Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

IMJ

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:16

Geen idee of alle cijfers kloppen..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:27

Ik denk dat ze gewoon totaal geen idee hebben hoever het nu is, dus zomaar een beetje modellen los gaan laten en paniek zaaien terwijl ik dit niet per se meteen een goede strategie vind. Ja, we mogen best uitkijken, maar het lijkt wel een beetje of ze het effect van maart dat iedereen super bang was weer opnieuw willen bereiken en dat op deze manier proberen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:24

Sizzle schreef:
bigone schreef:
Maar in het artikel staat ook dat er minimale klachten en asymptomatische positieven waren. Ik vind dat een beetje stemmingsmakerij door alleen te zeggen, Corona ondanks vaccinatie.

Geen klachten is top!
Maar dus wellicht geen of weinig remming van besmetting en dat is een hele goede voedingsbodem om weer verder te muteren helaas. Vooral als je geen symptomen hebt en dus minder voorzichtig bent.
Ofwel testen testen testen en quarantaine is nog lang niet voorbij.

Wat IK zelf verwacht is, dat door de vaccinaties we niet meer "de indianen zijn, die afgelegen woonden en ooit voor het eerst in aanraking kwamen met het verkoudheidsvirus en massaal er aan stierven" . Of anders gezegd, ik verwacht door de vaccinatie s dat uiteindelijk dit virus een normaal virus zal worden waar we niet meer aan ten onder gaan maar gewoon ziek van kunnen worden, zonder al te ernstige gevolgen. Dit vanwege al die mensen die het gehad zullen hebben cq al die mensen die gevaccineerd zijn. Dit geldt dan dus ook voor de mutaties dat ons lichaam daar wel een weerwoord op heeft via on s eigen immuun systeem cq ex vaccinatie variant 2020-2021. We kunnen er dus dan nog wel ziek van worden, maar niet zo straf zoals het nu gaat. Maar ik denk dat we dan één jaartje verder zullen zijn en misschien al dit najaar zullen gaan merken. Dus dan blijft alles gewoon open.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:47

Ik hoop heel hard dat het zo werkt. Dat zou fijn zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:50

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:50

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:52

Hier het originele interview met de topvrouw van Europol.
Ze zijn begonnen met ondersteuning van een europese lidstaat waar die valse vaccins in omloop zijn.

https://www.dezondag.be/debolle050221/

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:29

Mensen kunnen prachtige wezens zijn, maar helaas zijn er ook mensen die totaal hun morele pas kwijt zijn en gewoon krapuul zijn. Zoals in dit voorbeeld

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:34

Man man man er wordt vandaag voor de tweede dag niet gevaccineerd. Daar zakt je broek toch vanaf 8)7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:57

Oh, waarom niet dan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:58

Cer schreef:
Oh, waarom niet dan?

Kijk even uit het raam. Alle reden tot paniek! :roll: :x

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:00

Ik snap m niet ... :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:00

Omdat er sneeuw ligt, kan er opeens niks meer in NL. Van treinen tot vaccineren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:03

Maar Nikass waar haal je dit eigenlijk vandaan want ik hoor net op de radio dat het wel gewoon doorging? Maar mensen hebben zelf wel wat afspraken gecanceld.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:03

sureido schreef:
Cer schreef:
Oh, waarom niet dan?

Kijk even uit het raam. Alle reden tot paniek! :roll: :x

Heeft niks met paniek te maken. Ze moeten van te voren de juiste hoeveelheid vaccins uit de vriezer halen. Dat is maar zoveel tijd houdbaar in de koelkast en een paar uur buiten de koelkast.
Alles wat niet gebruikt wordt is maar kort houdbaar en moet daarna waarschijnlijk weg gegooid worden.
Met dit weer weet je niet zeker wie er daadwerkelijk op komen dagen. Hoeveel mensen. Zou betekenen dat ze een hoop vaccins weg kunnen gooien.
Veel ouderen die nu gevaccineerd moeten worden. Slecht ter been. Niet zo'n goede combinatie met sneeuw...

