km en meteen mijn langste afstand ooit. Sinds mijn bevalling 11 maanden geleden gewoon al 2 PR’s gelopen! *\o/*
Ik liep eigenlijk heel lekker en makkelijk en ben ervan overtuigd dat ik de 35 ook had kunnen halen (met wel wat moeite :)) ).
Wat is dit een lekker gevoel! Ik ben zo trots op mezelf!

Afbeelding