Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 15:54

Wat een mooie bescheiden buik nog!! Mijn buikspieren gaven het met 20 weken duidelijk op :z

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:50

Ballard ook wakker gelegen dus, bleegh. Waar was je over aan het piekeren? :(
De voorspellingen zijn niet zo mooi nee, hoorde ze zelfs praten over een pak sneeuw!
In Nordhorn zit Tierpark Nordhorn. :D Kleine dierentuin, maar wel heel knus en leuk. Geeft mijn altijd een beetje oude dierentuin Emmen gevoel.
Ah lieve foto van jou ook. Bescheiden buikje nog. :)

Freekieee lekker zo'n rustig dagje.
Zeeman is wel ideaal, kost ook bijna niks daar de kleertjes.
Leuk dat het bedje bijna klaar is! Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien allemaal. :)
Jurkje staat mooi!

Kiwipitje, fijn dat het wel goed met je gaat. Herken dat meer willen doen dan je kan wel, lastig is dat hé? Jij hebt ook al slecht geslapen dus, bah!
Jouw foto is ook mooi zeg ♡

Marjon, jeetje van twee crackers al een te hoog suiker? Heavy wel... Hoe vaak moet je je suiker controleren op een dag?

Gnome wat fijn dat je badpak goed zit! Kun je mooi baantjes in maken dus. :D
Veel plezier morgen in de wellness. Hopelijk slaap jij ook weer wat beter vannacht. Wat je al zegt, lijkt wel alsof er iets in de lucht hing als zoveel hier zo slecht geslapen hebben!

Hier hebben we de plankjes en lampjes opgehangen op de baby kamer. Nu alléén de gordijntjes nog, maar die zijn nog in de maak. En we hebben wel al een verduister rolgordijn er hangen, dus wat dat betreft hélemaal klaar voor de komst van Ted. :D
Verder vooral lekker rustig aan gedaan vandaag. In slaap gevallen op de bank, met de kat naast mij haha. Straks nog Wie is de Mol kijken, maar denk dat ik daarna zeer snel onder de wol kruip.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 05:51

Lig alweer vanaf 4:00 wakker -O-
Hopelijk morgen wel een goede nacht. Baby is wel lekker actief <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 06:06

Kiwipitje schreef:
Lig alweer vanaf 4:00 wakker -O-
Hopelijk morgen wel een goede nacht. Baby is wel lekker actief <3

Hier ook weer feest. Wilde net wat typen toen jij ook wat poste... Echt steeds rond dit tijdstip. Kleine is hier voor de verandering heel rustig nu.

Sterkte daar!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 06:12

Hier ook altijd tussen 4:00-5:00. Soms slaap ik daarna door, soms slaap ik daarna prut en nu slaap ik niet ;(

Hopelijk val jij zo nog in slaap Gnome :(:)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 08:54

Vervelend dat jullie weer wakker lagen! Je kunt er dus bijna de klok op gelijk zetten…
Ik heb vannacht in 1 keer doorgeslapen, ik hoefde niet eens naar de wc! That’s a first.
Gisteren lag ik te piekeren over mijn ongeluk, wat ik anders had moeten doen. Niet dat je daar iets aan hebt, maar je doet domme dingen ‘s nachts :P
En buik is idd nog redelijk bescheiden. Ik ben van mijzelf erg slank en heb veel buikspieren, dus heb het gevoel dat het daar achter blijft hangen. Maar prima, die buik komt vanzelf. Ik kan zelfs nog op mijn buik slapen ‘s nachts en daar geniet ik mooi van!

Fijn Mriek, alles klaar voor Ted! Laat maar komen! Had nog nooit van dat dierenpark gehoord trouwens, leuk om eens heen te gaan dus :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:54

Hé jakkes wat vervelend dat jullie weer wakker hebben gelegen. Schijnt wel iets biologisch te zijn van je lijf, dat je alvast gaat wennen aan gebroken nachten...

