Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 15:42

14km met 499 hoogtemeters

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 18:20

tita schreef:
14km met 499 hoogtemeters

Oh dat gaat je wel lukken in die tijd :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:24

Nieuwe schoentjes :)) zitten ook ruk maar ik ben zo gefixeerd op voelen voelen voelen en die zolen prikken behoorlijk in voetboog

Maar oooo wat zijn ze anders geworden en ik ben zowat soort vleugels aan de achterkant dadelijk ga ik vliegen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 20:40

@tita, nieuwe schoenen die ruk zitten klinkt nou niet echt aantrekkelijk -O-

Hier net nog even een kort blokje om. Even rustig de beentjes strekken na de afgelopen kilometers op Texel :) het was zulk lekker weer dat ik het echt niet kon laten. Haha...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 20:48

Oh dat is de Zeven heuvelen toch tita? Dat moet lukken hoor tegen die tijd! Als je nieuwe schoenen ruk zitten klinkt dat toch niet echt optimaal :7

Musli lekker hoor, even 'thuiskomen' met een kort rondje om in de avondzon.

Hier was het ook heerlijk dus ik heb na het eten nog een klein uurtje op de racefiets gezeten :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:02

Dat is ook altijd lekker @Kylan... Was je alleen op pad met de racefiets?

Hier mag de racefiets morgen weer van stal :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:20

Dit keer was ik alleen op pad inderdaad. Was ook wel lekker, even een beetje vertrouwen krijgen. Ik ben nog niet zo zeker op de fiets dus geen clubjes voor mij, en man was moe dus die bleef thuis op de bank vandaag ;)
Jij fietst in een clubje op de dinsdag toch?

Morgen heb ik rustdag, dan ga ik een veulen knuffelen in de avond <3 Bij kennissen van mij help ik al jaren regelmatig met de paarden, nu hebben ze een jong veulen en die moet voor het eerst een halster om. Later ook aan het touwtje leren lopen en voetjes optillen, ontwormen en dat soort dingen zijn mijn taken daar. Altijd leuk en zeker met baby veulens :D <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:23

Ik fiets met een clubje dames inderdaad op dinsdagavond. Combinatie van sociale activiteit en duurtrainen. Heel fijn :)

Ahhhh, veulentjes zijn zo tof! Dat heerlijk speelse... Die onbezonnenheid. En die onbeschoftheid :')

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:25

Wat grappig om hier ook een hardloop onderwerp tegen te komen. Ik ren 5k eigenlijk zonder training. Misschien niet snel maar ik kom er wel.. Nu gaan we met werk de 10k lopen op de Cpc in september dus ik denk toch dat ik wat moet gaan trainen.
Dus ik zal eens rustig een stukje terug gaan lezen of hier nog leuke tips zijn :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:36

Zo'n combi dat het gelijk een sociale activiteit is is ook wel heerlijk ja Musli! En gelijk een stok achter de deur als je een keer minder zin hebt. Hoe doen jullie dat, hebben jullie een wegkapitein die de route bepaald van tevoren?

cbrmuisje welkom! Goed dat je al 5km loopt, dan gaat die 10 in september ook moeten lukken. Misschien kun je met collega's af en toe samen trainen? Bij ons op werk was voor corona het html'etje (het tussen de middag loopje :Y) ) best succesvol!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:45

Nee, we bepalen gewoon met z'n allen bij de start van de rit waar we naartoe fietsen. Meestal heeft er wel iemand een ideetje, die is dan die dag aan het roer ;) we kijken wel altijd goed naar de wind. Zoveel mogelijk wind tegen heen, zodat we terug wat rustiger aan kunnen doen ;)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:58

Prima strategie toch! Is ook leuk, dan komt iedereen een keer aan de beurt. Rekening houden met de wind is altijd wel handig op de fiets ja, daar ging ik in het begin nog wel eens mee mis :+

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:09

Vandaag mijn voornemen om een herdenkingsloop te doen naar de militaire begraafplaats op de Grebbeberg uitgevoerd. Helaas kon ik pas eind van de middag gaan lopen dus waren de voorbereidingen voor de herdenking daar al in volle gang. Ik mocht van een vriendelijke verkeersregelaar nog wel naar boven toen ik uitlegde wat ik wilde, ondanks dat het eigenlijk al afgesloten was. Boven heb ik even stil gestaan, ik vond het erg indrukwekkend.
Het pad dat ik naar beneden wilde nemen was ook afgesloten, maar na een beetje zoeken toch weer de berg af kunnen komen en naar huis gelopen. Onderweg kwam er ook nog een oud militair vliegtuig mooi laag over vliegen. Al met al een geslaagde herdenkingsloop.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:02

Wat bijzonder! Mooi dat je dat gedaan hebt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:04

Mooi gebaar om het op die manier te doen @Kylan.