+ Op een aantal locaties moeten mensen buiten wachten. Is ook niet zo handig met senioren..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:08

Ik had idd niet gelezen dat t vandaag niet door zou gaan..
Daarnaast zijn veel straten niet goed begaanbaar, helemaal niet voor ouderen.. maar die moeten eigenlijk dus wel gewoon over straat als ik t goed begrijp, Nikass?

Sureido, er kan best nog wel wat, maar t verkeer heeft wel wat moeite. Niet iedereen heeft sneeuwproof vervoer tenslotte ... lopen over de stoep is ook niet altijd heel makkelijk ..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:11

Maar veel vaccins zijn nu toch in zorghuizen en ook voor zorg personeel? Die kunnen imo prima doorgaan.
Ggd had beter dan iedereen na kunnen bellen gisteren of vanochtend of ze nog komen.

Die sneeuw ligt er namelijk nog een dikke week, lijkt me nogal wat, een week vertraging weer.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:41

Was met bloedprikken vanmorgen al drama
Ze waren blij als je kwam veel.mensen kwamen gewoon niet opdagen
En eerlijk als.mijn kind geen grote 4x4 had was ik ook niet gegaan

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:48

sureido schreef:
Maar veel vaccins zijn nu toch in zorghuizen en ook voor zorg personeel? Die kunnen imo prima doorgaan.
Ggd had beter dan iedereen na kunnen bellen gisteren of vanochtend of ze nog komen.

Die sneeuw ligt er namelijk nog een dikke week, lijkt me nogal wat, een week vertraging weer.

Gaat dat niet door dan?

Ik lees dat de vaccinatie locaties hier in ieder geval vanmiddag open zijn..dus de mensen die erheen kunnen zullen wel geprikt worden?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:49

Das fijn, alles beter dan niets. Maar door het bericht van Nikass dacht ik dat helemaal níks gevaccineerd was, daar reageerde ik ook op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:02

Nou het was op tv, ik moet even navragen of mijn vriend nog weet hoe laat/welk journaal.
Fijn als er toch nog wat door gegaan is. Het lijkt mij dat je hoe dan ook doorgaat met prikken, dan maar eerst een paar huisarts locaties ofzo.

Ik snap heel goed dat voor mensen de wegen nu niet begaanbaar zijn hoor. Daar ging het me niet om.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:06

Het punt is dat de doelgroep van ouderen met sneeuw bijna njet naar de vaccin lokaties kunnen komen. Dan komt er hooguit een fractie van wat normaal zou komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:09

In instellingen gaat het prikken iig gewoon door :) nos bericht dat enkele teststraten dicht zijn, maar grootste deel is vandaag gewoon open

Citaat:
Vanwege het winterse weer houden meerdere test- en vaccinatielocaties van de GGD hun deuren vandaag gesloten. Zo blijven de locaties in onder meer Haarlem, Alphen aan den Rijn, Gorinchem en Hoeksche Waard vooralsnog dicht, omdat de locaties niet goed te bereiken zijn en de veiligheid van medewerkers en inwoners niet kan worden gegarandeerd. De testlocatie in het Gelderse Elst kampt met problemen met de verwarmingsketel en gaat daarom ook niet open.

Gisteren liet de GGD Hollands Noorden al weten dat de locaties in Den Helder, Bovenkarspel en Opmeer de hele week gesloten blijven.

Sommige GGD-teststraten hebben vandaag hun openingstijden aangepast. Volgens de GGD worden mensen van wie de afspraak niet kan doorgaan gebeld. In Haarlem zijn alle afspraken al verplaatst.

Gisteren waren alle test- en vaccinatielocaties in Nederland gesloten vanwege de door het KNMI afgekondigde code rood. Vandaag geldt tot 12.00 uur in het hele land code oranje.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:50

In Zuid-Afirka kwam gister een lading vaccins van AZ aan, maar laat die nu net niet goed werken tegen de Zuid-Afrikaanse variant. Zo gaat het ook niet echt opschieten natuurlijk :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:03