Lekker dat jij wel hebt doorgeslapen Ballard. Ik gelukkig ook vannacht.
Kan me voorstellen dat je ongeluk nog regelmatig door je hoofd maalt, voornamelijk in de nacht!
Die buik komt vanzelf inderdaad ;)

Fijne zondag allemaal! <3

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 11:15

mriek1990 schreef:
Hier hebben we de plankjes en lampjes opgehangen op de baby kamer. Nu alléén de gordijntjes nog, maar die zijn nog in de maak. En we hebben wel al een verduister rolgordijn er hangen, dus wat dat betreft hélemaal klaar voor de komst van Ted. :D
Heerlijk dat je zo ver klaar bent met de babykamer. Hier moeten ook de gordijnen en schilderij rail nog zodat we dingen op kunnen hangen. We hebben een lamp van MP maar een deel van de lampjes daarin werkt niet en ik weet niet of ik er uiteindelijk zo blij mee ben, maar goed die is zo vervangen als het nodig is.

mriek1990 schreef:
Hé jakkes wat vervelend dat jullie weer wakker hebben gelegen. Schijnt wel iets biologisch te zijn van je lijf, dat je alvast gaat wennen aan gebroken nachten...
Je hebt er alleen geen reet aan :=

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:17

Ah fijn dat jullie ook al zo ver zijn. :) Geeft ook wel rust he?

Citaat:
Je hebt er alleen geen reet aan :=

Hahahaha nee dat geloof ik! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:40

Ja vind ik wel, maar ik heb ook heel erg dat ik wil dat de stoep schoon is :') en de kasten uitgezocht etc. Dus ik probeer elke dag wel iets te doen al is het maar iets kleins. Mijn man is ook heel druk met allerlei klusjes, maar die voelt denk ik toch minder de noodzaak dan ik met al m'n hormonen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:36

Mijn vriend heeft gisteren geklust en het enige wat nog moet in de babykamer is de kast verven. 3x raden wat ik net heb staan doen :+
Nog wel een laagje te gaan.

Nu dus compleet gesloopt weer. Nemo is vrij constant aanwezig nu. Regelmatig schoppen en anders als harde bult ergens. Ben nu ook flink aan het inlezen in bevallen en de kraamtijd. De 37 weken komt langzaam akelig dichtbij.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:56

Ik vind de meeste opmerkingen over kraamzorg echt bizar egoïstisch. Als jullie 8uur per dag willen en kunnen krijgen, super fijn voor jullie! Maar opmerkingen dat iemand er niet voor op wil draaien om minder uren te krijgen omdat andere laks zijn geweest in aanvragen, schieten bij mij echt in het verkeerde keelgat… ik denk dat (bijna) geen enkele toekomstige mama bewust laks zal zijn in het aanvragen van kraamzorg :n

Gnome, ik heb inderdaad de placenta aan de voorkant. Wat ik overigens te horen kreeg bij onze pret(/geslachts)echo. Verloskundige had er niks over gezegd en bij de medische echo’s (13- en 20 weken) ook niks over gehoord. Ben dus ook niet zo tevreden over de informatie die ik krijg. Gelukkig switch ik ivm verhuizing volgende maand toch naar een andere praktijk, hopelijk daar iets betere informatie :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 15:16

@linda tja ik vind het niet egoïstisch. Zo ongeveer alles in de maatschappij is een wie het eerst komt werkwijze en het is al jaren in het nieuws dat zowel kraamzorg als opvang enorm onder druk staan dus dat je daar echt al heel vroeg bij moet zijn. Dat er geen plan B is voor mensen die verhuizen tijdens hun zwangerschap en daardoor niet eens meer recht hebben op de 3 wettelijke uren, vind ik natuurlijk ook niet acceptabel. Maar als ik op tijd ben en ik kan de uren krijgen die ik destijds direct heb aangegeven, dan blijf ik daar wel bij.

Rot om te horen dat je geen fijne begeleiding krijgt tot zo ver. Hopelijk is de nieuwe straks veel beter.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 17:27

Hier vanmiddag 4 uurtjes welness gehad en een high tea lunch. Was echt even heerlijk met z'n tweetjes. Zonnetje kwam er zelfs nog bij dus lekker zennn :z

Sommige mensen keken gewoon om als ik voorbij liep. Nog nooit een zwangere vrouw gezien blijkbaar haha. Kleintje was over het algemeen ook lekker rustig. Nu thuis nog ontspannen en vroeg op bed. Morgen weer naar Amsterdam om 6 uur.