Hier vanochtend al gelopen, voor het ontbijt. Een rondje van 7km, met elke kilometer de laatste 100m versnellen/sprinten. Ging wel erg lekker :D en al vroeg m'n beweging er weer op zitten voor vandaag. Haha.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:21

@Tita, vervelend joh, schoenen horen toch wel meteen lekker te zitten.
@Musli - leuk fietsen naast hardlopen. Had je nou een racefiets of mountainbike?
@Kylan wat een mooi gebaar - om te lezen al indrukwekkend, was je alleen?

Wat fijn dat jullie allemaal zo lekker gaan! Ik lees met veel plezier jullie motiverende verhalen hoor!
Ik zit nog niet helemaal lekker en maar met alle horloges/meters/apps af en lopen op gevoel hou ik mijn rondjes klein en mijn ritme toch vast.
Kan niet wachten tot ik weer vol aan de slag kan, gelukkig duurt de zomer nog lang!

Gisteravond vergat ik spullen op kantoor en dus besloot ik vanmorgen voor ik aan mijn thuiswerk dag begon met mijn rugzak de “kantoor route” te lopen.

Afbeelding

Dat heet van een nood een deugd maken toch? Hahaha... collega’s snappen er maar weinig van dat dit soort ochtenden best leuk zijn! _/-\o_

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:28

@BB80 ik heb ze allebei, maar rij de afgelopen tijd voornamelijk op de racefiets :)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:32

Beide leuk Musli, als we met Bokt nog eens richting Schoorl gaan “ooit” maken we er een triatlon van :D Zee is dan ook dichtbij voor een nat pak! Fietsen huren gaat daar erg makkelijk. #herstelmodusaan

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:05

Leuke training Musli! En lekker zo in de ochtend :)

BB80 slim zo naar kantoor lopen! Collega's snappen daar inderdaad niks van maar hier ben je onder gelijkgestemden :))
Ik was gisteren inderdaad alleen gegaan. Het was mooi. Vandaag staat hier de hele stad op zijn kop voor het defilé en bevrijdingsfestival, maar daar heb ik minder mee. Het was lekker rustig op kantoor dat wel.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:08

Afbeelding

Kleine wereld vandaag! Ik was blij met mijn reflectie hesje. Nu starten met de thuiswerkdag.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:42

Kylan schreef:
[ [url=m/EGzeMU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kleine wereld vandaag! Ik was blij met mijn reflectie hesje. Nu starten met de thuiswerkdag.

Kan me voorstellen dat je blij was met je reflectie hesje. Zou me ook niet heel prettig voelen om op deze manier te moeten lopen...

Ik was vanochtend een rondje rennen met mijn man en zoon mee op de fiets. Superleuk <3 we zijn naar een speeltuin gelopen, kon die kleine even spelen en wij eventjes in de zon zitten {:} Daarna met een omweg terug. 10km op de teller :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:13

Gezellig zo Musli met je man en de kleine mee :) goede manier om het hardlopen in het normale leven in te bouwen.

Ik heb mezelf van de week maar eens getrakteerd op een korte Nike Trail. Het feit dat er twee werk reisjes naar warme locaties aan zitten te komen en de zomer in het vooruitzicht vond ik wel een goed excuus :D Vanmorgen uitgetest en hij zit echt als een huis, ook al is de lange versie in dezelfde maat iets strakker. Heerlijk gelopen!

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:46

Netjes!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:46

Ik kom even onder mijn steen vandaan..

Met het warmere weer dat eraan komt, nemen jullie een flesje water mee onderweg?

Ik vind dat zo onhandig lopen.. voor een kortere afstand kan wel zonder maar natuurlijk langer verlies je wel veel vocht.

Heb wel eens gehoord van zo'n slangetje waar je dan onderweg uit kunt drinken..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 14:37

Ik had vandaag niets bij op mijn 12 km rondje, maar had dat eigenlijk wel moeten doen. :o