Hoe was jullie dag?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:11

Ik heb echt niks gedaan vandaag. Wilde gaan wandelen maar het regende en daarna had ik steken in m’n poenie. Inmiddels voelt het alsof er een bowlingbal onderin ligt := Maar voel me een beetje bleh en zeekoe omdat ik de hele dag niks gedaan heb en slecht gegeten. Morgen weer normaal en even zwemmen. Zin in :j

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:25

Melanie_D schreef:
@Ballard_L: GBS staat voor Groep-B Streptokokken. Eén op de 5 mensen is drager, maar meestal heb je hiervan geen klachten. Ik heb me laten vertellen dat het soms actief is en soms niet. Als het actief is tijdens de bevalling, kan dit overgedragen worden op het kindje. Kans is overigens niet zo groot hoor. Ons zoontje was erg benauwd, kon niet op temperatuur blijven en had te weinig energie om goed te drinken. En daarom een week in het ziekenhuis gelegen met vrij zware antibiotica, een warmtebedje en een sonde, zodat we hem alsnog konden voeden als hij niet voldoende kracht had om te drinken. Inmiddels is het een gezond, druk jongetje van 2,5, dus het is weer helemaal goed gekomen :) Voor de tweede geldt nu dus dat ik hierop onderzocht word i.v.m. een risicofactor. Bij positieve screening zal ik in het ziekenhuis met antibiotica moeten bevallen en mocht dat niet lukken, moeten we na de bevalling preventief alsnog een nachtje naar het ziekenhuis. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig :)

@Mriek, hoe bevalt het (no pun intended ;) ) om nu lekker met verlof te zijn? Je hebt er afgelopen week heerlijk weer bij gehad, lukt het om lekker te ontspannen? En 36 weken alweer, wat gaat dat hard! Niet te geloven dat jij over een week of 4 al een kleintje in de wieg hebt liggen!

Hopelijk is het nu niet nodig dan!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:27

Ballard_L schreef:
Melanie: ah ik hoop voor je dat het goed uitpakt en dat je niet positief test. Is toch altijd extra spannend dan!

Mriek: bizar hè?! Over een paar weken heb je het kindje in je armen! Geniet nog even van je verlof :)

Hier wil ik graag thuis bevallen als dat lukt. Tot nu toe ziet het er positief uit, maar je weet het nooit. Ik probeer me nergens op vast te pinnen.

Gnome: mijn gezicht begint nu langzaam te verkleuren. Het is voornamelijk heel dik en een stuk is gevoelloos, maar vanaf mijn kaak begint het blauw/geel te worden nu, dus ben benieuwd hoe ik er over een paar dagen uit zie :') het helen van de breuk duurt 6 weken, maar ik hoop dat ik voor die tijd al wel weer normaal op de been ben. En stiekem hoop ik dat ik volgende week een nieuwe bril aan kan laten meten, dat zal ook voor wat rust zorgen voor mijn ogen. Ik wilde dat eigenlijk niet doen, want met je zwangerschap kan de oogmeting anders uitpakken, maar nu kan het niet anders aangezien mijn bril compleet total loss is…

Pijn valt wel mee dus? Hopelijk herstel je snel

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:29

_Marjon_ schreef:
Gnome schreef:
@marjon wat was het risico de vorige keer om de kleine gewoon te laten zitten? Vind het eigenlijk best gek dat we in Nederland na 40 weken al gelijk kijken naar inleiden en weet ik het allemaal als de kleine er blijkbaar nog niet klaar voor is. Niks naar jou toe dus persoonlijk ofzo maar ben gewoon totaal niet op de hoogte van de mogelijke risico's met zo'n termijn :+

In principe zag alles er bij mij nog goed uit. Goede CTG, genoeg vruchtwater. Maar bij 41+4 loop je natuurlijk al bijna tegen de 42 weken aan en volgens mij is dat wel een beetje de grens i.v.m. grootte en mogelijke andere problemen. Uiteindelijk is ze ook pas met 41+6 geboren dus wat dat betreft.
Maar mevrouw had er gewoon nog weinig zin in en mijn lichaam nam ook niks over in die zin. Dus oxytocine infuus, vliezen al vrij vroeg gebroken. En toen bleek mevrouw een sterrenkijker te zijn en was niet van plan om te draaien :D. De rest van de bevalling zal ik jullie besparen.

De verloskundige gaf in ieder geval aan dat de kans zeer groot is dat het zo moeizaam ging vanwege het inleiden en alle "niet natuurlijke" ingrepen. En aangezien ik er dus een sterrenkijker van 4060 gram uitgekregen heb is er geen enkele rede om bang te zijn voor deze bevalling. Want het kan haast alleen maar meevallen :+.
Maar nu met de diabetes en extra groei echo's ben ik toch benieuwd. Want kan me dus niet voorstellen dat ze me weer tot zo lang laten lopen met kans op een heel groot kind door de suiker. Maar aan de andere kant, natuurlijke hormonen omdat een kindje er zelf klaar voor is lijkt me zooooveeel fijner.
Mocht ik gewoon bij mijn verloskundige blijven dan denk ik dat we het moment even moeten afwachten. Hoe snel de weeën komen en de hoeveelheid pijn. Of ik het dan nog leuk vind om in de auto naar het ziekenhuis te gaan, of dat ik tijd zat heb.
Ik heb goede hoop dat deze iets sneller is dan de 1e :)).

Dat hoop ik ook voor je!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:30

mriek1990 schreef:
Gnome het is inderdaad echt heel fijn dat we hier zoveel leren van elkaar. :)
Ben ook zo benieuwd naar alle baby's, namen, geboortekaartjes, gewoon álles van iedereen haha. <3
Hmm weer niet zo'n goede dag voor jou dus? Wat vervelend. Voel je je na het uurtje slaap wel wat beter?

Ballard thanks. Is inderdaad een heel bizar gevoel, maar heb er ook zoveel zin in.
Vervelend van je bril! Hopelijk kun je snel een nieuwe krijgen. Is het nog een beetje te doen met de pijn of valt die nog steeds mee?

Marjon bedankt voor je uitleg rondom je bevalling. Ik hoop voor jou dat het meevalt met de groei van deze kleine. Had je al wat handvatten gekregen van de dietiste?
Dat moment dat de kleine op je borst komt lijkt mij zó bijzonder. <3

Vandaag nog een 36 weken foto gemaakt. O:)
[ [url=m/qTjXS5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Vind het nog heel erg meevallen hoeveel buik je nu hebt :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:33

Kiwipitje schreef:
Dit ben ik met 32 weken. Ben nu alweer bijna een week verder. De tijd gaat zooo snel ineens.
[ [url=m/yc6hMN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook mooi!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:34

Freekieee schreef:
Jou foto is mooi Mriek! En die van kiwitje ook <3

Hier jurkje binnen gekregen voor de bruiloft (let niet op de troep slapen tijdelijk op zolder :+ )

Met mn pantoffels er onder :Y) ik hoop tegen die tijd nog steeds hakken te kunnen dragen. Al is t alleen maar voor t stadhuis

Morgen alweer 27 weken…. Gaat snell. Laatste trimester

[ [url=m/shQhAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wanneer is de bruiloft? Staat je goed

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:35

Ballard_L schreef:
Mooi jurkje Freekie!

Lekker Gnome, een badpak die nog even mee kan rekken. Heerlijk zwemmen nog!

Ik had overigens woensdag voor mijn ongeluk nog even een buikfoto gemaakt, heel charmant op de trap…

Toen precies 22 weken
[ [url=m/8rpEb6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel subtiel nog! Maar jij bent ook super mooi slank

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:40

Gnome schreef:
@linda tja ik vind het niet egoïstisch. Zo ongeveer alles in de maatschappij is een wie het eerst komt werkwijze en het is al jaren in het nieuws dat zowel kraamzorg als opvang enorm onder druk staan dus dat je daar echt al heel vroeg bij moet zijn. Dat er geen plan B is voor mensen die verhuizen tijdens hun zwangerschap en daardoor niet eens meer recht hebben op de 3 wettelijke uren, vind ik natuurlijk ook niet acceptabel. Maar als ik op tijd ben en ik kan de uren krijgen die ik destijds direct heb aangegeven, dan blijf ik daar wel bij.

Rot om te horen dat je geen fijne begeleiding krijgt tot zo ver. Hopelijk is de nieuwe straks veel beter.

Dat vind ik dan ook niet helemaal eerlijk, niet iedereen is daar van op de hoogte en er komt al zo veel op je af

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:47

Dat wakker liggen op bepaalde tijden herken ik ook heel goed haha.. Maar van de week een paar dagen wakker gelegen van de cts die snachts wel vervelend wordt, nu 2 nachten met braces om geslapen en nu gaat het weer goed gelukkig :D

Gister nog wedstrijd gehad en ons L2 debuut, dat ging wel mooi, beide proeven de 1e prijs en 4 winstpunten mee naar huis *\o/* De andere merrie staat op knappen dus dat is wel even spannend..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 05:27

Het is weer tussen vier en vijf, dus ik mag me weer aansluiten bij de nachtbrakers :=.
Hier gisteren ook een slechte dag gehad qua energie en gevoel. Maar goed, weer een dag dichterbij de bevalling en de nieuwsgierigheid groeit! Druk bezig met namen en geboortekaartje, ook leuk :):). Maar dat ik nou zin heb om te werken... :n Prioriteiten liggen heel ergens anders, qua gevoel. Herkenbaar?